Pimp my head

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
NuoriDaavid

Pimp my head

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Minkälaista tuunausta pääsi tarvitsisi?

Itse haluaisin säätää päätäni niin, että en ahdistuisi tarpeettomista erilaisista pienistä asioista. Minua ahdistavat asiat liittyvät lähes aina kuviteltuun omaisuuttani tai ansioitani uhkaavaan tekijään tai puutteeseen. Kyseessä on lähes aina objektiivisesti arvioiden mitätön asia, mutta se ei silti poista ahdistusta.

Edit: tarkoitan tunnepuolen asioita, en erilaisia lahjakkuuksia.
Viimeksi muokannut NuoriDaavid, 05.11.2007 9:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bliss

Re: Pimp my head

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Ehdottomasti sellaistasta, että osaisin ottaa asiat edes vähän vakavasti. Tähän asti on menty "asioilla on taipumus järjestyä - teet niiden eteen jotain tai et" -tyylillä.

Tota tuunausta kutsutaan kai aikuistumiseksi, mutta kun en ole varma tahdonko
NuoriDaavid

Re: Pimp my head

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Bliss kirjoitti:Ehdottomasti sellaistasta, että osaisin ottaa asiat edes vähän vakavasti. Tähän asti on menty "asioilla on taipumus järjestyä - teet niiden eteen jotain tai et" -tyylillä.

Tota tuunausta kutsutaan kai aikuistumiseksi, mutta kun en ole varma tahdonko
Meidän pitäisi hiukan vaihtaa osia keskenämme.
Avatar
Ihminen
Kitinän uhri
Viestit: 796
Liittynyt: 27.09.2006 10:41
Paikkakunta: Ihmislä

Re: Pimp my head

Viesti Kirjoittaja Ihminen »

Minä laittaisin lisää matemaattista älykkyyttä päähäni ja amputoisin turhan tunne-elämän.
"Facts are stupid things."
Ronald Reagan

«Don't play with fire, play with Ihminen.»
Sloganizer.net
NuoriDaavid

Re: Pimp my head

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ihminen kirjoitti:Minä laittaisin lisää matemaattista älykkyyttä päähäni ja amputoisin turhan tunne-elämän.
Alustukseen meinasinkin laittaa, että jätetään tästä keskustelta pois nuo erilaiset taidot ja lahjakkuudet ja keskitytään tunnepuoleen.
Avatar
Ihminen
Kitinän uhri
Viestit: 796
Liittynyt: 27.09.2006 10:41
Paikkakunta: Ihmislä

Re: Pimp my head

Viesti Kirjoittaja Ihminen »

NuoriDaavid kirjoitti:
Ihminen kirjoitti:Minä laittaisin lisää matemaattista älykkyyttä päähäni ja amputoisin turhan tunne-elämän.
Alustukseen meinasinkin laittaa, että jätetään tästä keskustelta pois nuo erilaiset taidot ja lahjakkuudet ja keskitytään tunnepuoleen.
Et sitten laittanut. Meni jo.
"Facts are stupid things."
Ronald Reagan

«Don't play with fire, play with Ihminen.»
Sloganizer.net
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5048
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Pimp my head

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

NuoriDaavid kirjoitti:
Edit: tarkoitan tunnepuolen asioita, en erilaisia lahjakkuuksia.
Ai no sit. Ei ole mitään tehtävissä.
Zeb

Re: Pimp my head

Viesti Kirjoittaja Zeb »

NuoriDaavid kirjoitti:Itse haluaisin säätää päätäni niin, että en ahdistuisi tarpeettomista erilaisista pienistä asioista. Minua ahdistavat asiat liittyvät lähes aina kuviteltuun omaisuuttani tai ansioitani uhkaavaan tekijään tai puutteeseen. Kyseessä on lähes aina objektiivisesti arvioiden mitätön asia, mutta se ei silti poista ahdistusta.
:shock: Öh, oletko kenties elänyt pula-ajan tai onko sinulla ollut erityisen köyhä lapsuus? Hassua minusta, että joku jolla menee taloudellisesti hyvin osaa murehtia rahaa. En tarkoita tätä oikeasti millään pahalla, mutta jotenkin tuntuu erikoiselta. Osaatko kertoa tai oletko miettinyt miksi sinua ahistavat tuollaiset pikkuasiat?

