Mammailu

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
ninnithequeen

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Aqualania siis seuraavaks. Bepantenia kokeilin ensimmäisenä mutta ei auttanu sillä rasvaaminenkaan.

Tack.
Jenny Daa-aah! ling

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

Viikon kortisonit päälle, oli itelläni ainoa apu. Sen jälkeen perusmanteliöljyt 3*pv.
Leila
Kitinän uhri
Viestit: 667
Liittynyt: 13.10.2006 10:12
Paikkakunta: Pohjois-Savossa

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Leila »

Nyt on ihan selkeästi pesänrakennusvaihe menossa :). Tänään meni aamupäivä vauvatarvikeostoksilla, mutta nyt onkin sitten hoitoalusta, rintakumit, imetysliivit, pinnasängyn patja ja vauvan ekat vaipatkin ostettu. Äitiyspakkaus pitäisi päästä pesemään pian ja sitten tietysti olisi järjesteltävä vauvan vaatteille ym. jokin kaappi. Paljon on puuhaa äitiyslomalaisella! Miehen kanssa välit on paljon paremmat kuin kuukausiin, ollaan molemmat aika hyvällä tuulella eikä riidellä jaksa. Sain nyt sille onneksi sanottua, että en halua sitä tällä kertaa synnytykseen mukaan. Jotenkin vaan tuntuu paremmalta, että se ei ole siellä. Ajatukset voi toki muuttua kunhan ollaan siinä tilanteessa.

Raskausarvista: mä olen aina säästynyt vatsan raidoilta, mutta lantion seutu ja tissit onkin sitten aika pahan näköistä. Onneksi ne vaalenee ajan myötä, vaikka kokonaan eivät tietysti häviäkään. Rasvailemaan en ole ryhtynyt, sillä epäilen, että mulla se ei auttaisi. Paino nousee aina niin paljon, että iho ei pysy millään mukana.
Äiti ei tiedä
ninnithequeen

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Raskausarpia ei mulle ainakaan tullu yhtään lisää...ja aika laiskasti rasvailin kyllä. Ja ne tytsän jäljiltä olevat on aika vaaleita eikä sinänsä näykään. Ihan ku mä ny pörräisin muutenkaan jossain rannalla bikineissä, hahhaa! :D

Poika on ny ollu vähän kärttyisä :/ Piereskelee ja röyhtäilee kyllä hyvin, tuskin mahassa kauheesti pulputtelee ja inhottelee mutta aika syliriippuvainen on. Piru mä oon helisemässä tän kans vielä vaikka mikäs tässä koneella on istuessa kersa sylissä...

Ja tyttö tulee kohta ni pääsee siivoilemaan ja touhuilemaan paremmin. Vaikka tyttö toki tarvii sen oman huomionsa taas ja triplana.

Rekkis soitti äsken. Tulee ens viikolla poikaa kattoo ja antaa mulle vähän rahaa. Joo-o, uskoo ken tahtoo.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Ei oo mittään hepatoosia, hyvä. Kutinakin lauhtui päivien kuluessa, eli oli kaiketi sittenkin vaan kuivuutta ja venymisärsytystä. Auttoiko Ninni Aqualan? Jos ei niin mulle supervoide oli apteekin Physiogel, joka on tarkoitettu kuivalle, kutisevalle ja ärsyyntyneelle iholle. Ihana rasva!
Elämä kantaa, jos sen antaa
ninnithequeen

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Arvaa muistinko ostaa!!!! ARGH!

Just meinaan pääsin asioille ku kiva hoitotäti tuli taas pariks tunniks. Ja äitiki sai vähän juttuseuraa, kivaa.

Eilen lens meinaan digiboksi seinään ku äiti sai itkupotkuraivarit. Sen verran fiksu olin että painuin eteiseen sitä paiskomaan. Ku lakkaa kanavat toimimasta just ku ois 7 hyppääjää jäljellä mun rakkaassa mäkihypyssä ni hermo meni totaalisesti. Taustalla tais kyllä olla myös huoli kaikesta muustakin mahollisesta, vuokrasta, pojan sydänsairaudesta ja tästä vitun yksinäisyydestä. Nolona sitte kokeilin toimiiko boksi vielä, ja toimiihan se, onneks, paitsi ne Ylen kanavat ei vaan suostu näkymään....

Ja oharitkin tehtiin taas, ja meinattiin olla ilman rahaa torstaihin. Vaan kannattas vissiin lukee noi päätökset tarkasti ja loppuun asti diipadaapan jälkeen, mullahan on ollu rahaa tilillä ja paljon koko ajan! :tiistai: No en mie oo automaatille päässy prkl.

Rekkiskin soitti ja edelleen tulossa perjantaina käymään. No, katellaan vaan taas, sen lupaukset on nähty tosiaan.

Pojan masu pitää ihan käsittämätöntä murinaa. Ja kyllä tuo kitiseekin vähän enempi ku ennen :( Vähintään kuolemantauti siis....
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Suvinen kirjoitti: Musta on tullut ihan hirveä neuvomaan muita, ihan kuin oisin itse jotenkin loistava äiti.. :roll:
Etkö oo omasta mielestäs loistava äiti? Oisit vaan ihan reippaasti, ainakin omalle muksulles paras mahdollinen ja ylpeä siitä :] Täydellisyyteen ei tarvi edes pyrkiä. mutta imo olen loistava äiti lapselleni, ja vähän luulen että säkin salaa olet omallesi :wink: Tunnen tosi paljon loistavia äitejä!

