Loma stressiä

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
RuNkkuTonttu

Loma stressiä

Viesti Kirjoittaja RuNkkuTonttu »

Loma alkaisi tasan viikon päästä, eikä ole mitään suunnitelmia. Ei matkaa varattuna eikä oikein rahaakaan minnekkään lähteä.... (tosin Masterin 5k limitti on vielä lähes käyttämättä)...

En ehtinyt varata itselleni mitään pitkää reissua, kun minulle selvisi vasta muutamia viikkoja sitten milloin voin ylipäätänsä lomaa pitää ja kuinka paljon. Jossain Euroopassa voisi käväistä, mutta tällä kertaa ei huvittaisi lähteä yksin reissuun.

Pelkään, että lomani palavat siihen, että aamuisin heräilen pienessä krapulassa, surffailen hetken netissä ja lähden kaupungille pyörimään... Jossain vaiheessa soittelen puhelimen epätoivoisesti läpi etsien terassi/ryyppyseuraa. Kolmen viikon jälkeen palaan töihin turvonneena, ilman mitään kunnon lomamuistoja...

Tiedän, että tämä kuulostaa "suorittajan" marinalta, mutta silti. Keksikää mulle jotain ohjelmaa? (ennen kuin Nunba ehdottaa itsensä hirttämistä, niin voin sanoa, että olen ottanut myös sen vaihtoehdon huomioon)
Sinkkumatti

Re: Loma stressiä

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

RuNkkuTonttu kirjoitti:Keksikää mulle jotain ohjelmaa?
Treeni, laihdutus ja ruokavalioloma?

Minä aioin tehdä juuri noin, koska 35 vuoden aikana vietetyt, ryyppy, reissu, sikailu, kikkailu, rötväily, vetelehtimis ja jetsetlomat ovat saaneet 35 vuotiaan miehen tuntemaan itsensä kroppansa ja yleiskuntonsa puolesta 60 vuotiaaksi rapajuopoksi vanhuksesi.
slam

Re: Loma stressiä

Viesti Kirjoittaja slam »

matkustele
RuNkkuTonttu

Re: Loma stressiä

Viesti Kirjoittaja RuNkkuTonttu »

Sinkkumatti kirjoitti: Treeni, laihdutus ja ruokavalioloma?

Minä aioin tehdä juuri noin, koska 35 vuoden aikana vietetyt, ryyppy, reissu, sikailu, kikkailu, rötväily, vetelehtimis ja jetsetlomat ovat saaneet 35 vuotiaan miehen tuntemaan itsensä kroppansa ja yleiskuntonsa puolesta 60 vuotiaaksi rapajuopoksi vanhuksesi.
Kesäkunnon sijasta syyskuntoon, kun tuo kevät oli sellainen, että treeni jäi syystä tai toisesta hieman vähemmälle. Periaatteessa hyvä idea. Lenkkeilynkin olen taas saanut aloitettua ja painoa on kuukauden aikan tippunut 6 kg.

Ehkä eniten haluaisin tutustua mahdollisimman paljon uusiin ihmisiin ja se kesäkissakin olisi kiva. Ja niiden hankkiminen selvinpäin tuntuu lähes mahdottomalta tälläiselle sulkeutuneella, epäsosiaaliselle, tunnevammaiselle ja pikkaisen lihavalle suomalaismiehelle... (Vielä kuukausi sitten vaikutti siltä, että olisin sen kesäkissan saanut, mutta kisu raapaisikin minua nenään ja juoksi karkuun. Mistäs sitä löytäisi helpomman?)
Hellu
Kitinän uhri
Viestit: 594
Liittynyt: 24.08.2005 16:25

Re: Loma stressiä

Viesti Kirjoittaja Hellu »