Itse tuunaisin omaa päätäni niin, etten ottaisi liikaa stressiä toisten hyvinvoinnista. Tietty määrä on varmasti hyväksikin, mutta luulen, että liioittelen ja siksi ahistun turhaan toisten murheista ja sitten touhotan kauheasti muiden asioiden korjaamiseksi, ihan niin kuin muidenkin hyvinvointi olisi minun vastuullani. Haluaisin siis päästä eroon tästä ylivastuullisuudesta ja myös tietystä kontrollifriikkiydestä. Olen vähän sellainen, että haluan kaikkien asioiden olevan omissa käsissäni, jotta ne varmasti hoituvat. Perfektionistin vikaa mussa on myös. Tsykiatrille olis siis hommia!

Pointsit hyvästä kysymyksenasettelusta ND:lle.
NuoriDaavid

Re: Pimp my head

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Zeb kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Itse haluaisin säätää päätäni niin, että en ahdistuisi tarpeettomista erilaisista pienistä asioista. Minua ahdistavat asiat liittyvät lähes aina kuviteltuun omaisuuttani tai ansioitani uhkaavaan tekijään tai puutteeseen. Kyseessä on lähes aina objektiivisesti arvioiden mitätön asia, mutta se ei silti poista ahdistusta.
:shock: Öh, oletko kenties elänyt pula-ajan tai onko sinulla ollut erityisen köyhä lapsuus? Hassua minusta, että joku jolla menee taloudellisesti hyvin osaa murehtia rahaa. En tarkoita tätä oikeasti millään pahalla, mutta jotenkin tuntuu erikoiselta. Osaatko kertoa tai oletko miettinyt miksi sinua ahistavat tuollaiset pikkuasiat?

.
En tiedä. Kyse lienee jonkinlaisesta kastraatioahdistuksesta, eli omaisuuteni ja rahani ovat minulle tärkeitä, ja edustavat minulle miehisyyttäni, ja ahdistun niihin kohdistuvasta kuvitellusta uhasta.

En todellakaan osaa sanoa, miksi näin.

En mä nyt mikään pula-ajan lapsi ole. Olen syntynyt svengaavalla 60-luvulla. :)
Viimeksi muokannut NuoriDaavid, 05.11.2007 10:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Pimp my head

Viesti Kirjoittaja Gat »

Zeb kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Itse haluaisin säätää päätäni niin, että en ahdistuisi tarpeettomista erilaisista pienistä asioista. Minua ahdistavat asiat liittyvät lähes aina kuviteltuun omaisuuttani tai ansioitani uhkaavaan tekijään tai puutteeseen. Kyseessä on lähes aina objektiivisesti arvioiden mitätön asia, mutta se ei silti poista ahdistusta.
:shock: Öh, oletko kenties elänyt pula-ajan tai onko sinulla ollut erityisen köyhä lapsuus? Hassua minusta, että joku jolla menee taloudellisesti hyvin osaa murehtia rahaa. En tarkoita tätä oikeasti millään pahalla, mutta jotenkin tuntuu erikoiselta. Osaatko kertoa tai oletko miettinyt miksi sinua ahistavat tuollaiset pikkuasiat?.
Minulla ainakin noin.
Olen elänyt ikäni suomalaisten köyhyysrajojen alapuolella, ja nyt kun minulla on vähän enemmän rahaa ja omaisuutta, hirvittää niin perkeleesti. Olen vähentänyt kulutustanikin, siirtynyt Karhusta Lidlin kaljaan enkä uskalla ostaa yhtään mitään. Tavallaan kivakin, että kaikki hilavitkuttimet lakkaavat kiinnostamasta nyt kun niihin olisi varaa. Minusta tulee todella nuuka.

Itse tuunaisin päätäni niin, että vaikkapa nukkumaan mennessä tai nukkumista yritellessä aalto aallon perään vyöryvät mielikuvat menneistä virheistä ja häpeällisistä tapahtumista ja sydänsuruista olisivat paremmin kontrollissa. Saan unta vain niin, että päätän antaa itselleni kymmenen minuuttia kerrallaan lomaa niiltä demoneilta. Tosin nimenomaan Prozac/Seronil auttaa saamaan kontrollia henkisiin tuskatiloihin, tarttis uusia resepti.
Viimeksi muokannut Gat, 05.11.2007 10:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Zeb

Re: Pimp my head

Viesti Kirjoittaja Zeb »

NuoriDaavid kirjoitti:En mä nyt mikään pula-ajan lapsi ole. Olen syntynyt svengaavalla 60-luvulla. :)
No se oli huono vitsi, en mä sua nyt niiiiin wanhana pitänyt :D Viittitkö sos.poketa oliko lapsuutesi erittäin köyhä, köyhä, normaali vai varakas?

