Työpaikkastressiä....

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Työpaikkastressiä....

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Edellinen sähköposti pomolta, joka meni firman yleiseen jakeluun, kaikille päättyi lauseeseen: "Kaikki sopimuksethan pitävät, jos luoja suo...". Suomennettuna asiat ovat ny niiku korkeimman kädessä.

Samaisen sähköpostin alkupäässä pomo selvitti, että johto voisi nyt siirtyä kokonaan takavasemmalle ja perus työntekijät ottakoot kaikki narut käsiinsä ja hoidelkoot hommat työvuorolistoista uusien työntekijöitten palkkaamiseen ja muuttaisi työnkuvaa myös niin, ettei se rikkoisi uutta lastensuojelulakia, mutta samalla olisi tiukat rajat... ja että homma pelittäis.
Kiitti, mutta ei kiitti, tällä palkalla. Mieluummin alan postittelemaan työpaikkahakemuksia lähiseudun sosiaali- ja terveysalan palvelujen tarjoajille.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Quarter

Re: Työpaikkastressiä....

Viesti Kirjoittaja Quarter »

Mun toisen työpaikat pomot on sitä mieltä, että jos työntekijä(t) voi(vat) pahoin henkisesti työpaikallaan niin se on asenneongelma. Tämän työpaikan pomot ovat sitä mieltä, että on yhdentekevää menetetäänkö yksi suurista asiakkaista vain sen takia, että VIP-palvelua ei enää harrasteta. Tämän työpaikan pomot ovat sitä mieltä että työntekijät eivät saa puhua keskenään TES-asioista, lakiasioista tms työhön liittyvistä asioista.
Kun kehtaisi/jaksaisi/viitsisi vuodattaa kaiken sen paskan mitä tuolla on nyt tapahtunut... lähtee järki.
Bliss

Re: Työpaikkastressiä....

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Quarter kirjoitti:...työpaikat pomot on sitä mieltä, että jos työntekijä(t) voi(vat) pahoin henkisesti työpaikallaan niin se on asenneongelma.... työntekijät eivät saa puhua keskenään TES-asioista, lakiasioista tms työhön liittyvistä asioista...
Onko työnantajasi mahdollisesti Tradeka/Elanto/Restel????? :roll:
Mulli75

Re: Työpaikkastressiä....

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Quarter kirjoitti:Mun toisen työpaikat pomot on sitä mieltä, että jos työntekijä(t) voi(vat) pahoin henkisesti työpaikallaan niin se on asenneongelma.
Tämän olen minäkin huomannut. Jos pyydetään antamaan palautetta ja esimies haluaa tietää mitä yksikössä pitäisi parantaa niin viimeistään johtaja jyrää asian leimaamalla jonkun syntipukiksi ja asenneongelmaiseksi. Tämän jälkeen saa olla silmätikkuna ja kuulla kun seinien takana kysellään salaa muilta onko joku motivoitunut ja tekeekö se töitä.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Työpaikkastressiä....

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Mulli75 kirjoitti: jyrää asian leimaamalla jonkun syntipukiksi ja asenneongelmaiseksi. Tämän jälkeen saa olla silmätikkuna ja kuulla kun seinien takana kysellään salaa muilta onko joku motivoitunut ja tekeekö se töitä.
Niin tuttua... tosin, meillä ei keskustella selkien takana, vaan sähköpostitse, joka varmuuden vuoksi lähetetään kaikille, yleiseen jakeluun. Pää-asia, että syyllinen löytyy.

Oon ollu nyt työsuhteessani seittemän viikkoa. Viis viikkoa sain oottaa, että kanssani tehtiin työsopimus (jonka perään kyselin useamman kerran) ja tämän seittemän viikon aikana on firmaan tullut kuusi uutta työntekijää itseni mukaan laskettuna ja neljä on lähteny pois. Kierrätystä(kö) parhaimmillaan?
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Työpaikkastressiä....

