Ahdistus, väsymys, uupumus ?

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
elco

Re: Ahdistus, väsymys, uupumus ?

Viesti Kirjoittaja elco »

Gat kirjoitti:ÖÖÖH.. Elco.. teet siis työtä, siis TYÖTÄ rahojesi eteen? Miksi? Oletko joku Luuseri vai?
No kun ei ole rikas sukulainen delannut ja jättänyt perintöä. Toisekseen, palkkatyö sopii minulle paremmin kuin yrittäjyys, missä voisi jonkinmoisella riskillä ja kovalla työnteolla ryhtyä itse siksi rikkaaksi sukulaiseksi.

Edelleen, millään mittarilla en elä huonompaa elämää kuin sinä. Vaikken olekaan täysin tyytyväinen nykytyöympäristöni detaljeihin niin nykyelinympäristöni detaljit enemmän kuin kompensoivat sitä. Toisekseen, en minä nykyään paina duunia kuin karvan yli parisataa päivää vuodessa. Vapaata on yli 150 päivää. Ja silti siitä maksetaan kertaluokkaa enemmän kuin sinulle silloin kun olit suojatyöllistetty.

Älä minusta huoli, kyllä minä pärjään. En minä eläisi vuottakaan helvetissä - miksi eläisin? Viimeksi rahan takia. Sinun juttujasi viitisen vuotta lukiessa tuntuu, että kymmenen vuotta helvettiä on sinulle pahasti alakanttiin.

Tuleeko pillua? Mitens pörssisijoitusten laita?

EDIT Pyyntö valvojille: Siirtäkää gattagan henkilökohtainen hyökkäys ja vastineeni vaikkapa viikonpäiväketjuun.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21355
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Ahdistus, väsymys, uupumus ?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

elco kirjoitti:Jälkeenpäin ajateltuna olisi ollut pirun kiva hengata ekasta kolmesta vuodesta ainakin vuosi jossain muualla. Olisi kiva vaikka osata laittaa ruokaa paremmin.
Päivääkään en ole kokkaamista opiskellut, mutta teen parempaa ruokaa kuin kokki-sukulaiseni. Harjoittelun aloitin ekana opiskeluvuonna kun einekset eivät napanneet. En tosin osaa suunnitella ruokia 50 hengelle, mutta eipä ole ollut kiinnostustakaan.

Hmm, eräs sukulaismies kyllä vietti vuoden jossain syrjäisessä kotitalousoppilaitoksessa, jossa oli kymmenen naista yhtä miestä kohden. Oli kuulemma 'kivaa' ja oppi mm. petaamaan sängyn juuri oikealla tavalla. Eli ehkä elcollakin on tässä näkemystä.

Ehkä opetus on siinä, että jos välivuoden pitää, niin viettää sen sitten kunnolla. Joko tekemällä jotain hyödyllistä jatkon kannalta (lukemalla avoimessa kursseja haluamastaan mestasta) tai sitten lähtee hakemaan kunnon elämyksiä, esim. tuollaisesta kotitalousoppilaitoksesta.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Ahdistus, väsymys, uupumus ?

Viesti Kirjoittaja huima »

elco kirjoitti:
huima kirjoitti: Ei sen puoleen mikään ei ole niin ärsyttävää kuin kaiken tietävä superkoodari,
Onpas: Appleuskovainen.
Noh, noh. Miksi sä hyökkäät Vadimin kimppuun?
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Ahdistus, väsymys, uupumus ?

Viesti Kirjoittaja Gat »

elco kirjoitti:EDIT Pyyntö valvojille: Siirtäkää gattagan henkilökohtainen hyökkäys ja vastineeni vaikkapa viikonpäiväketjuun.
Saa poistaa kokonaan. Koska ei kuulu ketjun aiheeseen eikä Shrinkkiin. Muuten sori. Tarkoitus ei ollut hyökätä kimppuusi, kunhan oli kevyeksi tarkoitettu, ei vakava satunnaisherja. Totta kai voit paremmin kuin minä.
NegaDuck

Re: Ahdistus, väsymys, uupumus ?

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Viime aikoina on tuntunut siltä etten jaksa enää rakastaa. En enää pysty siihen. En tiedä miksi. Ikään kuin usko olisi mennyt koko asiaan. Huolestuttavaa. Pystyn enää tuntemaan vain himoa, ja sekin on alkanut jo hiipua. Tuntuu helpommalta olla ajattelematta koko tuota elämän osa-aluetta ollenkaan. Voimani tuntuvat riittävän vain itsekeskeisyyteen.

