Addiktiot

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Addiktiot

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

ninnithequeen kirjoitti:Tupakka, Kity ja kahvi.
Noi. Sitten vielä keskiolut, vissy ja juustot.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
RuNkkuTonttu

Re: Addiktiot

Viesti Kirjoittaja RuNkkuTonttu »

Tupakka, Fishermans Friends, Netti (aina välillä) ja muutama muu asia, joista en luopuisi vaikka vähän aikaan voinkin olla ilman; alkoholi, ihmiset (medium tai well done kastikkeesta riippuen) ja matkustelu
Noriyumi

Re: Addiktiot

Viesti Kirjoittaja Noriyumi »

Elppis kirjoitti:Kiinalaiseen ruokaan. Oikeasti.

Vaikka rahapussini vetelisi viimeisiä, kävisin silti syömässä kiinalaista ruokaa. En tiedä miksi. Onkohan siinä joku addiktoiva ruoka-aine, vai olenko mä vaan syntynyt väärässä maassa?
Kiinalainen ruoka on erilaista Kiinassa, honey :) Länsimaissa myydään länsimaistettuja ruokalajeja. Kiinalaiset tirskuvat jos Kiinassa myytäisiin kevätrullia, Kung Po -kanaa jne. Tosin, ei sitä tiedä jos tykkäisit kokonaisina lautasille lätkäistyistä grillatuista tipuista joilla on nokka, jalat ja kaikki, käärmeen lihasta jne.

Peasant chicken oli kyllä hyvää... Jätin nokan ja jalat syömäti.

Sit Kiinassa dumplingit oli omaa luokkaansa. Prkl, täs tulee nälgä :D
Viimeksi muokannut Noriyumi, 29.05.2006 22:35. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
ElanorRaven

Re: Addiktiot

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

Irtokarkit ja suklaa. Kitinä ja netti ylipäätään (ja irc-galleria).
+joitain muita :D
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Addiktiot

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Noriyumi kirjoitti:
Elppis kirjoitti:Kiinalaiseen ruokaan. Oikeasti.

Vaikka rahapussini vetelisi viimeisiä, kävisin silti syömässä kiinalaista ruokaa. En tiedä miksi. Onkohan siinä joku addiktoiva ruoka-aine, vai olenko mä vaan syntynyt väärässä maassa?
Kiinalainen ruoka on erilaista Kiinassa, honey :) Länsimaissa myydään länsimaistettuja ruokalajeja. Kiinalaiset tirskuvat jos Kiinassa myytäisiin kevätrullia, Kung Po -kanaa jne. Tosin, ei sitä tiedä jos tykkäisit kokonaisina lautasille lätkäistyistä grillatuista tipuista joilla on nokka, jalat ja kaikki, käärmeen lihasta jne.

Peasant chicken oli kyllä hyvää... Jätin nokan ja jalat syömäti.

Sit Kiinassa dumplingit oli omaa luokkaansa. Prkl, täs tulee nälgä :D
No ainakin SUOMALAISTA kiinalaista ruokaa ;)
The great club outshines the individual, always and forever.
Geetzu

Re: Addiktiot

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

RUOKA. Mulla on jatkuva viha-rakkaus-suhde ruokaan. Silloin kun syön mietin jo mitä seuraavaksi söisin ja esim. nyt kun en syö haaveilen syöväni. Edes tupakka ei ole näin paljon mielessä, seksi nyt ei todellakaan. Mikähän piru tässä safkahimossakin on? Onneksi myös liikkumiseen on addiktoitunut (kai pakolla kuitenkin), ja muutenkin herkuttelu tapahtuu yleensä vain silloin kun sen voi sallia, mutta siis vaivaako muita tällainen inhottava jutska vai olenko ruoka-ongelmainen? Syömisongelmainen olen kai ollut jokaisella mahdollisella tavalla joskus, kai se sitten on tätä loppuikä...

Ei näin kyllä ole aina ollut. Joskus olin addiktoitunut vain cityyn, kahviin ja tupakkaan, se oli leppoisaa.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Addiktiot

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Geetzu kirjoitti:RUOKA. Mulla on jatkuva viha-rakkaus-suhde ruokaan. Silloin kun syön mietin jo mitä seuraavaksi söisin ja esim. nyt kun en syö haaveilen syöväni.
Samassa veneessä ollaan. Ruoka ja syöminen on minulla jatkuvasti päälimmäisenä mielessä. Herkuttelu on myös itsenä palkitsemiskeino nro 1. Ehkä sitä on jotenkin erityisen oraalinen personaallisuus ja mielihyvä tulee suusta (kurkussani ei kuitenkaan ole klitorista, olen tarkastanut).
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Addiktiot

