Mammailu

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Elppis kirjoitti:NO se on sit ihan oma vika.
Ei se mun vika ole. Ne liinakestikset on tuotteena ihan susi. Eihän niissä mtn imuja ole.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
Elppis kirjoitti:NO se on sit ihan oma vika.
Ei se mun vika ole. Ne liinakestikset on tuotteena ihan susi. Eihän niissä mtn imuja ole.
Siis se on oma vika, jos niitä erehtyy käyttämään, eikä imullisia :D
The great club outshines the individual, always and forever.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Elppis »

RP kirjoitti:
Elppis kirjoitti:
RP kirjoitti:No, mutta. Tämä tulee hiukan jälkijunassa kun Aitolehden kohu oli ja meni, mutta laittaisitteko te 2,5vkoselle korviin reiät koruille?
En alle kouluikäiselle, en missään nimessä.
En mäkään. Ymmärrä miksi pitää altistaa kudosta vieraalle materiaalille kun immuniteetti ym. vielä alkutekijöissään. Nämä on näitä kun ei vaan uppoa kaaliin miten tiettyihin juttuihin päädytään.
Ja sit on vielä se vaara, että ne lähtee irti / vauva repii ne itse irti ja vetäsee kurkusta alas jollain keinoa. Ok ok, kaukaa haettua, mutta tässä on 1,5v aikana tullut kaikki mahdolliset kauhuskenariot läpikäytyä. Muutenkin, vauva on vauva, ei mikään koriste-esine.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja martza »

TODELLA MIELENKIINTOISTA :roll:
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Elppis »

martza kirjoitti:TODELLA MIELENKIINTOISTA :roll:
Mitä toi nyt tarkotti?
The great club outshines the individual, always and forever.
RP

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja RP »

Elppis kirjoitti:
Ja sit on vielä se vaara, että ne lähtee irti / vauva repii ne itse irti ja vetäsee kurkusta alas jollain keinoa. Ok ok, kaukaa haettua, mutta tässä on 1,5v aikana tullut kaikki mahdolliset kauhuskenariot läpikäytyä. Muutenkin, vauva on vauva, ei mikään koriste-esine.
No mutta, ajatellaan näin. Itse otin kolme reikää korviin joskus 14-vuotiaana. Samana päivänä menin kaverille joilla oli sukulaisia kylässä. Yhdellä oli perhoskoira mukana. Hyppäsi sänkyyn (jossa maikailin) ja repäisi suullaan toisesta korvasta kaksi korua pois. Eli kyllä kaikkea sattuu. Itsellä ollut tosi paljon ongelmia noiden reikien kanssa, en ole enää vuosikausiin käyttänyt korviksia. Päivystyksessäkin joskus kävin kun kirurginterästä olevat renkaat turvottivat korvalehden niin isoksi ettei kotona ollut mitään millä saisi katkaistua renkulat. Nikkeli ym. allergioista puhumattakaan.
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja martza »

Elppis kirjoitti:
martza kirjoitti:TODELLA MIELENKIINTOISTA :roll:
Mitä toi nyt tarkotti?
Että, TODELLA MIELENKIINTOISTA, nämä vauvajutskat.
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Elppis »

martza kirjoitti:
Elppis kirjoitti:
martza kirjoitti:TODELLA MIELENKIINTOISTA :roll:
Mitä toi nyt tarkotti?
Että, TODELLA MIELENKIINTOISTA, nämä vauvajutskat.
Älä lue, jos se aiheuttaa silmienpyörittelyä. Valintakysymys; topikin otsikko "Mammailu" varmaan antaa jo varmaan jotain osviittaa siitä, mikä on yleisaiheena.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Martza on vaan känkkäränkkänä kun ei kiinnostuttu sen panojutuista. Sä voit Martza perustaa ihan oman ketjun niille, lupaan jättää lukematta.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja martza »

Vesper kirjoitti:Martza on vaan känkkäränkkänä kun ei kiinnostuttu sen panojutuista. Sä voit Martza perustaa ihan oman ketjun niille, lupaan jättää lukematta.
Mulla on vaan hiukan luppoaikaa nyt. Surffailen netissä nyt ja etupäässä tutkailen halpoja etelän matkoja, mutta täällä käyn katsomassa silloin tällöin.
Lupaan jättää tämän Mammailuketjun lukematta. Saatan muuten nukahtaa työni ääreen.
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Ai sattuu :doh:

Taitaa joku tyhjennellä pusseistaan ne vähäisetkin aivosolunsa.
The great club outshines the individual, always and forever.
prosessi

