Itseinho

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
AarneAnkka

Re: Itseinho

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

mustakikkeli kirjoitti:muistan kuulleeni jonkun pitkän naisen valittaneen kuinka hän kokee esim. lyhyet miehet tosi ärsyttäviksi. Jäin silloin miettimään miksi näin?
Eivät vastaa hänen miesihannettaan, ja silti tulevat röyhkeästi juttelemaan ja luulemaan itsestään liikoja?
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Itseinho

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Bliss kirjoitti:Mulla ei ole minkään maailman käsitystä siitä, paljonko painan. En ole myöskään ikinäkoskaan inhonnut itseäni, tai mitään kohtaa itsessäni. Olenko outo?
Et ole outo, vaan onnekas. Olet luultavasti saanut riittävästi rakkautta, itsetuntoa ja hyväksyntää äidiltä ja erityisesti isältä ja muilta ihmisiltä ympärilläsi kokenut itsesi viehättäväksi. Sinussa tuskin on ollut kauheasti mitään, ulkonäöllisesti tai muuten, minkä vuoksi sinua olisi kiusattu pienenä tai nuorena. Tai jos on, olet puolustautunut ja / tai päässyt siitä yli itsetuntosi ansiosta. Valitettavasti kaikki ihmiset eivät ole yhtä onnekkaita.
Kikkelis kokkelis.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Itseinho

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

AarneAnkka kirjoitti:
mustakikkeli kirjoitti:muistan kuulleeni jonkun pitkän naisen valittaneen kuinka hän kokee esim. lyhyet miehet tosi ärsyttäviksi. Jäin silloin miettimään miksi näin?
Eivät vastaa hänen miesihannettaan, ja silti tulevat röyhkeästi juttelemaan ja luulemaan itsestään liikoja?
Joo, ja sitten joitain naisia voi ärsyttää sellainen pienten miesten palvova asenne, koska haluaisivat itse palvoa pidempää miestä.
Kikkelis kokkelis.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Itseinho

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Tuli mieleen noista Blissin ja silsan kommenteista kouluajat. Meidän luokalla oli ehkä 15 tyttöä, joista niitä suosituimpia oli neljä. Heidän suosionsa perustui siihen, että he olivat keskikokoisia ja hoikanpuoleisia, kaikki suunnilleen samankokoisia, nättejä ja suht hyviä koulussa ja opettajien suosikkeja. Ja osasivat pelata sosiaaliset pelinsä sillä tavalla, että heidän kanssaan halusivat olla kavereita kaikki. Oli kivat vaatteet ja tytöt olivat selvillä, mikä on in ja out. Monen asian summa siis.

Näiden neljän tytön ulkopuolelle jäivät sitten muut eri asioissa omalla tavallaan lahjakkaat tytöt, jotka varmasti kärsivät jossain vaiheessa ulkonäköasioista enemmän kuin nämä suositut tytsyt, joiden perään pojatkin kuolasivat. Ja voi herranen aika, mistä asioista sitä joskus murehti. Pojat kiusasivat mua leveästä perseestä ja rilleistä ja itse murehdin joskus vaaleita kulmakarvojani ja ripsiä. Rillejä ei enää ole, mutta leveä (eli ihan normaali) perseeni on ihan kiva ja pidän vaaleista väreistäni.

Jostain ne nätitkin tytöt varmaan kärsivät joskus, jos ei muusta niin menetetystä kauniin tytön asemasta sitten myöhemmin. Näin jälkeenpäin on ollut vaan hassu huomata, että ne tytöt, joita silloin piti nätteinä, olivatkin aika tavallisen näköisiä ja että moni niistä tavallisemmista on puhjennut kukoistukseensa myöhemmin.

Silti, kaiken mahdollisen kehityksen, positiivisten kokemusten ja ajattelunkin jälkeen, tulee joskus tunnemuistumia kouluajoilta, esim. juuri kun lukee jonkun viestin siitä, että on aina ollut tyytyväinen itseensä. Tai kun on tullut torjutuksi. Voin vain kuvitella miltä tuntuu ihmisestä, jota on koulukiusattu tosi pahasti.
Kikkelis kokkelis.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Itseinho

