Ärsyistä rentoutuminen

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Edith

Ärsyistä rentoutuminen

Viesti Kirjoittaja Edith »

Miten tasaat itsesi stressistä ja idioottimaisten ihmisten ja idiottimaisten proseminaarien kohtaamisista?

Minä en tiedä, saanko itseäni nyt helpolla tasaantumaan. Käteni ja minä pidämme tällä hetkellä vähän taukoa, ettei ihan tysäksi ja mielikuvituksettomaksi tottumusten toistoksi menisi, joten seksi ei käy, ja kuntosalillakin kävin jo aiemmin tänään, enkä sinne siis enää mene ja on jo kohta tiettys sulki ja kiinnikin se, ja sitä paitsi siellä soi tänäänkin ärsyjä vain lisäävä Radio Nova, joten raudan nostelukaan ei nyt oikein tepsi. Suklaatakaan viittis ihan automaattiseksi tavaksi tämmöisiin tilanteisiin ottaa. Ei auta syvään hengittäminenkään.
elco

Re: Ärsyistä rentoutuminen

Viesti Kirjoittaja elco »

Edith kirjoitti:Miten tasaat itsesi stressistä ja idioottimaisten ihmisten ja idiottimaisten proseminaarien kohtaamisista?
Tietoisella ajatuksella? Stressi pitää vain oppia kytkemään pois päältä; kelatessaan ongelmiaan kannattaa tietoisesti päättää, ettei niitä pysty nyt ratkaisemaan (esim. keskellä yötä) ja palata paremmalla ajalla asiaan.

Jos on liikaa duunia niin kannattaa priorisoida ja keskittyä olennaiseen. Ratkoa ongelma kerrallaan tärkeysjärjestyksessä.

Idiootit kannattaa sivuuttaa minimipanoksella.

Epäonnistumiset kannattaa panna laajempaan perspektiiviin - miettiä, ettei kukaan sentään kuollut (tai jos joku kuoli niin, ettei sentään itse kuollut). Oppia ja sivuuttaa menneenä; miettiä, miten tästä eteenpäin.

Proseminaariin suosittelen ottamaan mukaan ladatun aseen. Se antaa voimaa ja itseluottamusta.
Edith

Re: Ärsyistä rentoutuminen

Viesti Kirjoittaja Edith »

elco kirjoitti: Proseminaariin suosittelen ottamaan mukaan ladatun aseen. Se antaa voimaa ja itseluottamusta.
Hmm... vankilassa ei tosiaan liene proseminaareja? Ainakaan tuon "opettajan" tuskin on. Tsuppaduidaa.
AarneAnkka

Re: Ärsyistä rentoutuminen

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Turvallisempi keino on kuvitella yleisö alastomaksi.
ninnithequeen

Re: Ärsyistä rentoutuminen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mä mistään seminaareista tiedä, mutta jos itellä on stressia tai sitten vaan vitutusta, niin reipas lenkki ulkona tai hevosen kanssa maastossa helpottaa kyllä kaikkeen. Ja kuppi teetä ja hyvää lukemista.
Bliss

Re: Ärsyistä rentoutuminen

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Edith kirjoitti:Miten tasaat itsesi stressistä
Rankalla ruumiillisella rasituksella. Esim. juoksulenkki 110% teholla, ja kun tuntuu ettei jaksa enää metriäkään, juokse vielä kolme kilsaa.
Dumari

Re: Ärsyistä rentoutuminen

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Tuun antaa teille lovea, se rentouttaa!! :h: :h: :h: :h: :h: :h: :h:
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Ärsyistä rentoutuminen

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Ainoa syy, miksei niitä idiootteja voi yksinkertaisesti tappaa, on joku typerä laki. Korjaan asian.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Mulli75

Re: Ärsyistä rentoutuminen

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Bliss kirjoitti:Rankalla ruumiillisella rasituksella.
Sama täällä samaan tyyliin. Silloin kun tuntuu ettei jaksa niin kyllä sitä jaksaa. Se on vaan omasta tahdosta kiinni. Vielä parempi jos ei tarvitse yksin sitä tehdä vaan ohjaaja tai treenikaveri valvoo ja pakottaa jatkamaan.

