Ahdistusta, jänskätystä, päivän polttavia pelkoja..

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Ahdistusta, jänskätystä, päivän polttavia pelkoja..

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

Tänne siis nämä!

Mikä tänään pelottaa, ahdistaa, saa jännityksen hikikarpalot kohoamaan otsalle?

Itselläni jännittää nyt tulevan vkonlopun osalta sellainen, että huomenna mun pitää saatella tuo mun kummityttäreni juna-asemalle ja luovuttaa siellä isälleen koko viikonlopuksi, ensimmäistä kertaa 6 vuoteen. Tämä isä ei ole ihan kaikkein tasapainoisin kaveri mitä maa päällään kantaa ja hoitelee epätasapainoaan niinkin fiksusti kuin vetämällä viinaa :(

Ei kai tässä muuten mitään mutta edellinen kerta silloin 6 vuotta sitten päätyi siihen, että silloin 6 vuotias tyttö jäi täysin huolehtijaa vaille yli vuorokauden ajaksi kun iskä ratkesi ja katosi, ei osannut tyttö soittaa apua itselleen. Nyt toki tyttö on jo 12 ja huomattavasti paljon reippaampi nuori neiti, osaisi varmasti hädän tullen toimia.. niin, paitsi jos hätä on sen laatuinen ettei toimintakykyä enää ole. Entisestään tilannetta vaikeuttaa nimittäin se, että tytöllä on diabetes (ei ollut vielä silloin 6 vuotiaana tätä sentään, puhkesi vuotta myöhemmin) ja "mukava" jos vaikka jää yksin tuntemattomaan paikkaan ja tulee joku hätä tämän asian kanssa /tähän liittyen.

Ollaan kyllä käyty kaikki keksimäni ongelmatilanteet läpi ja mietitty etukäteen niihin ratkaisut jos jotain ikävää sattuu. Tokikaan emme sellaista kumpikaan toivo tapahtuvaksi, tyttökin haluaisi taas vuosien jälkeen alkaa vierailla isänsä luona, viime vuodet kun ovat vain parin tunnin vierailuilla tavanneet. Varustan lapsen taksi- ja junarahalla, aikatauluilla, mahdollisesti tarvittavilla puhelinnumeroilla, lääkkeillä ja hätävaraeväillä.

Toivon totisesti, että kaiki sujuisi tällä kertaa hyvin, silti pelko yrittää hiipiä takavasemalta mieleen.

Nyt poksahti muuten luullakseni KisSandran Shrinkkineitsyys! :shock:
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
AarneAnkka

Re: Ahdistusta, jänskätystä, päivän polttavia pelkoja..

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Huu, toivottavasti tossa hankkeessa menee kaikki putkeen. Ainakin olet varautunut tällä kertaa kunnolla.

Mua jännittää aina ennen pitkiä matkoja (kuten uuri nyt). Niin moni asia voi mennä pieleen. Jotain tärkeää voi unohtua kotiin, ja jos sen muistaa vasta lentokoneessa, niin tough luck. Kirjoitan pitkän muistilistan ja tarkistan kaiken vainoharhaisesti useita kertoja.

Perille päästyä olo helpottaa suuresti.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Ahdistusta, jänskätystä, päivän polttavia pelkoja..

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

AarneAnkka kirjoitti:Kirjoitan pitkän muistilistan ja tarkistan kaiken vainoharhaisesti useita kertoja.
Pitkien listojen suhteen epäonnistumisen riski on aina suurempi. Koitas lyhyttä listaa: lippu, passi, puhelin, lompakko jossa käteistä ja kortti(tilille jolla _on_ rahaa). Päällepantavaa kannattaa tietty myös ottaa mukaan, ellet aiot viettää koko lomaa nakuillen.

Kissiksen kummityttelille onnea matkaan, kuten myös Aarnelle listoineen :)
Prepare for the worstest.
sanctus

Re: Ahdistusta, jänskätystä, päivän polttavia pelkoja..

