Tahaton lapsettomuus

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
mozart
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 179
Liittynyt: 06.11.2005 22:15

Tahaton lapsettomuus

Viesti Kirjoittaja mozart »

Muita kohtalontovereita? Meillä takana pian 2 vuotta yrittämistä, josta noin 9 kk tutkimuksia ja hoitoja. Minulla todettu PCO ja miehessä ei (onneksi!) mitään vikaa. Ensimminen inseminaatio on takana ja piinailut menossa. Jatko vielä täysin auki.

Diformiinien, Teroluttien ja Clomifenien avulla ennen inssiä. Sen jälkeen Lugesteronit, Clomit ja ilmeisesti tulee myös pistokset.

Olisi mukava jakaa kokemuksia ja tuntemuksia asian tiimoilta.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Tahaton lapsettomuus

Viesti Kirjoittaja saira »

Eräs ystäväni on tällä hetkellä menossa hoitoja läpi. Heillä vika on miehen puolella. Heillä oli ensimmäiset hoidot alkuvuodesta, sillä kertaa ei onnistunut. Nyt tosiaan toinen kerta menossa, naisella hormonihoidot ja miehellä vitamiini- ja sinkkikuuri. Tosin miehen kuuri ei ole lääkärin määräämä, mutta sinkkihän on aine, jonka puute aiheuttaa miehellä siittiöiden laiskuutta ja kuolleisuutta. Rankkaa heillä välillä on. Toki ystävät koittavat tukea paria, mutta turha sanoa tietävänsä miltä heistä tuntuu, ei vaan voi tietää.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tahaton lapsettomuus

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Usean vuoden tulokseton hoitoputki takana. Rankkaa, tuskaista, nöyryyttävää ja turhauttavaa. Kallistakin vielä.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
ninnithequeen

Re: Tahaton lapsettomuus

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Lolita kirjoitti:Usean vuoden tulokseton hoitoputki takana. Rankkaa, tuskaista, nöyryyttävää ja turhauttavaa. Kallistakin vielä.
Sähän et halunnut lapsia?
Ilmeisesti kuitenkin halusit silloin, kun olit naimisissa?
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tahaton lapsettomuus

Viesti Kirjoittaja Lolita »

ninnithequeen kirjoitti:Sähän et halunnut lapsia?
Ilmeisesti kuitenkin halusit silloin, kun olit naimisissa?
Mun elämä on ehtinyt niitten aikojen jälkeen heittää isommankin häränpyllyn, ja olen joutunut/saanut miettiä ihan alusta asti, mitä oikeasti haluan. Se oli kuin eri elämää, enkä mä välitä a) täällä perustella päätöksiäni tai selittää mielipiteitäni asian suhteen b) en oikeastaan välitä tehdä sitä lainkaan, riittää kun minä tiedän.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Bliss

Re: Tahaton lapsettomuus

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Mä ainoastaan pelkään, että niin tulee käymään. Mä en kuitenkaan tästä juuri nuorene, ja siitä huolimatta haluan vielä lapsen/lapsia. Tuon ensimmäisen alkuun saaminen oli suht helppoa, mutta sehän ei ole tae mistään.
silsis

Re: Tahaton lapsettomuus

Viesti Kirjoittaja silsis »

Ei sillä että tekis tavattomasti mieli kämmentää johonkin pipettiin, mutta ihan vaan isän onnea miettiessäni, niin onko mahdollista ylipäätään antaa näyte, jotta tietäsi spermansa laadun? Siis että haaveileeko sitä ihan turhaan junou?
ninnithequeen

Re: Tahaton lapsettomuus

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Lolita kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Sähän et halunnut lapsia?
Ilmeisesti kuitenkin halusit silloin, kun olit naimisissa?
Mun elämä on ehtinyt niitten aikojen jälkeen heittää isommankin häränpyllyn, ja olen joutunut/saanut miettiä ihan alusta asti, mitä oikeasti haluan. Se oli kuin eri elämää, enkä mä välitä a) täällä perustella päätöksiäni tai selittää mielipiteitäni asian suhteen b) en oikeastaan välitä tehdä sitä lainkaan, riittää kun minä tiedän.
En mä enempää utele, anteeksi kultaseni.

En vain tiennyt tuota sinusta ja olin ehkä yllättynyt vaan vähäsen :)
Avatar
mozart
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 179
Liittynyt: 06.11.2005 22:15

Re: Tahaton lapsettomuus

Viesti Kirjoittaja mozart »

