Mammailu

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Gat kirjoitti:Eniten ihastelen, että ovat saaneet Mustaenkelinkin Paksuksi!! En olisi uskonut (ainoana sellaisista) diggaamastani sadomasobipervolesbolutkasta! Nyt siitä tulee tietty siweellinen rouva, niinkuin joskus ennustelin.
Niin kai sitä voi käydä, kun ottaa lemmikikseen Miehen, jolla on koira. Seuraavassa hetkessä huomaa asuvansa sen samaisen Miehen kanssa Sawossa tehden lastensuojelutyötä. Siinä aikansa itseään viilteleviä teinejä ja heidän perheproblematiikkaansa katsoessa, miettii, millainen vanhempi itse olisi...
Sitten tulee se vaihe, kun huomaa ottaneensa sieltä Sawosta, paikallisesta pankista hiukka isomman lainan ja muuttaneensa naapurikylään omakotitaloon, jonne muutti myös toinen koira ja sitten olikin jo akka tiineenä ja toinen auto oli vaihdettava nelivetoseen ja tilavampaan.
Nyt tämä, lähes siweellinen (tuleva rouva?!) keskittyy paksuna oloon, talon remontin suunnitteluun (jota Mies mahdollisella vapaa-ajallaan toteuttaa), leivinuunin lämmittämiseen ja sämpylöitten paistamiseen.
Takaisin Stadiin täältä ei kaipaa, kuin korkeintaan piipahtamaan välillä. :P
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
Mida
Kitinän uhri
Viestit: 531
Liittynyt: 15.09.2006 12:10

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Mida »

Mulla oli edellisessä raskaudessa viikon 37+1 lääkärintarkastuksessa kohdunsuu 4cm auki. Uskon, sen olleen jo pari-kolme viikkoa siihen mennessä päätellen siitä, milloin oli viimeksi sellainen tuntuva harjoittelusupistussarja. Tällä kertaa aion seurailla tilannetta itse, jos taas noita harjoitussupistuksia enemmänkin pukkaa. Niin joo, esikoinen syntyi sitten rv 39+3. Että vaikka harjoitussupistusten takia käskettiin jo viikolta 28 ottaa rauhallisesti, ettei lisäisi ennenaikaisen synnytyksen riskiä, niin kyllä se ihan täysiaikaiseksi meni silti. Ja sitten prkl eivät malttaneet sairaalassa odotella yhtään, vaan heti vaan oksitosiinitippaa, kun supistusten voima kalvojen lopullisen puhkaisun jälkeen ei heitä miellyttänyt (vesiä tihkunut 16h siihen mennessä). Mur!

Mut jos tosiaan on kipeää tekeviä supistuksia, niin kannattaa käydä tarkistuttamassa kohdunsuun tilanne ihan mielenrauhan takia ja että osaa ennakoida vähän mahdollista lähtöä jos siellä onkin muutosta.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Mida kirjoitti:Mut jos tosiaan on kipeää tekeviä supistuksia, niin kannattaa käydä tarkistuttamassa kohdunsuun tilanne ihan mielenrauhan takia ja että osaa ennakoida vähän mahdollista lähtöä jos siellä onkin muutosta.
Kaks viikkoa sitten neuvolan lääkäriajalla paikat vielä sisältäpäin kiinni, vaikka ulkokautta kokeillessa sentin verran auki ja hieman pehmentynyt...
Ajattelin tässä nyt tovin istuskella jalat ristissä ja viikon päästä kun aika äitipolille, niin tarkastellaan tilannetta uusiksi.
Mietin vain, kun nuo supparit on jo nyt ajoittain melko kipeitä, että kuinka hiton kipeiksi ne voivatkaan muodostua sitten, kun niiden pitäisi olla NIITÄ supistuksia, että pitäs lähteä...?

Viimeksi eilisiltana hiljaa mielessäni hihittelin tuota Kyssin ohjeistusta synnyttäville: "Kun supistukset ovat niin napakoita, että kotona et enää pärjää, on aika lähteä sairaalaan. Voit tulla sairaalaan omalla autolla. Jos lapsivesi menee alle 37 raskausviikolla, tule sairaalaan ambulanssilla".
Synnytysvalmennuksessa ne Kyssillä kertoivat myös, että halutessaan äiti voi ihan hyvin vaikka kävellä sairaalaan, että mitään kiirettä tosiaan ei tartte pitää...
Niin, ja meillä tosiaan matkaa synnytyssairaalaan on se 58km, jonne varmaankin ihan ite autolla ajelen... :roll: etenki jos on näin paljon (tai vielä enemmän) lunta, jäätä ja pakkasta kuin nyt. Oma äitini synnytti esikoisensa päivää ennen laskettua aikaa ihmetellen kummallisia vatsakipuja, joiden vuoksi sitten soitti neuvolan tädilleen, joka tuli kotiin tsekkaamaan tilanteen ja eiku taksiin... isoveli syntyi kaks tuntia niitten kummallisten vatsakipujen alkamisen jälkeen ja ajomatka sairaalaan oli reilu tunti, että jos oisivat yhtään myöhemmin lähteny, ni ois tullu taksisynnytys..

