pikaista apua, pliis, ihmissuhdepaskaan

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
mustanikki

pikaista apua, pliis, ihmissuhdepaskaan

Viesti Kirjoittaja mustanikki »

En halua omalla nikilläni kirjoittaa asiasta, joten kyselen neuvoja anonyymisti. Ongelma on seuraava. Avomieheni heitti minut ulos yhteisestä kodistamme niin, että varasti minulta avaimet, kun olin lähdössä ulos ja olin vessassa. Lähdettyäni ulos hän lähetti tekstiviestin, että oli ottanut avaimeni ja ettei minulla ole enää koskaan mitään asiaa kotiimme. Koko omaisuuteni on siellä ja tilannetta on jatkunut viikon. Minä majailen ystävieni luona ilman tavaroitani. Ongelma on se, että en ole kirjoitta asunossa ja vuokrasopimuskin on ex-evomiehen nimissä. Minä kun olin niin tyhmä ja naiivi, että kuvittelin, ettei tällaiseen tilanteeseen ikinä jouduta. Vuokraa tietenkin olen maksanut koko yhdessä asumisemme ajan, puolet vuokrasta. Ystävät ja sukulaiset ovat yrittäneet taivutella häntä, että pääsisin edes pakkaamaan omat tavarani, mutta ex-avokki on ehdoton, ja hänen luonteensa ja periksiantamattomuutensa tuntien olen varma, että hän pitää päänsä. Olen myös ehdottanut, että hänen kaverinsa voisivat olla paikalla, kun pakkaan, mutta sekään ei käy. Hän nimittäin sanoo, ettei luota minuun. Minä en kuitenkaan ole koskaan hajottanut kodissamme mitään, toisin kuin exäni. Miten siis voisin saada tavarani?
mustanikki

Re: pikaista apua, pliis, ihmissuhdepaskaan

Viesti Kirjoittaja mustanikki »

mustanikki kirjoitti:Avomieheni heitti minut ulos yhteisestä kodistamme niin, että varasti minulta avaimet, kun olin lähdössä ulos ja olin vessassa.

Tilannetta on jatkunut viikon.

Miten siis voisin saada tavarani?
En tiedä, mutta minua naurattaa.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: pikaista apua, pliis, ihmissuhdepaskaan

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Ystävämme poliisi varmaan auttaa tässä tapauksessa..Enpä paljon muuta keinoa keksi. Ystävämme juristi voisi olla myös hyödyksi. Onneksi kitinästä löytyy molempia. Tekis mieli kysyä mitä teit, mutta en viitsi kuitenkaan.

Toivottavasti tilanne järjestyy. Tsemii.
Prepare for the worstest.
Tix

Re: pikaista apua, pliis, ihmissuhdepaskaan

Viesti Kirjoittaja Tix »

Tee rikosilmoitus exästäsi. Omavaltainen häätö, omaisuuden kavallus jne. Poliisi tulee kyllä avuksi asiassa. Mitä tarkoitat, ettet ollut kirjoilla? Mikä osoitteesi oli väestörekisterissä? Vuokrasopimuksen nimillä ei ole mitään merkitystä asiassa.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: pikaista apua, pliis, ihmissuhdepaskaan

Viesti Kirjoittaja Ann »

nowaysis kirjoitti:Tekis mieli kysyä mitä teit, mutta en viitsi kuitenkaan.
Mitä väliä sillä on? Pateettinen paskaihminen alkaa kostaa tuolla tavoin.
Rotan aivot valtasivat pääni.
mustanikki

Re: pikaista apua, pliis, ihmissuhdepaskaan

Viesti Kirjoittaja mustanikki »

Täällä taas alkuperäisen kysymyksen esittäjä. Sorppa kirjoitusvirheet, olen jokseenkin epätoivoisessa mielentilassa episodin ja suhteen perseelle menon vuoksi.

Avainepisodia ei edeltänyt mitään sen kummempaa kuin että huonosti on mennyt suhteessa jo pidempään. Erosta on puhuttu, mutta ennen tuota tapausta ei oltu päädytty vielä eroamaan. Mitään klassisia kolmansia osapuolia tai muuta katastrofia ei asiaan liity enkä minä siis ole tehnyt mitään sellaista, mikä olisi aiheuttanut exän flippauksen, ellei vähäpuheisuutta lasketa siksi.

Lisäinfona: muutimme siis yhdessä ko. asuntoon ja yhdessä ollaan asuttu vuoden verran, suhde kestänyt viisi. Kirjoilla olen työhuoneessani.