saira kirjoitti:Eräs ystäväni on tällä hetkellä menossa hoitoja läpi. Heillä vika on miehen puolella. Heillä oli ensimmäiset hoidot alkuvuodesta, sillä kertaa ei onnistunut. Nyt tosiaan toinen kerta menossa, naisella hormonihoidot ja miehellä vitamiini- ja sinkkikuuri. Tosin miehen kuuri ei ole lääkärin määräämä, mutta sinkkihän on aine, jonka puute aiheuttaa miehellä siittiöiden laiskuutta ja kuolleisuutta. Rankkaa heillä välillä on. Toki ystävät koittavat tukea paria, mutta turha sanoa tietävänsä miltä heistä tuntuu, ei vaan voi tietää.
Tiedätkö.. minä olen miettinyt pääni puhki olisiko voinut sinkillä ja vitamiineilla olla vaikutusta miehen laadun paranemiseen. Yleensä ei näin käy, mutta varsin huonosta laadusta pompsahti priimaan...
Lolita kirjoitti:Usean vuoden tulokseton hoitoputki takana. Rankkaa, tuskaista, nöyryyttävää ja turhauttavaa. Kallistakin vielä.
Olitko yksityisellä vai yleisellä sektorilla?
Bliss kirjoitti:Mä ainoastaan pelkään, että niin tulee käymään. Mä en kuitenkaan tästä juuri nuorene, ja siitä huolimatta haluan vielä lapsen/lapsia. Tuon ensimmäisen alkuun saaminen oli suht helppoa, mutta sehän ei ole tae mistään.
Niin.. jostain syystä tänä päivänä sekundaarinen lapsettomuus on yleistymään päin. Aina ei vain ole takeita lähtevätkö lääkärit ym. tahot tutkimaan miten herkästi, jos on jo yksi lapsi olemassa, mikä minusta ei ole oikein, kun ihmiskeho kuitenkin on muuttuvainen ja siihen vaikuttaa niin moni tekijä.
silsis kirjoitti:Ei sillä että tekis tavattomasti mieli kämmentää johonkin pipettiin, mutta ihan vaan isän onnea miettiessäni, niin onko mahdollista ylipäätään antaa näyte, jotta tietäsi spermansa laadun? Siis että haaveileeko sitä ihan turhaan junou?
Voit aina viedä näytteen yksityiselle milloin tahansa ja saada selonteon laadusta. (Ja näyte annetaan purkkiin kotoa tai paikanpäällä..)
Avatar
mozart
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 179
Liittynyt: 06.11.2005 22:15

Re: Tahaton lapsettomuus

Viesti Kirjoittaja mozart »

Joskus se voi onnikin olla myötä... plussasin viikolla.
ninnithequeen

Re: Tahaton lapsettomuus

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

mozart kirjoitti:Joskus se voi onnikin olla myötä... plussasin viikolla.
Onnea! :)
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Tahaton lapsettomuus

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Onnea matkaan, koko perheelle!
Prepare for the worstest.
Avatar
mozart
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 179
Liittynyt: 06.11.2005 22:15

Re: Tahaton lapsettomuus

Viesti Kirjoittaja mozart »

Kiitoksia.. toivotaan, että pysyy matkassa..
Avatar
Mida
Kitinän uhri
Viestit: 531
Liittynyt: 15.09.2006 12:10

Re: Tahaton lapsettomuus

Viesti Kirjoittaja Mida »

Hienoa. Onnea matkaan :-)
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Tahaton lapsettomuus

Viesti Kirjoittaja saira »

Onnea!!
Geetzu

Re: Tahaton lapsettomuus

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Onnea tosiaan!
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Tahaton lapsettomuus

Viesti Kirjoittaja martza »

Onnea ja kärsivällisyyttä.
On tästäkin asiasta kokemusta, mutta kannatti taistella ja olla sitkeä loppuun saakka. Lopulta se onnisti.
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
Avatar
mozart
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 179
Liittynyt: 06.11.2005 22:15

Re: Tahaton lapsettomuus

Viesti Kirjoittaja mozart »

Joo.. iloita voi ainakin liian varhain. Tänään sitten menkat, ensin tiputteli useamman päivän. :(
ninnithequeen

Re: Tahaton lapsettomuus

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

mozart kirjoitti:Joo.. iloita voi ainakin liian varhain. Tänään sitten menkat, ensin tiputteli useamman päivän. :(
No voi hemmetti. Miten se plussaa sitten näytti? Höh.
Uutta yritystä vaan, elä lannistu.
Geetzu

Re: Tahaton lapsettomuus

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

ninnithequeen kirjoitti:
mozart kirjoitti:Joo.. iloita voi ainakin liian varhain. Tänään sitten menkat, ensin tiputteli useamman päivän. :(
No voi hemmetti. Miten se plussaa sitten näytti?
Piip. Kesken kesken...
ninnithequeen

Re: Tahaton lapsettomuus

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Geetzu kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:
mozart kirjoitti:Joo.. iloita voi ainakin liian varhain. Tänään sitten menkat, ensin tiputteli useamman päivän. :(
No voi hemmetti. Miten se plussaa sitten näytti?
Piip. Kesken kesken...
Niin juu. Jos tosi aikasin menee niin nuinhan se menee. Anteeks, ei kokemusta itellä.

Voimia Mozartille :(
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tahaton lapsettomuus

Viesti Kirjoittaja Lolita »

mozart kirjoitti:Joo.. iloita voi ainakin liian varhain. Tänään sitten menkat, ensin tiputteli useamman päivän. :(
Se onnistui kerran, se onnistuu toisenkin kerran *hali*
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
alja
Kitinän uhri
Viestit: 521
Liittynyt: 17.08.2005 8:08
Paikkakunta: saunan taka
Viesti:

Re: Tahaton lapsettomuus

Viesti Kirjoittaja alja »

meillä ei yritetä - tehään se nyt heti selväksi, eikä lapsi ois nytkään mitenkään "tervetullut", jos niin voi asian ilmaista.
mutta on alkanut jo hieman kiinnostaa nuo lapsettomuustutkimukset, kun viimeksi gyne kyseli, että halutaanko alkaa tutkia asiaa koska emme ole saaneet vielä lapsia, vaikka lähes koko yhdessäoloajan on ollut käytössä vain keskeytetty yhdyntä..... se laittoi mun päähän pienen pelon, kun ei uskonut että me vaan ollaan niin taitavia käyttämään kyseistä "ehkäisy"muotoa.

tai ehkä se gyne vaan on huono, se sano mulle myös, että "ei ne miehetkään mitään koneita ole" :P

eli kokeneemmilta kysyisin, miten naisen lapsettomuutta tutkitaan?
Ulkona paistaa aurinko,
mutta sisällä sataa.
Vastaa Viestiin