Mammailu

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
prosessi

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Manaaja kirjoitti:
bliss kirjoitti:Pöljä. Jos miehet joutuisivat synnyttämään, maailmaan ei syntyisi yhtään lasta ehkä enää ikinä :P
Tuskinpa se pahempaa on kuin paskallakäynti kolmen Naga Morichin syömisen jälkeen.

Onnee kaikille paskallakäyneille! <3
Ainakin yhtä pahaa! Miksi muuten monet lapset aikoinaan olisivat nimikirjan mukaan saaneet nimekseenkin Chilianus?
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Meillä toi AAATOOO tarkoitti maitoa :D
The great club outshines the individual, always and forever.
nastamuumio

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Sen perusteella, mitä oon lasten kielen kehityksestä lukenut, niin lasten ekat sanat harvoin tarkoittaa oikeasti yhtään mitään, mutta niihin kannattaa tietysti suhtautua siten kuin tarkoittaisivat. Sitä kautta lapsi oppii toistelemaan niitä "sanoja", jotka saavat vanhemmilta tai muilta hoitajilta positiivista palautetta, ja näistä sanoista sitten pikku hiljaa muodostuu oikeita sanoja, kun siihen suuntaan vaivihkaa ohjataan. Tää lienee itsestäänselvyyttä, mutta mun mielestä aika hauskaa ja ovelaa sellaista.
RP

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja RP »

Suvinen kirjoitti:Ai niin, ei pitäisi vielä kehua mutta nyt on takana kaksi kokonaista yötä ilman heräilyjä. Jos tulee vielä kolmas putkeen niin sitä voinee jo sanoa pysyväksi tavaksi? Kokonaisella siis tässä yhteydessä tarkoitetaan nukkumaanmenoa tuossa puoli kymmenen maissa ja ekaa ähinää pinnasängyn pohjalta noin kello kuusi aamulla, siitä pikku rauhoittelulla ja tutilla vielä kahdeksaan asti. Halleluja!!!!
Eiköhän niitä yöheräämisiä tule useampi vuosi, aina silloin tällöin. Tytsä lopetti yöheräämiset (yösyötöt siis) 6kk ikäisenä itsekseen. Joskus 11kk ikäisenä ne tuli takaisin kuukaudeksi, kunnes taas hävisivät itsekseen.

Mutta noin muuten öisin kuuluu älämölöä, sellaista johon kuitenkin herää vaikka sängystä ei tartte nousta. Toisaalta meidän tytsä on aina ollut semmonen, että haluaa itse pärrätä itkunsa loppuun, sitten nukahdus. Jos menee lohduttelemaan ym. niin helvetti on irti.
RP

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja RP »

Käsittääkseni puheenkehityksen kannalta ymmärrys on oleellinen ja välttämätön asia. Eli tärkeämpää kuin sanojen esiin tulo pienenä on se, että vauva ymmärtää mitä hänelle sanotaan. Se taas auttaa puheen kehityksessä.

Täällä sanoina: äiti, isi, vaippa, mau, kännykkä, hissi, maito ym.
nastamuumio

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Sama juttuhan ymmärryksen suhteen on aikuisenakin. Useimmat kykenevät vierailla kielillä lukemaan ja kuuntelemaan monimutkaisempaa tekstiä kuin itse kykenevät tuottamaan, ja vieraan kielen vaikutuksen alaisena oleminen kehittää sitten omaakin kielitaitoa.
RP

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja RP »

exPertti kirjoitti:
RP kirjoitti:Käsittääkseni puheenkehityksen kannalta ymmärrys on oleellinen ja välttämätön asia. Eli tärkeämpää kuin sanojen esiin tulo pienenä on se, että vauva ymmärtää mitä hänelle sanotaan. Se taas auttaa puheen kehityksessä.
Olen koettanut aina näyttää millainen on se tavara tai asia jos kyseessä on uusi sana. Tehnyt sitä aika näennäisen tarpeettomillakin asioilla, että tulisi laaja sanavarasto.
Näin. Myös toimiminen on pop, ovat sen verran matkiapinoita :) Tytsä osaa jo laittaa rahat possuun, cdn mankkaan, dvdn soittimeen, kiskomansa dvdt takaisin hyllyyn (tosin jälki on mitä on tietty), samoin nyt tyhjentämänsä kaapin sisällöt takaisin. Kun on katsonut miten me toimimme. Tulee hyvin esiin miksi ehkä kannattaa tiettyjä juttuja olla tekemättä :D

Parasta tietysti on se että toteuttaa "Kulta, toisitko äidille kaukosäätimen?". Lapsityövoimaa.