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Tänään pelottaa se, että Tool peruu tilaisuutensa viihdyttää minua odottamattomasta syystä. Näin viikonlopulta putoaa pohja, lippua ei saa enää myytyä ja joudun kusettamaan koiraa. Ranteet auki pystysuunnassa ja suihkun alle sikiöasentoon.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Ahdistusta, jänskätystä, päivän polttavia pelkoja..

Viesti Kirjoittaja Lilo »

sanctus kirjoitti: ja joudun kusettamaan koiraa.
Tältä osin voin hälventää pelkojasi, koska käsittääkseni kyseinen bonus on tällä kertaa sälytetty tänne.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
sanctus

Re: Ahdistusta, jänskätystä, päivän polttavia pelkoja..

Viesti Kirjoittaja sanctus »

No siis. Jos em. bändi peruu, koko kekkerit aiheuttavat kiinnostukseni laskemisen yli 99 prosentilla. Jäljellä olevan prosentin takia en taida polkaista itseäni kauniiseen kesäkaupunkiin. Ajatus olla hyödyttömästi niin lähellä kuuntelemassa jotain ihme 4/4 -paskaa tuntuu liian raskaalta kestää.

No. Pidetään peukkuja, että homma toimii ja kuluttaja viihtyy.
Lilo kirjoitti:Tältä osin voin hälventää pelkojasi, koska käsittääkseni kyseinen bonus on tällä kertaa sälytetty tänne.
safi

Re: Ahdistusta, jänskätystä, päivän polttavia pelkoja..

Viesti Kirjoittaja safi »

Eilen kevyesti alkoi ahdistaa, kun tajusin että minulta puuttuu valmentajalisenssi ja ilman sitä en saa ilmoitettua toista karvamoottoriani starttiin (jota varten ollaan treenattu viime kuukaudet ihan täysillä).
Asiaa sitten tuli selvitettyä aika pitkä tovi ja useampikin puhelu siihen tarvittiin. Lisenssiin tarvittavaa koulutusta en olisi ehtinyt käymään vajaan viikon sisään, joten Hippoksen täti lopulta kertoi miten onnistun sen uuden rahastuskeinon kiertämään :twisted:
Pienet on meikäläisen ahdistukset ja lähes poikkeuksetta, olen niihin itse suurin syyllinen.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ahdistusta, jänskätystä, päivän polttavia pelkoja..

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

sanctus kirjoitti:Tänään pelottaa se, että Tool peruu tilaisuutensa viihdyttää minua odottamattomasta syystä. Näin viikonlopulta putoaa pohja, lippua ei saa enää myytyä ja joudun kusettamaan koiraa. Ranteet auki pystysuunnassa ja suihkun alle sikiöasentoon.
Otan osaa. Ostin kummitytölleni Toolin levyn lahjaksi kun hän sitä toivoi. Kummityttö kertoi, että Stinkfist-niminen kappale kertoo kai anaaliseksistä nyrkillä suoritettuna. Valistunut 16-vuotias, eikö vain? Hänkin varmaan suree keikan peruuntumista, kun oli menossa Ruisrockiin.
Kikkelis kokkelis.
bedlam

Re: Ahdistusta, jänskätystä, päivän polttavia pelkoja..

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Keikaus kirjoitti:Otan osaa. Ostin kummitytölleni Toolin levyn lahjaksi kun hän sitä toivoi. Kummityttö kertoi, että Stinkfist-niminen kappale kertoo kai anaaliseksistä nyrkillä suoritettuna. Valistunut 16-vuotias, eikö vain? Hänkin varmaan suree keikan peruuntumista, kun oli menossa Ruisrockiin.
Kappale käyttää anaalinyrkkeilyä vain keinona puhua aiheesta "kun mikään ei tämän päivän ihmiselle riitä". Ensin sinne sujahtaa sormi ja lopulta uppoaa koko käsivarsi. 16-vuotias ei välttämättä tietty mieti lyriikoita pintaa syvemmältä.

Eihän se Tool peruuta. Jos peruuttaisi niin kyllä itku pääsisi täälläkin.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ahdistusta, jänskätystä, päivän polttavia pelkoja..