Aina ei kuitenkaan ole mahdollista. Esim. töissä enemmän taukoja kavereiden kanssa joissa ei sitten keskitytä siihen ongelmaan vaan jutellaan jotain mukavia. Käynti ulkona raittiissa ilmassa selkeyttää ajatuksia ja siinä samalla voi rauhoittua hiukan.
Tietenkään priorisointia ja avunpyyntöä unohtamatta.
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Re: Ärsyistä rentoutuminen

Viesti Kirjoittaja JoeB »

Vartin tai puolen tunnin hiljainen sessio istuen lattialla, tyynylla tai sohvalla ajattelematta mitaan (kai sita meditoinniksi voi kutsua) auttaa yleensa. Ideana on siis tyhjentaa paakoppa ajatuksista ja "kellua" ajatuksettomassa tilassa tuon ajan, vaatii toki harjoittelua mutta kun sen osaa niin se on aarimmaisen rentouttavaa.
"Clear your mind" ja "Let go" ovat hyva neuvoja jota on kaytetty useammassakin leffassa.
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Ärsyistä rentoutuminen

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

JoeB kirjoitti:Vartin tai puolen tunnin hiljainen sessio istuen lattialla, tyynylla tai sohvalla ajattelematta mitaan (kai sita meditoinniksi voi kutsua) auttaa yleensa. Ideana on siis tyhjentaa paakoppa ajatuksista ja "kellua" ajatuksettomassa tilassa tuon ajan, vaatii toki harjoittelua mutta kun sen osaa niin se on aarimmaisen rentouttavaa.
"Clear your mind" ja "Let go" ovat hyva neuvoja jota on kaytetty useammassakin leffassa.
Vittu joo, kuulostaapa ihanalta mutta uskallan heittää karkean arvion, että multa ei onistus i-ki-nä. Onnistuukohan moinen tyhjennys ylipäätänsä muuta kuin miehiltä (lue:putkiaivoilta)? ;)
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Ärsyistä rentoutuminen

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Edith kirjoitti:Miten tasaat itsesi stressistä ja idioottimaisten ihmisten ja idiottimaisten proseminaarien kohtaamisista?
Kännillä. Jos uskaltaa niin kannattaa mennä jo seminaariin pienessä sievässä, kuluu aika paljon lupsakkaammin.

Seminaareista kannattaa liihotella läpi vaan selittämällä ympäripyöreitä ja viittaamalla kintaalla tai keskisormella opponenteille. Ei sillä gradun arvosanalla ole oikeasti paskan latin merkitystä, pääasia että tiedät itse tehneesi hyvää työtä.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Ärsyistä rentoutuminen

Viesti Kirjoittaja Georgina »

KisSandra kirjoitti:
Vittu joo, kuulostaapa ihanalta mutta uskallan heittää karkean arvion, että multa ei onistus i-ki-nä. Onnistuukohan moinen tyhjennys ylipäätänsä muuta kuin miehiltä (lue:putkiaivoilta)? ;)
Onnistuu. Se perustuu siihen että ei saa liikuttaa silmiään. Siis silmät kiinni ja et anna niiden heilua. Kun sun aivot raksuttaa, silmät liikkuu luomien alla. Kun keskittyy että silmät ei heilu, aivot ei raksuta.

Toimii mulle! Tosin käytän sitä nukahtamiseen ;)
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
AarneAnkka

Re: Ärsyistä rentoutuminen

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

JoeB kirjoitti:Vartin tai puolen tunnin hiljainen sessio istuen lattialla, tyynylla tai sohvalla ajattelematta mitaan (kai sita meditoinniksi voi kutsua) auttaa yleensa. Ideana on siis tyhjentaa paakoppa ajatuksista
Olen miettinyt tuota mitään ajattelemattomuutta, ja se tuntuu aika vaikealta saavuttaa. Vai mikä on ajattelua? Se, että kuulen huoneen ilmanvaihtokanavan kohinan ja rekisteröin sen, onko se ajattelemista? Jos suljen tuon kaiken ulos, pää täyttyy väkisin ajatuksista, tai ainakin mielen omasta kohinasta. Minun on keskityttävä johonkin ulkoiseen merkityksettömään ärsykkeeseen. Mutta eikö se ole ajattelua?