Nyt on pinoamisvaihe käynnissä. Kaikki on pinottava.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

RP kirjoitti:Lapsityövoimaa...

...Nyt on pinoamisvaihe käynnissä. Kaikki on pinottava.
Talvirenkaat, omat ja naapurin?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Onnittelut Leilalle! Loppuihan se hankaluus aikanaan. :)

Puhe olisi kyllä palkitsevaa! Täällä kuuluu tietysti vasta "äää-äää" tai wää-wää-wäh", riippuen kivun asteesta. Mutta konstit on monet. Kantoliinalla (kiitos Zeb!) hyssytellen rauhoittelu on hieman helpompaa, ja tyynen, unisen vauvan saa pullautettua liinasta nukahtamaan omaan kuminauhakehtoonsa. Jostain syystä liinassa ei tykkää nukkua mutta tiukka paketti ja läheisyys tyynnyttää paremmin kuin pelkkä syli. Vielä kun se uni kestäisi hieman pidempään kuin vartista puoleen tuntiin kerrallaan, vatsanväänteet toisen herättävät aina.

Miksei näissä mahavaivoissa voi olla jotain selkeää kaavaa. Nyt Almiron kokeilussa, ei merkittävää muutosta mutta ehkä hieman lievempää vääntyilyä ja pulauttelua ruokailun jälkeen. Tissin jälkeen joskus vääntää, joskus ei, joskus pulaututtaa reilusti, joskus ei. Äh. Jännittää perjantain neuvola, kaipa tuo kasvanut on hyvin mutta jos taas kehotetaan imettämään erityisesti öisin jotta maidontuotanto varmasti pysyy yllä, alan huutaa. Enkä silti ala imettää, sen muutaman tunnin kun voin nukkua, aivan varmasti nukun ja neiti saa vastiketta.

Noin, helpotti. Nyt ei tarvitse täyttää fb-statusta tällä kieltämättä melko tylsällä vauvapähkäilyllä.
Elämä kantaa, jos sen antaa
RP

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja RP »

exPertti kirjoitti:
Juu, joskus ihan pelottaa tehdä juniorin nähden joku "defcon 4" tilaan laittaminen, kun tietää että hän osaa sen melko varmasti yhdestä katsomisesta. :)

Meillä on ollut pitkään rasittava kaiken purkamisvaihe. Insinööriainesta.
Tästä syystä sanoin miehelle ettei laittaisi Xboxia päälle tytsän nähden (ainoa konsoli johon yltää käsiksi). Mies siihen sitten, että "Eihän se nyt....". Todellakin kuuluisat viimeiset sanat. Pakko pitää johdot pois seinistä, eivät laitteet tykkää hyvää kiinni/auki rämpytyksestä. Sama on telkkarin kanssa.
ninnithequeen

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Ihanaa lukee näit juttuja taas. Kun oli vallan unohtanut mitä se on taapero-ikäisen kans ja kaikki toi taas edessä.

Helppo lapsi ei ole nytkään niin kuinkahan rasavilli hänestä tulee :D
bliss

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja bliss »

Tää on taas niitä hetkiä kun tekis mieli vain luovuttaa.
Vähistä unista huolimatta kaikki on melkein ok kun sekä poikanen että minä ollaan terveinä. Nyt poikanen on siis kuumeessa ja mulla megaluokan hedari ja jos (kun) vanhat merkit pitävät paikkansa, täällä ei tartte nukkua pariin-kolmeen seuraavaan yöhön oikeastaan yhtään.

