Oletko karpannut?

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
prosessi

Re: Oletko karpannut?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

sivustahuutaja kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Ei Elukan ongelma einesten suhteen oikeasti ole se panostuksen puute, sillä vain on outoja pizzanhimoja, jolloin edes toisen valmistama ruoka ei kelpaa.
Sitten väännetään protskupitoinen pizza. Ei ohuesta pohjasta kerry älyttömästi hiilareita, jos päivän muussa ruuassa nipistää ne pois. Ruisleivän korvaaminen vehnäisellä pizzanpohjalla on tietysti hiukan huono juttu, muttei katastrofi. Päivittäistä pizzan syöntiä ei tietenkään voi suositella kellekään.
No kun se on lähes päivittäistä. Minulla alkaisi pizza punkea korvista ulos alta aikayksikön. Kerran kuussa on tahti johon minä ehkä pystyisin, mutta silloin mielellään ihan oikeaa hiilaripitoista pizzaa kunnollisella pohjalla, vaikka verensokerit sitten ovatkin poskellaan seuraavan vuorokauden.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Oletko karpannut?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Pizzapohjan voi tehdä myös rasvattomasta jauhelihasta.

Resepti by pakkis.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Geetzu

Re: Oletko karpannut?

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Pizzapohjaan saa tungettua ruisjauhojakin eikä maku tosiaan ole penaalista, meillä tungetaan aina mut toki me ollaan vähän anaalista. Tulee muuten syötykin aika hyvin sieltä... noh.

Eilisen pizza oli mainio juurikin ruistaikinasta. Päälle vähärasvasta paistijauhista, kirsikkatomaatteja, aurajuustoa vtusti, sipulia, herkkusieniä ja munaaa. Tirskuva nautinto. Sain syötyä seuraavan aterian 20 tunnin päästä (yritin kyllä aiemmin).
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21355
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Oletko karpannut?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

prosessi kirjoitti:No kun se on lähes päivittäistä.
Itse syön leipää helposti 4-6 palaa päivässä, eli suunnilleen ohuen keskikokoisen pizzapohjan verran. Päivittäisen pizzan kanssa kannattaa huolestua ihan muusta kuin niistä hiilareista.
prosessi

Re: Oletko karpannut?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

sivustahuutaja kirjoitti:
prosessi kirjoitti:No kun se on lähes päivittäistä.
Itse syön leipää helposti 4-6 palaa päivässä, eli suunnilleen ohuen keskikokoisen pizzapohjan verran. Päivittäisen pizzan kanssa kannattaa huolestua ihan muusta kuin niistä hiilareista.
Niinpä, niinkuin siitä, ettei tuon vatsa kestä sitä...
Avatar
Mida
Kitinän uhri
Viestit: 531
Liittynyt: 15.09.2006 12:10

Re: Oletko karpannut?

Viesti Kirjoittaja Mida »

Karppaus.info -sivustolta löytyy tietääkseni myös karppipizzapohjan ohje. Tarkemmin en tiiä, ku en syö pizzaa.
Yönmustaritari

Re: Oletko karpannut?

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

masa kirjoitti:Kaiken lisäksi karppaajat saavat kammottavan yksipuolisen ruokavalion lisäksi erikoisen ominaishajun. Haju on juurinkin sama, mikä tulee lisäravinneproteiinijauhosta.
Ketoaineet sano. Munuaiset ylikierroksilla. Yhtälailla munuaiset huutelee punaista jo pelkän tavallista makkara/pihvisemmän kesän jälkeen.

Hiilhydraatti nyt on kutienkin sitä sokeria ja ravintoa elimsitö, jota ilman en tule toimeen. Tokkiinsa proteiinivoittoisempi ruokavalio voipi tulla kyseeseen mutta kyllä minä muutoin haistatan pitkät koko termille. Onkona toi ees suamee?+.

Hiton peelot. Ensin ne sai nörtin sanakirjaan mutta jos tästä vielä hyväksyntä saadaan ni on tappokeikka harkinnassa.
Storia

Re: Oletko karpannut?