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

bedlam kirjoitti:
Keikaus kirjoitti:Otan osaa. Ostin kummitytölleni Toolin levyn lahjaksi kun hän sitä toivoi. Kummityttö kertoi, että Stinkfist-niminen kappale kertoo kai anaaliseksistä nyrkillä suoritettuna. Valistunut 16-vuotias, eikö vain? Hänkin varmaan suree keikan peruuntumista, kun oli menossa Ruisrockiin.
Kappale käyttää anaalinyrkkeilyä vain keinona puhua aiheesta "kun mikään ei tämän päivän ihmiselle riitä". Ensin sinne sujahtaa sormi ja lopulta uppoaa koko käsivarsi. 16-vuotias ei välttämättä tietty mieti lyriikoita pintaa syvemmältä.

Eihän se Tool peruuta. Jos peruuttaisi niin kyllä itku pääsisi täälläkin.
Hyvä, keskustelemme kappaleen lyriikasta syvemmin kun hän on kuunnellut levyn! :wink:
Kikkelis kokkelis.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Ahdistusta, jänskätystä, päivän polttavia pelkoja..

Viesti Kirjoittaja par-sky »

pelottaa huominen hammaslääkäri. kädet vapisee, ei pysty keskittymään. olen vakuuttunut että siellä on suunnatonta tuskaa, ilkeä hammaslääkäri joka simät kiiluen laittaa hartiavoimat poran taakse. lopuksi laittaa väliaikaisen paikan jotta olisi pakko mennä uudestaan. urgh. :(
Me transmitte sursum, Caledoni!
-Superior-
Kitisijä
Viestit: 1234
Liittynyt: 07.04.2006 0:01

Re: Ahdistusta, jänskätystä, päivän polttavia pelkoja..

Viesti Kirjoittaja -Superior- »

Joka kerta kun tunnen arjessani pelkoa tai ahdistusta, kaivan järkeillen esiin niiden tunteiden motiivit ja totean huvittuneena, että olin naurettava.
Avatar
ak
Kitinän uhri
Viestit: 593
Liittynyt: 14.08.2005 21:20

Re: Ahdistusta, jänskätystä, päivän polttavia pelkoja..

Viesti Kirjoittaja ak »

AarneAnkka kirjoitti:... Mua jännittää aina ennen pitkiä matkoja (kuten uuri nyt)....
Mua ei jänskätä just nyt mikään muu kuin, että millä helkkarilla herään ajoissa, kun aamulla lähtee kone 7.40 Lontooseen. En muista milloin olen viimeeksi ehtinyt duuniin edes kasiksi ja nyt pitäisi olla törkeän aikaisin kentällä. Onneksi kämpässä on vaatimattomat 29 astetta lämpöä niin ei tarvitse ainakaan illasta nukkua. Kohta pitäis varmaan harkita pakkaamista.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ahdistusta, jänskätystä, päivän polttavia pelkoja..

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

ak kirjoitti:
AarneAnkka kirjoitti:... Mua jännittää aina ennen pitkiä matkoja (kuten uuri nyt)....
Mua ei jänskätä just nyt mikään muu kuin, että millä helkkarilla herään ajoissa, kun aamulla lähtee kone 7.40 Lontooseen. En muista milloin olen viimeeksi ehtinyt duuniin edes kasiksi ja nyt pitäisi olla törkeän aikaisin kentällä. Onneksi kämpässä on vaatimattomat 29 astetta lämpöä niin ei tarvitse ainakaan illasta nukkua. Kohta pitäis varmaan harkita pakkaamista.
No minne sä lähdet?

Mä herään matkoille hyvin, kun mulla on kaksi herätyskelloa ja kännykän herätys soimassa. :wink: Omistan myös kolme palohälytintä, joista kaksi on yksiössäni ja yksi matkamallia. Nimim. Annan elämän kannatella
Kikkelis kokkelis.
Avatar
ak
Kitinän uhri
Viestit: 593
Liittynyt: 14.08.2005 21:20

Re: Ahdistusta, jänskätystä, päivän polttavia pelkoja..