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Välillä mietin näitä suosittu poika, suosittu tyttö -asioita parisuhdemielessäkin. En tiedä, kuinka helposti multa onnistuisi seukkailu jonkun sellaisen miehen kanssa, jolla kaikki on aina mennyt putkeen ja jolla ei ole koskaan ollut mitään ongelmia. Mun mielestä fyysisestkin miehen pitää olla jollain tavalla kauneusihanteesta poikkeava tai mulle tulee epävarma olo enkä välttämättä edes lähesty sellaisia miehiä. Tai no joskus lähestyn, jos miehessä on jotain muuta epätäydellistä kosketuspintaa ja hän vaikuttaa kiinnostuneelta. Ja jatkossa sellaisen(kin) miehen on parasta antaa yksityiskohtaista palautetta siitä, että hän pitää vartalostani, muuten tulee loppu.
Kikkelis kokkelis.
Bliss

Re: Itseinho

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Keikaus kirjoitti:Voin vain kuvitella miltä tuntuu ihmisestä, jota on koulukiusattu tosi pahasti.
Mua on kyllä koulussa kiusattu rankemmanpuoleisesti. En todellakaan ole kuulunut siihen suosittujen sisäpiiriin missään elämän vaiheessa. En oikeastaan edes osaa sanoa, mistä olen tämän itsetunnon kehittänyt, vai juurikin siitä kiusaamisesta ja syrjimisestä. Mene ja tiedä...
Niin kauan kuin pystyn muistamaan, mulla on ollut asenteena, että jos en jollekin kelpaa, se ei ole MINUN ongelmani :D
Rakastin itseäni ihan yhtä paljon kiusattuna yläasteikäisenä kuin pahimmissa ihmissuhdekiemuroissa, kun olin pahimmillani reilusti alipainoinen ja todennäköisesti näytin muiden silmissä kamalalta.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Itseinho

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Bliss kirjoitti:
Keikaus kirjoitti:Voin vain kuvitella miltä tuntuu ihmisestä, jota on koulukiusattu tosi pahasti.
Mua on kyllä koulussa kiusattu rankemmanpuoleisesti. En todellakaan ole kuulunut siihen suosittujen sisäpiiriin missään elämän vaiheessa. En oikeastaan edes osaa sanoa, mistä olen tämän itsetunnon kehittänyt, vai juurikin siitä kiusaamisesta ja syrjimisestä. Mene ja tiedä...
Niin kauan kuin pystyn muistamaan, mulla on ollut asenteena, että jos en jollekin kelpaa, se ei ole MINUN ongelmani :D
Rakastin itseäni ihan yhtä paljon kiusattuna yläasteikäisenä kuin pahimmissa ihmissuhdekiemuroissa, kun olin pahimmillani reilusti alipainoinen ja todennäköisesti näytin muiden silmissä kamalalta.
Mahtava juttu! Ehkä sinun itsetuntosi on ärsyttänyt kiusaajia, kiusaamisenhan syy voi olla ihan mikä tahansa.

Reilu alipaino harvoin kai on näinä hoikkuuden ihannoimisen päivinä ihmisten mielestä yhtä kamalaa kuin reilu ylipaino. Syy kiusaamiseen tietty sekin, kun joku syy pitää löytää.

Mulla on ainakin yksi hyvä kaveri, jota on koulukiusattu tosi pahasti ja sen kiusaamisen kyllä näkee sen kaverin käytöksestä välillä. Yleensä hyvinä piirteinä, koska kukaan ei kyllä enää astu sen mamman varpaille, mutta välillä myös sellaisena, että loukkaannutaan jostain ihan tahattomasta asiasta. Yleensä kai ne kiusaajat niitä suurempia luusereita ovat loppujen lopuksi.
Kikkelis kokkelis.
mustakikkeli

Re: Itseinho

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Keikaus kirjoitti:
mustakikkeli kirjoitti: Painoahan naiset eivät koskaan julkista, joten niitä en ala arvailla.
Painan 68 kiloa!
Eli olet kaikilla mittareilla pienempi kuin Edith. Osanottoni. Painimatsia ei enää tarvita asian ratkaisemiseksi.