Välillä tuntuu siltä että ainoa keino saada itseni tosissani lopettamaan ajattelun, on menettämällä tajuntani.
Edith

Re: Ärsyistä rentoutuminen

Viesti Kirjoittaja Edith »

Mylwin kirjoitti: Seminaareista kannattaa liihotella läpi vaan selittämällä ympäripyöreitä ja viittaamalla kintaalla tai keskisormella opponenteille. Ei sillä gradun arvosanalla ole oikeasti paskan latin merkitystä, pääasia että tiedät itse tehneesi hyvää työtä.
Ympäripyöreys ja siitä aiheutuva ajanhukka mua just tympiikin. Jaarin-jaarin-meno ja joutavuudet. Siis kun mulla olis illalla klo 18-20 hitosti parempaakin tekemistä kuin kuunnella jaarituksia. Jos olis edes jotain asiallista meininkiä, niin kestäisin, mutta vittu kun ei.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Ärsyistä rentoutuminen

Viesti Kirjoittaja Ann »

Edith kirjoitti:
Mylwin kirjoitti: Seminaareista kannattaa liihotella läpi vaan selittämällä ympäripyöreitä ja viittaamalla kintaalla tai keskisormella opponenteille. Ei sillä gradun arvosanalla ole oikeasti paskan latin merkitystä, pääasia että tiedät itse tehneesi hyvää työtä.
Ympäripyöreys ja siitä aiheutuva ajanhukka mua just tympiikin..
elco kirjoitti: Proseminaariin suosittelen ottamaan mukaan ladatun aseen. Se antaa voimaa ja itseluottamusta.
Nyt ymmärrän.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Re: Ärsyistä rentoutuminen

Viesti Kirjoittaja JoeB »

AarneAnkka kirjoitti: Olen miettinyt tuota mitään ajattelemattomuutta, ja se tuntuu aika vaikealta saavuttaa. Vai mikä on ajattelua? Se, että kuulen huoneen ilmanvaihtokanavan kohinan ja rekisteröin sen, onko se ajattelemista? Jos suljen tuon kaiken ulos, pää täyttyy väkisin ajatuksista, tai ainakin mielen omasta kohinasta. Minun on keskityttävä johonkin ulkoiseen merkityksettömään ärsykkeeseen. Mutta eikö se ole ajattelua?

Välillä tuntuu siltä että ainoa keino saada itseni tosissani lopettamaan ajattelun, on menettämällä tajuntani.
Ajattelemattomuus tarkoittaa tuossa tilanteessa sita etta kuulet kenties ilmastointilaitteen aanen mutta et valita/reagoi siihen mitenkaan. Et blokkaa muita ajatuksia pois et vain huomioi niita mitenkaan saatikka ryhdy analysoimaan / kasittelemaan niita.
Saatat tuntea kehossa puutumista tai kipua mutta et valita siita.

Ensimmainen askel tahan harjoitukseen on se etta katselet kynttilan liekkia siten etta ainoa ajatus mika paassasi on on se liekki. (varoitus: aika kuluu uskomattoman oudosti (joko nopeasti tai hitaasti) tassa harjoituksessa, eika nukahtaminen ole ennenkuulumatonta ts. palovaara on olemassa).
Sitten kun harjoitus onnistuu kynttilan kanssa hyvin niin teet vain saman ilman sita liekkia silmat kiinni ja kuvittelet liekin eteesi voit kaannella ja katsoa sita eri puolilta mielessasi kuitenkin naet vain sen liekin ja muista aistihavainnoista ei valiteta.
Sitten puolestaan kun tama onnistuu niin teet jalleen saman ilman liekkia ajatuksissasi elikka naet vain pimeyden edessasi etka valita mistaan muusta. Tama on se tila johon haluat paasta.