Toivottavasti tämä on vain oire jostain ohimenevästä.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18753
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Ahdistus, väsymys, uupumus ?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Olen kohdannut jotain mitä en edes osannut pyytää, rakkauden ja vielä täytenä Lahjana! Mitään pyytämättä tai hakematta siihen se tupsahti suoraan syliin... Ei siis ole kyse uskonnollissävytteisestä tapahtumasta..
Pyyhin Netikettiin..
NuoriDaavid

Re: Ahdistus, väsymys, uupumus ?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

NegaDuck kirjoitti:Viime aikoina on tuntunut siltä etten jaksa enää rakastaa. En enää pysty siihen. En tiedä miksi. Ikään kuin usko olisi mennyt koko asiaan. Huolestuttavaa. Pystyn enää tuntemaan vain himoa, ja sekin on alkanut jo hiipua. Tuntuu helpommalta olla ajattelematta koko tuota elämän osa-aluetta ollenkaan. Voimani tuntuvat riittävän vain itsekeskeisyyteen.

Toivottavasti tämä on vain oire jostain ohimenevästä.
Ei kait rakastaminen ole mikään suoritus. Rakastut jos rakastut.
masa

Re: Ahdistus, väsymys, uupumus ?

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:
NegaDuck kirjoitti:Viime aikoina on tuntunut siltä etten jaksa enää rakastaa..
Ei kait rakastaminen ole mikään suoritus. Rakastut jos rakastut.
Pelkällä rakkaudella ei kyllä pitkälle pötkitä. kyllä siinä pitää olla mukana yritystä, tahtoa ja päätöstäkin yhtälailla.
NuoriDaavid

Re: Ahdistus, väsymys, uupumus ?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
NegaDuck kirjoitti:Viime aikoina on tuntunut siltä etten jaksa enää rakastaa..
Ei kait rakastaminen ole mikään suoritus. Rakastut jos rakastut.
Pelkällä rakkaudella ei kyllä pitkälle pötkitä. kyllä siinä pitää olla mukana yritystä, tahtoa ja päätöstäkin yhtälailla.
Joo tietty pitkässä suhteessa. Mutta ensin kait on se rakastuminen, ei päätös.
masa

Re: Ahdistus, väsymys, uupumus ?

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti: Joo tietty pitkässä suhteessa. Mutta ensin kait on se rakastuminen, ei päätös.
Taidat puhua nyt kyllä pelkästä ihastumisesta.
NuoriDaavid

Re: Ahdistus, väsymys, uupumus ?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Joo tietty pitkässä suhteessa. Mutta ensin kait on se rakastuminen, ei päätös.
Taidat puhua nyt kyllä pelkästä ihastumisesta.
:) No en. Ensin rakastutaan, sitten päätetään olla yhdessä, kunnes kuolema erottaa.

Tietenkin homman voi tehdä monella tavalla, eikä se irl tietenkään mene noin a :arrow: b :arrow: c kaskadissa.
masa

Re: Ahdistus, väsymys, uupumus ?

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti: Ensin rakastutaan.
Rakastuitko vaimoosi heti ensisilmäyksellä?
NuoriDaavid

Re: Ahdistus, väsymys, uupumus ?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Ensin rakastutaan.
Rakastuitko vaimoosi heti ensisilmäyksellä?
En. Ensin ihastuin. Sitten vähitellen rakastuin ja viiden vuoden kohdalla rakkaus oli kestänyt pitkään ja menimme naimisiin, eli päätimme olla yhdessä pysyvästi.

Ensimmäinen iso päätös oli yhteisen talon osto neljän vuoden suhteen jälkeen.

Mistä päätöksestä sä puhut? En mä päättäisi mennä naimisiin, jos en olisi rakastunut.

Veikkaan, että me ei olla eri mieltä, käytetään vaan eri termejä.
masa

Re: Ahdistus, väsymys, uupumus ?

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti: Mistä päätöksestä sä puhut?
Siitä päätöksestä, että vaikka välillä tai alussa on kitkaa tai haihattelua mualle muihin suhteisiin, sitä itse päättää että tässä nyt ollaan, tätä suhdetta eletään, rakennetaan ja vaalitaan ja lopetetaan se typerä haihattelu ja haaveilu.
NuoriDaavid

Re: Ahdistus, väsymys, uupumus ?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Mistä päätöksestä sä puhut?
Siitä päätöksestä, että vaikka välillä tai alussa on kitkaa tai haihattelua mualle muihin suhteisiin, sitä itse päättää että tässä nyt ollaan, tätä suhdetta eletään, rakennetaan ja vaalitaan ja lopetetaan se typerä haihattelu ja haaveilu.
Ok. viksu päätös.
BettyB.

Re: Ahdistus, väsymys, uupumus ?

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Mun mielestä ennemminkin surullinen kuin fiksu.
masa

Re: Ahdistus, väsymys, uupumus ?

Viesti Kirjoittaja masa »

BettyB. kirjoitti:Mun mielestä ennemminkin surullinen kuin fiksu.
Ai miksi niin?
BettyB.

Re: Ahdistus, väsymys, uupumus ?

