Mammailu

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

No jos nyt ajattelis asiaa vaikka sun lastes kannalta, niin niille on yhdentekevää keneltä sä saat apua, kunhan saat. Enkä väitä ymmärtäväni miltä susta tuntuu, kaukana siitä. Tajuan vaan sen, että joskus ei kannata sorteerata mistä se apu tulee, kunhan sitä tulee. Koska sä oot vielä siinä, et oo täysin luovuttanu. Koska et oo luovuttanu, on vielä toivoo, ja on mahdollisuuksia. Älä heitä niitä pois.

Oo vihainen niille, joiden kuuluis auttaa ja tukea sua, mutta eivät sitä tee. Näytä niille, että pärjäät, että osaat hakea sitä apua muualta. Sut hylänneen perheen tässä kuuluu hävetä, ei sun, ei enää tässä vaiheessa. Äidit ei aina tee juttuja itsensä takia, mutta vaikka sun äitis ei nyt auta sua, niin auta sä omia lapsias.
Prepare for the worstest.
ninnithequeen

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Luuletteko, että mun vanhemmat tulevat edes näkemään lasta ikinä? Mutta eipä heitä kiinnostakaan, joten..?

Mä en kyllä ymmärrä miten lapsesta voisi tulla onnellinen kun häntä ei tunnu kukaan haluavan ja äiti on täysin rikkirevitty, eikä tuo niskaan tuleva paska tunnu loppuvan, ei sitten millään.

Mä kuulen jo korvissani: "Äiti miksi mulla ei ole isiä eikä mummoja ja vaareja? Kaikilla muilla on."
Zeb

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Zeb »

^Ymmärrettäviä fiiliksiä mutta tuo katkeruus ei valitettavasti vie teitä eteen päin. Mee jutskaa neuvolaan niin kuin Nowa ehdotti. Muut asiat ratkee sitten aikanaan tavalla tai toisella. Aika aikaansa kutakin.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Vesper »

^^ Eiköhän se mummojen/pappojen mielipide muutu kun lapsi on olemassa. Ja ethän vaan itse ole näitä ihmisiä riistämässä lapsen elämästä?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
ninnithequeen

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Vesper kirjoitti:^^ Eiköhän se mummojen/pappojen mielipide muutu kun lapsi on olemassa. Ja ethän vaan itse ole näitä ihmisiä riistämässä lapsen elämästä?
Tuota noin, kun nämä nk. isovanhemmat ovat kyläilleet meillä Nitankin elinvuosien aikana tasan 3 krt, uudessa asunnossani 0 krt, kysyneet vointiani 0 krt, soittaneet kevään jälkeen 0 krt, niin ei, ei mua huvita kauheesti mennä heillekään kahveelle jatkossa. Äidin kanssa puhuin viimeksi kai toukokuussa? Lähetti se mulle broidin mukana kassillisen perunaa ja marjoja.
Jenny Daa-aah! ling

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

Jossain vaiheessa voi ninni kiinnostaa, asioilla on tapana järjestyä kun ihmiset nöyrtyvät ja kasvavat joistain hetkistä yli... Ite koitan just pitää välejä äitini vanhempiin yllä, jotta lapset voisivat siellä käydä. Vaikeeta ja vaatii aina muutaman terapiakäynnin mut jotenkin tuntuu sen paskan arvoselta.

Mut ei niitä sukulaisia tartte nyt pähkiä, koita keskittää vähäset energiat ittees ja Nitaan, pieni kun syntyy niin häneen. Katkeruus vie niin kamalasti voimavaroja, että toivoisin sun päästävän ittes helpommalla. Jaksamista.
ninnithequeen

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Se on niin saatanan helppo sanoo, kun ei itse joudu istumaan 24 h tyhjän panttina sisällä murheet mielessä. Kiitos kuitenkin kaikille.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

ninnithequeen kirjoitti: Mä en kyllä ymmärrä miten lapsesta voisi tulla onnellinen kun häntä ei tunnu kukaan haluavan ja äiti on täysin rikkirevitty, eikä tuo niskaan tuleva paska tunnu loppuvan, ei sitten millään.

