Pimppaatko nettipersoonaasi?

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.

Pimppatko nettipersoonaasi?

Kyllä, haluan antaa itsestäni paremman/pahemman kuvan
8
27%
En , olen juuri näin tylsä/ihana kuin olen
22
73%
 
Ääniä yhteensä: 30

Rahkapussi

Pimppaatko nettipersoonaasi?

Viesti Kirjoittaja Rahkapussi »

Avaamani Löytyykö se oikea netistä? -keskustelu Suhteilut-osiosa on lukuisine kommentteineen herättänyt minussa uusia kysymyksiä suhteessa nettipersoonaan.

Moni kokee (myös itse koen), että useimmat ihmiset tuntuvat kuvailevan itseään verkossa enemmän niiden ihanteiden mukaan, joita haluaisi täyttää ja ilmentää, kuin "todellisten" luonteenpiirteiden kautta.

Lieneekö tässä halu tehdä suurempi vaikutus toiseen keskustelijaan, itsetuntemuksen puute/suuret luulot itsestään tai sitten tietoinen harhauttamisyritys, jonka taustalla on enemmän tai vähemmän huono itsetunto tai peräti persoonallisuushäiriö?

Pimppaan omaa nettipersoonaani seuraavilla tavoilla:

- Harjoitan lievää itsesensuuria: en välttämättä ilmaise todellista mielipidettäni ko. asiasta tai persoonasta. Ilmenee seuraavasti: ellen voi sanoa mitään positiivista tai antaa rakentavaa kritiikkiä, olen mieluummin hiljaa ja pidän mielipiteeni omana tietonani.

- Markkinoin "huonot" puoleni ilmaisemalla ne positiivisessa hengessä. Tämä voi tietysti johtua siitä, että teen työkseni markkinointia.

- Annan mielikuvan, että en juurikaan välitä muiden mielipiteistä, vaikka negatiivinen palaute ja haukkuminen kyllä kirpaisee.

Tosin tätä pimppausta harjoitan myös IRL.

Syy, miksi avasin keskusteluketjun Shrink-osiossa mahdollistaa kenties mehukkaampia tapoja avautua anonyymisti ja paljastaa sielunsä visvaiset salaisuudet alati uteliaille Kitinän käyttäjille:

Pimppatko persoonaasi netissä ja miten tämä tuunaus ilmenee?
Pyry-Matias

Re: Pimppaatko nettipersoonaasi?

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Joo tuunaan. En ole läheskään yhtä fiksu kuin joskus kirjoittessani esitän. Tietyistä asioista tiedän jotain, mutta välillä jotain (muka)fiksua kirjoitettuani odotan pelonsekaisin tuntein, että joku fiksumpi osoittaa puutteellisuuteni ja rusauttaa henkisesti.

Sitten sellaista keplottelua harrastan, jossa yritän näppärin sanankääntein jälkikäteen oikeuttaa puutteellisuuttani, vaikka kyse on useimmiten siitä, että hätiköin, provosoiduin tai en vaan osannut.

Mutta ehkä näkyvin tuunaus on "antituunaus". Eli tarkoituksellisesti kirjoitan provohenkistä, mutten itsepetoksellista tekstiä, jolla haluan nähdä miten jengi reagoi. Sellaista sosiaalista itsemurhatekstiä 8) Tiedän, että monella olisi paljon sanottavaa, mutta eri syistä johtuen he eivät sano sitä kuin kahvipöytäkeskusteluissa. Näitä tyyppejä metsästän, jotta löytäisin ja huomaisin paremmin kuka oikeasti on samanhenkinen, sielunveli tai -sisko.

EDIT: hyvä aihe :D
Elukka

Re: Pimppaatko nettipersoonaasi?

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Valitan. IRL olen samaa kakkaa eri paketissa. :|

P-M:n ongelma nettideittailun suhteen alkaa pikkuhiljaa valottua... :roll:
Bliss

Re: Pimppaatko nettipersoonaasi?

Viesti Kirjoittaja Bliss »

En jaksa vaivautua, helpompaa olla tylsä ja ärsyttävä minä itse, typerine mielipiteineni ja omituisine huumoreineni. Kiitos ja anteex.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Pimppaatko nettipersoonaasi?

Viesti Kirjoittaja aasi »

Mulla ei ole kuin nettipersoona.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Elukka

Re: Pimppaatko nettipersoonaasi?

