Riittämätön ihminen

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Riittämätön ihminen

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Edith kirjoitti:Vartiointifirmoillakin on noita aulapalveluhenkilöpaikkoja, mutta saa niitä ilman vartijakoulutustakin todellakin - mäkin sain! Lunkia menoa ja fyysisesti rasittamatonta, mutta monen mielestä tylsää työtä. Ainakin väliaikaishommaksi kuitenkin varsin mainio ratkaisu.
Mä oon jo soitellu niihin niin ne vaan sanoo että hommaa se vartijakoulutus! Vaikka mulla on aika hyvä suosittelijakin.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Edith

Re: Riittämätön ihminen

Viesti Kirjoittaja Edith »

Georgina kirjoitti: Mä oon jo soitellu niihin niin ne vaan sanoo että hommaa se vartijakoulutus! Vaikka mulla on aika hyvä suosittelijakin.
Rähmä. Ootko kattonut ihan mollin sivuilta puhelinvaihteenhoitajaa?
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Riittämätön ihminen

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Edith kirjoitti: Rähmä.
Mollin sivuilta mä oon ne löytänytkin, tosin en tuolla nimikkeellä. Taidanpa taas kurkistaa.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Edith

Re: Riittämätön ihminen

Viesti Kirjoittaja Edith »

Pidän peukkui!
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Riittämätön ihminen

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Tuon mä oisin voinu ottaa. Tiiän vielä ton työnantajan ja paikankin, se on kiva. Etsin puhelinvaihteen hoitajaa Pohjois-Pohjanmaalta enkä löytänyt yhtään.

http://www.mol.fi/paikat/Job.do?lang=fi ... or=6895535
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Edith

Re: Riittämätön ihminen

Viesti Kirjoittaja Edith »

Mäkin kävin uteliaisuuttani vilkaisemassa. Ihme ettei ole toimistoalan hanttihommia siellä, kun eihän sentään mistään peräkylän syrjästä ole kyse.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Riittämätön ihminen

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Ja pohdinta jatkuu... Minkälaistahan olis olla matkapuhelin/liittymä myyjä? Sonera, DNA mm. hakee. Mun serkku on helsingissä DNAlla töissä ja tienaa aika helvetin hyvin. Ja jos hakee kahvilaan töihin niin minkä alan tessillä mennään?
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Rouva Pupu

Re: Riittämätön ihminen

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Georgina kirjoitti:Ja pohdinta jatkuu... Minkälaistahan olis olla matkapuhelin/liittymä myyjä? Sonera, DNA mm. hakee. Mun serkku on helsingissä DNAlla töissä ja tienaa aika helvetin hyvin. Ja jos hakee kahvilaan töihin niin minkä alan tessillä mennään?
Tollasissa myyntihommissa pitää muistaa se, että joku tienaa helvetisti, joku normisti, joku ei paljon paskaakaan.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Riittämätön ihminen

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Rouva Pupu kirjoitti:
Tollasissa myyntihommissa pitää muistaa se, että joku tienaa helvetisti, joku normisti, joku ei paljon paskaakaan.
Hmm, joo. Mahtaa olla yleensä provikka meininkiä?
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Rouva Pupu

Re: Riittämätön ihminen

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Georgina kirjoitti:
Rouva Pupu kirjoitti:
Tollasissa myyntihommissa pitää muistaa se, että joku tienaa helvetisti, joku normisti, joku ei paljon paskaakaan.
Hmm, joo. Mahtaa olla yleensä provikka meininkiä?
Kyllä osassa voi olla pieni tuntipalkka, aika yleinen on 6e/h. Mielestäni tuollaisessa hommassa tuntipalkka on perseestä, provikka mahdollistaa huimat tulot, olettaen että on hyvässä firmassa, jossa palkkaus kohdillaan. Voi olla myös pieni pohja palkka, jonka päälle kertyy provikat tai sitten pelkällä provikalla. Tietysti on olemassa kaikenmaailman pistetaulut ja bonusjärjestelmät lisäksi, jotka palkkaa määräävät ja millä perustein mitäkin saa.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Riittämätön ihminen

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Suvinen kirjoitti: PAMin tessillä kaikki palvelualan ammatit siivoojasta ja tarjoilijasta kaupankassaan.