Exäni on työmatkalla jonkin ajan kuluttua muutaman päivän ajan ja mietin, että onko esim. isännöitsijä velvollinen päästämään minut sisälle asuntoon silloin? Tarkoitukseni ei ole sytyttää asuntoa palamaan tms. vaan yksinkertaisesti saada kamani.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: pikaista apua, pliis, ihmissuhdepaskaan

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Uteliaisuus on ihan luonnollista. Ainakin minulle.
Prepare for the worstest.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: pikaista apua, pliis, ihmissuhdepaskaan

Viesti Kirjoittaja Ann »

nowaysis kirjoitti:Uteliaisuus on ihan luonnollista. Ainakin minulle.
Joo, toki. Mutta vaikka olisikin uittanut kepakkoa rapalammikossa, niin tuon tyyliset valLankäyttö-sessiot on kyllä alhaisinta kuraa ikinä.
Viimeksi muokannut Ann, 05.03.2007 17:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Kid

Re: pikaista apua, pliis, ihmissuhdepaskaan

Viesti Kirjoittaja Kid »

mustanikki kirjoitti: Exäni on työmatkalla jonkin ajan kuluttua muutaman päivän ajan ja mietin, että onko esim. isännöitsijä velvollinen päästämään minut sisälle asuntoon silloin? Tarkoitukseni ei ole sytyttää asuntoa palamaan tms. vaan yksinkertaisesti saada kamani.
Mä luulen että isännöitsijä saa päästää sisään vain jos olet kirjoilla taloyhtiössä.
Edit: typoja
Viimeksi muokannut Kid, 05.03.2007 17:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rouva Pupu

Re: pikaista apua, pliis, ihmissuhdepaskaan

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Ann kirjoitti:
nowaysis kirjoitti:Uteliaisuus on ihan luonnollista. Ainakin minulle.
Joo, toki. Mutta vaikka olisikin uittanut kepakkoa rapalammikossa, niin tuon tyyliset valankäyttö-sessiot on kyllä alhaisinta kuraa ikinä.
:komp:
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: pikaista apua, pliis, ihmissuhdepaskaan

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Ann kirjoitti: Joo, toki. Mutta vaikka olisikin uittanut kepakkoa rapalammikossa, niin tuon tyyliset valankäyttö-sessiot on kyllä alhaisinta kuraa ikinä.
Olen samaa mieltä kanssasi, minua vaan AINA kiinnostaa mikä motivoi ihmistä moisiin tempauksiin. Aina nuo jutut eivät tosiaan normaalijärkisille aukea, mitenkään ketjun aloittajan exän ihmisarvoa kyseenalaistamatta.

Eroissa existä paljastuu usein megavittumaisia piirteitä.
Prepare for the worstest.
Vihtahousu

Re: pikaista apua, pliis, ihmissuhdepaskaan

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Tästä ketjusta puuttuu Keikaus Dr.Phil-heitoillaan ja hänen perspuoliskonsa Karkkimies näsäviisauksillaan.

Juuentajuamitentuollaisiapaskojaonolemassakaan ja tuhat pistettä sympatiaa.
Dr.Diarrhea

Re: pikaista apua, pliis, ihmissuhdepaskaan

Viesti Kirjoittaja Dr.Diarrhea »

Ai saatana, nää on näitä. Mene avautumaan niille paskalakeille, ois niilläkin jotain hommaa.
Viimeksi muokannut Dr.Diarrhea, 05.03.2007 17:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tix

Re: pikaista apua, pliis, ihmissuhdepaskaan

Viesti Kirjoittaja Tix »

mustanikki kirjoitti:Lisäinfona: muutimme siis yhdessä ko. asuntoon ja yhdessä ollaan asuttu vuoden verran, suhde kestänyt viisi. Kirjoilla olen työhuoneessani.

Exäni on työmatkalla jonkin ajan kuluttua muutaman päivän ajan ja mietin, että onko esim. isännöitsijä velvollinen päästämään minut sisälle asuntoon silloin? Tarkoitukseni ei ole sytyttää asuntoa palamaan tms. vaan yksinkertaisesti saada kamani.
Työhuoneesi on siis eri osoitteessa kuin kotisi? Isännöitsijä ei varmaankaan päästä sinua sisään jos et ole talonkirjaan merkittynä asukkaaksi, ellei tunne sinua. Melko pöljää olla kirjoilla muualla kuin missä asuu, mutta se ei sinänsä vaikuta tilanteeseen.