Nyt siis viikkoja 33 + 5
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Tätäkin kautta Geetzun koko porukalle hurjan ihkuisat onnittelut! Kyllä se on tissikuvansa ansainnu, bring it on! ;-) Ihan hyvän kokonen muksuhan toi on onneksi :) Ja ihana kuulla että on innostunu tisseistäkin! Ooh! :D
Prepare for the worstest.
Bliss

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Bliss »

mustaenkeli kirjoitti: Niin, ja meillä tosiaan matkaa synnytyssairaalaan on se 58km, jonne varmaankin ihan ite autolla ajelen...
Älä edes yritä. Taksi on sitä varten.
nowaysis kirjoitti:Ja ihana kuulla että on innostunu tisseistäkin! Ooh!
Poika!!! :D
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Tissimies! 8)
Prepare for the worstest.
Rouva Numba

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Rouva Numba »

Onnittelut narttu-Geelle! Upeeta mahtavaa!
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Bliss kirjoitti:
mustaenkeli kirjoitti: Niin, ja meillä tosiaan matkaa synnytyssairaalaan on se 58km, jonne varmaankin ihan ite autolla ajelen...
Älä edes yritä. Taksi on sitä varten.
Tai mies, tai työkaveri, tai naapuri tai kuka vaan...
Tai jos ne hiton vedet meniski ennen tuota viikkoa 37, niin se ambulanssi.
(eräs työkaverini se synnyttikin toisen lapsensa lanssiin, jossa ei ollut edes synnytyspakkia varustuksessa mukana...). :roll:
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
Mida
Kitinän uhri
Viestit: 531
Liittynyt: 15.09.2006 12:10

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Mida »

mustaenkeli kirjoitti: Mietin vain, kun nuo supparit on jo nyt ajoittain melko kipeitä, että kuinka hiton kipeiksi ne voivatkaan muodostua sitten, kun niiden pitäisi olla NIITÄ supistuksia, että pitäs lähteä...?
Väittävät nuo kokeneemmat, että kyllä sen sitten tietää. Ja ainakin itellä ku pistivät oksitosiinia suoneen, ni jo niistä ekoista olis jo tienny, että lähtö on lähellä jos olis kotona semmosia tullu. Siitä ne sitte vaan kipenee, mulla veny käsitys kipuskaalasta melkosen monta pykälää synnytyksen aikana. Mutta silti vaan meinaan seuraavaa pukata kotona ilman mahdollisuutta epiduraaleihin. Kun vaikka se kipu oli hurjaa pahimmillaan, niin sen kesti kyllä vielä.

Ja mistäs sitä tietää jos tosiaan oot niitä, joilla se kipu ei mahottomaks mee lainkaan. Tuleeko ne supistukset sulla jollain tietyllä kaavalla? Mulla oli melko säännöllisesti aina 2min välein 3h ajan ja sitte loppu. Siitähän voi kans yrittää päätellä jos tulee joku uus juonikuvio supistusten kanssa.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Mida kirjoitti:Tuleeko ne supistukset sulla jollain tietyllä kaavalla? Mulla oli melko säännöllisesti aina 2min välein 3h ajan ja sitte loppu. Siitähän voi kans yrittää päätellä jos tulee joku uus juonikuvio supistusten kanssa.
Ei mitään kaavaa, eikä säännöllisyyttä (lukuunottamatta sitä kertaa, kun kävästiin piipahtaans Jorvissa tsekkauttaan paikkoja..). Mutta yritän uskoa siihen intuitioon, että kyllä sen vaan sitte jostain tietää, kun on lähettävä...
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Suuret Onnittelut Upeasta Suorituksesta GEETZULLE!! :h: :h: :h:

Faniltasi Stadinarskalta mottonamme edelleen: Fania ei jätetä!

P.S Saari on ja elää. Maailma jatkuu täälläkin. SA on jakautumaton alkueläin ainakin vielä kunnes sitä ilmeisesti vahingossa tuupataan...
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Onnea Geetzu!! :h:

Eilen ultrassa katsottiin koko uudelleen, laskettu aika siirtyyne viikolla eteenpäin, eli laskettu aika on nyt oma syntymäpäiväni :roll: Paras tulla hieno paketti!