RuNkkuTonttu kirjoitti: Pelkään, että lomani palavat siihen, että aamuisin heräilen pienessä krapulassa, surffailen hetken netissä ja lähden kaupungille pyörimään... Jossain vaiheessa soittelen puhelimen epätoivoisesti läpi etsien terassi/ryyppyseuraa. Kolmen viikon jälkeen palaan töihin turvonneena, ilman mitään kunnon lomamuistoja...
Tuttu tarina, omat ja poikaystävän lomarahat + muut bonarit onkin jo tuhlattu eikä kummallakaan oo ollu edes lomaa vielä..
Kyl mä suosittelen sitä matkalle lähtöä vaikka yksin, yksin matkustaessahan sitä väkisinkin tutustuu paikallisiin ihmisiin.
Limiitillä vaa, kato.
Varasin just lennot Amsterdamiin elokuulle vaikka vielä ei varsinaisesti oo tietoa millä siellä eletään, mutta pakko sitä rahaa on sitten jostain pierasta kun liputkin on kerran ostettu.

Ei loma oo loma jos ei jonnekin pääse, se on ihana fiilis tällaiselle hermoheikolle kun astuu ulos lentokoneesta ja stressi ja työpaineet on jääny kotio..
Sinkkumatti

Re: Loma stressiä

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

*Del. Vuodatus poistettu. Mähän alan kuulostamaan jumppanorsulta :P
Viimeksi muokannut Sinkkumatti, 30.06.2006 12:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
RuNkkuTonttu

Re: Loma stressiä

Viesti Kirjoittaja RuNkkuTonttu »

Hellu kirjoitti:Kyl mä suosittelen sitä matkalle lähtöä vaikka yksin, yksin matkustaessahan sitä väkisinkin tutustuu paikallisiin ihmisiin.
Limiitillä vaa, kato.
Varasin just lennot Amsterdamiin elokuulle vaikka vielä ei varsinaisesti oo tietoa millä siellä eletään, mutta pakko sitä rahaa on sitten jostain pierasta kun liputkin on kerran ostettu.

Ei loma oo loma jos ei jonnekin pääse, se on ihana fiilis tällaiselle hermoheikolle kun astuu ulos lentokoneesta ja stressi ja työpaineet on jääny kotio..
Viime kesänä lähdin viideksi viikoksi yksin Vietnamiin ja yleinsäkkin reissaan yksin, mutta jotenkin tällä kertaa ei jaksaisi. Kai minä nyt kuitenkin jotkut lennot johonkin kaupunkiin varaan, mutta toisaalta tekisi mieli kierrällä myös Suomea ja tutustua Suomessa oleviin tyyppeihin. Olisi suurempi todennäköisyys, että voisi törmätä uudemman kerrankin ko. ihmisiin. Pitäisikö sitä etsiä tosissaan täältä netin kautta jotain seuraa ja tavata enemmän Kitinäläisiä? Mites oisi ensi pe illalla uusi Kity miitti, kun se Koffin miitti jäi tällä kertaa väliin?
Hellu
Kitinän uhri
Viestit: 594
Liittynyt: 24.08.2005 16:25

Re: Loma stressiä

Viesti Kirjoittaja Hellu »

Suomessa yksin matkustaminen kuulostaa paljon tylsemmältä kuin ulkomailla, jossain leirintäalueilla ihmiset dokaa omassa porukassa ja korkeintaan tulee haastamaan riitaa.
Tai puukottaa kuoliaaks teltan läpi kun oot nukkumassa!!

Kai netissäkin voi tutustua ihmisiin, varsinkin sellasiin erilaisiin joihin ei välttämättä muuten tutustuisi.
Itse en oo kyllä yhtään kaveria tai deittiä löytänyt netistä mutta mä en mikään netti-ihminen olekaan.
Harmittaa kyllä, kun oon aina halunnu sokkotreffeille mutta mää oon aina niin varattu.
safi

Re: Loma stressiä

Viesti Kirjoittaja safi »

RuNkkuTonttu kirjoitti:Loma alkaisi tasan viikon päästä, eikä ole mitään suunnitelmia. Ei matkaa varattuna eikä oikein rahaakaan minnekkään lähteä....
No pienen budjetin lomailu kannattaa tehdä kotimaassa hyödyntäen kaikenmaailman oudoimmatkin meillä järjestettävät kesätapahtumat.
Mieti missä haluaist käydä ja mitä nähdä. Netistä löytyy taatusti infoa. Sitten vaan reppu selkään ja niitä kesäisiä muistoja tekemään..