Mä kuulen jo korvissani: "Äiti miksi mulla ei ole isiä eikä mummoja ja vaareja? Kaikilla muilla on."
Rikkirevityt äitit voi korjaantua. Oletko kuitenkin sitä mieltä, että teet mitä vaan saadaksesi lapsellesi onnellisen elämän? Haluatko sinä kuitenkin pitää lapsesi? Jos, niin se riittää ensialkuun. Jos haluat, voit vähitellen hankkia sitä tukiverkkoa itsellesi ja lapsellesi. Se vertaistuki vois olla oikeesti hyvä juttu. Ei sun lapsesi suinkaan ole ainoa, joka syntyy tohon tilanteeseen. Tiedän, että sun silmissä elämäs näyttää nyt melko toivottomalta. Mennyttä ei voi muuttaa, mutta se tulevaisuus on susta kiinni.

Ei onnellisuuteen tarvita isiä, mummoja tai vaareja. Muutkin ihmiset voi välittää ja pitää huolta.
Prepare for the worstest.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

ninnithequeen kirjoitti:Se on niin saatanan helppo sanoo, kun ei itse joudu istumaan 24 h tyhjän panttina sisällä murheet mielessä. Kiitos kuitenkin kaikille.
Niin onkin. Aina on helppo sanoo toisille mitä tehdä, kaikki näyttää kauempaa tosi selkeeltä. Kun itse pääset pahimman vaiheen ohi, ymmärrät miten oikeessa olitkaan.
Prepare for the worstest.
ninnithequeen

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

^Mulla kun ei ole niitä läheisiä, joilta pyytää apua. Että maksulliset koti-apulaiset mun nurkkiini sitte vai? Never.

Ukkokulta auttoi ennen taloudellisestikin, mutta se ja kahvittelut meillä loppu raskauteen. No juu, kävi se sunnuntaina pikasesti ne verhot laittamassa sentään.

Pahinta on tosiaan totaalinen yksinäisyys ja se ettei ole varaa mihinkään. Olis kiva piristää itteensä käymällä esim. leffassa. Mut sit oltas kissojen kans viikko syömättä.

Kaikki on vallan mainiosti kun Nita on kotona, mutta sillä sekunnilla kun ovi menee kiinni tytön lähtiessä isälleen seinät kaatuu niskaan ja mulla on taas vaan tv ja netti ja ne vitun seinät.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Kitinäläiset, olisko tässä Dr. Philmäisen intervention paikka?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Siellä on Ninni ihmisiä, joilla pyörii päässä samat ajatukset kuin sulla. Niiltä et saakaan sääliä, vaan tukea. Ne ymmärtää ja tietää miltä susta tuntuu. On se aina vittumaista tippua "eronnut nainen" ja "yksinhuoltaja" kategorioihin, mutta alkuvitutuksen jälkeen siihen tottuu kyllä. Eikä se loppujen lopuksi määritä sua ihmisenä enempää kuin mitä annat sen määrittää. Moni yksinhuoltaja on luonut ihan ok elämän itselleen ja lapsilleen, osa ilman läheisten tukea. Kuulisit niitä selviytymistarinoita. Mut ymmärrän, että itsesäälissärypemisvaihe on käytävä läpi. Sit sitä korjaantuu askel kerrallaan.

Stadissa on paljon ilmaisia kivoja juttuja. Miksi et oo saanu niitä työkkärirahoja?
Prepare for the worstest.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Et kai pats tarkoita sitä seksuaalista häirintää? :O
Prepare for the worstest.
ninnithequeen

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Ei mua mikään kategoriaan "putoaminen" vituta, vaan niitten ihmisten joihin luotin, käsittämätön kyky hylätä. Ja sen verran vittumainen akka olen, että turha tulla jälkeenpäin mulle vinkumaan kun olisi kiva nähdä vauvaa...jos ei suruja jaeta, niin ei jaeta sitten ilojakaan.

Ilmaisia kivoja juttuja? Eihän mulla ole edes bussirahaa :D

Kela on sössinyt jo sata kertaa mun paperit, 3 kertaa vienyt sinne saman "puuttuvan" paperin, viimeksi neljä kopiota samasta lapusta että joko riittää saatana? Vastaus oli että oho, onhan tää meillä jo ollut. Oh really? Seuraavaksi tapellaan sitten äitiysrahasta, argh.