"saisinko synttärilahjaksi hieman sitä ilokaasua, kiitos"

Muuten kaikki ok.. joskus sitä toivoo että mies olis pienempi :oops: Mä olen ihan hölmö kun mä olen ihan varma että me tökitään sitä päähän ja siitä tulee auts-töks-töks- tyyppi (varsinkin kun isän nimi on Aki).
The great club outshines the individual, always and forever.
ninnithequeen

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Elppis kirjoitti:Muuten kaikki ok.. joskus sitä toivoo että mies olis pienempi :oops: Mä olen ihan hölmö kun mä olen ihan varma että me tökitään sitä päähän ja siitä tulee auts-töks-töks- tyyppi (varsinkin kun isän nimi on Aki).
Pffffft...
milli

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja milli »

Onnittelut Geetzulle perheenlisäyksestä :h:

Vauvakuume alkaa taas kasvaa. Pelottavaa.
Geetz

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Geetz »

Elppis kirjoitti:"saisinko synttärilahjaksi hieman sitä ilokaasua, kiitos"
Turha mömmö, en ymmärrä sitä vieläkään en... Käytin nytkin mut miehen mieliks. Eipä tällä kertaa kipuja lievittämään oikein kerenny ku ajatuksia käyttää, synnytyksen kestoks heitettiin 2 tuntia ja siitä ponnistus tais olla 2 minuuttia. Mut ei se ihan tullu niin ku krapulapaska (kiitos Manala ihanasta kuvauksesta!) - enpä kuitenkaan viitti esikoistaan odottavien ketjuun lisäboostata tuskaa. :D

Kiitokset onnitteluista ja Midalle hurjasti haleja (kyselen sit myöhemmin miten h*lvetissä uskallat kotona) ... On tää elämä vaan niin pirun ihanaa. :h:

OLENKO KITINÄ-ADDIKTI, EN OLE VIELÄ EDES KOTONA JA JO TÄÄLLÄ? :apuva:

(Toinen tissi on jo rikki, ai piru. Miesten imemiset ei oo kyllä mitään tällasiin pikkasiin poitsuloihin verrattuna, tissiparat pääsevät lomalle jonnekin luksushierontaan sit tulevaisuudessa!)

Sekava olo. Sanoinko jo, että elämä on loppupeleissä aika ihanaa? :h:
Storia

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Storia »

Onnea Gee!
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Mulla on ihan outo olo.. (sanoo ensisynnyttäjä :P). Tuntuu siltä että vatsan seutu pyöristyy ja olo on pulleampi, mutta paino on taas jokusen sataa grammaa alempi.. Outoa. Mä kyllä syön hyvin ja monipuolisesti, vedän raskaus- multitabsit kiltisti ym. Ei kuitenkaan uskalla ruveta syömään yhtään enempää, ettei paino taas yhtäkkiä pamahda.

Neuvoja?

Ja Gee, kyllä sä saat kertoa repeämisistä ja suurista tuskista, mä tuskin luulen että mun synnytys on mandariinin pieraisu ;)
The great club outshines the individual, always and forever.
Geetz

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Geetz »

Elppis kirjoitti:Ja Gee, kyllä sä saat kertoa repeämisistä ja suurista tuskista, mä tuskin luulen että mun synnytys on mandariinin pieraisu ;)
Niin aattelinkin... Kirjotin kuitenkin kiltisti vain blogiin. Sieltä helppo niiden poimia, jotka välittävät lukea. :]

Ei se raskauden aikainen energiantarve hirmuisesti enempää ole kuin normaalistikaan, mutta ehkäpä polttelet just nyt rasvaa kerätäkses sitä myöhemmin eri paikkoihin. Hih! Ite yritin pitää kiinni (viikkokausia pidinkin) perussafkoistani lisäten vaan pari desiä enempi jogurttia / kauhallisen lihaa / banskun... Usein syöminen erityisen suositeltavaa mutta sitähän sä teetkin (muistelen). En nyt muista missä vaiheessa paino eniten itelläni nous, ei ehkä vielä kuitenkaan noilla viikoilla missä meet.