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

masa kirjoitti:Ai miksi niin?
No joo, ehkä mun mielikuvassa tollanen liitto ei oo kuitenkaan kovin onnellinen. Mutta peilaan tätä toki omien vanhempieni liittoon, jossa on päätetty pysyä tulipa mitä tahansa paskaa niskaan ja se kyllä näkyy. Ymmärrän, että elän varmaan jossain ruusunpunaisessa haavemaailmassa kun kuvittelen, että sitten vanhana harmaahapsisena mummelinakin voisin vielä päivittäin rakastua siihen kumppaniini, mutta jotenkin toi liiallinen kompromissienkin tekeminen särähtää korvaan. Siksi se on mielestäni surullista. Kai mä kuvittelen että jos suhteessa on oikeasti kaikki hyvin niin sitä haihatteluakaan ei tapahdu, tai no, minulle itselleni ei ole sellaista koskaan tapahtunut mutta eipä mulla tietysti mitään megamittaisia suhteita ole takanakaan, muutamaan vuoteen on pisimmät jääneet. Ja kyllä siinä ajassa pitää vielä olla sitä alkuhuumaakin jäljellä. Ja lisään vielä että siinä vaiheessa kun on lapsia, niin noita päätöksiä on turkasen paljon vaikeampi tehdä, ja ymmärrän kyllä vanhempia jotka jäävät siihen tuttuun ja turvalliseen suhteeseen, onhan se kuitenkin parempi kun ei mitään (vai onko?). Äh, tää on niin kakspiippunen juttu, voitasko vaan kaikki elää onnellisina ilman huolen häivää?

Ja mähän tietty vaan yritän tässä saada sut lemppaamaan muijas niin voisin alkaa pokailee sua ;)
NegaDuck

Re: Ahdistus, väsymys, uupumus ?

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

NuoriDaavid kirjoitti:Ei kait rakastaminen ole mikään suoritus. Rakastut jos rakastut.
Minulle vaan sanotaan että olen nyt niin töiden uuvuttama että tunteideni puute johtuu siitä, eikä todellisesta tunteiden puuttumisesta.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ahdistus, väsymys, uupumus ?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

NegaDuck kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Ei kait rakastaminen ole mikään suoritus. Rakastut jos rakastut.
Minulle vaan sanotaan että olen nyt niin töiden uuvuttama että tunteideni puute johtuu siitä, eikä todellisesta tunteiden puuttumisesta.
Ei kai kumppanisi kerro sulle tällaisia juttuja?
The great club outshines the individual, always and forever.
prosessi

Re: Ahdistus, väsymys, uupumus ?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

NegaDuck kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Ei kait rakastaminen ole mikään suoritus. Rakastut jos rakastut.
Minulle vaan sanotaan että olen nyt niin töiden uuvuttama että tunteideni puute johtuu siitä, eikä todellisesta tunteiden puuttumisesta.
Voihan tietenkin olla, että sinulle sanotaan niin ihan vain koska kovasti toivotaan, että teillä menisi hyvin.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Ahdistus, väsymys, uupumus ?

Viesti Kirjoittaja aasi »

McJanne kirjoitti:Ahistaa, huomenna ei saa mennä töihin, mikä eteen?
Mä ainakin suljen kitinän.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
NegaDuck

Re: Ahdistus, väsymys, uupumus ?

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

prosessi kirjoitti:
NegaDuck kirjoitti:Minulle vaan sanotaan että olen nyt niin töiden uuvuttama että tunteideni puute johtuu siitä, eikä todellisesta tunteiden puuttumisesta.
Voihan tietenkin olla, että sinulle sanotaan niin ihan vain koska kovasti toivotaan, että teillä menisi hyvin.
Nyt kun tarkemmin ajattelen asiaa, tajusin että minulle sanottiin niin, koska olin itse sanonut niin, ja se oli hyväksytty selitykseksi. Todellinen syy on se että ne oikeat syyt tunteideni puuteeseen ovat liian pinnallisia ollakseen hyväksyttäviä, joten nyt piiloudun töideni taakse.

Taidan olla aika ahtaalla. Tai sitten todellakin olen niin piipussa etten jaksa mitään muuta. En ainakaan käsitellä asiaa asiaankuuluvasti.
Viimeksi muokannut NegaDuck, 19.03.2008 20:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ahdistus, väsymys, uupumus ?

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Kylläpäs nyt uinahdin. Toivonpa etten ole sairastumassa, kun tapaan tämän soman tytön huomenissa.
Rouva Pupu

Re: Ahdistus, väsymys, uupumus ?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Vadim kirjoitti:Kylläpäs nyt uinahdin. Toivonpa etten ole sairastumassa, kun tapaan tämän soman tytön huomenissa.
Just olit flunssassa. Tekosyy. Haistan tänne asti.
Vastaa Viestiin