Viesti Kirjoittaja Storia »

Mida kirjoitti:Karppaus.info -sivustolta löytyy tietääkseni myös karppipizzapohjan ohje. Tarkemmin en tiiä, ku en syö pizzaa.
Joo, löytyy. Ja on yllättävän hyvää. Mies on tehnyt tuota useampaan otteeseen. No, en silti kotipizzaan vaihtaisi...

Muuten kaikki mikä perustuu jonkun aineen lähes täydelliseen eliminoimiseen syömätavoista on mielestäni epäilyttävää. Tietenkin kaikki valkoinen on elimistölle huonoa, mutta kaikenlainen fanaattisuus on samaan aikaan ihan yhtä pahasta mielelle.
ninnithequeen

Re: Oletko karpannut?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Storia kirjoitti:Muuten kaikki mikä perustuu jonkun aineen lähes täydelliseen eliminoimiseen syömätavoista on mielestäni epäilyttävää. Tietenkin kaikki valkoinen on elimistölle huonoa, mutta kaikenlainen fanaattisuus on samaan aikaan ihan yhtä pahasta mielelle.
No joo, parit eka viikkoa mäkin olen "fanaattinen", mutta pikkuhiljaa nostetaan niitä hiilihydraatteja yli sen 20 g. Kyllä sen pari viikkoa kestää tiukempaa ruokavaliota ilman että tulee hulluksi. Tosin eilen katselin kateellisena kun mies ja muksu popsi perunamuussia :roll:
Storia

Re: Oletko karpannut?

Viesti Kirjoittaja Storia »

ninnithequeen kirjoitti:Kyllä sen pari viikkoa kestää tiukempaa ruokavaliota ilman että tulee hulluksi.
Miksi elämän pitäisi olla kestämistä?
Pyry-Matias

Re: Oletko karpannut?

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Storia kirjoitti: Miksi elämän pitäisi olla kestämistä?
Miksi ihmiset ovat niin saatanan laiskoja, etteivät liiku säännöllisesti, vaan mielummin hehkuttavat ihmediettejään? Mikä vitun hyötyliikunta? Mitkä vitun puutarhatyöt?
Elukka

Re: Oletko karpannut?

Viesti Kirjoittaja Elukka »

prosessi kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:
prosessi kirjoitti:No kun se on lähes päivittäistä.
Itse syön leipää helposti 4-6 palaa päivässä, eli suunnilleen ohuen keskikokoisen pizzapohjan verran. Päivittäisen pizzan kanssa kannattaa huolestua ihan muusta kuin niistä hiilareista.
Niinpä, niinkuin siitä, ettei tuon vatsa kestä sitä...
Olenkos mä ainakin 10^6 kertaa kieltänyt liioittelemasta?
Geetzu

Re: Oletko karpannut?

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Pyry-Matias kirjoitti:
Storia kirjoitti: Miksi elämän pitäisi olla kestämistä?
Miksi ihmiset ovat niin saatanan laiskoja, etteivät liiku säännöllisesti, vaan mielummin hehkuttavat ihmediettejään? Mikä vitun hyötyliikunta? Mitkä vitun puutarhatyöt?
Kulta, ei liikkuminen välttämättä liity yhtään mitenkään syömisiin lihomiseen herkutteluun jne jne. Oikeastaan liikunta on ihan turha lisä tähänkin keskusteluun.
ninnithequeen

Re: Oletko karpannut?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Storia kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Kyllä sen pari viikkoa kestää tiukempaa ruokavaliota ilman että tulee hulluksi.
Miksi elämän pitäisi olla kestämistä?
Mä oon niiin mukavuudenhaluinen, että haluan dieetin, jossa saa nauttia punaviiniä ja juustoa. Suurimmat herkut kompensoi perunamuussittomuuden ainakin vähäksi aikaa ;)
Pyry-Matias

Re: Oletko karpannut?

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Geetzu kirjoitti:Kulta, ei liikkuminen välttämättä liity yhtään mitenkään syömisiin lihomiseen herkutteluun jne jne. Oikeastaan liikunta on ihan turha lisä tähänkin keskusteluun.
Eikäku. Laiskat ihmiset mielellään omivat oikeuden olla suuria sankareita kertomalla huikeista laihdutustuloksistaan. On mukamas kunniallista vuodattaa verta ja kyyneleitä minimikaloreilla ja samalla älykkään oivaltavaa tehdä se jonkun taianomaisen ihmedieetin voimalla.