Itse sain jokunen viikko kaupan kassalla jonottaessani päähäni, että haluan lähteä käymään pohjoisessa ja niin ylhäällä käsivarressa, kun se on mahdollista. Käytännössä tarkoittaa Kilpisjärveä. Juu ei hajuakaan mistä tämän idean sain ja mitä helkuttia teen siellä verta imevien öttiäisten syötävänä, mutta menossa ollaan vajaan parin viikon päästä. Siellä sitten riittävästi aikaa vietettyäni ajelen hiljakseen etelään. Matkalla käyn mahdollimman monessa kohdalle sattuvassa kesätapahtumassa ja menen minne mieli tekee. Ilman sen kummenpaa suunnittelua. Varmasti pienen budjetin lomailua..
Avatar
ak
Kitinän uhri
Viestit: 593
Liittynyt: 14.08.2005 21:20

Re: Loma stressiä

Viesti Kirjoittaja ak »

RuNkkuTonttu kirjoitti:Loma alkaisi tasan viikon päästä, eikä ole mitään suunnitelmia. Ei matkaa varattuna eikä oikein rahaakaan minnekkään lähteä.... (tosin Masterin 5k limitti on vielä lähes käyttämättä)...
Mulla kanssa vielä viikko töitä jäljellä. Itse varasin kyllä lomalennot heti, kun sain päivämäärät lukkoon etten vahingossakaan jää kotia. Ihan liian suuri riski muuten, että loma menisi ohi ikäänkuin vähän normaalia pidempänä viikonloppuna. Mulla tosin on lomaa vain kaksi viikkoa. Tästä tulikin mieleen, että pitäisi koepakata reppu ja katsoa pärjääkö tolla vai onko pakko hommata jostain vähän isompi.
ninnithequeen

Re: Loma stressiä

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Lomastressiä täälläkin havaittavissa.

Vaan vähän päinvastaista: eihän me mitenkään keretä kiertää kaikkia Puuhamaita ja Muumimaailmoita! Landella menee viikko, sitten on häitä ja polttareitten järjestelyä ja vaikka mitä.

Suomessa on liikaa touhuamispaikkoja lapsiperheelle :(
hermine

Re: Loma stressiä

Viesti Kirjoittaja hermine »

Sinkkumatti kirjoitti:35 vuotiaan miehen
Mitähelv..., ethän sinä ole kuin neljä vuotta vanhempi kuin mun poikaystävä. Elkää palsta-aikuiset enää puhuko niinkuin olisitte vanhuksia, en tahdo ajatella seurustelevani minkään sedän kanssa! :shock:

Mullakin on lomastressiä kun mun mielestä mikään 3 päivää - 2 viikkoa ei ole mikään kesäloma vaan vähän samanlaista ihmisen kiusaamista kuin antaa suklaalevystä vain yksi pala ja viedä loput pois. Tää kesä on varmaan viimeinen jolloin voisin lomailla kunnolla mutta nyt ei sitten olekaan rahaa tehdä mitään ja auringonpaisteesta huolimatta kaikki on jotenkin takkuista ja nihkeää eikä tunnu oikein miltään. Ens kesäksi luultavasti saan jonkun pätkäsijaisuuden josta mut potkaistaan työttömäksi kituuttamaan heti kun syksy tulee ja voisi ihan yhtä hyvin käydä töissäkin.
RuNkkuTonttu

Re: Loma stressiä

Viesti Kirjoittaja RuNkkuTonttu »

Lomalla! Takana muutaman päivän ryypiskely ja nyt jotenkin tyhjä olo. Ei periaatteessa mitään tekemistä eikä velvotteita (tai on, mutta en päätin, etten välitä). Kauheasti tekisi mieli tehdä jotain "kivaa ja erilaista", mutta toistaiseksi olen vaan pyörinyt kaupungilla, nähnyt muutamaa ystävää, juonut... Kuinkakohan kauan tätäkin jaksaa? Odotellaan nyt sitä ukkosta, että pääsisi sateen raikastamaan ilmaan juoksemaan ahdistuksen pois.
Geetzu