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Pomo päätti muuttaa hieman toimenkuvaani. Hän ei suinkaan kysynyt omaa ajatustani minulta mahdollisesta toimenkuvan muutoksesta, vaan ilman mitään kiinnostusta kuulla omia ajatuksiani pisti sähköpostiin, yleiseen jakeluun tottakai, informatiivisen tiedon siitä, miksi minulle pistetty pelkkiä yövuoroja. Vasta tuon sähköpostin luettuani, sain itsekin tiedon tästä toimenkuvan muutoksesta.
Semmonen fiilis, kuin olisin shakkinappula, jota voi liikutella miltei mielensä mukaan...
Ensimmäinen työpaikkahakemus ihan toisaalle lähetetty. Seuraavaksi voisin ajatella lähestyväni S-Markettia... jos vaikka tarvitsisivat kassaa...
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
ninnithequeen

Re: Työpaikkastressiä....

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

mustaenkeli kirjoitti:Seuraavaksi voisin ajatella lähestyväni S-Markettia... jos vaikka tarvitsisivat kassaa...
Tässä vaiheessa mun pitää aina älähtää.
Työtä se on sekin, ja helvetin arvokasta työtä.

Nimim. kaikkien paskaduunareitten puolestapuhuja
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Työpaikkastressiä....

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

ninnithequeen kirjoitti:
mustaenkeli kirjoitti:Seuraavaksi voisin ajatella lähestyväni S-Markettia... jos vaikka tarvitsisivat kassaa...
Tässä vaiheessa mun pitää aina älähtää.
Työtä se on sekin, ja helvetin arvokasta työtä.

Nimim. kaikkien paskaduunareitten puolestapuhuja
Ei, kyllä mä ihan tosissani olin. Enkä tuossa kommentissani tarkoittanut antavani kaupan kassan hommasta ns. paskaduunikuvaa.
Täällä kun sattuu olemaan suurempi todennäköisyys työllistyä ennemmin kauppaan, kuin omalle alalleni... ja palkkakin pysyisi samana, ellei jopa paranisi. Eikä mulla olis mitään sitä vastaan...

Nimim. entinen hampurilaisravintolan työntekijä
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
ninnithequeen

Re: Työpaikkastressiä....

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

mustaenkeli kirjoitti:Nimim. entinen hampurilaisravintolan työntekijä
Mites noi siivoushommat, kiinnostaisko :jouden:
Bliss

Re: Työpaikkastressiä....

Viesti Kirjoittaja Bliss »

ninnithequeen kirjoitti: Mites noi siivoushommat, kiinnostaisko :jouden:
Siivoushommassa ei ole mitään muuta vikaa, kuin ihan liian pieni palkka suhteessa työn määrään :?
Noissa ns. ”paskaduuneissa” paras puoli on se, että kun duuniaika loppuu, ne päivän työt todella oli siinä, kotiin ei tarvi kantaa minkäänlaisia hommia.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Työpaikkastressiä....

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

ninnithequeen kirjoitti:
mustaenkeli kirjoitti:Nimim. entinen hampurilaisravintolan työntekijä
Mites noi siivoushommat, kiinnostaisko :jouden:
Emmää teille ny tähän hätään siivoomaan ennätä, omassa huushollissaki töitä.
Ja kyllä joo, olen ansainnut elantoani myös siivoamalla mm. Orionin lääketehdasta.
Vaihtoehtona työttömyydelle, teen ihan mitä työtä vain suinkin voin.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Työpaikkastressiä....

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Bliss kirjoitti: Noissa ns. ”paskaduuneissa” paras puoli on se, että kun duuniaika loppuu, ne päivän työt todella oli siinä, kotiin ei tarvi kantaa minkäänlaisia hommia.
Todellakin! Eikä kotona enää tarvii miettiä, miten se työpäivä menikään... Vaikka materialistisesti ei kantaiskaan töistä kotiin hommia, monista työpaikoista ne hommat jää kyllä mieleen pyörimään...
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
ninnithequeen

Re: Työpaikkastressiä....

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

mustaenkeli kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:
mustaenkeli kirjoitti:Nimim. entinen hampurilaisravintolan työntekijä
Mites noi siivoushommat, kiinnostaisko :jouden:
Emmää teille ny tähän hätään siivoomaan ennätä, omassa huushollissaki töitä.
Ja kyllä joo, olen ansainnut elantoani myös siivoamalla mm. Orionin lääketehdasta.
Vaihtoehtona työttömyydelle, teen ihan mitä työtä vain suinkin voin.
No en mää tarkottanu että meille. Toi hymiö tuli tohon perään ihan vaan sanan "kiinnostaisko" takia :D

Kuten tiedät, mä olen tehnyt myös siivoushommia koko ikäni. Äitillä on ollu siivousfirma nyt yli 20 vuotta. Paska palkka mutta eipä lopu työt. Kyllä ihmiset vaan osaa sotkea kato.
Elukka

Re: Työpaikkastressiä....