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Elppis kirjoitti:
martza kirjoitti:
Elppis kirjoitti:
Mitä toi nyt tarkotti?
Että, TODELLA MIELENKIINTOISTA, nämä vauvajutskat.
Älä lue, jos se aiheuttaa silmienpyörittelyä. Valintakysymys; topikin otsikko "Mammailu" varmaan antaa jo varmaan jotain osviittaa siitä, mikä on yleisaiheena.
Martzalla saattaa myös olla meneillään jokin kriisivaihe, hänhän on tässä nyt jo muutaman päivän ajan suorastaan asunut kitinässä ja kirjoittanut muihinkin sellaisiin ketjuihin, joita hän tuskin koskaan ennen on edes lukenut. Eivätkös ne hänen lapsensa juuri muuttaneet pois kotoa? Ehkä martza on huomannut, ettei seksillä ja kitinällä saa täytettyä sitä lasten jättämää aukkoa, ja kiukuttelee siksi juuri tässä ketjussa.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Elppis kirjoitti:Ai sattuu :doh:
Taitaa joku tyhjennellä pusseistaan ne vähäisetkin aivosolunsa.
Lensikö satsit silmään?
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
RP

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja RP »

Prossun kanssa samoja mietteitä. Me ollaan joskus niin samiksii ja kuitenkin eriksii.
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Elppis kirjoitti:Kai ne hormoonit on vähän vahvemmat alatiesynnyttäneillä, loogisesti ajatellen? Tiedä häntä.. Mua ei ekan 4-5 viikon aikana vaivannut mitkään itkut ja äherrykset, heräämiset tai puklit tukassa.
Ei ole vahvemmat eikä heikommat, höpsöt :lol: ihan samat hormonit. Minä en voinut synnyttää normaalisti mutta vauvani tuoksui erittäin taivaalta, ja tuoksuu vieläkin. Ja taisin herkistyä entisestäänkin, tipat tulee linsseihin helposti ja varsinkin ekat 8,5kk jotka imetin mutta kyllä edelleen.... Ja ekat 6 kk vähintäänkin kaikki oli mun mielestä niiiin iiiihanaista. Tai on vieläkin tietysti. Paitsi sillon ku on ihan helvettiä :wink: (ei usein)
NuoriD

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

irmelianneli kirjoitti:
Elppis kirjoitti:Kai ne hormoonit on vähän vahvemmat alatiesynnyttäneillä, loogisesti ajatellen? Tiedä häntä.. Mua ei ekan 4-5 viikon aikana vaivannut mitkään itkut ja äherrykset, heräämiset tai puklit tukassa.
Ei ole vahvemmat eikä heikommat, höpsöt :lol: ihan samat hormonit.
Alatiesynnytys vapauttaa enemmän oksitosiinia kuin sektio.

it is released in large amounts after distension of the cervix and vagina during labor

Sektiossa ei tapahdu kohdunkaulan tai emättimen venytystä, eli niiden aiheuttama oksitosiinin vapautuminen jää pois.

Disclaimer: turha sektiosynnyttäjien vetää hernettä nenään. Tarkoitus ei ole sanoa, että sektio on huono tapa synnyttää.
Kai Nalo

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

NuoriD kirjoitti:Kai ne hormoonit on vähän vahvemTarkoitus ei ole sanoa, että sektio on huono tapa synnyttää.
Sektio on hyvä tapa synnyttää. Ei pillu repee! 8)
RP

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja RP »

Pillun repeämisestä tuli mieleen. Suurin myytti lienee se ettei pillu levähdä jos synnyttää sektiolla. Ja varmaan tuo pillun repeäminenkin on jollain tasolla myytti.

Omassa huoneessa oli viisi synnyttäjää eikä kenelläkään ollut tikkejä vaativia repeämiä. Epi tosin kaikilla oli, mutta sehän ei ole tavallaan repeämä.

Muuten, luin jostain että asiantuntijoiden mukaan lasten pitää sairastaa jotta immuniteetti kehittyy. Nyt on kovasti meille ihmetelty tuttavien piiristä sitä kun tytsä ei ole vielä kertaakaan sairastellut. Altistunut pöpöille on, koska itse olen ollut possun lisäksi parissa flunssassa. En tietenkään toivo tytsän aloittavan sairasteluputkea, mutta pitääkö siitäkin huolestua jos ei sairasta? ND?
Kai Nalo

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

RP kirjoitti:Ja varmaan tuo pillun repeäminenkin on jollain tasolla myytti.
Vai että myytti. Täytyypä sanoa muijan siskolle että sun pillus räjähdys on myytti vaan ja se verikin oli harhaa. :lol:
RP

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja RP »

Kai Nalo kirjoitti:
RP kirjoitti:Ja varmaan tuo pillun repeäminenkin on jollain tasolla myytti.
Vai että myytti. Täytyypä sanoa muijan siskolle että sun pillus räjähdys on myytti vaan ja se verikin oli harhaa. :lol:
On se sillä tasolla myytti ettei se pillu automaattisesti repeä. Ei se tarkoita sitä etteikö jonkun pillu repeäisi. Siksi sanoinkin jollain tasolla. Doh.
prosessi