Mä sain kanssa hullun idean vaihtaa kokonaan alaa. Kavereiden kanssa saatiin liikeidea, saa nyt nähdä johtaako ajatus mihinkään konkreettisiin toimiin.
Jep, PAMia mä epäilinkin. Tosin muistelen joskus siivoojana ollessani että niillä olisi ollut oma tessi. (toivottavasti, sillä palkka oli ihan hanurista). Nyt siis googlaamaan sitä seuraavaksi...

Edit: Kyllä ne penteleen siivoojatkin tuohon kuuluu. Mulle kyllä aikoinaan tuosta maksettu kuin murto-osa.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Riittämätön ihminen

Viesti Kirjoittaja Georgina »

no ja apuja taas.

Pistin nyt sitten DNA kaupalle hakemuksen josko ottaisivat sinne myyjäksi. Se oli henkilöstöpalvelun kautta ja hakulomake oli kovin suppea eikä siinä ollut tilaa kirjoittaa vapaasti. Miten ne noiden perusteella osaa ketään valita? Mä olisin halunnu kirjoittaa kuinka olen nyt päättänyt vaihtaa alaa ja koen myyntityön omakseni koska kotoa asti on opittu asiakaslähtöisyys ja tykkään kohdata erilaisia ihmisiä ja blaa blaa. Siinä oli sellaisen tyypin numero joka antaa lisätietoja. Jos mä soitan sille että jäisin mieleen? Mitä mä siltä kysyn, kaikki olennainen tieto kun oli siinä ilmoituksessa...
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Riittämätön ihminen

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Suvinen kirjoitti:
Georgina kirjoitti: Kyllä ne penteleen siivoojatkin tuohon kuuluu. Mulle kyllä aikoinaan tuosta maksettu kuin murto-osa.
Niin mutta ota huomioon, että PAM on verraten uusi liitto - ennen olivat erikseen kauppatätit omassaan, ravintola-ala omassaan ja siivoojat missälie omassa liitossaan. Ei tuosta nyt niin kauaa ole, kun kaikki yhdistyivät isoksi PAMiksi. Vai oonko vaan niin vanha jo että tuntuu kuin eiliseltä..
joo, niin se varmaan menee. On siitäkin aika kauan kun tuota duunia tein, joskus 2000 luvulla muistaakseni. Enkä mä silloin mitään mistään TESsistä tai liitosta älynny. Muistan että tienasin jotain 1000 markkaa kuussa.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Rouva Pupu

Re: Riittämätön ihminen

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Georgina kirjoitti:no ja apuja taas.
Jos mä soitan sille että jäisin mieleen? Mitä mä siltä kysyn, kaikki olennainen tieto kun oli siinä ilmoituksessa...

Se vähän riippuu siitä kuka siellä on niitä ilmoituksia lukemassa. Itse sain paikan myyntihommissa aikoinaan "röyhkeällä" rohkeudella. Hiukan niinQ asenteella, että mä tulin nyt töihin. Katsoivat, jotta tuo ei vissiin karkuun juokse ensimmäisestä "en osta"- puhelusta.

Useimmiten tämmöset paikat ottaa kaikki haastatteluun, oli hakemusten määrä kuinka suuri tahansa. Eli se haastattelu on kaiken a ja o.

En osaa kyllä selittää millaisilla perusteilla itse palkkaan työntekijän, se on vaan semmonen myyntitykki fiilis, joka tulee jos on tullakseen.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Riittämätön ihminen

Viesti Kirjoittaja Georgina »

no onko se ärsyttävää/tungettelevaa jos mä soitan ja sanon että mua harmitti kun siihen hakemukseen sai niin suppeasti kertoa itsestään ja mä päätin soittaa kertoakseni että olisin siihen tehtävään tosi hyvä vaikka mulla ei olekaan kaupallisen alan koulutusta.

