Mammailu

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Kai Nalo

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Kylläpä Irmeliä nyt koetellaan. Tsemppiä kovasti jatkoon. :paijaa:
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Kiitos kokemusten jakamisesta. Tyttönihän se juuri onkin se joka pitää mut tolkuissaan. Mutta kun just se, että kun se on niin ihana ja täydellinen niin haluais nähdä toisen samanlaisen! Tai kolmannenkin. Itsekästä kai se on. Kun ei voi tajuta miten meijän jostain soluista voi tulla noin mahtava ihminen. Mut ei se ehkä enää nyt sitten oo mahdollista ja se tuntuu musertavalta.

Millaisiakohan tyhjennyslääkkeitä muut on sitten oikein saaneet??? :shock: Mä sain siis vuorokausi sitten sen solunsalpaajapiikin sairaalassa ja parin tunnin päästä siitä sain lähteä kotiin, autolla yksin. Mitään kipulääkkeitä etc en ole saanut ja sanottiin että voin elää ihan normaalia elämää. Mitään oireita ei ole edelleenkään, ei kipuja eikä vuotoa. Pelkäänkin että tää piikki ei auta, ja joudutaan laittamaan uusi. Se kuulemma on ihan mahdollista. Ja sitten sivuoireet tulee hyvin todennäköiseksi, suutulehduksia ja vatsaongelmia... Ja taas se pidentää aikaa. Aivan lohduttoman toivotonta. Ensin tässä nyt pitää rampata verikokeissa viikon välein että nähdään laskeeko hCG. Ihmeellistä että ihminen pakotetaan yrittämään lasta vioittuneella munatorvella, eikä sitä suostuta poistamaan, että olis edes hieman paremmat mahdollisuudet ja turvallisempaa. Kysyin siis tätä eilen ja eivät olleet myötämielisiä.
bliss

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja bliss »

^Mulla on ollut aika samantapainen kokemus, ennen kuin tuo poikanen syntyi. Sain kaksi solusalpaajapiikkiä, joilla ei ollut mitään vaikutusta.

En halua kirjoittaa koko juttua tähän, mutta jos ia haluat, voin yksärillä kertoa kuinka kävi.
Loppujen lopuksi siis kuitenkin hyvin kun tuo riiviö tossa vipeltää :]
prosessi

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Minäkin olen pahoillani, ia.
irmelianneli kirjoitti:Ihmeellistä että ihminen pakotetaan yrittämään lasta vioittuneella munatorvella, eikä sitä suostuta poistamaan, että olis edes hieman paremmat mahdollisuudet ja turvallisempaa. Kysyin siis tätä eilen ja eivät olleet myötämielisiä.
Miten he perustelivat vastahakoisuutensa? Tulee vain mieleen, että kun nyt molemmat edelliset tärpit ovat tapahtuneet samasta munasarjasta, siihen johtavan munatorven poistaminen voisi johtaa totaaliseen lapsettomuuteen, jos se toinen munasarja on passiivisempi. Sen sijaan ainakin yksityisellä puolella on käsittääkseni mahdollista tehdä munatorven ylimääräisten kiinnikkeiden poistoja, mikä varmasti parantaisi mahdollisuuksia normaaliin raskauteen.
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Niin, toki ensin pitäis tehdä oikean torven aukiolotutkimus. Sitten jos se ok niin harkita sitä vasemman paskan poistoa. En tiiä, rajulta tuntuu kaikki vaihtoehdot. Se aukiolotutkimuskin on kuulemma äärimmäisen kivulias. Vaikka ihan sama mulle, kaikkeni toki teen mitä tehtävissä on. En tiiä sitte niin, että kannattaisko ajan (ja mielenterveyden) säästämiseksi mennä heti yksityiselle. Ja sekin hirvittää että miten varma tuo 3kk raskaaksitulokielto on, että voisko silti vaikuttaa lapsen terveyteen tuo solumyrkynpaska?? :( Miten sitä uskaltaa enää yrittääkään edes?

Ja bliss, mielellään kuulisin kokemuksesi! Kaikki tarinat luo uskoa. Ainoo vaan ett järkyttää se ajan kuluminen kun ei haluais odottaa päivääkään!!!

Ai joo prosessi, puhuitkin munasarjasta.. niin tietysti. Voiko senkin toimivuuden jotenkin tarkistaa, kai sen voi??
prosessi

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja prosessi »

irmelianneli kirjoitti:En tiiä sitte niin, että kannattaisko ajan (ja mielenterveyden) säästämiseksi mennä heti yksityiselle. Ja sekin hirvittää että miten varma tuo 3kk raskaaksitulokielto on, että voisko silti vaikuttaa lapsen terveyteen tuo solumyrkynpaska?? :( Miten sitä uskaltaa enää yrittääkään edes?