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Lolita kirjoitti:
Samassa veneessä ollaan. Ruoka ja syöminen on minulla jatkuvasti päälimmäisenä mielessä. Herkuttelu on myös itsenä palkitsemiskeino nro 1. Ehkä sitä on jotenkin erityisen oraalinen personaallisuus ja mielihyvä tulee suusta (kurkussani ei kuitenkaan ole klitorista, olen tarkastanut).
Oletkos varma? Mikä se pallero sitten muka on joka roikkuu siellä kurkun perukoilla? :shock:

Omat addiktiot liikkuvat akselilla hyvä kahvi ja liikunta. Hyvä punaviini ja tumma suklaa on niillä rajoilla.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Sinkkumatti

Re: Addiktiot

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

Lolita kirjoitti:
Geetzu kirjoitti:RUOKA.
Samassa veneessä ollaan.
Täältä kolmas aironheiluttaja veneeseen. Minköhän korvikkeen syömiselle keksisi?
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Addiktiot

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Sinkkumatti kirjoitti:
Lolita kirjoitti:
Geetzu kirjoitti:RUOKA.
Samassa veneessä ollaan.
Täältä kolmas aironheiluttaja veneeseen. Minköhän korvikkeen syömiselle keksisi?
Mulla olis hyvä vinkki: viisaudenhammasleikkaus. Auttaa tosin vain viikon tai pari. :roll:
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
killkill

Re: Addiktiot

Viesti Kirjoittaja killkill »

Lilo kirjoitti:viisaudenhammasleikkaus
Uh. Intissä leikkasivat molemmat irti eli puoli leukaa auki. Ensimmäiset kaksi päivää syljettiin verta, seuraavat kaksi viikkoa syötiin kaikkia mahdollisia särkylääkkeitä.

:on:
netti, päihteet, hyvät kirjat
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Addiktiot

Viesti Kirjoittaja BrianW »

Kahvi, suklaa, kirjat, blonds with brains, Kitinä
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
silsakenraali™

Re: Addiktiot

Viesti Kirjoittaja silsakenraali™ »

Kitinä(pakko myöntää), urheilun seuraaminen ja harrastaminen, aikansa seuraaminen(aamulla avattava heti teksi-tv jne.)...ovatko nämä addiktioita? Taitaa tämä Kitinä ainakin olla.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Addiktiot

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Sinkkumatti kirjoitti:
Lolita kirjoitti:
Geetzu kirjoitti:RUOKA.
Samassa veneessä ollaan.
Täältä kolmas aironheiluttaja veneeseen. Minköhän korvikkeen syömiselle keksisi?
JEP! Minä kun teen kaiken ruuan meidän taloudessa, niin ajattelen jo lounaalla mitä tekisin illalliseksi, samoin kun teen illallista ajattelen mitäs iltapalaa väsäisin.

Äidin kanssa just juteltiin siitä, että perjantaina Tallinnan matka meni ihan pieleen ainostaan yhdestä syystä: huono ruoka. Vettä satoi, juostiin sinne tänne, lonkero ei noussut päähän, mutta ei, ruoka oli se ainut syy miksi koimme matkaan olleen turha.

Sitä linssimuhennosta, lanttumuhennosta, kaalia ja ohrapaistosta en tule enää koskaan syömään. Paska lens niin että banjot soi ja liha tämän sörsselin päällä oli mautonta ja hirmuisen sitkeää. Yö - oli se Olde Hansa siisti, mutta ruoka oli karseaa.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Addiktiot

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

huoh..here we go..

Tupakka
Kahvi
Kokis/mehut
Netti
Kitina
Päihteet
Musiikki
Lukeminen

Edit: Okei olen sitten rehellinen.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
sanctus

Re: Addiktiot

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Jonkinlaisen riippuvuussuhteen olen kehittänyt ainakin seksiin, punaviiniin ja lähes valuvan pehmeisiin valkohomejuustoihin. Tosin näitäkin nautin vain säännöllisen siveästi, en suinkaan heittäytymällä vailla pidäkkeitä.

Viiden vuoden välein keväisin ja alkukesästä mieltäni vaivaa myös Tool.

+ kahvi, Argentiinan maajoukkueen menestyminen MM -kisoissa, käärmeet ja ajankäyttö taloudellisesti tuottamaan
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Re: Addiktiot

Viesti Kirjoittaja JoeB »

Tupakka taitaa olla viimeinen varsinainen riippuvuus, vaikka en poltakkaan enaa niin aina se ajoittain kay mielessa.
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Addiktiot

Viesti Kirjoittaja nexie »

Aloitetaan säälittävimmällä addiktiojohdannaisella eli opiskelulla; mä en vaan osaa olla ilmoittautumatta uusille kursseille tms. Kun on niin kovin kiinnostavaa/hyödyllistä tms. Nytkin kesän ratoksi on ohjelmoitu kahden aineen perusopinnot, yhteensä 50 op. Ja jotta homma olisi tarpeeksi hard core, antaudun tälle paheelle täyspäiväisen työn ohella...