Musta oli tosi jännä kun meillä on nykyisessä duunissa työntekijän haku päällä ja niitä hakemuksia on ihan hirveesti! Se yks tyttö tuli kutsumatta käymään paikan päällä kysymään miten prosessi etenee. Mä koin että tota taitaa oikeasti kiinnostaa, meidän tallimestaria taas ärsytti kauheasti että paskaako se tänne tulee pyörimään ennen aikojaan.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Riittämätön ihminen

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Rouva Pupu kirjoitti:
Useimmiten tämmöset paikat ottaa kaikki haastatteluun, oli hakemusten määrä kuinka suuri tahansa. Eli se haastattelu on kaiken a ja o.
Ah, nyt vasta tajusin tämän lauseen, oi kuinka ihana se onkaan! Mä nimittäin osaan kyllä olla aika pro noin naamatusten. Ja päätin että soitan sille tyypille ja sanon että mua harmitti kun en saanut kertoa itsestäni enempää ja koulutustiedot ei välttämättä vakuuta ja voinko laittaa sille sähköpostiin avoimen hakemuksen. Laitoin jo soneralle tämmöisen:

Hei!
Löysin tiedon teillä avoimena olevasta työpaikasta mol.fi sivustolta, ja uskoisin olevani sopiva tehtävään. Olen 27 vuotias nainen ja työskentelen tällä hetkellä hevosalalla, johon olen myös kouluttautunut. Olen päättänyt jättää hevoshommat aktiiviseksi harrastukseksi ja etsiä työelämään uusia haasteita. Minulla ei siis ole kaupallisen alan koulutusta tai täysin vastaavaa kokemusta myyntityöstä, mutta uskoisin että muu kokemukseni korvaa tämän puutteen. Olen kasvanut yrittäjäperheessä ja jo lapsesta asti olen oppinut sisäistämään asiakaslähtöisen ajattelutavan jota olen myös päässyt harjoittamaan työskennellessäni vanhempieni yrityksissä diipadaapa Oy ja daapadii. (Tarkemmin CV:ssä) Myös työskentely ratsastuksenohjaajana sekä tallimestarina on opettanut toimimaan monien erilaisten ihmisten kanssa ja etsimään aina asiakkaalle sopivinta ratkaisua. Olen myös tottunut olemaan vastuussa suuristakin kokonaisuuksista ja asiakaskunnasta.

Luonteeltani olen positiivinen ja ulospäinsuuntautunut. En ujostele ottaa kontaktia ihmisiin, mutta osaan kuitenkin antaa myös hiljaisemmille ihmisille tilaa ilmaista toiveensa ja mielipiteensä. Kiire työssä ei ole minulle vierasta ja pidän siitä että tekemistä riittää. Vaikka mobiilialan tuotetietous ei minulle ole tällä hetkellä tuttua, pystyn mielestäni omaksumaan asioita suhteellisen nopeasti ja olen motivoitunut uuden opettelemiseen.

Jätin hakemuksessa koulutus ja työpaikkatiedot täyttämättä, sillä liitin mukaan CV:n johon olen nämä tiedot eritellyt. Työn olen valmis aloittamaan 3-4 viikkoa paikan varmistumisesta. Odotan innolla yhteydenottoanne ja saavun mielelläni haastatteluun pyydettäessä.

Ystävällisin terveisin
Georgina

Ja pahoittelen tätä ylitsevuotavaa reaaliaikaista raportointia, olen vaan niin tohkeissaan/paniikissa/jännittää enkä tiedä kenen kanssa tästä jutskaisin!
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Bliss

Re: Riittämätön ihminen

Viesti Kirjoittaja Bliss »

^Mun mielestä hyvä hakemus. Vähän persoonaton kyllä, mutta muuten kiinnostava. Huono sanoa, kun olen niiiiin eri alalla, ja katson niin eri asioita työhakemuksessa.