Mun lapsuus oli varmaan lähinnä köyhä/normaali. Rahat loppuivat muutamaa päivää ennen seuraavaa tilipäivää eikä turhaa roinaa tai esim ulkomaanmatkoihin ollut varaa. Vaikuttaakohan tämä nyt sitten niin, etten nykyäänkään osaa pitää rahaa erityisen tärkeässä asemassa, vaikka olen toki hyvinkin iloinen siitä ettei tarvitse elää enää kädestä suuhun ja on varaa joskus johonkin ekstraankin. Tapanani on pitää myös pieni puskurikassa jatkuvasti säästössä mutta saatavilla, äkillisten menojen varalta. Muuten käytän rahaa mielestäni järkevästi.
Zeb

Re: Pimp my head

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Gat kirjoitti:Tosin nimenomaan Prozac/Seronil auttaa saamaan kontrollia henkisiin tuskatiloihin, tarttis uusia resepti.
Jospa järkätään niin, että sekoitetaan fluoksetiinia vesijohtoveteen? ND, käykö puolueohjelmaamme? (ND on puoluejohtaja, koska sillä on fyrkat.)
NuoriDaavid

Re: Pimp my head

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Zeb kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:En mä nyt mikään pula-ajan lapsi ole. Olen syntynyt svengaavalla 60-luvulla. :)
No se oli huono vitsi, en mä sua nyt niiiiin wanhana pitänyt :D Viittitkö sos.poketa oliko lapsuutesi erittäin köyhä, köyhä, normaali vai varakas?
Sanoisin, että jonkin verran keskimääräistä enemmän rahaa oli perheellä, mutta ei merkittävästi.

Selitys ei varmaankaan tuolta löydy.
NuoriDaavid

Re: Pimp my head

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Zeb kirjoitti:
Gat kirjoitti:Tosin nimenomaan Prozac/Seronil auttaa saamaan kontrollia henkisiin tuskatiloihin, tarttis uusia resepti.
Jospa järkätään niin, että sekoitetaan fluoksetiinia vesijohtoveteen? ND, käykö puolueohjelmaamme? (ND on puoluejohtaja, koska sillä on fyrkat.)
Neuvottelut eri lääkevalmistajien kesken ovat vielä kesken.

Vesijohtoveteen on esitetty sekoitettavaksi myös statiinia.
Zeb

Re: Pimp my head

Viesti Kirjoittaja Zeb »

NuoriDaavid kirjoitti:Neuvottelut eri lääkevalmistajien kesken ovat vielä kesken.

Vesijohtoveteen on esitetty sekoitettavaksi myös statiinia.
Muistaakseni myös ACE-estäjää, ja jopa pientä annosta aspiriinia. Nämä kuitenkin riskaabelimpia varmaan kun väestötasolla esiintyy kuitenkin jonkin verran vaikeaa munuaisinsuffisienssia, hyperkalemiaa ja verenvuototaipumusta.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23498
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pimp my head

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Älykkyyttä tarvitsisin rutosti lisää, kiitos. Ja edes hivenen kunnianhimoakin olisi kiva omistaa.

Sen sijaan poistaa voisi sen pariutumiseen kiihottavan solun.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Zeb

Re: Pimp my head

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Bluntly kirjoitti:Sen sijaan poistaa voisi sen pariutumiseen kiihottavan solun.
Ai, siitä pitääkin huolta vain yksi solu? Missä se sijaitsee? (Hyvä tietää niin osaan suojella sitä paremmin.)
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23498
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pimp my head

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Zeb kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:Sen sijaan poistaa voisi sen pariutumiseen kiihottavan solun.
Ai, siitä pitääkin huolta vain yksi solu? Missä se sijaitsee? (Hyvä tietää niin osaan suojella sitä paremmin.)
Ilmeisesti riippuu ihmisestä, aika usealla se tuntuu olevan alapäässä vaikka normaalisti on jossain hypotalamuksessa. Omani taitaa olla ydinjatkeessa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Zeb