Edeleen, käänny poliisin puoleen. Exäsi toiminta täyttää muutamankin rikoslakirikoksen tunnusmerkistön, minkä joku voisi hänelle ilmoittaakin.
mustanikki

Re: pikaista apua, pliis, ihmissuhdepaskaan

Viesti Kirjoittaja mustanikki »

Täällä taas tämä alkuperäinen kyselijä. Kiitos ensin kaikille niin tsempistä kuin neuvoista. Kumpaakin tarvitaan. Tixille erityiskiitos poliisineuvoista.

Onko rikosilmoituksen ja poliisin avuksi otto pitkä prosessi, siis ajallisesti?

Asunnossa on luonnollisesti paljon työpapereitani jne. joissa on nimeni, ja sinne tulee postini, joten ajattelin, että isännöitsijä niistä uskoo minun asuvan siellä.
Dr.Diarrhea

Re: pikaista apua, pliis, ihmissuhdepaskaan

Viesti Kirjoittaja Dr.Diarrhea »

mustanikki kirjoitti:Onko rikosilmoituksen ja poliisin avuksi otto pitkä prosessi, siis ajallisesti?
Ei sen tarvitse olla. Rikosnimikkeistä sopisi muistaakseni (5+ vuotta viime jutusta) oman käden oikeus(olikohan tota nimikettä enää?) tai hallinnan loukkaus. Eli henkilökohtaisesti lähimmälle laitokselle ja kerrot asiasi, niin että se vaikuttaa erittäin akuutilta ja tärkeältä. Sitten vaan paskalakkien kanssa kotiin hakemaan omat pois. Voi hoitua saman tien, voi kestää muutaman päivän.

Rikosilmoitus on pakollinen, samalla pohja koko prosessille.
Viimeksi muokannut Dr.Diarrhea, 05.03.2007 17:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tix

Re: pikaista apua, pliis, ihmissuhdepaskaan

Viesti Kirjoittaja Tix »

Häädöstä:

17 luku 9 § (24.7.1998/563)

Omankädenoikeus
Joka oikeutensa puolustamiseksi tai toteuttamiseksi omin valloin ryhtyy toimeen, jota hän ei saa tehdä ilman viranomaisen myötävaikutusta, on tuomittava, jollei teosta muualla laissa säädetä ankarampaa rangaistusta, omankädenoikeudesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.

Omaisuuden hallussapidosta:


28 luku 11 § (24.8.1990/769)
Hallinnan loukkaus
Joka luvattomasti ottaa haltuunsa, siirtää tai piilottaa toisen hallinnassa olevaa irtainta omaisuutta, on tuomittava, jollei teosta ole muualla laissa säädetty ankarampaa rangaistusta, hallinnan loukkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kolmeksi kuukaudeksi.

Sen lisäksi että saat kamasti pois, voit vaatia myös luonnollisesti vahingonkorvausta tapahtumista. Rikosilmoituksen voit tehdä suullisestikin, mars vaan asemalle.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: pikaista apua, pliis, ihmissuhdepaskaan

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Muistutan vielä mahdollisuudesta, että voit ilmoittaa exällesi etukäteen miten tulet toimimaan ellei hän päästä sinua asuntoon välittömästi. Toisinaan sekin saattaa riittää.
Prepare for the worstest.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18753
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: pikaista apua, pliis, ihmissuhdepaskaan

Viesti Kirjoittaja Niba »

nowaysis kirjoitti:Muistutan vielä mahdollisuudesta, että voit ilmoittaa exällesi etukäteen miten tulet toimimaan ellei hän päästä sinua asuntoon välittömästi. Toisinaan sekin saattaa riittää.
Kyllä tuollaisesta vittumaisuudesta pitää hänen joku rangaistus saada?
Ei mitään ilmoituksia, alkaa vielä tuhoamaan omaisuuttasi. Tietysti sen jälkeen voi tehdä lisää ilmoituksia?
Tapahtuuko tällaista usein, kuka tietää, tilastot!
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: pikaista apua, pliis, ihmissuhdepaskaan

Viesti Kirjoittaja par-sky »

mustanikki kirjoitti: Asunnossa on luonnollisesti paljon työpapereitani jne. joissa on nimeni, ja sinne tulee postini, joten ajattelin, että isännöitsijä niistä uskoo minun asuvan siellä.
kuulostaa vaan tuo exä sen verran ilkeämieliseltä että melkein luulisi sen tuhoavan/tuhonneen sun omaisuuden, esim. polttamalla paperit. eli tuo etukäteen varottaminen voi olla jopa huono veto, jos se saa aikaan sen että exä yrittää tuhota asunnosta kaiken mikä osoittaisi sun siellä asuneen.

en tiiä, tuo omavaltanen häätäminen kuulostaa jo niin kipeältä että en yllättyisi oikein mistään.
Me transmitte sursum, Caledoni!
BettyB.