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Helmikuun lopusta se on taas ihan ins Allah, että jatkuneeko työt uudella pätkällä vai eikö jatkune.
Täytynee taas ruveta katselemaan kilpailevia talleja "sillä silmällä" jo ihan lähiaikoina.
Bliss

Re: Työpaikkastressiä....

Viesti Kirjoittaja Bliss »

mustaenkeli kirjoitti:Vaikka materialistisesti ei kantaiskaan töistä kotiin hommia, monista työpaikoista ne hommat jää kyllä mieleen pyörimään...
Kaupan kassatäti tuskin miettii myymiensä kahvipakettien ja keskikaljapullojen määriä ;)
Opiskeluaikana siivosin Lastenklinikan osastoilla 6 ja 8, sekä Meilahden os. 102:lla (olikohan se 102...?). Lapsipotilaat kyllä jäivät vaivaamaan päätä työajan loputtuakin :?
ninnithequeen

Re: Työpaikkastressiä....

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Bliss kirjoitti:Kaupan kassatäti tuskin miettii myymiensä kahvipakettien ja keskikaljapullojen määriä ;)
Kyllä mun takaraivoon jäi joka työvuoron päätteeksi, että löinköhän mä oikein, ja mikä hitto sen yhen koodi oli minkä sit löin "avoimeen".
Samaten kun tulee vähän liian tutuiks asiakkaitten kanssa, niin kyllä heitäkin miettii. Yhtä kävin jopa tapaamassa sairaalassa, johon hän viinan takia joutui. Ja miettii jotta selviääköhän tuo tuosta erostaan jne.

Joskus höpötin ukkokullalle näitä hommia mitkä mieltä askarruttaa, ja herra totes aika hyvin: älä tuo töitä kotiin.
Edith

Re: Työpaikkastressiä....

Viesti Kirjoittaja Edith »

Mä tahdon ressittömiin töihin. Tänään oli Hesarissa just parikin vissiin aulaemännän paikkaan. Air Finlandilla oikein isokin ilmoitus. Mutta ehkä mä ensin pinnistelen itselleni alemman korkeakoulututkinnon valmiiksi, kun ei kuitenkaan viittis keskenkään jättää. Mutta Närpiön kunnan virallisia papereita tai muuta yhtä intresanttia en tosiaankaan aio yli kolmea vuosikymmentä vääntää. (Perjantaina koulussa tavattiin täti, jonka työtehtäviin kuuluu valtion budjetin kääntäminen, ei käy katteeks.) Ja ressata niitä kaikkea vapaa-aikaani. Mutta paperit koulutuksesta olis kai hyvä silleen kaiken varalle, et jos aulaemäntähommia ei aina saiskaan, ni varalle silleenks. Me so tired.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työpaikkastressiä....

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Joo on työpaikkastressiä, kiitos kysymästä.
ninnithequeen

Re: Työpaikkastressiä....

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Vadim kirjoitti:Joo on työpaikkastressiä, kiitos kysymästä.
Jos mä oisin sinä, ni olisin paskat housussa koko ajan. Hatunnosto.

Ja työpaikkastressiä on sen verran, että jos ny sais töitä keikkahommana tossa ennen Joulua ni ois kiva. Ostaa perheelle joululahjat nimittäin. Onneks löyty. Töitä siis. Ja just niitä paskahommia. Mutta mites sit taas tammikuussa?


Olinko mä onnellinen, kun mulla oli kaksi vakituista työpaikkaa?

En.
ninnithequeen

Re: Työpaikkastressiä....

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Suvinen kirjoitti:Taidan tahtoa takaisin baaritiskin taa.
Et voi olla tosissasi!!!1

JUMALA, vie tämä paha henki pois tästä naisesta ja näytä hälle tie!!!
Ei, ei näin! Päästä hänet pahasta!!!!11

Armahda häntä! Hän on kärsinyt jo tarpeeksi!
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Työpaikkastressiä....