Sossu maksoi kuin maksoikin vuokravelat. Oli sen verran uskomaton tilanne heistä mulla että auttoivat sitten loppujen lopuksi nopeasti. Olin varsin yllättynyt.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Espoossakin on paljon kivoja juttuja, ihan kävelyetäisyyden päässä mistä tahansa. Etsivä löytää.

Se on aina surullista, kun ihmiset hylkää. Meissä kaikissa on kuitenkin kyky siihen. Siitäkin kuitenkin selviää. Enkä tarkota vähätellä sun kokemuksia, mut haluan sanoa että ei kannata antaa elämän kaatua niihin. Tuskin sä annatkaan, murehdit aikas ja kun on pakko tehdä asialle jotain, sitten teet.
Prepare for the worstest.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Vesper »

nowaysis kirjoitti:Et kai pats tarkoita sitä seksuaalista häirintää? :O
Oh behave!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Melnais kirjoitti:Yhdistelmäseula jätettiinkin ottamatta ja hieman pelkäsin mitä mahdollista nyt voisi näkyä.
Saanko udella miksi jätitte ottamatta? Itse kyllä haluaisin ottaa tuon, mutta sikainfluenssarokotteen kanssa olen todella kahden vaiheilla.. :?
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Melnais »

irmelianneli kirjoitti:
Melnais kirjoitti:Yhdistelmäseula jätettiinkin ottamatta ja hieman pelkäsin mitä mahdollista nyt voisi näkyä.
Saanko udella miksi jätitte ottamatta? Itse kyllä haluaisin ottaa tuon, mutta sikainfluenssarokotteen kanssa olen todella kahden vaiheilla.. :?
Lisää vauvoja!?

Perustin päätöksen virhemarginaaliin (en muista enää, minulle riittävän suuri). Trisomiaan vihjaava tulos olisi vaatinut lisätutkimuksia joihin liittyy lisääntynyt keskenmenoriski, pieni mutta kuitenkin. Varmuutta taas ei suuntaan tai toiseen saa vielä noilla viikoilla, lapsi voi aivan hyvin olla terve tai todisteista huolimatta aivan hyvin vammautunut, tavalla tai toisella. En nähnyt että seula olisi vahvistanut mitään, enkä olisi vastauksen perusteella pystynyt myöskään perustelemaan itselleni aborttia. Rakenneultraan kuitenkin, koska en ole kiihkeä kaiken elämän kannattaja jos elämisen edellytykset kerrassaan puuttuvat. Varmaahan mikään ei ole ennen kuin lapsi syntyy, eikä vielä ihan heti silloinkaan. Hyvin nöyränä lähestyn tätä elämän muodostumista, pyrin tekemään itsestäni hyvinvoivan turvatakseni lasta ja muulta osin vain toivon, toivon kovasti.

Sikainfluenssarokotuksen otan jos ehdin ennen sairastumista. Raskaana olevilla on kuitenkin esiintynyt enemmän vakavia jälkitauteja. Ottaisin kyllä muutenkin, kuten kausi-influenssarokotteetkin, sillä en tahdo myöskään levittää tautia vaikka itse sen kestäisin sairastaakin.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Melnais kirjoitti:Lisää vauvoja!?
No jooo. Mut se on vielä salaisuus :)
Melnais kirjoitti:Perustin päätöksen virhemarginaaliin (en muista enää, minulle riittävän suuri). Trisomiaan vihjaava tulos olisi vaatinut lisätutkimuksia joihin liittyy lisääntynyt keskenmenoriski, pieni mutta kuitenkin. Varmuutta taas ei suuntaan tai toiseen saa vielä noilla viikoilla, lapsi voi aivan hyvin olla terve tai todisteista huolimatta aivan hyvin vammautunut, tavalla tai toisella. En nähnyt että seula olisi vahvistanut mitään, enkä olisi vastauksen perusteella pystynyt myöskään perustelemaan itselleni aborttia. Rakenneultraan kuitenkin, koska en ole kiihkeä kaiken elämän kannattaja jos elämisen edellytykset kerrassaan puuttuvat. Varmaahan mikään ei ole ennen kuin lapsi syntyy, eikä vielä ihan heti silloinkaan. Hyvin nöyränä lähestyn tätä elämän muodostumista, pyrin tekemään itsestäni hyvinvoivan turvatakseni lasta ja muulta osin vain toivon, toivon kovasti.