Viesti Kirjoittaja ak »

Keikaus kirjoitti:No minne sä lähdet?
No sinne Lontooseen :) Siellä 5 päivää ja sitten jatkan Italiaan.
Keikaus kirjoitti:Mä herään matkoille hyvin, kun mulla on kaksi herätyskelloa ja kännykän herätys soimassa. :wink: Omistan myös kolme palohälytintä, joista kaksi on yksiössäni ja yksi matkamallia. Nimim. Annan elämän kannatella
Mulla ei valitettavasti ole kuin toi kännykkä. Tosin viritän varmaan ainakin läppärin huutamaan sen lisäksi täysillä pienen varoajan jälkeen.Melkoinen MacGyver pitää olla, että saa palohälyttimet piippaamaan haluttuun aikaan ilman suuremman vaaran aiheuttamista ympäristölle. ;)

Sori KisSandra, että offtopikkaan tämmösillä kertaluokkaa keveämmillä jänskäilyllä sun shrinkneitsyysketjussa.
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Ahdistusta, jänskätystä, päivän polttavia pelkoja..

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

ak kirjoitti:Sori KisSandra, että offtopikkaan tämmösillä kertaluokkaa keveämmillä jänskäilyllä sun shrinkneitsyysketjussa.
Ei. Ei suinkaan ollutkaan tarkoitus, että tästä mun oma ketju tulisi. Tarkoitus olikin, että jokainen avautuu oman jänskän paikkansa kanssa tähän nyt ja vaikka tulevassakin :) Toki toisia on luvallista kommentoida ja vaikkapa huojentaa toisen mieltä mikäli se mahdolliseksi käy.

Niin ja toistaiseksi on kummitytsällä kaikki ok :)
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Ahdistusta, jänskätystä, päivän polttavia pelkoja..

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

Suotta olin etukäteen huolissani kummitytön iskäviikonlopusta, ihan ok on mennyt. Mitä nyt olivat jättäneet tytön insuliinit pilaantumaan auringonpaisteiseen autoon ja kun olivat tehottomia niin nousi tytön sokerit taivaisiin ja tuli pahoinvointi.. Onneksi laitoin likan mukaan varulta reseptit, saivat siis haettua apteekista uudet, nyt kaikki taas kunnossa. Huomenna likka tulee takaisin mulle ja lähdemme mökille. :)
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
Elukka

Re: Ahdistusta, jänskätystä, päivän polttavia pelkoja..

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Sarjassamme Mistä olen tänään huolissani:
Ajankohtainen huolenaiheeni on tällä kertaa viimeviikkoisen työhaastattelun lopputulema. Entäs jos en saakaan sitä paikkaa? Nykyisenkin työsuhteen lopahtaminen rahoituksen puutteessa kun on aina Damokleen miekkana vaatimattoman persoonani yllä. :?
Vaan entäs jos saan sen paikan? Joudun jättämään nykyisen hommani kesken ja jatkajaa sille tuskin löytyy :arrow: nykyinen -rahoitustilannetta lukuunottamatta ihan mukava- työnantaja jää kaulaansa myöten ureaan. Lisäksi joudun vaihtamaan tutusta ohjelmointikielestä joko hieman vieraampaan tai kokonaan tuntemattomaan.

Oh, bother.
Pehmis

Re: Ahdistusta, jänskätystä, päivän polttavia pelkoja..

Viesti Kirjoittaja Pehmis »

Elukka kirjoitti:Sarjassamme Mistä olen tänään huolissani
Kaipa tiesit ettei määräaikaisia työsuhteita voi irtisanoa, ellei toisin ole sovittu? Noin muuten kuvittelisin että työnantajasi voi välttyä ureakaulaisuudelta hoitamalla hommalleen rahoituksen. Motivaatio voi kummasti kasvaa jos ilmoitat että tää setä lähtis nyt. Ei kuvittelis olevan niin vaikea olla pikkuisen egoisti.
Elukka

Re: Ahdistusta, jänskätystä, päivän polttavia pelkoja..

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Pehmis kirjoitti:
Elukka kirjoitti:Sarjassamme Mistä olen tänään huolissani
Kaipa tiesit ettei määräaikaisia työsuhteita voi irtisanoa, ellei toisin ole sovittu?
Tiesin, vaan minäpä olenkin tippunut jo tuntipalkolliseksi. :?
Ja joo, itsehän ovat tilanteen sille mallille järjestäneet että turvatumpiin töihin tekee mieli.
Geetzu

Re: Ahdistusta, jänskätystä, päivän polttavia pelkoja..