Ai joo prosessi, puhuitkin munasarjasta.. niin tietysti. Voiko senkin toimivuuden jotenkin tarkistaa, kai sen voi??
Munasarjan toimivuuden tarkistaminen onnistuu ihan ultraamalla, eli ultralla näkee munasolun irtoamisen aikaan, kummalla puolella se on tapahtumassa. Käytännössä siis pitäisi tarkistaa muutama irtoaminen, ja jos ne tapahtuvat aina samasta munasarjasta, toinen on silloin passiivinen, eikä sen aktiivisemman munasarjan munanjohtimen poistaminen valitettavasti muuta sitä tilannetta, ellei sitten poista myös senpuoleista munasarjaa.

Sinuna menisin yksityiselle selvittelemään mitä tilanteessasi kannattaa tehdä, siellä kun selvittelyn tulokset eivät ole kiinni terveydenhuollon budjetista. Tulokset saatuasi sinulla on sitten paremmat keinot painostaa julkista puolta suorittamaan tarvitut toimenpiteet.
ninnithequeen

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

nowaysis kirjoitti:Saatko nukuttua vauvan kanssa yhtä aikaa päivällä? Sen muistan väsymyksestä, että yksikin hyvin nukuttu yö muuttaa maailman paljon valoisammaksi paikaksi. Voitko saada sen perhetyöntekijän yöksi, vai käykö se vaan päivisin ja kuinka usein/kauan?
Ai tää oli varmaan mulle?

Huomenna täti tulee klo 8 ja mä singahdan sitten Kelaan ja muualle asioita hoitamaan ja kauppaan jne. Varmaankin KUOLEN ku pitää jättää pieni "yksin". Ja se on taas joku toinen täti, arvatkaa kuka varmaan taas siivoo yötä myöten hulluna, hahhaa..

Ovat kerrallaan 2-3 tuntia.


Yks iloinen asia: mein napa lähti! Me päästään kunnolla kylpyyn :D
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Hotkiiko? Ootteko lisänny ruokaan sipulia, paprikaa, kurkkua, kaalia tai muuta joka muodostais kaasua mahaan?
Prepare for the worstest.
RP

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja RP »

Meillä lisääntyi tai alkoi röyhätily kun tytsä alkoi kapuamaan pitkin seiniä toden teolla. Sitten se hävis. Mutta nyt kun kyykkäilee nopeemmin ku sanon 1 niin taas röyhii.

?
Kai Nalo

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Suvinen kirjoitti: Oisko vaan niin innoissaan että nielee ilmaa
Meillä ainakin näin. Het kun vauhti lisääntyy, alkaa posket punottamaan ja hikka iskee :D
ninnithequeen

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

^Nitalla tuli muuten aina hikka kun tarpeeksi nauroi. Ja tulee vieläkin :D
ninnithequeen

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Täti oli kiva nuori tyttö mutta äiti meinas kuolla asioilla huolesta ja unohti puolet ostoksistakin...

Ja sit myö käytiin ekan kerran ulkona vaunujen kanssa, oikeen 100 metriä tohon neuvolaan :D Mä kirosin ku joku IDIOOTTI on aurannu lumet niin että piti autotien kautta oikasta kahdesti ja meinattiin myöhästyä ja vähintään jäädä katujyrän alle jajajaja...

Poika painaa melkein kolme ja puol kiloa jo joten iso rötkäle on. Ja saatiin lupa ulkoilla ny kans :h:
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Kiva huomata ninni että sun juttujen sävy on muuttunut tosi paljon positiivisempaan suuntaan ja että olet "taipunut" ottamaan apuakin vastaan. Kiva kiva :]
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Jenny Daa-aah! ling

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

Ja me tsempataan sittenkin kun synnytyksen jälkeinen ilohuuma haihtuu! Ihanaa kun saat apua pojun kanssa. :]
ninnithequeen

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Älkää ny taas panko mua vollottamaan *snif*

Ny jännittää huominen ja tuleeko Ukkokulta kaffelle ja auttamaan mua vähän noitten hiivatin papereitten kanssa vai istuuko kädet puuskassa autossa ja murjottaa samalla kun heittää tytön...

Ja ku siis saan taas tytön kotiin. IKÄVÄ! Vollotan hitto koko ajan ja itkin neuvolassakin pari kertaa sekä ilosta että surusta ja se täti vaan lohdutteli että toi on ihan normaalia ja nauro katketakseen mun tyhmille ajatuksille. Ei sillä ollu mitään antaa hormooneihin mulle, heh. "Olikos sulla tommosta tytönkin kanssa?" No ei, mut mä en ollutkaan yksin ja BYÄÄÄÄH. Hitto että hävettää.