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Eihän nyt netissä voi, kiesus sentään, omana itsenään esiintyä!
Siellähän on vaikka mitä feikkejä ja huijareita.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pimppaatko nettipersoonaasi?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Mun nettiminä on paljon rumempi ja tyhmempi kuin minä livenä.
The great club outshines the individual, always and forever.
Tix

Re: Pimppaatko nettipersoonaasi?

Viesti Kirjoittaja Tix »

Mun nettipersoona on ikävämpi ja kuivempi ihminen kuin minä. Pimppaan en sillä edes pyri, joten en myöskään pimppaa sitä.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Pimppaatko nettipersoonaasi?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Mielenkiintoinen aihe, jota täytyykin ihan pohtia.

Periaatteenani tietenkin on käyttäytyä netissä mahdollisimman samalla tavalla kuin muissakin yhteyksissä. Valitsen esimerkiksi sen, mihin keskusteluihin osallistun ja millä tavalla, samoin periaattein kuin real lifessakin. Ja ihmiset täällä ovat minulle yhtä merkityksellisiä kuin muuallakin tapaamani ihmiset. Jos jollakulla menee huonosti, se harmittaa, ja jos joku on onnensa kukkuloilla (siis sillä tavalla aidosti eikä show off -meiningillä), siitä tulee hyvä mieli.

Mutta netti on toisaalta väkisinkin luonteeltaan tietyillä tavoilla erilainen kuin muut kontekstit. Ihmiset eivät täällä tiedä minusta yhtä paljon kuin rl-tuttuni, ja minusta se on ollut ihan toimiva järjestely. Pyrin välttämään liian kokonaisvaltaisen kuvan muodostumista itsestäni, koska kokemukseni mukaan ihmiset joilla tuollainen kokonaisvaltaisempi kuva on, suhtautuvat minuun keskimäärin aika kritiikittömästi. Koska rohkeus haastaa ja kritisoida on kuitenkin hedelmällisen keskustelun kannalta olennaista, toivon että mahdollisimman moni nettituttu säilyttäisi sen suhteessa minuun. En kyllä varsinaisesti mitään salaile, ja voisin periaatteessa keskustella mistä tahansa yksittäisestä elämääni liittyvästä aiheesta ketjussa jossa aiheen käsittely on pointin selventämiseksi olennaista, mutta silti huomaan ajattelevani että mitä vähemmän tietyntyyppistä dataa itsestäni jaan, sen parempi.

Toisaalta teen samaa myös irl, mutta siellä se on hyvin paljon hankalampaa jos ja kun ei kuitenkaan halua ihmisille valehdella. Eli nettiympäristö tuo tämän puoleni esiin korostuneena.

Toinen, vaikkakin tahaton, ero syntyy sanattoman viestinnän puutteesta. Irl viestintäni yksi olennaisimmista osista välittyy usein eleiden, ilmeiden ja äänensävyjen kautta. Netissä niitä ei ole käytössä, enkä useimmiten löydä sellaisia hymiöitäkään, joilla saisin viestini hienosäädettyä kohdalleen. Tämän vuoksi minun kuvitellaan usein olevan tosissani silloin kun nauran partaani, vihainen kun olen anteeksiantavainen ja ironinen kun annan suoraa myönteistä palautetta. Mutta such is life.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5046
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Pimppaatko nettipersoonaasi?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Varmaan joskus cityn alkuaikoina yritin olla "asiallinen", mutta hömpäksi meni. Nykyään minulla on muita kanavia toteuttaa itseäni kirjallisesti sekä keskustellen, joten ehkä oma vähäinen aktiivisuuskin täällä vaikuttaa siihen, ettei kiinnosta rakentaa tai pitää mitään rakennettua persoonaa yllä.

Tahallisesti en ole kuitenkaan ketään koskaan "loukannut" enkä loukkaa. (Jotkut pitävät vittuiluna joka asiaa, mikä näppikselle lentää enkä puhu nyt siis itsestäni).

Sitä paitsi olen ihastuttavimmillani kun olen oma itseni (äänet ovat näin kertoneet) :h:
Googlebot

Re: Pimppaatko nettipersoonaasi?