:h:

Äiteys on myös neuvomista ja huolehtimista, välillä vieraidenkin auttamista.
Prepare for the worstest.
RP

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja RP »

Äitin vauva täyttää tänään 1vee, ihQ :h:
Kai Nalo

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

RP kirjoitti:Äitin vauva täyttää tänään 1vee, ihQ :h:

Noni. Onnea. Joko pian siemen itää uudelleen?
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Elppis »

RP kirjoitti:Äitin vauva täyttää tänään 1vee, ihQ :h:
Onnea pikkaselle <3
The great club outshines the individual, always and forever.
bliss

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja bliss »

Mun vauvasta tulee kesän jälkeen eskarilainen. 4-vuotiaana.
ninnithequeen

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Onnea pikkuselle :h:

Me täytetään kans huomenna kokonaiset 1 kk :]
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Elppis »

bliss kirjoitti:Mun vauvasta tulee kesän jälkeen eskarilainen. 4-vuotiaana.
Sellasia ne pidennetyt oppivelvollisuudet on :(
The great club outshines the individual, always and forever.
ninnithequeen

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Suvinen kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:
Pojan masu pitää ihan käsittämätöntä murinaa. Ja kyllä tuo kitiseekin vähän enempi ku ennen :( Vähintään kuolemantauti siis....
No mutta eikös sillä ala olla se kriittinen eka kolme viikkoa takana, jonka jälkeen ne vatsavaivat vasta alkaa? Ilmaa mahassa? Entistä kovempi nälkä kun kasvu pääsee kunnolla vauhtiin? Ruokaa, ruokaa ja enemmän ruokaa, ja kunnon röyhtäytykset päälle.
No näinhän me ollaankin tehty. Herra vaan on "kun mikään ei riitä"-tapaus ton syömisen kans. Ja röyhtäyttäminen on kamalaa. "WÄÄÄÄÄ se pullo takas perkeleee nyt hetiii!!!" :D

Vaan on se lihavakin jo. Jännittää huominen neuvola että paljonkohan on taas tullu lisää pikku sumopainijalle painoa.
bliss

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja bliss »

Elppis kirjoitti:
bliss kirjoitti:Mun vauvasta tulee kesän jälkeen eskarilainen. 4-vuotiaana.
Sellasia ne pidennetyt oppivelvollisuudet on :(
Juu. Mut onneksi pidennetään alku- eikä loppupäästä. Vois olla motivaatio-ongelmia :P
RP

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja RP »

Kai Nalo kirjoitti: Joko pian siemen itää uudelleen?
Yhteistuumin ollaan päädytty siihen tulokseen ettei tässä perheessä enää siemenet idä :)
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Onnittelut yksivuotiaalle Pikkupupulle! :h:

Onnittelut myös eilen ensimmäisen kympin saavuttaneille vähän isommille pupusille! :wink:
Prepare for the worstest.
Kai Nalo

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

RP kirjoitti:
Kai Nalo kirjoitti: Joko pian siemen itää uudelleen?
Yhteistuumin ollaan päädytty siihen tulokseen ettei tässä perheessä enää siemenet idä :)
Oho. Mä idätän heti kun vaan saan luvan 8)
RP

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja RP »

exPertti kirjoitti:
RP kirjoitti:Yhteistuumin ollaan päädytty siihen tulokseen ettei tässä perheessä enää siemenet idä :)
Vaatiko ko. päätös keskustelua ja harkintaa vai tuliko se vaan "molempien suusta samaan aikaan"?
Keskustelua toki, mutta ei harkintaa koska molemmat ollaan tasapuolisesti sen ajatuksen kannalla. Kumpaakaan ei painostettu tai kumpikaan ei joutunut antamaan omista haluista periksi. Sitä varmaankin meinasit.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Ensin kirjoitin koko aamun yön päivystyspotilaista tekstejä, jossa 1-3- vuotiaat lapset tulivat limaisen yskän, hengitysvaikeuden ja korkean kuumeen vuoksi päivystykseen. Klo 9.30 soi puhelin hoitopaikasta, että pojalla eilisen yskän lisäksi on nyt noussut nopeasti kuume 39,7 asteeseen. Eli ei kun poika hakemaan (taksilla tietty, kuka idiootti luottaa enää junaan kun on kiire?) ja kotiin lööbaamaan.

Kuume laski onneksi nopeasti jogurttiin naamiodulla PamolF:llä (lusikasta n. puolet jää aina suun ympärille tai tippuu paidalle).

Ps. me yritettiin keväällä kakkosta, kariutui ns. luonnon voimin. Katsotaan nyt, ehkä sit joskus.
The great club outshines the individual, always and forever.
ninnithequeen

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Poika rohisee ihan liikaa nyt. Ja puklaa ihan kaiken ulos taas. Perkele :( No huomenna on neuvola, ei oo kuumetta ja on ihan pirtee muutenkin.
ninnithequeen

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

4040 g ja 50,9 cm :]
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Elppis »

ninnithequeen kirjoitti:4040 g ja 50,9 cm :]
Melkein meidän syntymämitat, vähän painavampi ja 3 cm lyhkäsempi :D Hienosti kasvanut.
The great club outshines the individual, always and forever.
ninnithequeen

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Elppis kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:4040 g ja 50,9 cm :]
Melkein meidän syntymämitat, vähän painavampi ja 3 cm lyhkäsempi :D Hienosti kasvanut.
Iso mies 1 kk ja 1 päivä ;)

Voiskohan tota sen kaksoisleukaakin mittailla, hehe.
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Mulla meni se oikeakin munatorvi sit. Kotiuduin torst sairaalasta. Toipilaana taas, ja en voi saada lapsia enää omin neuvoin. Ihan ku joku ois kuollu tai kaikki raajat amputoitu. Eipä oikein valoja näy yhtään missään nyt.
Vastaa Viestiin