Jorvin pihallakin ratkesin sillon ihan täysin kun tyttö syliin juoksi. Ja joka puhelun jälkeen ratkean. Ja hitto että taas huomenna ratkean kun hää tulee. Argh.
ninnithequeen

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Hehkutetaan nyt tähänkin ketjuun että tulihan se Ukkokulta vaikka on kiukutellu ettei muka kiinnosta nähdä pientä. Ja oikeen omilla avaimilla. Vaivautuneena katteli ja kysyi missä se nyrkillätapettava on. Mun silmät levähti lautasiksi ja hän tarkoittikin mein pikkukissaa :lol: Tajus itekkin ilmeestäni samantein että käsitin hiukan väärin lauseen....no ei hän herranen aika ikinä noin vauvasta sanoiskaan edes vitsinä, pitäishän se mun nyt tietää. (ja se pikkukissa on ennenkin repinyt hänen kengännauhansa, pelkäsi sitä)

Kahvit juotiin, pari hauskaa videota katsottiin ja tupakkiakin (hyihyi) mulle toi ja kysyi ihan että miten MINÄ olen jaksanut. Olipahan taas tekemistä pitää kyyneleet sisällä, perkele.

Nitsku on ollu taas niin reipas ja avulias koko päivän että aijai äitin kultaa taas :h:

Mutta perhana että nuo molemmat vähä rohisee nyt tuossa unissaan. Ei kipeeks, eijeijei :(
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Elppis »

ninnithequeen kirjoitti: Mutta perhana että nuo molemmat vähä rohisee nyt tuossa unissaan. Ei kipeeks, eijeijei :(
Ihanaa varmaan kun on kummatkin kotona :)

Toivotaan etteivät tule kipeiksi, onneks sulla on suppoja kuumeen varalle ;)
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

ninnithequeen kirjoitti:Kahvit juotiin, pari hauskaa videota katsottiin ja tupakkiakin (hyihyi)
Et kai polta??? Toivottavasti et sentään odotusaikana???
Paras päivä ikinä.
ninnithequeen

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Riemumieli kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Kahvit juotiin, pari hauskaa videota katsottiin ja tupakkiakin (hyihyi)
Et kai polta??? Toivottavasti et sentään odotusaikana???

Mä en ees alota tästä aiheesta.
Kai Nalo

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

ninnithequeen kirjoitti:
Riemumieli kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Kahvit juotiin, pari hauskaa videota katsottiin ja tupakkiakin (hyihyi)
Et kai polta??? Toivottavasti et sentään odotusaikana???

Mä en ees alota tästä aiheesta.
Eli poltit. Hiphuraa.
ninnithequeen

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Kai Nalo kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:
Riemumieli kirjoitti: Et kai polta??? Toivottavasti et sentään odotusaikana???

Mä en ees alota tästä aiheesta.
Eli poltit. Hiphuraa.
Hyvin vähän. Nikotiinipurkkakin oli pop. Moralisoikaa ny saatana joo vähän lisää.


Nyt poltan taas aika kaksin käsin :oops:
Enkä voi sanoin kuvailla miltä maistui ensimmäinen tupakka synnytyksen jälkeen taas. Ei taatusti tehny haittaa kuin itelleen. Taisin polttaa kolme putkeen....
Manaaja

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

^ Ei sit tarvii ihmetellä miks tunnut olevan yhteensä 4 päivää vuodesta ilman flunssaa ja keuhkoahtaumaa.
ninnithequeen

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Manis mä luulin ettet sä tykkää lapsista viimeaikasten kirjotusten perusteella? Luetpahan tätäkin ketjua kuitenkin...


Me käytiin tänään ekaa kertaa kaupoilla Omenassa. Voi jestas ko Nita oli niin äitin avuksi ja työnteli vaunuja niin totaalisen ylpeenä kuin ois vähintään omistanut koko maailman :D

Ja minä ihmettelin kun jokainen vastaantulija ei pysähtynyt ihmettelemään mun pientä ihmettä. Hehee. Muutama pysähtyi että voi herranjumala kuinka pieni hän onkaan? No onhan mein läski jo sen 3 ja puol kiloo :P

Kauheeta vauhtia tultiin kotio ja ei tainnu olla fiksua entiselle vuodelepolaiselle pistellä hölkkää tuolla ku jalat oli aivan maitohapoilla kotiovella...joskohan äiti alottais ton kunnon nostamisen hiukan rauhallisemmin joo.
Manaaja

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

ninnithequeen kirjoitti:Manis mä luulin ettet sä tykkää lapsista viimeaikasten kirjotusten perusteella?
Ai? Miksi ihmeessä mä en tykkäisi lapsista? Lapset ovat hyvin pitkälti viattomia luontokappaleita samalla tapaa kuin eläimetkin. En mä pysty vihaamaan kumpiakaan vaikka yrittäisin. Eri asia on se, suostuisinko kasvattamaan ja elättämään toisten siittämiä ja pikemminkin naisen huonosta harkintakyvystä johtuen siitettyjä lapsia.
ninnithequeen

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Onhan se joo ikävää kun vuosia hyvin toiminut ehkäisy pettää joo isolla ihmisellä.

Mutta mun pikkuenkelini on kaikkea muuta kuin virhe.
Vastaa Viestiin