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

En ole vähään aikaan muistanut pimpsauttaa.
prosessi

Re: Pimppaatko nettipersoonaasi?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

EveryWoman kirjoitti:Tämän vuoksi minun kuvitellaan usein olevan tosissani silloin kun nauran partaani, vihainen kun olen anteeksiantavainen ja ironinen kun annan suoraa myönteistä palautetta. Mutta such is life.
Esim. minulla ei kyllä missään vaiheessa ole ollut vaikeaa tulkita tekstejäsi, joten kyllä se kuitenkin lähinnä on lukijasta kiinni. Samaa mieltäkin olemme tainneet yleensä olla, vähän eri sanoin vain. Itse asiassa tätä edellistä viestiäsi lukiessani mielessäni kävi taas, että et kai sinä vain ole L.B. (Googlen kuvatkaan eivät antaneet minulle varmuutta...)? Jos nimittäin olet, on meidän ollut tarkoitus tavata muistaakseni loppuvuodesta 03, mutta sitten homma jotenkin jäi. Olen ihmissusissakin kirjoitellut samalla nimimerkillä...
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pimppaatko nettipersoonaasi?

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Tuskinpa, olenhan itse vaatimattomuus!
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Pimppaatko nettipersoonaasi?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

prosessi kirjoitti:et kai sinä vain ole L.B. (Googlen kuvatkaan eivät antaneet minulle varmuutta...)?
Onhan meissä kieltämättä jotain yhdennäköisyyttä, mutta kyllä minun valitettavasti on tuotettava sinulle pettymys. :D

Kuva

:on:

Kuvista ja pimppauksesta puheenollen: jos avatarkäyttöön aikomassani kuvassa kasvojani koristaa finni, photoshoppaan sen yleensä (aina!) pois. Ja säädän valkotasapainon kohdalleen. Muu photoshoppaus on jyrkässä pannassa, vaikka halutessani pystyisinkin loihtimaan itsestäni millaisen hottiksen tahansa. :mrgreen:
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Pimppaatko nettipersoonaasi?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Rahkapussi ainakin on kauheen utelias. Ja siisti kirjoittaja. Nyt oikeastaan vasta huomaan, että hänhän on naispuolinen Stadinarska.
Ja koska noin paljon ja analyyttisesti kirjoittava on nainen niin hän on vähemmän haukutumpi kuin Arskalaisten Arska.

Tästä asiasta selvimpiä esimerkkejä on kun palstamme uusia pikkuvenuksia eli Didi aukaisee suunsa vain sanoakseen TPK niin kamala kasa pörriäiskoiraita on heti huastamassa...Ja neiti tietää sen!

Ajatelkaa minkälainen valtaisia hirveä postauksien ryöppy ja vastausten ja YV:n ryöpyn saisin jos olisin nainen. Tiedän, että se ei olisi hallittava! Niin se on tätä tasa-arvoa, mutta olen mielelläni mies. Saan toki paljon vastauksia mutta paljon kirjoitankin...
Ja onneksi kun olen keskittynyt kirjoittamaan elämästä yleensä ja huumoria, omaani, joukkoon, niin ihmiset ovat olleet tyytyväisiä. Toki täältä lähti hirmusti väkeä juuri mun lähtöni jälkeen alkukeväästä.
Oletteko ollenkaan miettineet mistä se johtuu?
Aivan!!!
Nyt olen ollut lomallani takaisin, mutta kyllä mä taas vähennän postauksiani kun syys saa!

Mut siis kyl mää olen pitkälti sama kuin nettipersoonani. Mahdotonhan minun on kätkeä itseäni kun kirjoitan miljoonia bittejä.