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Tänään herätessäni koin hetkellisen ahdistuksen kun tajusin, että ei ole oikein mitään mitä odottaa. Pitäisi aina olla Se Joku Juttu - mikä tahansa - kuten matka, koiranpentu, vauva, seksi-ilta, kaverin juhlat, äitin uus tukka... Vittu jotain!!11 Ja nyt mä vaan oon ja nautin. Ahdistus lähti pois kun varasin risteilyn pitkän ajan päähän, ei laivalle hinku mutta onpahan jotain mitä venata. Weirdo.
Pehmis

Re: Ahdistusta, jänskätystä, päivän polttavia pelkoja..

Viesti Kirjoittaja Pehmis »

Geetzu kirjoitti:Tänään herätessäni koin hetkellisen ahdistuksen kun tajusin, että ei ole oikein mitään mitä odottaa. Pitäisi aina olla Se Joku Juttu - mikä tahansa - kuten matka, koiranpentu, vauva, seksi-ilta, kaverin juhlat, äitin uus tukka... Vittu jotain!!11 Ja nyt mä vaan oon ja nautin. Ahdistus lähti pois kun varasin risteilyn pitkän ajan päähän, ei laivalle hinku mutta onpahan jotain mitä venata. Weirdo.
Mä voin myydä sulle kuumatkan vuodelle 2069. Sitten sulla on aina mitä odottaa! Enkä pyydä etumaksuakaan ku pari hassua tonnia :) Aattele mikä ystävänpalvelus!
Geetzu

Re: Ahdistusta, jänskätystä, päivän polttavia pelkoja..

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Pehmis kirjoitti:
Geetzu kirjoitti:Tänään herätessäni koin hetkellisen ahdistuksen kun tajusin, että ei ole oikein mitään mitä odottaa. Pitäisi aina olla Se Joku Juttu - mikä tahansa - kuten matka, koiranpentu, vauva, seksi-ilta, kaverin juhlat, äitin uus tukka... Vittu jotain!!11 Ja nyt mä vaan oon ja nautin. Ahdistus lähti pois kun varasin risteilyn pitkän ajan päähän, ei laivalle hinku mutta onpahan jotain mitä venata. Weirdo.
Mä voin myydä sulle kuumatkan vuodelle 2069. Sitten sulla on aina mitä odottaa! Enkä pyydä etumaksuakaan ku pari hassua tonnia :) Aattele mikä ystävänpalvelus!
Oot aina vaan mun rrrrritari! Ei nyt ihan noin kaukaista hei. Vauvakin tulossa helmikuussa mut se on jo liian kaukainen odotettava niinq. Kuuhun sitäpaitsi en kaipaa mut voisin ostaa sulta tonnilla vaiks matkan aurinkoon tos loppusyksystä. :]
Pehmis

Re: Ahdistusta, jänskätystä, päivän polttavia pelkoja..

Viesti Kirjoittaja Pehmis »

Geetzu kirjoitti:Oot aina vaan mun rrrrritari! Ei nyt ihan noin kaukaista hei. Vauvakin tulossa helmikuussa mut se on jo liian kaukainen odotettava niinq. Kuuhun sitäpaitsi en kaipaa mut voisin ostaa sulta tonnilla vaiks matkan aurinkoon tos loppusyksystä. :]
Mitä en tekisi vuoksesi, helminauhan edessä kovinkin pehmis on aseeton! Ajattelisit silti tota tarjousta, koska siis odottavan aikahan on pitkä ni saisit sillai niinku pidemmän elämän? :)
Geetzu

Re: Ahdistusta, jänskätystä, päivän polttavia pelkoja..

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Pehmis kirjoitti:Ajattelisit silti tota tarjousta, koska siis odottavan aikahan on pitkä ni saisit sillai niinku pidemmän elämän? :)
Oon vielä aika nuori mirri vuonna 69, kaipa sitä nyt kuuhun vois humpata!
Vastaa Viestiin