Re: Pimp my head

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Bluntly kirjoitti:Ilmeisesti riippuu ihmisestä, aika usealla se tuntuu olevan alapäässä vaikka normaalisti on jossain hypotalamuksessa. Omani taitaa olla ydinjatkeessa.
No sitten sitä sun solua taitaa olla mahdotonta poistaa ilman että lähtee henki samalla. Hyvä niin, sillä usko pois, kyllä siitä vielä iloakin sulle on!
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Pimp my head

Viesti Kirjoittaja Clay »

NuoriDaavid kirjoitti:
Zeb kirjoitti:
Gat kirjoitti:Tosin nimenomaan Prozac/Seronil auttaa saamaan kontrollia henkisiin tuskatiloihin, tarttis uusia resepti.
Jospa järkätään niin, että sekoitetaan fluoksetiinia vesijohtoveteen? ND, käykö puolueohjelmaamme? (ND on puoluejohtaja, koska sillä on fyrkat.)
Neuvottelut eri lääkevalmistajien kesken ovat vielä kesken.

Vesijohtoveteen on esitetty sekoitettavaksi myös statiinia.
Minä kannatan laksatiivia.
Nyt penikseni on fantastinen!
Zeb

Re: Pimp my head

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Clay kirjoitti:Minä kannatan laksatiivia.
Joisit itse vain kaljaa ja hirnuisit vahingonilosta kun joka paikassa vallitsisi hirveä ripuliepidemia?
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Pimp my head

Viesti Kirjoittaja Clay »

Zeb kirjoitti:
Clay kirjoitti:Minä kannatan laksatiivia.
Joisit itse vain kaljaa ja hirnuisit vahingonilosta kun joka paikassa vallitsisi hirveä ripuliepidemia?
Punkkua ostan kylläkin tänään, italialaista. Wiskiä ja Baileysia on tullu tänään jo vähän maisteltua. Kalja on sunnuntain hätävarajuoma lähinnä, kun Alko on kiinni.
Nyt penikseni on fantastinen!
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Pimp my head

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Joku voisi suorittaa lobotomian tuohon osaan aivoistani joka säätelee työmoraalia. On hieman turhan vallitseva. Eipä tule juuri muuta mieleen. Tosin aivotärähdyksen jälkeen ilmestynyt änkytys voisi poistua sinne mistä se on tullutkin.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
NuoriDaavid

Re: Pimp my head

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Viikonloppuna tuli hyvä esimerkki tästä problematiikasta. Järjestelin aineistoa kirjanpitäjälle lähetettäväksi ja huomasin, että vak. yhtiö ei ollut oman kirjanpitoni mukaan maksanut kaikkia lähettämiäni laskuja.

Kyseessä oli summa, joka vastaa noin 2 promillea vuotuisesta laskutuksestani, eli kyseessä ei siis ollut mikään elämän ja kuoleman kysymys. Tästä huolimatta osa la-illasta meni aivan paskaksi, kun ko. asia painoi minua.

No, eilen meilasin vak. yhtiöön ja nyt homma on järjestyksessä.

Toki on hyvä, että huomaan kyseisen kaltaiset virheet, koska suhtaudun raha-asioihin niin pakkomielteisesti, mutta vähempikin stressaaminen riittäisi.
Hellu
Kitinän uhri
Viestit: 594
Liittynyt: 24.08.2005 16:25

Re: Pimp my head

Viesti Kirjoittaja Hellu »

No tän viinanhimon vois poistaa ihan ensimmäisenä, ja lisätä vähän pitkäjänteisyyttä ja säästäväisyyttä.
Ja sit voisin oppia vähän paremmin hillitsemään tunteitani ja halujani ihan joka asiassa.
Vähän liikaa temperamettia sun muuta ja liian vähän järkee.
Toisaalta jos noi toteutuis niin sithän mä en olis olleskaan enää minä vaan joku ihan saatanan tylsä tunnekylmä frigidi penninvenyttäjä.
Ja ABSOLUTISTI. Eihän niihin luota kukaan!
Vastaa Viestiin