Re: pikaista apua, pliis, ihmissuhdepaskaan

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Juu ei mitään ennakkovaroituksia, vaikuttaa sen verran kilipäälle että todennäköisesti joko tuhoaa tavarat tai odottelee teitä paikalle saapuvaksi haulikon tmv. kera. Sitä saa mitä tilaa eli cottoneiden kanssa paikalle.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: pikaista apua, pliis, ihmissuhdepaskaan

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Vihtahousu kirjoitti:Tästä ketjusta puuttuu Keikaus Dr.Phil-heitoillaan ja hänen perspuoliskonsa Karkkimies näsäviisauksillaan.
Toinen kannikka ilmoittautuu.

Syvä osanottoni ja jaksuja. Komppaan kaikkia fiksuja neuvoja antaneita tässä asiassa eli poliiseille juttelemaan vaan.
Kikkelis kokkelis.
mustanikki

Re: pikaista apua, pliis, ihmissuhdepaskaan

Viesti Kirjoittaja mustanikki »

Täällä alkuperäinen kyselijä.

Kiitokset kaikille! Teidän neuvonne saivat järjestystä päähäni. Infoilen, miten asia etenee.

Olette mahtavia!
CandyMan

Re: pikaista apua, pliis, ihmissuhdepaskaan

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

Vihtahousu kirjoitti:Tästä ketjusta puuttuu Keikaus Dr.Phil-heitoillaan ja hänen perspuoliskonsa Karkkimies näsäviisauksillaan.
Arvasin että täällä puhutaan minusta heti kun on vaimonhäätö kyseessä. En kuitenkaan ole saanut koulutusta tällaisia tilanteita varten toisin kuin nypari ja Tix, joten en edes yritä.

Mustanikille symppatiaa, ja Vihtahousu voi ahtaajan koulutuksen saaneena auttaa sinua sitten muuttoauton täyttämisessä kun Tix ja nypari ovat ensin hoitaneet virallisen puolen.
jouden-za
Kitinän uhri
Viestit: 858
Liittynyt: 07.11.2005 16:29

Re: pikaista apua, pliis, ihmissuhdepaskaan

Viesti Kirjoittaja jouden-za »

Tix kirjoitti:Häädöstä:

17 luku 9 § (24.7.1998/563)

Omankädenoikeus
Joka oikeutensa puolustamiseksi tai toteuttamiseksi omin valloin ryhtyy toimeen, jota hän ei saa tehdä ilman viranomaisen myötävaikutusta, on tuomittava, jollei teosta muualla laissa säädetä ankarampaa rangaistusta, omankädenoikeudesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.

Omaisuuden hallussapidosta:


28 luku 11 § (24.8.1990/769)
Hallinnan loukkaus
Joka luvattomasti ottaa haltuunsa, siirtää tai piilottaa toisen hallinnassa olevaa irtainta omaisuutta, on tuomittava, jollei teosta ole muualla laissa säädetty ankarampaa rangaistusta, hallinnan loukkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kolmeksi kuukaudeksi.

Sen lisäksi että saat kamasti pois, voit vaatia myös luonnollisesti vahingonkorvausta tapahtumista. Rikosilmoituksen voit tehdä suullisestikin, mars vaan asemalle.
Jos ei ole talonkirjoillakaan ja miksi edes olisi koska ei talo välttämättä erikseen kysy kuka talossa asuu, niin miten ihmeessä pystyy todistamaan että on asunut/ asuu ko-huoneistossa?

Tulee mieleeni ainoastaan että poliisin kanssa menee asuntoon ja poliisihan ei pääse asuntoon ilman kotietsintälupaa ja lupaahan ei tainnut saada ilman rikosepäilyä vai miten se oli?

Ja siis kundihan voi sanoa että ei ole koskaan nähnytkään tätä daamia ja että mikä lie hullu lähetellyt viestejä yms.

Ps. Nikin ekassa tarinassa on niin paljon aukkoja, joten aika paha antaa mitään muuta neuvoa kuin että jatkat vaan nussimista sen toisen jätkän kanssa ja nautit edelleen siitä!!
Ollaan vaan ja nautitaan
Vastaa Viestiin