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja prosessi »

RP kirjoitti:Muuten, luin jostain että asiantuntijoiden mukaan lasten pitää sairastaa jotta immuniteetti kehittyy. Nyt on kovasti meille ihmetelty tuttavien piiristä sitä kun tytsä ei ole vielä kertaakaan sairastellut. Altistunut pöpöille on, koska itse olen ollut possun lisäksi parissa flunssassa. En tietenkään toivo tytsän aloittavan sairasteluputkea, mutta pitääkö siitäkin huolestua jos ei sairasta? ND?
En huolestuisi. Mukelo ei sairastanut kertaakaan ennen päiväkodissa aloittamista runsaan vuoden ikäisenä. Seuraus oli vain se, että sen aloittamisen jälkeen mukelo sitten olikin käytännössä kolme kuukautta putkeen kipeänä, käyden läpi kaikki mahdolliset flunssat, vatsataudit ja ripulit, minkä jälkeen immuniteetti on asettunut ihan hyvälle tasolle. Tänä syyskautena sairastanut vain 2 lievää flunssaa.
prosessi

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Zeb kirjoitti:Mä täällä autuaana hormonihuuruissa. Tuo :h: Prinsessa Tirppa Pikkulintu :h: Meidän Pikku Neiti Marakatti :h: on lähinnä taivas katsella ja nuuhkutella :h: :h:

Ihminen ei luullakseni voi tulla tätä onnellisemmaksi.
Sinänsä hassua, että selvästikin omat hormonitasoni ovat jo selkeästi alkaneet muuttua, sillä mukelon käynnit E:n luona aiheuttavat aivan sietämätöntä ikävää, etenkin aamuisin. Koska käyntimäärissä ei ole tapahtunut mitään muutoksia ja mukelo viihtyy siellä aivan erinomaisesti, ongelman täytyy olla juuri hormonitasoissani. On yllättävän vaikeaa pitää järki päässä, kun hormonit pyrkivät parhaansa mukaan jyräämään terveen järjen.

Sitä alkaa pikkuhiljaa tajuta, mistä kaikki ne rajut huoltajuuskiistat saavat alkunsa, sillä yleensä kai ihmisillä on taipumusta olla aika voimakkaasti tunteittensa vietävissä. Päälle ei tarvittaisi kuin vähän sitä ajattelua, että Äidin Ikävä on tärkeämpää kuin isän ja lapsen ikävä, niin muuttuisin kovin helposti idiootiksi.
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

NuoriD kirjoitti:Alatiesynnytys vapauttaa enemmän oksitosiinia kuin sektio.

it is released in large amounts after distension of the cervix and vagina during labor

Sektiossa ei tapahdu kohdunkaulan tai emättimen venytystä, eli niiden aiheuttama oksitosiinin vapautuminen jää pois.

Disclaimer: turha sektiosynnyttäjien vetää hernettä nenään. Tarkoitus ei ole sanoa, että sektio on huono tapa synnyttää.
No joo, mutta kuinka pitkään (määrittele päivissä) tarkalleen ottaen sitten riittää sitä oksitosiinia, jota on vapautunut alatiesynnytyksessä vs. vapautunut sektiosynnytyksessä???? :lol: Jos mä itkeskelin kaiken ihanuutta kuusi ensimmäistä kuukautta, niin kyllä mä sanoisin että jotakuinkin ihan oikeestaan tarpeeksi vapautti se pirun sektiokin sitten sitä oksitosiinia.

Ja miten siitä nyt vois herneitä vedellä, oli huono tapa tahi ei niin jos ei ole muuta mahdollisuutta tai autuasta valinnanvapautta niin mitä se herneen vetäminen mihinkään auttaa. Että vähän hassu kommentti. Mutta varmaan tarkoitit ihan hyvää 8)
RP

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja RP »

Mä luulen, että se jatkuvana tunnetilana on ihan vaan sitä rakkautta lasta kohtaan. Oli sitten aluksi mimmonen hormonitaso tahansa. Kyllä mä täällä tiruttelen paljon, kun tytsä näyttää uusia taitoja tai vaan on niin ihQ. Mutta, mitäköhän hormoonia mies mahtoi saada synnytyksessä :wink:
Kai Nalo

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

RP kirjoitti:Mä luulen, että se jatkuvana tunnetilana on ihan vaan sitä rakkautta lasta kohtaan. Oli sitten aluksi mimmonen hormonitaso tahansa. Kyllä mä täällä tiruttelen paljon, kun tytsä näyttää uusia taitoja tai vaan on niin ihQ.
Mihinkäs se kyyninen ja kova pupu katosi. Siis se joka meinasi että lapsettomat ei jää mistään paitsi?
Vastaa Viestiin