Back to basics - jengi syö usein vähintäänkin loivasti päin pimppiä tai ainakin liikkuu liian vähän ja liian kevyesti.
Geetzu

Re: Oletko karpannut?

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

^ Mun mielestä itsestäänselvyyksillä on vaan ihan turha masentaa tai jotenkin alentaa niitä, jotka sentään haluavat JOTENKIN tehdä asioille JOTAIN... Kun ei ne elämäntavat muutu sillä, että fiksummat kehottaa niin tekemään. Kaikilla ei edes ole halua moiseen, joten miten se on muilta pois jos tällainen ihminen vähän innostuukin säännöstelemään / muuttamaan syömisiään saaden vieläpä hyvän olon teostaan?

Perkele kannustusta! Muutos se on pienikin muutos.
Minä syön nyt yhden kaurakeksin kun ennen oisin syönyt 28 suklaakeksiä. 8)

Kyllä me Pyris arvostetaan sun laadukkaampaa ja fiksumpaa (verraten kai suurimpaan osaan kansasta siis) elämäntapaa, vaikka et joka ketjussa arkesi liikunnoista tai niistä oikeista proteiineista kerrokaan. Pus!
Pyry-Matias

Re: Oletko karpannut?

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Geetzu kirjoitti:Perkele kannustusta!
Perkele, kumpaakin 8)
Elukka

Re: Oletko karpannut?

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Pyry-Matias kirjoitti::l33t:

Kuka sun murosiis nyt on pissinyt?
prosessi

Re: Oletko karpannut?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Pyry-Matias kirjoitti:
Geetzu kirjoitti:Kulta, ei liikkuminen välttämättä liity yhtään mitenkään syömisiin lihomiseen herkutteluun jne jne. Oikeastaan liikunta on ihan turha lisä tähänkin keskusteluun.
Eikäku. Laiskat ihmiset mielellään omivat oikeuden olla suuria sankareita kertomalla huikeista laihdutustuloksistaan. On mukamas kunniallista vuodattaa verta ja kyyneleitä minimikaloreilla ja samalla älykkään oivaltavaa tehdä se jonkun taianomaisen ihmedieetin voimalla.

Back to basics - jengi syö usein vähintäänkin loivasti päin pimppiä tai ainakin liikkuu liian vähän ja liian kevyesti.
Sinänsä hassua, että minulla on ollut valtaisa tarve toitottaa kaikkialla, että olen laihtunut yli 35 kiloa tekemättä mitään muutoksia elintapoihini, enkä ole edes yrittänyt ottaa siitä kunniaa itselleni ja itsekurilleni. Johdonmukaisuus kunniaan, sillä lihoin myös tekemättä mitään muutoksia liikkumiseen ja ruokavalioon. Siinä sopassa menetin kuitenkin lähes kaiken uskoni oikeisiin ruokavalioihin, kaloriteorioihin ja liikunnan sekä syömisen välisiin suhteisiin. Jatkan kuten ennenkin, syön mitä tekee mieli, ja hyvältä näyttää.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oletko karpannut?

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Geetzu kirjoitti:Kulta, ei liikkuminen välttämättä liity yhtään mitenkään syömisiin lihomiseen herkutteluun jne jne. Oikeastaan liikunta on ihan turha lisä tähänkin keskusteluun.
Ei välttämättä, mutta kyllä niillä usein varmaan joku yhteys on. Säännöllisesti ja tarpeeksi rasittavaa liikuntaa harrastava ihminen sortuu varmaan ahmimaan paljon harvemmin kuin sohvaperuna, koska liikunta lisää hyvän mielen hormoneja. Lisäksi itse ainakin huomaan sen, että rasittavan treenin jälkeen ruokahalu on jonkin aikaa kadoksissa.

Pyry-Matias, hyötyliikunta on painonhallinnassa todella tärkeää eli äläpäs sinä marise mitään puutarhureista. :wink:

Olen puhunut.
Kikkelis kokkelis.
Geetzu

Re: Oletko karpannut?