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

ninnithequeen kirjoitti:
Suvinen kirjoitti:Taidan tahtoa takaisin baaritiskin taa.
Et voi olla tosissasi!!!1

JUMALA, vie tämä paha henki pois tästä naisesta ja näytä hälle tie!!!
Ei, ei näin! Päästä hänet pahasta!!!!11

Armahda häntä! Hän on kärsinyt jo tarpeeksi!
MINÄ en enää muista keneltä teistä yritin ottaa manaajaa pois kerran tällä
:paavi:
Se taisi olla Ann...juu, ja nythän se on ihan säyseä ollunna!

The Arska puhui teille, iloitkaatte!
Sheetlord

Re: Työpaikkastressiä....

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

Suvinen kirjoitti:Taidan tahtoa takaisin baaritiskin taa.
*sheetlord slaps Suvinen with big, fat trout*

Snappouttait!!! Herranjumala, jos kuraojasta on kerran päässyt ryömimään pois, ei kai sinne tarvitse taas lasketella vapaaehtoisesti?
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Työpaikkastressiä....

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Lasken jo päiviä siihen että pääsen täältä pois. Työmäärä on yksinkertaisesti liian suuri tälle ihmismäärälle ja mitään ei saa tehtyä kun puhelin pärisee ja ihmiset vikisee rahojensa perään.

Ei vaan jaksa kiinnostaa. Gradun tekeminen alkaa tuntua ihan mukavalta ajanvietteeltä.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
Think
Kitisijä
Viestit: 1000
Liittynyt: 14.08.2005 20:56

Re: Työpaikkastressiä....

Viesti Kirjoittaja Think »

Joskus oli. Sitten vain päätin olla tekemättä ylitöitä kuin satunnaisesti ja välittämättä siitä jos tänään jäi jotain tekemättä. Kyllä sen ehti seuraavanakin päivänä. Tai sitä seuraavana. Kukaan ei ole päätökseen kuollut, vammautunut tai menettänyt miljoonia euroja. Ei työ niin tärkeä asia ole, että sen vuoksi pitäisi itse uhrautua.

Välillä pitää osata sanoa omalle pomolleen tiukka EI ja priorisoimaan asioita, koska kyllähän pomot juoksuttavat kun tietävät että otat kaiken paskan niskaan kivasti hymyillen.

Vaitän, että jos on normaalissa työtehtävässä (joista tällä foorumilla on varmasti ainakin 99% henkilöistä), niin tekee työnsä huonosti tai esimiehellä on täysin epärealistiset vaatimukset jos ei päivittäin selviä töistään max. 9 tunnissa. 9-10 tuntia pidemmät työpäivät eivät palvele kenenkään etuja.

EDIT: Ok. Toisinaan ylitöille on hyvät perusteet...mutta vain toisinaan.
Ovela kuin orgasmi
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Työpaikkastressiä....

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

mustaenkeli kirjoitti:Edellinen sähköposti pomolta, joka meni firman yleiseen jakeluun, kaikille päättyi lauseeseen: "Kaikki sopimuksethan pitävät, jos luoja suo...". Suomennettuna asiat ovat ny niiku korkeimman kädessä.

Samaisen sähköpostin alkupäässä pomo selvitti, että johto voisi nyt siirtyä kokonaan takavasemmalle ja perus työntekijät ottakoot kaikki narut käsiinsä ja hoidelkoot hommat työvuorolistoista uusien työntekijöitten palkkaamiseen ja muuttaisi työnkuvaa myös niin, ettei se rikkoisi uutta lastensuojelulakia, mutta samalla olisi tiukat rajat... ja että homma pelittäis.
Kiitti, mutta ei kiitti, tällä palkalla. Mieluummin alan postittelemaan työpaikkahakemuksia lähiseudun sosiaali- ja terveysalan palvelujen tarjoajille.
HUHHUH, että tällaista peliä Juankoskellakin. Vai onkos se pelkästään siellä. Mun työpaikassani onneksi vielä huolehditaan työntekijöiden eduista. Voivoi, annan sympatiaa täältä. Olen samaa mieltä, ettei saisi myöntyä tuollaiseen. Halki poikki ja pinoon tuollaisille. Muuten ei asiat mene oikeaan suuntaan. harmi, et siellä ei ole kasapäin duunipaikkoja. Susia on, mut niistä ei liene hyötyä.
Tsemppiä. Onko kauhemmalla puoliskollasi hyvin duunit?
S-Arska
etukortti tarvitaan käyttöön
Vastaa Viestiin