Josta tulikin mieleen, että tarttis varmaan ilmoittaa avoin työpaikka johonkin
Tix

Re: Riittämätön ihminen

Viesti Kirjoittaja Tix »

Bliss kirjoitti:^Mun mielestä hyvä hakemus. Vähän persoonaton kyllä, mutta muuten kiinnostava. Huono sanoa, kun olen niiiiin eri alalla, ja katson niin eri asioita työhakemuksessa.
No näkökulma on minusta tuossa oikea. Monet kirjoittavat hakemuksen siitä näkökulmasta, miksi paikka kiinnostaa itseä, kun se pitäisi kirjoittaa siitä näkökulmasta, että miksi työnantajan pitäisi kiinnostua itsestä. Mutta oli kirjallinen hakemus millainen vain, aina on paras soittaa jos siellä yhteystietonumero on.
Bliss

Re: Riittämätön ihminen

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Tix kirjoitti:
Bliss kirjoitti:^Mun mielestä hyvä hakemus. Vähän persoonaton kyllä, mutta muuten kiinnostava. Huono sanoa, kun olen niiiiin eri alalla, ja katson niin eri asioita työhakemuksessa.
No näkökulma on minusta tuossa oikea.
En muuta väittänytkään :)
Hyvin todennäköisesti minä kyllä kutsuisin haastatteluun tuon perusteella.
Tix

Re: Riittämätön ihminen

Viesti Kirjoittaja Tix »

Bliss kirjoitti:En muuta väittänytkään :)
Hyvin todennäköisesti minä kyllä kutsuisin haastatteluun tuon perusteella.
No minä vain analysoin mikä siinä oli hyvää, en ajatellutkaan että olisit eri mieltä.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Riittämätön ihminen

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Tix kirjoitti:
Bliss kirjoitti:^Mun mielestä hyvä hakemus. Vähän persoonaton kyllä, mutta muuten kiinnostava. Huono sanoa, kun olen niiiiin eri alalla, ja katson niin eri asioita työhakemuksessa.
No näkökulma on minusta tuossa oikea. Monet kirjoittavat hakemuksen siitä näkökulmasta, miksi paikka kiinnostaa itseä, kun se pitäisi kirjoittaa siitä näkökulmasta, että miksi työnantajan pitäisi kiinnostua itsestä. Mutta oli kirjallinen hakemus millainen vain, aina on paras soittaa jos siellä yhteystietonumero on.
Okei, mä kiluutan sinne vielä. Ja joo, mä mietin onko se vähän turhan virallinen... mä en laittanut sinne DNA:lle siis vielä, miten se voisi olla persoonallisempi? Kiinnostaako sitä enemmän mun harrastukset, pitäiskö siinä olla vähän huumoria, jotain mitä mä kuvittelen työn olevan? Serkkuni työskentelee alalla ja pitää siitä... Kääk, voiko joku opettaa mulle persoonan? :shock: :]

Edit: mut kutsutaan sinne ensi viikolla työhaastatteluun, hui! Täytyy koittaa olla hurmaava ja kovasti myyjän oloinen.... ja uskaltaa mainita asiasta nykyiselle työnantajalle...
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Riittämätön ihminen

Viesti Kirjoittaja Georgina »

No niin, torstai aamuna olen menossa rekryfirman työhaastatteluun. Oon miettinyt juttuja valmiiksi, siivonnut työtodistukset kansioon. Mitä työhaastikseen laitetaan päälle? Farkut? Suorat housut?
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
BettyB.

Re: Riittämätön ihminen

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Georgina kirjoitti:No niin, torstai aamuna olen menossa rekryfirman työhaastatteluun. Oon miettinyt juttuja valmiiksi, siivonnut työtodistukset kansioon. Mitä työhaastikseen laitetaan päälle? Farkut? Suorat housut?
Riippuu millasta duunia haet. Mutta pääsääntöisesti voi varmaan sanoa että jotain siistiä, mutta sellaista missä tunnet olosi luontevaksi. Jos jakkupuvut tuntuu idiootille päällä, ei niitä kannata haastikseen pukea. Keskityt sitten vaan liikaa niiden "väärien" vaatteiden miettimiseen haastatteluun keskittymisen sijaan.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Riittämätön ihminen

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Olin viime viikolla työhaastiksessa joka meni hyvin. Huomenna menen tekemään koepäivää, aargh! Mulla saattaa kohta olla uusi duuni josta panikoida....
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Riittämätön ihminen

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Georgina kirjoitti:Olin viime viikolla työhaastiksessa joka meni hyvin. Huomenna menen tekemään koepäivää, aargh! Mulla saattaa kohta olla uusi duuni josta panikoida....
Hienoa!! :)
The great club outshines the individual, always and forever.
Vastaa Viestiin