Mutta tuo tietty itsekorostus on toki huumoria. Minä olen mukava tavallinen paljon asioita miettivä nuorekas terve mies. Olen yksinkin erittäin hyvin viihtyvä ja pärjäävä, mutta pärjään mainiosti sosiaalisesti ja pidän seurassa olosta. Kuitenkin seuran pitää olla mukava ja reipasta. En ollenkaan osaa jauhaa paskaa machomiesten kanssa jostain teknisistä asioista tai viinasta. Enkä ollenkaan löydä rentoa oloa missään tekopaikoissa kuten ravintoloissa ja baareissa. Mutta kylläkin järven rannalla tai Stokkan kerroksia katsoen.
Tällaisen ihmisen, kuten minäkin olen, joka vielä ajattelen ja olen "kranttu" ja epävarma mitä halun "isona" tai isompana (olen iso-aikuinen jo) on aika vaikea löytää juuri sitä oikeaa naista itselleen.
Mutta ikinä en ole ollut epävarma etten kelpaisi. Hehheh. Kai sen saa sanoa.
Älkää ystävät nyt ajatelko minua itsekkäänä kun sitä en kuitenkaan ole.
Ja tiedän ettei minun tarvi hakea hyväksyntää. Riittää kun hyväksyn itseni. Tiedän tiedän. Minä muuten tiedän ja tunnen enemmän kuin lääkäri määrää!!
Nytkin minä olen ihan iloinen ja kohta menen tekemään kahvia ja näen rakasta äitiäni ja sitten pelaan mailapeliä illemmalla ja mietin sataako ja matkallani näen kaunista kuten naapurin rouvan ja juttelemme säästä ja siitä kuinka taloyhtiö laskutti ylimääräistä! Siis elämää aion tänään tehdä. Mitä minulla on toiveita? On minulla! Minä ihailen pieniä lapsia kun he ovat herkkiä ja rehellisiä ja avoimia. Ja elän suuressa toivossa, että minulla olisi pieni oma lapsi jota kasvattaa! Mutta sen eteen tarvitsee tehdä päätöksiä ja aktiviteettia. Jos en tänään matkallani löydä naista, se on minun oma vikani kun en edes jaksa koettaa. Se päivä on kamala jos pienimmässäkin määrin ajattelen, etten kelpaisi. Sitä minulla ei koskaan ole ollut. Tietenkin ikärasismi voi iskeä joskus.
Pihalla on ihanan tyyppinen nainen, muuten mutta mitä hän katsoo...aiai siellä tulee lapsi...ja perässä iso karvainen mies. Tätä tää joskus on.
Mä olen aikaansaamaton! Se on mun vika aikalailla. Ja se et pärjään mainiosti ilmankin naista.

Stadinarska

Rahkamuru! Vastaa mulle mitä mieltä olet?

Ja tietenkin kaikki muut. Kaikki saavat multa nettihalin ja naiset lisäksi pusun jotka vastaa. Tix jos vastaa, hänelle paiskaan kättä. En ole valmis halaamaan!

Mussukan sen sijaan kuten tiiätte rutistan lähes kuoliaaksi.. Ja Geetzun....huh ja Aydemirin...ja Sipsin ja ja ja anteeksi naiset...
NuoriDaavid

Re: Pimppaatko nettipersoonaasi?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

IRL olen pidempi, komeampi ja urheilullisempi.
SaintJohnPerse

Re: Pimppaatko nettipersoonaasi?

Viesti Kirjoittaja SaintJohnPerse »

NuoriDaavid kirjoitti:IRL olen pidempi, komeampi ja urheilullisempi.
178 cm 65 kg 28 v ja olet suorittamassa siviilipalvelustasi Korson kirjastossa. Ainoa kosketuksesi lääketieteeseen on vuonna 1995 Tikkurilan Sinisissä suoritettu EA-kurssi (joka meni vasta kolmannella kerralla läpi, koska rikoit Anne nuken)
NuoriDaavid

Re: Pimppaatko nettipersoonaasi?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

SaintJohnPerse kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:IRL olen pidempi, komeampi ja urheilullisempi.
178 cm 65 kg 28 v ja olet suorittamassa siviilipalvelustasi Korson kirjastossa. Ainoa kosketuksesi lääketieteeseen on vuonna 1995 Tikkurilan Sinisissä suoritettu EA-kurssi (joka meni vasta kolmannella kerralla läpi, koska rikoit Anne nuken)
Itse asiassa sivarin suoritin naistenklinikan ruumishuoneella. Valitettavasti palvelusaikaani ei suostuttu pyynnöistäni huolimatta enää kolmatta kertaa jatkamaan.
SaintJohnPerse

Re: Pimppaatko nettipersoonaasi?

Viesti Kirjoittaja SaintJohnPerse »

NuoriDaavid kirjoitti:
SaintJohnPerse kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:IRL olen pidempi, komeampi ja urheilullisempi.
178 cm 65 kg 28 v ja olet suorittamassa siviilipalvelustasi Korson kirjastossa. Ainoa kosketuksesi lääketieteeseen on vuonna 1995 Tikkurilan Sinisissä suoritettu EA-kurssi (joka meni vasta kolmannella kerralla läpi, koska rikoit Anne nuken)
Itse asiassa sivarin suoritin naistenklinikan ruumishuoneella. Valitettavasti palvelusaikaani ei suostuttu pyynnöistäni huolimatta enää kolmatta kertaa jatkamaan.
Sielläkö tapasit vaimosi?
NuoriDaavid