Sikainfluenssarokotuksen otan jos ehdin ennen sairastumista. Raskaana olevilla on kuitenkin esiintynyt enemmän vakavia jälkitauteja. Ottaisin kyllä muutenkin, kuten kausi-influenssarokotteetkin, sillä en tahdo myöskään levittää tautia vaikka itse sen kestäisin sairastaakin.
Ok, kiitos perusteluista. Aina tervetullutta saada alan ammattilaisen näkemyksiä. Ehkä mäkin tuon possurokotteen sitten otan hitto vie kuitenkin. Arveluttaa siinäkin vaan kaikki. Niinkuin myös tietty ett jos sairastuu sikainfluenssaan. Vaikeeta. Seuloissa tosiaan jää niin monet turhaan 'kiinni', että sekin arveluttaa ja hirvittää. En tiiä olisko musta moisia perustavanlaatuisia päätöksiä tekemään.. Ehkä parasta kun ei tietäis mistään mitään ja ottais vastaan vaan mitä tulee.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Eikös tänään juuri ollut uutisissa tästä suomalaisten ostamasta possurokotteesta, joka ei siis ole WHO:n suositusten mukainen. Siältää jonkin ainesosan jonka vaikutuksia sikiöön ei ole tutkittu.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Vesper kirjoitti:Eikös tänään juuri ollut uutisissa tästä suomalaisten ostamasta possurokotteesta, joka ei siis ole WHO:n suositusten mukainen. Siältää jonkin ainesosan jonka vaikutuksia sikiöön ei ole tutkittu.
Juu, jotain happoa siinä oli.
The great club outshines the individual, always and forever.
NuoriD

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Elppis kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Eikös tänään juuri ollut uutisissa tästä suomalaisten ostamasta possurokotteesta, joka ei siis ole WHO:n suositusten mukainen. Siältää jonkin ainesosan jonka vaikutuksia sikiöön ei ole tutkittu.
Juu, jotain happoa siinä oli.
"samantyyppistä tehoainetta on käytetty
Euroopassa myytävässä kausi-influenssarokotteessa jo vuodesta 1997. Tätä rokotetta on myyty yli 45 miljoonaa annosta, eikä turvallisuusongelmia ole
ilmennyt.
"

Infoa asiasta:

http://www.thl.fi/fi_FI/web/fi/rokotuksetjarokottaminen

http://www.ktl.fi/attachments/suomi/osa ... rkkoon.pdf

Itse en ole tämän alan erityiasiantuntija, mutta luotan eniten niihin, jotka ovat.

Mutta tottakai rokotteen ottaminen on täysin vapaaehtoista. Jos oma vaimo olisi raskaana, niin ilman muuta toivoisin, että ottaa rokotteen.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Ehkä, tai joku vaan unessa kiukuttaa. Älä huoli. Siinä puolen tunnin hukajan jälkeen tulee eka kevyemmän unen vaihe, ja siitä takaisin syvempään uneen siirtyminen on vaan joillekin vauvoille hankalaa.

Tuo mun 6v. saattaa kitistä tosi äänekkäästi unissaan ja potkii sängyn reunoja. Ärrrrsyttävää, mut onneks nykyään tosi harvinaista. Kiihkeissä kehitysvaiheissa lasten uni on usein levotonta kun aivoilla on niin paljon käsiteltävää.

Paras oli kerran keskellä yötä kun heräsin vertahyytävään huutoon. Juoksin lastenhuoneeseen, pieni parkui täysillä. Oli nähnyt pahaa unta. Olin ostanut sille jätskin, ja se oli tippunut maahan ennen kuin ehti edes nuolaista. Lapsilla lasten murheet <3 :roll:

Traagista!

Btw, tässä ketjussa musta itsestä olisi aina kiva tietää minkä ikäisestä lapsesta on kyse, kun niitä muksuja on jo niin paljon ja ne koko ajan vanhenee(ei kai!11) enkä hyvällä tahdollakaan aina muista missä kuussa ja vuonna kenenkin piltti on syntynyt. Kiitos etukäteen ;)
Viimeksi muokannut nowaysis, 22.10.2009 17:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Prepare for the worstest.
Kai Nalo

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

^ Kauhukohtaus + Google.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Niin kumpaan ehdotit tuota :D
Prepare for the worstest.
Vastaa Viestiin