Mä painan tätä nykyä, ööh, varmaan 79 kiloa. En ole mitannut pariin kuukauteen, tuo on arvaus.
mustakikkeli

Re: Itseinho

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

AarneAnkka kirjoitti:Eivät vastaa hänen miesihannettaan, ja silti tulevat röyhkeästi juttelemaan ja luulemaan itsestään liikoja?
En tiedä. Tai sitten hän vihaa itseään lyhyempiä miehiä yksinkertaisesti sen takia koska hänen mielestään heidän tulisi olla 10-20 cm pidempiä jotta olisivat hänelle sopivia kumppaniehdokkaita. Todellä ärsyttäviä miehiä kun eivät ole voineet ajatella hänen tunteitaan kasvaessaan pituutta, nyt hänen valintamahdollisuutensa (pitkien) miesten joukosta on paljon pienempi.
Rouva Pupu

Re: Itseinho

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

mustakikkeli kirjoitti:
AarneAnkka kirjoitti:Eivät vastaa hänen miesihannettaan, ja silti tulevat röyhkeästi juttelemaan ja luulemaan itsestään liikoja?
En tiedä. Tai sitten hän vihaa itseään lyhyempiä miehiä yksinkertaisesti sen takia koska hänen mielestään heidän tulisi olla 10-20 cm pidempiä jotta olisivat hänelle sopivia kumppaniehdokkaita. Todellä ärsyttäviä miehiä kun eivät ole voineet ajatella hänen tunteitaan kasvaessaan pituutta, nyt hänen valintamahdollisuutensa (pitkien) miesten joukosta on paljon pienempi.
Tein mielenkiintoisen huomion itsestäni. Kaikki kumppanini ovat olleet 170cm-178cm (itse olen siis 170cm), eikä pituus ole koskaan ollut minulle tmv. issue, en oikeastaan edes huomioinut pituutta mitenkään, eikä mies noilla mitoilla mielestäni ole edes lyhyt.
Asian ydin siis on; kuitenkin jos tekisin esim. deitti-ilmoituksen ja jostain syystä laittaisin pituus vaatimuksia (todennäköisesti en, koska ei ole tyyliäni) se luultavammin olisi juuri se 180cm maaginen raja, kerrassaan outoa sanoisinko.

Mietin juuri kaveriani joka on 164cm(mies) ja naisten puolelta on vientiä jonoksi asti, sellaisiakin naisia, jotka toivoisivat sitä pituutta. No tämäkin on outoa.

Mikä lie sisäänrakentunut tuo pituuden vaatimus.
AarneAnkka

Re: Itseinho

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Rouva Pupu kirjoitti:Mietin juuri kaveriani joka on 164cm(mies) ja naisten puolelta on vientiä jonoksi asti, sellaisiakin naisia, jotka toivoisivat sitä pituutta. No tämäkin on outoa.
No millainen kaveri se on noin muuten?
Rouva Pupu

Re: Itseinho

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

AarneAnkka kirjoitti:
Rouva Pupu kirjoitti:Mietin juuri kaveriani joka on 164cm(mies) ja naisten puolelta on vientiä jonoksi asti, sellaisiakin naisia, jotka toivoisivat sitä pituutta. No tämäkin on outoa.
No millainen kaveri se on noin muuten?
Ulkonäköä riittävästi ja luonnetta, nuo menevät pituuden yli ilmeisesti.

EDIT: näköhärö
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Itseinho

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Rouva Pupu kirjoitti: Mietin juuri kaveriani joka on 164cm(mies) ja naisten puolelta on vientiä jonoksi asti, sellaisiakin naisia, jotka toivoisivat sitä pituutta. No tämäkin on outoa.
164 cm. Lääh.
Kikkelis kokkelis.
AarneAnkka

Re: Itseinho

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Rouva Pupu kirjoitti:Ulkonäköä riittävästi ja luonnetta, nuo menevät pituuden yli ilmeisesti.
Omaa ulkonäköään ei saa mennä muuttamaan eikä luonnettakaan korjata toisten mieliksi vaan pitää olla oma itsensä, ja jokainen on parhaimmillaan omana itsenään - vai onko sittenkään?
Rouva Pupu

Re: Itseinho

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

AarneAnkka kirjoitti:
Rouva Pupu kirjoitti:Ulkonäköä riittävästi ja luonnetta, nuo menevät pituuden yli ilmeisesti.
Omaa ulkonäköään ei saa mennä muuttamaan eikä luonnettakaan korjata toisten mieliksi vaan pitää olla oma itsensä, ja jokainen on parhaimmillaan omana itsenään - vai onko sittenkään?
Mitä haet tällä takaa, liittyen mun vastaukseen?
AarneAnkka

Re: Itseinho

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Rouva Pupu kirjoitti:Mitä haet tällä takaa, liittyen mun vastaukseen?
Ööm.. lähinnä kai sitä että semmoinen poliittisesti korrekti "kaikki ihmiset ovat yhtä kauniita ja tärkeitä ja arvokkaita" -asenne on kukkua. (newsflash?)
Vastaa Viestiin