Tittidii.

edit. typo
Viimeksi muokannut bliss, 14.04.2010 20:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
RP

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja RP »

Tsemppiä bliss :(
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Apua, täällä olikin jo juttua noista konsolipeleistä.. :o

Meillä katsotaan DVD:t PS3:n kautta - eilen tulin pyykkejä laittamasta, ja jätkä oli törkännyt Utelias Vili DVD:n sisään pleikkaan, ja istui sohvalla kädessään joykka. Sitä oli painellut sen verran (laittanut myös telkun päälle) että oli jossain turvalukitus- kohdassa :shock:

Apua - pitää laittaa sellaset ns. aikuisten tasot pitkin seiniä ettei tuo Pätkis pääse niihin käsiksi.

Ikää siis 1v10kk(kohta). Mitä vuoden päästä: "mutsi mä otin 5 euroo, tuun illalla". NOUWEI.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
LillyMunster
Kitisijä
Viestit: 2007
Liittynyt: 15.08.2005 12:55

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

Pitäisi lukea kai koko tämä ketju :D

Minä pikapäivitän. Tässä on ollut vuosien kitinätauko, joten olen suloisen pihalla siitä, ketkä ovat lisääntyneet :D
Ninnilläkin siis ilmeisesti toinen lapsi, onnea!

Minulla on nyt kaksi. Esikkopoika on 3v3kk ja kuopusneiti 8kk.
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
ninnithequeen

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

^Kato moro pitkästä aikaa :D
ninnithequeen

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Suvinen kirjoitti:
LillyMunster kirjoitti: Tässä on ollut vuosien kitinätauko, joten olen suloisen pihalla siitä, ketkä ovat lisääntyneet :D
Nopeasti listattuna ainakin: Elppis, Ninnille pikkukakkonen, Rouva Pupu a.k.a. Filovirus, Prosessi x 2, Melnais, Ylermi Ylihankala a.k.a Nypari, Zeb, Mustaenkeli x 2. Niin, ja allekirjoittanut. Ketkä kaikki unohdin?
Leilan ny ainakin.
Toimistorotta

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

ninnithequeen kirjoitti:Leilan ny ainakin.
Geetzu x2 ja Manalakin on käynyt useasti chilipaskalla.
NuoriD

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

ninnithequeen kirjoitti:
Suvinen kirjoitti:
LillyMunster kirjoitti: Tässä on ollut vuosien kitinätauko, joten olen suloisen pihalla siitä, ketkä ovat lisääntyneet :D
Nopeasti listattuna ainakin: Elppis, Ninnille pikkukakkonen, Rouva Pupu a.k.a. Filovirus, Prosessi x 2, Melnais, Ylermi Ylihankala a.k.a Nypari, Zeb, Mustaenkeli x 2. Niin, ja allekirjoittanut. Ketkä kaikki unohdin?
Leilan ny ainakin.
Masa.
Toimistorotta

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

exPertti kirjoitti:Minä?
Tai postimies.
NuoriD

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

exPertti kirjoitti:Minä?
Sorry!
Toimistorotta

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

Ja tietty KillKill lisääntyi niin rajusti, että palstakuoli.

Tässä alkaa tosiaan tuntumaan siltä, että se on kohtapuoliin vähemmistö joka ei jotain lullaa jossain päin maailmaa lyki.
ninnithequeen

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Toimistorotta kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Leilan ny ainakin.
Manalakin on käynyt useasti chilipaskalla.
:rofl:
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Toimistorotta kirjoitti: Tässä alkaa tosiaan tuntumaan siltä, että se on kohtapuoliin vähemmistö joka ei jotain lullaa jossain päin maailmaa lyki.
Et vain saa :]

No einyssentää! Kyllä täällä on joo aika lapsellista touhua nykyään.
The great club outshines the individual, always and forever.
Zeb

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Zeb »

NuoriD kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:
Suvinen kirjoitti:
Nopeasti listattuna ainakin: Elppis, Ninnille pikkukakkonen, Rouva Pupu a.k.a. Filovirus, Prosessi x 2, Melnais, Ylermi Ylihankala a.k.a Nypari, Zeb, Mustaenkeli x 2. Niin, ja allekirjoittanut. Ketkä kaikki unohdin?
Leilan ny ainakin.
Masa.
Riemumieli. Ja Mida x3 (?)
Vastaa Viestiin