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

^ No totta pirussa niillä on erikoisen selvä yhteys. Emmä sillä......
William Somerset

Re: Oletko karpannut?

Viesti Kirjoittaja William Somerset »

Tuli tämän ketjun innostamana tuossa pieni hetki mietittyä syömisiään. Tuli sellainen tunne, että en ikinä koskaan missään olosuhteissa voisi vetää mitään hiilaritonta linjaa. Fuel for my engine. Pastaa menee iso satsi 4-5 kertaa viikossa ja siihen päälle kaikki leivät, riisit yms… Vähän aikaa kun on ilman kunnon pasta-ateriaa alkaa kone yskimään. Menee aivan vetämättömäksi. Tulee sellainen (voisin kuvitella, en tiedä) narkkarimainen olo, että I need my shot of extacy. Töitä tässä aiheuttaa enemmänkin se, että saan hiilaripöllyissäni riittävästi rakennusaineita kroppaan. Ihan ok on menny sen suhteen – mittari näyttä +6 kg puolentoista vuoden takaisesta.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Oletko karpannut?

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Elukan kommentista vaivaketjussa tuli mieleen oletteko karppaajat tutkituttaneet kolesteroliarvojanne? Kun siinä rasvassa on kuitenkin eroja. En ole asiaan mitenkään kiihkolla perehtynyt mutta muistelisin vähähiilihydraattisen ruokavalion suosittelevan lähinnä tuoretta lihaa ja kalaa, öljyjä ja pähkinöitä runsaan kasvisten, marjojen ja hedelmien käytön lisäksi. Ei siis pelkkä rasvadieetti tyyliin nakkeja, pekonia ja juustoa.

Sori Ninni, tietty saat syödä ihan mitä haluat enkä yritä osoittaa että se olisi jotenkin huono, jos itselle toimii niin mikäs siinä. Sun ruokavalio on vaan ainoa mikä täällä on esimerkkinä. Kolesterolikehityksestä olen kiinnostunut, kun se on suurena riskitekijänä sydän- ja verisuonitauteihin.

Itse en ole kyllä kokeillutkaan vähähiilihydraattista ruokavaliota. Aika usein korvaan riisin/pastan kasviksilla tai välipalaleivät rahkalla tai raejuustolla mutta en mitenkään välttele edes niitä nopeita hiilihydraatteja. No en kyllä suosikaan niitä mutta mulla on lupa syödä ihan mitä vaan, kunhan en syö miten paljon vaan.
Elämä kantaa, jos sen antaa
BettyB.

Re: Oletko karpannut?

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

^ Voin toki vastata vain omasta puolestani, mutta juuikin noin olen itse asian nähnyt, eli syön lihan lihana enkä esim. nakkeina. Mitä vähemmän käsiteltyä, sitä parempi. Kolesteriarvojani en ole mittauttanut, mutta varmaan pitäisi kun taidan olla sappikivien takia poistettuine sappirakkoineni riskiryhmää...
prosessi

Re: Oletko karpannut?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Melnais kirjoitti:Elukan kommentista vaivaketjussa tuli mieleen oletteko karppaajat tutkituttaneet kolesteroliarvojanne?
Minä en kyllä karppaa, mutta kolesteroliarvojani kytätään hyvinkin aktiivisesti diabetekseni takia. Raskauden aikana minun oli pakko luopua kaikista viljatuotteista, mutta hiilareita en kytännyt mitenkään muuten. Lopputuloksena kolesteroliarvoni paranivat silmissä, ja myöntää täytyy, että perunan ja leivän välttelyä olen jossain määrin jatkanut (uusia perunoita ja poissa kotoa syötyä leipää ei lasketa...), ja vaikka olen joutunut ihan imetyssyistä lisäämään paljon rasvaa ruokavaliooni, ovat kolesteroliarvoni edelleen loistavat. Henkilökohtaisesti suuntaan epäluuloisen katseeni tärkkelykseen, jota Elukkaan päivittäin uppoaa paljon enemmän kuin minuun.
Vastaa Viestiin