Pimp my head

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Pimp my head

Viesti Kirjoittaja Clay »

Haluaisin olla sisäisesti kaunis - mitä se sitten tarkoittaakaan.
Nyt penikseni on fantastinen!
Zeb

Re: Pimp my head

Viesti Kirjoittaja Zeb »

NuoriDaavid kirjoitti:Toki on hyvä, että huomaan kyseisen kaltaiset virheet, koska suhtaudun raha-asioihin niin pakkomielteisesti, mutta vähempikin stressaaminen riittäisi.
Tuli pelottava ajatus. Et kai ole myös pihi?? Pihiys kun on niiiiin kovin tylsää.
Zeb

Re: Pimp my head

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Clay kirjoitti:Haluaisin olla sisäisesti kaunis.
Sori, tuo on kyllä nykypsykiatrialle täysin ylivoimainen haaste. Luulen että voisi onnistua samoihin aikoihin kun kuolemansairaat voidaan jäädyttää ja herättää henkiin hoitomuotojen löydyttyä. Venaa siis noin 10000 vuotta.
NuoriDaavid

Re: Pimp my head

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Zeb kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Toki on hyvä, että huomaan kyseisen kaltaiset virheet, koska suhtaudun raha-asioihin niin pakkomielteisesti, mutta vähempikin stressaaminen riittäisi.
Tuli pelottava ajatus. Et kai ole myös pihi?? Pihiys kun on niiiiin kovin tylsää.
Hmm. Uskoakseni tuosta ei minua voi syyttää. Laitan rahaa iloisesti menemään silloin, kun teen sen omassa kontrollissani.

Oleellista on, että rahankäytön täytyy olla minun kontrollissani. Voimme ajella perheen kanssa kahdella taksilla peräkkäin, lapset menevät elokuviin ja vanhemmat menevät samalla syömään kalliin illallisen.

Toisaalta kerran epäilin, että pullonpalautuskone ei ollut maksanut yhdestä palautuspullostani ja ripottelin tuhkaa päälleni.

Kyse on siitä, että raha-asioiden täytyy olla minun kontrollissani. Ei haittaa vaikka "tuhlaan", jos se tapahtuu omassa kontrollissani. Sen sijaan pienikin rahallinen tappio tai taloudellisen aseman uhka, joka ei omassa kontrollissani, alkaa ahdistaa.
milli

Re: Pimp my head

Viesti Kirjoittaja milli »

Mun päätä voisi duunata niin, että pystyisi elämään välillä hetkessä, enkä murehtisi ihan kaikkia asioita etukäteen.
Bliss

Re: Pimp my head

Viesti Kirjoittaja Bliss »

NuoriDaavid kirjoitti: Toisaalta kerran epäilin, että pullonpalautuskone ei ollut maksanut yhdestä palautuspullostani ja ripottelin tuhkaa päälleni.
Parantaja, paranna itsesi.

Aloita vaikka sillä, että alat työntämään pullopalautuskuitit niihin hyväntekeväisyyslippaisiin, joita useimmissa kaupoissa on palautusautomaatin vieressä. Ajattele kuinka kamalaa, et tiedä mihin juuri sinun neljän euron lahjoituksesti käytetään. Kamalaa kontrollin puutetta.
NuoriDaavid

Re: Pimp my head

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Bliss kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Toisaalta kerran epäilin, että pullonpalautuskone ei ollut maksanut yhdestä palautuspullostani ja ripottelin tuhkaa päälleni.
Parantaja, paranna itsesi.

Aloita vaikka sillä, että alat työntämään pullopalautuskuitit niihin hyväntekeväisyyslippaisiin, joita useimmissa kaupoissa on palautusautomaatin vieressä. Ajattele kuinka kamalaa, et tiedä mihin juuri sinun neljän euron lahjoituksesti käytetään. Kamalaa kontrollin puutetta.
Ei se olisi kontrollin puutetta, koska itse laittaisin kuitin sinne lippaaseen.
Zeb

Re: Pimp my head

Viesti Kirjoittaja Zeb »

NuoriDaavid kirjoitti:Hmm. Uskoakseni tuosta ei minua voi syyttää. Laitan rahaa iloisesti menemään silloin, kun teen sen omassa kontrollissani.

Oleellista on, että rahankäytön täytyy olla minun kontrollissani. Voimme ajella perheen kanssa kahdella taksilla peräkkäin, lapset menevät elokuviin ja vanhemmat menevät samalla syömään kalliin illallisen.

Toisaalta kerran epäilin, että pullonpalautuskone ei ollut maksanut yhdestä palautuspullostani ja ripottelin tuhkaa päälleni.

Kyse on siitä, että raha-asioiden täytyy olla minun kontrollissani. Ei haittaa vaikka "tuhlaan", jos se tapahtuu omassa kontrollissani. Sen sijaan pienikin rahallinen tappio tai taloudellisen aseman uhka, joka ei omassa kontrollissani, alkaa ahdistaa.
Kivaa, ettet ole pihi! :)

Toivottavasti annat myös vaimollesi tuota kontrollia perheen raha-asioihin. Muuten voi syntyä sellainen asetelma, jossa hän on lapsi ja joutuu ruinaamaan isiltä rahaa. Ei terveellistä parisuhteelle, uskoisin.

Pullonpalautuskoneesta - jep, pääsi on tältä osin tuunauksen tarpeessa. Kokeilisit tsykiatria (kun sulla kerran rahaakin on sellaiseen), elämäsi voisi helpottua.
NuoriDaavid

Re: Pimp my head

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Zeb kirjoitti:
Pullonpalautuskoneesta - jep, pääsi on tältä osin tuunauksen tarpeessa. Kokeilisit tsykiatria (kun sulla kerran rahaakin on sellaiseen), elämäsi voisi helpottua.
Itse asiassa olen omatoimisesti määrännyt itselleni serotoniinin takaisinoton estäjä -lääkettä, jota olen rouskinut jo 7 vuotta. Se on helpottanut oireistoa. Nykyään menee cipralex 20mgx1.

Kävin kerran psykiatrikaverini suosittamalla psykiatrillakin. Hänellä ei silloin ollut tilaa terapiaan, en jaksanut jäädä jonotuslistalle. Vaiva pysyy varsin hyvin hoidossa tuolla ssri-lääkkeellä, mutta sitä en kyllä pysty lopettamaan. Samalla hoitui ennenaikainen siemensyöksykin sivuvaikutuksen ansiosta (ssri-lääkkeitähän käytetään tähänkin tarkoitukseen).
Duckzilla

Re: Pimp my head

Viesti Kirjoittaja Duckzilla »

Suvinen kirjoitti:En taida sittenkään olla liian kiltti?
Ainakin vähemmän sinisilmäinen. Mikä on ihan jees.

Itseltäni lipsahti hyppysellinen kolikoita Isossa Omenassa keräilevän ukkelin kupposeen pari kuukautta sitten. Taisi olla nälkäpäiväkeräys.
Vastaa Viestiin