Päässä vipattaa pahemman kerran myös esim. jalkapallon MM-kisojen takia. Todennäköisesti on taas pakko tuijottaa ja/tai kiroilla läpi melkein koko setti.

Lisäksi listalle pääsevät tietyt maitotuotteet, punaviini, tuore leipä ja juustot. Pahempi puolisko saanee arvioita, onka vonkuutiheyteni sitä tasoa, että seksi pitäisi luokitella addiktioksi.
Don't Panic!
ninnithequeen

Re: Addiktiot

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Joo, pakko lisätä vielä juustot. Siis lähinnä kermajuustot. Varsinkin punaviinin kera, nams.
silsakenraali™

Re: Addiktiot

Viesti Kirjoittaja silsakenraali™ »

nexie kirjoitti:Aloitetaan säälittävimmällä addiktiojohdannaisella eli opiskelulla; mä en vaan osaa olla ilmoittautumatta uusille kursseille tms. Kun on niin kovin kiinnostavaa/hyödyllistä tms. Nytkin kesän ratoksi on ohjelmoitu kahden aineen perusopinnot, yhteensä 50 op. Ja jotta homma olisi tarpeeksi hard core, antaudun tälle paheelle täyspäiväisen työn ohella...
Mulla on yks hyvä kaveri ja yks duunikaveri kaltaisiasi suorittajia, joihin itsensä vertaaminen aiheuttaa ristiriitaisia tuntemuksia. Toinen myönsi asian sen suoraan häneltä kysyessäni, että hän ahdistuu, jos almanakka ei ole täynnä. Minä ahdistun, jos kuulen/luen jonkun elämän olevan yhtä opiskelua/suorittamista. Siis silloin, kun vertaan tätä ihmistä itseeni, minuun joka olen itsekin varsin aktiivinen ja virikkeitä kaipaava tyyppi.

Ihan mielenkiinnosta, voisitko avautua hieman sielunmaisemastasi liittyen tähän mainitsemaasi addiktioon, peilaten vastaustasi tähän kirjoitukseeni? Kiitos jo etukäteen!
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Addiktiot

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Pakkomielteinen suhtautuminenhan olisi ihan älyttömän mukavaa, voisi oikein piehtaroida himoissaan ja nauttia tyydytyksen antajasta, ellei siihen liittyisi syyllisyys ylilyönneistä. Itseinho on sisäinen puolustaja kun kohtuutta tekoihin ei enää löydy, oikeastaan siitä olen aina vasta huomannutkin että nyt mennään yli, oli sara sitten ruoka, seksi, päihteet, opinnot, työ tai liikunta.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Mulli75

Re: Addiktiot

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Maitokahvi. Arkena heti ensimmäisenä kun menen työpaikalle haen mukin kahvia työhuoneeseeni, jos en parin tunnin sisällä saa kahvia alan ärsyyntymään pienistäkin asioista. Vapaa-ajalla kuitenkin voi olla ilman kahvia vaikka kuinka kauan.

Suklaa monella eri tavalla, ainoa karkki mitä syön.

Ruoka josta näen joskus untakin ja jotkut ihmettelee miten siitä voi nähdä unta.

Jonkilaista tyydytystä ja hyvänolon tunnetta saan myös liikunnasta, tuntuu mahdottomalta olla viikko ettei rääkkäisi itseään jotenkin ja hikoilisi kuona-aineita ulos.

Jotain muutakin ärsykettä pitää olla ettei aivan tyhjäkäyntiä polje.
Pääsykokeisiin lukeminen ja opiskelu jotenkin ärsyttää mutta silti tuo jonkinlaista tyydytystä onnistumisineen.
Patz

Re: Addiktiot

Viesti Kirjoittaja Patz »

Mulla ei ole riippuvuutta mihinkään mutta olenkin valitettavasti ns. kun mikään ei tunnu missään-tyyppi.

Jos nyt joku riippuvuus pitäisi ihan väkisin tiristää niin ne olis ehkä chili ja balsamico. Ja joskus oli light cola, mutta kun menivät vaihtamaan reseptiä, loppui sekin.
Elukka

Re: Addiktiot

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Tee ja Kitinä.
(hups, teenkiertooni on päässyt liikaa verta, nyt on taas mentävä siemailemaan kupillinen. :shock: )
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Addiktiot

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Tietone- ja videopelit. Toisinaan iskee putki päälle ja sitten pelataan joka ilta yötä myöten. Työt ja muut viralliset velvoitteet eivät kärsi, ihmissuhteet sitäkin enemmän. Mutta kun ostettuja pelejä on niiiin paljon, ettei tolkun määrää, niin pakkohan niitä on pelata. Ai niin, pelien kerääminen käynee myös jonkinlaisesta addiktiosta. :D
Paras päivä ikinä.
Vastaa Viestiin