Re: Loma stressiä

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

ninnithequeen kirjoitti:Suomessa on liikaa touhuamispaikkoja lapsiperheelle :(
Ei kai niitä kukaan hullu nyt samana kesänä kaikkia kierrä?? Mä en ala jos täytyy! En kerro niistä kersoille, kasvatan kaapissa ja vien joskus eläintarhaan elukoita aitojen läpi kurkkimaan.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Loma stressiä

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Geetzu kirjoitti: vien joskus eläintarhaan elukoita aitojen läpi kurkkimaan.
Näin meilläkin, ja syyllistän lasta vielä siitäkin että eläimet ovat pienissä häkeissä ;)
Prepare for the worstest.
-Superior-
Kitisijä
Viestit: 1234
Liittynyt: 07.04.2006 0:01

Re: Loma stressiä

Viesti Kirjoittaja -Superior- »

Täytyypä olla melkoisen loppuun pureksittu elämä jos loma aiheuttaa stressiä.
RuNkkuTonttu

Re: Loma stressiä

Viesti Kirjoittaja RuNkkuTonttu »

-Superior- kirjoitti:Täytyypä olla melkoisen loppuun pureksittu elämä jos loma aiheuttaa stressiä.
Elämä?
ninnithequeen

Re: Loma stressiä

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Geetzu kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Suomessa on liikaa touhuamispaikkoja lapsiperheelle :(
Ei kai niitä kukaan hullu nyt samana kesänä kaikkia kierrä?? Mä en ala jos täytyy! En kerro niistä kersoille, kasvatan kaapissa ja vien joskus eläintarhaan elukoita aitojen läpi kurkkimaan.
Juu, tänä kesänä vasta Lintsi ja Saarijärven Puuhapuisto käyty. Mustasaareen, Korkeasaareen ja Muumimaailmaan vielä pitäisi ehtiä. Ensi vuonna sitten Puuhamaat ja Pisulahti, kuten tyttäreni mainoksen mukana laulaa :D
-Superior-
Kitisijä
Viestit: 1234
Liittynyt: 07.04.2006 0:01

Re: Loma stressiä

Viesti Kirjoittaja -Superior- »

Jos todella stressaa sitä, mitä tekee tai on omavalintaisesti tekemättä lomallaan, on melko aiheellista olettaa perusarjen sisältävän varsin huomionarvoisia ongelmia.
Avatar
syttiK
Kitisijä
Viestit: 1116
Liittynyt: 05.04.2006 11:10
Paikkakunta: kiimakaupuNki

Re: Loma stressiä

Viesti Kirjoittaja syttiK »

nowaysis kirjoitti:
Geetzu kirjoitti: vien joskus eläintarhaan elukoita aitojen läpi kurkkimaan.
Näin meilläkin, ja syyllistän lasta vielä siitäkin että eläimet ovat pienissä häkeissä ;)
:rofl:

Täältä on tarkotus lähteä käymään eläintarhassa, siihen se lapsen lomareissu sit tältä kesältä jääkin. Veneilyä, retkeilyä eikä saareilua lasketa. Kaikki lomasuunnitelmat heitti häränpyllyä, tulikin tilalle oikeen uuden elämän/muutoksien kesä.
Hei ämmä, sulla on väärä asenne.
DeliriumTremens

Re: Loma stressiä

Viesti Kirjoittaja DeliriumTremens »

voisin olla lomalla ikuisesti! Kunhan vaan jostain saisi ihan perkeleesti rahaa ensin!
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Loma stressiä

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

DeliriumTremens kirjoitti:voisin olla lomalla ikuisesti! Kunhan vaan jostain saisi ihan perkeleesti rahaa ensin!
Mutta voiko sitä kutsua enää lomaksi, jos ei tee mitään muuta? Tosin mitä väliä, jos mie saisin jouten olla, olisi se kivaa. Joskus varmaan tulisi tehtyä jotain, esimerkiksi naureskeltua kiireessä paahtaville ihmisille. Luterilainen työmoraali sukaa, laiskoittelu on in.
Paras päivä ikinä.
Vastaa Viestiin