Yhteensä muuten tuli 15 ja nyt ollaan 3 päivää synnytyksestä taas kilon alle peruspainon eli helkkari 16 kiloa kadonnu humps. Toki tuo täällä käyttämäni vaakakin varmaan vähän eri asemissa ku kotona, mutta anyways - mistä ne lähti kun tää masu edelleen hengailee tässä edessä! *kenguru* :D

Syö niin ku tuntuu hyvältä! <3

Mä lähen nyt syömään päivän kaheksatta ateriaa, röyh.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Geetz kirjoitti:Yhteensä muuten tuli 15 ja nyt ollaan 3 päivää synnytyksestä taas kilon alle peruspainon eli helkkari 16 kiloa kadonnu humps.
:shock:
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Serkkulikka meni sitte synnyttämään tossa kolme ja puol tuntia sitte kakspuolkilosen tyttölapsen. :shock:
Ja hänellä kun oli laskettu aika tasan kaks viikkoa ennen mua.
Mikä näitä nykyajan lapsia vaivaa, kun kaikki etuajassa syntyvät?!! :think:
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
ninnithequeen

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

mustaenkeli kirjoitti:Serkkulikka meni sitte synnyttämään tossa kolme ja puol tuntia sitte kakspuolkilosen tyttölapsen. :shock:
Ja hänellä kun oli laskettu aika tasan kaks viikkoa ennen mua.
Mikä näitä nykyajan lapsia vaivaa, kun kaikki etuajassa syntyvät?!! :think:
Se johtuu niistä mammoista jotka juoksee lähikaupoissa vaikka supistelee ;)

PS: mun lähtöpaino raskauden alussa oli 60. Juuri ennen synnytystä 68, ja seuraavana päivänä 53. Ehhehee. Thats what I call a diet.
Bliss

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Bliss »

mustaenkeli kirjoitti:kakspuolkilosen tyttölapsen.
Voi hyvä luoja :shock:
Eihan semmosta uskalla edes koskea, sehän menee rikki kun on niin pikkunen.
(oma sintti oli aikalailla tasan 4-kiloinen)
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

ninnithequeen kirjoitti:Se johtuu niistä mammoista jotka juoksee lähikaupoissa vaikka supistelee ;)
Juu, itselleni jos nyt tulis lähtö, niin pistäisin kyllä sen piikkiin, mutta...
tällä serkullani ei ollut semmosia kivuliaita supistuksia ollut vielä kertaakaan, yks pieni harjotussuppari ainoostaan mammajoogan rentoutuksen päätteeksi. Tää nainen oli vielä viikko sitten täällä meillä viikonlopun vietossa ja minä hammasta kiristellen omaa oloani tuskailin ja mielessäni ihmettelin, miten tuo serkku on noin hyvävointinen ja kuntonen eikä tunnu missään... ja oli vielä kuluneella viikolla kävellyt töihin sen 5kilsaa Meilahesta keskustaan. Eilen se kuvitteli vielä menevänsä tänään taas sinne mammajoogaan, mutta aamulla totes, että paras käyä eka tsekkaa tilannetta sairaalassa.
Mä oon ihan puulla päähän lyöty... Miten jotkut voi synnyttää noin äkkiarvaamatta?! Älyttömän pieni otus se on, muttei kuitenkaan keskoskaapissa, ainakaan toistaseks.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
ninnithequeen

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

^Nita oli muutama kymmenen grammaa vajaa 3 kilonen, ja 9 päivää myöhässä. Loppuun asti olin ihan hyväkuntonen, oisin voinu juosta vaikka maratonin. Lekurit ei ollu huolissaan muksun pienestä koosta, minä kun en itekään mikään iso ole...
Geetz

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Geetz »

mustaenkeli kirjoitti:Mikä näitä nykyajan lapsia vaivaa, kun kaikki etuajassa syntyvät?!! :think:
Meidän jäbällä oli kiire uuteen hienoon huoneeseensa! Niih! Tuossa se nyt tuhisee tyytyväisen oloisena ja näyttää aika isolta. Syöny niiiiiiin pirusti, että meinas multa loppua jo usko tissien toimivuuteen tossa parina kotiyönä... Toistaseks riittäny kuitenkin, jes.

Tyyppi ei paljoa vingu eikä vikise, tosi helposti menny siis kaikki tähän asti. Siskonsa on ihan enkeli, ei vielä mitään draamailuja kun huomiota tulee isiltäänkin jatkuvasti. Kovasti se haluaa hoitaa ja auttaa, hyvä kun ei äitin tissiä tuu veljensä suuhun repimään. Mul on aikas maitobaari-olo, haisen pahalle mut näytän helkkarin hyvälle - hitto koska tästä nyt tuleekaan raskasta ja inhottavaa?! Nukuin viime yönäkin paremmin ku kertaakaan raskausaikana! :D

:pientä jälkihehkua umbirakastuneelta:
Vastaa Viestiin