Tassa tilassa voit myos visualisoida esim erilaisia esineita eteesi samoin kuin teit liekin kanssa jos huvittaa tehda niin rentoutusvaikutus on sama. Kuitenkin visualisoitava esine ei kannata olla ongelmiin millan tavalla liittyva se tekee olotilan yllapidon hankalaksi.

Sitten tulee se jannin puoli harjoituksissa joita voi kokeilla; yksi kerrallaan ota muut aistit kayttoon visualisoimasi tuotteen kanssa. Esim kuvittele kukka eteesi, ja tunne sen haju haistamatta, kuvittele se haju. Kosketa sita (liikuttamatta kattasi) tunne milta se tuntuu. Tee omena ja maista sita. Lahde liikkumaan liikkumatta (tarvitaan jo paljon enemman harjoitusta koska ymparisto on monimutkainen) eli mielessasi nouset ylos ja liikut huoneessa.

Aistien kusettaminen talla tavalla on varsin janna kokemus mutta vaatii paljolti harjoitusta. Tutussa ymparistossa aloittaminen on helpompaa varsinkin mikali aistiarsykkeiden maara tilassa on minimaalinen ainakin aluksi.
-Superior-
Kitisijä
Viestit: 1234
Liittynyt: 07.04.2006 0:01

Re: Ärsyistä rentoutuminen

Viesti Kirjoittaja -Superior- »

...
Viimeksi muokannut -Superior-, 14.11.2006 17:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ärsyistä rentoutuminen

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Pilkkaat näitä imbesillejä älykkäämmille ystävillesi. Sinusta tuntuu paremmalta, ystävistäsi tuntuu paremmalta ja kaikki ovat hyvillään. Toisaalta, juuri sitähän sinä tässä ketjussa teit. Tuntuuko paremmalta?
Avatar
Jyrki73
Kitinän uhri
Viestit: 765
Liittynyt: 14.08.2005 19:20
Paikkakunta: Kotka

Re: Ärsyistä rentoutuminen

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

KisSandra kirjoitti:
JoeB kirjoitti:Vartin tai puolen tunnin hiljainen sessio istuen lattialla, tyynylla tai sohvalla ajattelematta mitaan (kai sita meditoinniksi voi kutsua) auttaa yleensa. Ideana on siis tyhjentaa paakoppa ajatuksista ja "kellua" ajatuksettomassa tilassa tuon ajan, vaatii toki harjoittelua mutta kun sen osaa niin se on aarimmaisen rentouttavaa.
"Clear your mind" ja "Let go" ovat hyva neuvoja jota on kaytetty useammassakin leffassa.
Vittu joo, kuulostaapa ihanalta mutta uskallan heittää karkean arvion, että multa ei onistus i-ki-nä. Onnistuukohan moinen tyhjennys ylipäätänsä muuta kuin miehiltä (lue:putkiaivoilta)? ;)
Kyllä se onnistuu. Monilta naisilta se vaatii osallistumista johonkin zen-istuntoon tai meditointi kurssille, mutta meiltä putkiaivoisilta miehiltä se onnistuu jopa ilman näitä 'porukassa tyhmyys tiivistyy juttuja'.
Edith

Re: Ärsyistä rentoutuminen

Viesti Kirjoittaja Edith »

Vadim kirjoitti:Pilkkaat näitä imbesillejä älykkäämmille ystävillesi. Sinusta tuntuu paremmalta, ystävistäsi tuntuu paremmalta ja kaikki ovat hyvillään. Toisaalta, juuri sitähän sinä tässä ketjussa teit. Tuntuuko paremmalta?
Mä en tajuu. Ketä ja mitä sä meinaat? Mä oon taas proseminaarissa. Mä hajoon. Mä en kestä. Mä lakkaan kestämästä.
Vastaa Viestiin