Re: Pimppaatko nettipersoonaasi?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

SaintJohnPerse kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
SaintJohnPerse kirjoitti:
178 cm 65 kg 28 v ja olet suorittamassa siviilipalvelustasi Korson kirjastossa. Ainoa kosketuksesi lääketieteeseen on vuonna 1995 Tikkurilan Sinisissä suoritettu EA-kurssi (joka meni vasta kolmannella kerralla läpi, koska rikoit Anne nuken)
Itse asiassa sivarin suoritin naistenklinikan ruumishuoneella. Valitettavasti palvelusaikaani ei suostuttu pyynnöistäni huolimatta enää kolmatta kertaa jatkamaan.
Sielläkö tapasit vaimosi?
Vaimon tilasin postimyynnistä.
SaintJohnPerse

Re: Pimppaatko nettipersoonaasi?

Viesti Kirjoittaja SaintJohnPerse »

NuoriDaavid kirjoitti:
SaintJohnPerse kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Itse asiassa sivarin suoritin naistenklinikan ruumishuoneella. Valitettavasti palvelusaikaani ei suostuttu pyynnöistäni huolimatta enää kolmatta kertaa jatkamaan.
Sielläkö tapasit vaimosi?
Vaimon tilasin postimyynnistä.
Et sitten huomannut sitä valuvikaa 14 päivän aikana. Nyt on liian myöhäistä palauttaa.
NuoriDaavid

Re: Pimppaatko nettipersoonaasi?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

SaintJohnPerse kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
SaintJohnPerse kirjoitti:
Sielläkö tapasit vaimosi?
Vaimon tilasin postimyynnistä.
Et sitten huomannut sitä valuvikaa 14 päivän aikana. Nyt on liian myöhäistä palauttaa.
Onko se valuvika? Luulin sitä pimpiksi.

*palaa anatomian kirjan pariin*
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Pimppaatko nettipersoonaasi?

Viesti Kirjoittaja aasi »

Please MTV, pimp my net personality!
Tasan ei mene muumit kanootissa.
prosessi

Re: Pimppaatko nettipersoonaasi?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

EveryWoman kirjoitti:
prosessi kirjoitti:et kai sinä vain ole L.B. (Googlen kuvatkaan eivät antaneet minulle varmuutta...)?
Onhan meissä kieltämättä jotain yhdennäköisyyttä, mutta kyllä minun valitettavasti on tuotettava sinulle pettymys. :D
Epäluuloni säilyvät...
Rahkapussi

Re: Pimppaatko nettipersoonaasi?

Viesti Kirjoittaja Rahkapussi »

Stadinarska kirjoitti:Rahkapussi ainakin on kauheen utelias. Ja siisti kirjoittaja. Nyt oikeastaan vasta huomaan, että hänhän on naispuolinen Stadinarska.
Ja koska noin paljon ja analyyttisesti kirjoittava on nainen niin hän on vähemmän haukutumpi kuin Arskalaisten Arska.

Rahkamuru! Vastaa mulle mitä mieltä olet?
Olet oikeassa ja väärässä. Oikeassa siinä, että olen utelias, "miksi?" taisi olla toinen oppimani sana perkeleen jälkeen. Väärässä siinä, että minua ei muka ole haukuttu. TiX antoi minullekin huutia Faghagina, olin muistaakseni "tyhmä lehmä". Mutta tämä tapahtui chatissa, ei Kity-Kitinässä. Myös SingleMalt aka Sinkkumatti antoi minulle kirpakkaa palautetta kutsumalla minua herttaisesti "ällöttäväksi", kun keskustelimme palstalla kultaisista suihkuista, anaaliseksistä ja naisen ejakulaatiosta.

Varhaiskeski-ikäinen femakko on kyllä saanut osansa negatiivisesta palautteesta, mutta sekin loppui, kun osallistuin Kityn pikkujouluihin. Huomattiin, että täti olikin fiksu, filmaattinen ja avaralla kaula-aukolla varustettu ihQutus :h: Lopullisesti sulatin jään karaoke-illasssa laulamalla Tahdon olla sulle hellä yhdessä Keikauksen kanssa: minä olin Danny, Keiksu hurmaava Armi. Näin sitä markkinointipelle piNppaa IRL-imagoaan.
Vastaa Viestiin