Alkoholi

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Alkoholi

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Pyry-Matias kirjoitti:
Veikkaan että kuitenkin kumpaakin.
Fair enough.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
NuoriDaavid

Re: Alkoholi

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Edithille: ei se oikein riitä minulle. Kun en haluaisi olla ihminen, joka heittää joskus aivan automaattiohjauksen päälle. Se on fyysisestikin vaarallista, kuten edelläolevasta voit lukea.

Keksin tänään ratkaisun, joka on jotenkin liian yksinkertainen toimiakseen, toisaalta en keksi miksi se ei toimisi:

Jos tekisin sellaisen absoluuttisen päätöksen, että en koskaan ota yhdessä sessiossa enempää kuin kuusi ravintola-annosta.

Miksi juuri kuusi? Koska silloin positiivinen takaisinkytkentä ei vielä tapahdu. Mutta miksi sitten kuitenkin kuusi? Voi ottaa jotain.

JOS pystyisin pitämään tuon, niin ongelmia ei olisi.

Miksi se ei toimisi? No mahdollisesti siksi, että juominen pitäisi monessa tapauksessa lopettaa todella kesken. Mutta jos olisi päättänyt...
ninnithequeen

Re: Alkoholi

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Dave, mä oon käsittänyt että sä juot lähinnä kotona, mutta siis käytkö kuinka usein ryyppyreissuilla sitten baareissa?

Musta on erittäin helppoa ottaa vain se yksi punkkulasi illalla kotona, kun taas siellä baarissa on halvatun vaikeaa ottaa vain se pari. Varsinkin jos on lystikästä seuraa..
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Alkoholi

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Lauantaina pidettiin grilli kuumana koko päivän ja sianihra virtasi, ohessa kaatui kurkusta 18 tölkkiä olutta, muttei ollut minkäänlaista ongelmaa kieltäytyä baariin lähtemisesta ja jäädä pitämään yksin taloa pystyssä.

Normi viikonloppuiltana pari parin senttilitran elämänvesiannnosta ja se siitä. Viikot onkin sitten tipattomia.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
NuoriDaavid

Re: Alkoholi

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

ninnithequeen kirjoitti:Dave, mä oon käsittänyt että sä juot lähinnä kotona, mutta siis käytkö kuinka usein ryyppyreissuilla sitten baareissa?

Musta on erittäin helppoa ottaa vain se yksi punkkulasi illalla kotona, kun taas siellä baarissa on halvatun vaikeaa ottaa vain se pari. Varsinkin jos on lystikästä seuraa..
KOdin ulkopuolella nykyään käyn ryyppäämässä harvoin (tarkoittaa muutaman kerran vuodessa). Kotona ottaessa ei ole ongelmaa, ei mene överiksi ja otan siis kerran viikossa nykyään, jossain vaiheessa oli kaksi kertaa viikossa.

Ongelmatilanne on tuo kodin ulkopuolella huikan otto.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alkoholi

Viesti Kirjoittaja Lolita »

NuoriDaavid kirjoitti:Keksin tänään ratkaisun, joka on jotenkin liian yksinkertainen toimiakseen, toisaalta en keksi miksi se ei toimisi:

Jos tekisin sellaisen absoluuttisen päätöksen, että en koskaan ota yhdessä sessiossa enempää kuin kuusi ravintola-annosta.

Miksi juuri kuusi? Koska silloin positiivinen takaisinkytkentä ei vielä tapahdu. Mutta miksi sitten kuitenkin kuusi? Voi ottaa jotain.

JOS pystyisin pitämään tuon, niin ongelmia ei olisi.

Miksi se ei toimisi? No mahdollisesti siksi, että juominen pitäisi monessa tapauksessa lopettaa todella kesken. Mutta jos olisi päättänyt...
Just näin! Mun annosmäärä on jokseenkin saman verran ja siinä vaiheessa on vielä helppo lopettaa. Annokset voi myös jakaa koko illalle juomalla välillä jotain holitonta. Jos joka toinen juoma on alkoholiton Nikolai, saa illan aikana juoda koko ajan ja ihan tarpeeksi. Battery näyttää kossu-batteryltä ja Nikolai oikealta Oluelta. Ei siinä pahemmin seura kysele, mitä mä juon.
NuoriDaavid

Re: Alkoholi

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Lolita kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Keksin tänään ratkaisun, joka on jotenkin liian yksinkertainen toimiakseen, toisaalta en keksi miksi se ei toimisi:

Jos tekisin sellaisen absoluuttisen päätöksen, että en koskaan ota yhdessä sessiossa enempää kuin kuusi ravintola-annosta.

Miksi juuri kuusi? Koska silloin positiivinen takaisinkytkentä ei vielä tapahdu. Mutta miksi sitten kuitenkin kuusi? Voi ottaa jotain.

JOS pystyisin pitämään tuon, niin ongelmia ei olisi.

Miksi se ei toimisi? No mahdollisesti siksi, että juominen pitäisi monessa tapauksessa lopettaa todella kesken. Mutta jos olisi päättänyt...
Just näin! Mun annosmäärä on jokseenkin saman verran ja siinä vaiheessa on vielä helppo lopettaa. Annokset voi myös jakaa koko illalle juomalla välillä jotain holitonta. Jos joka toinen juoma on alkoholiton Nikolai, saa illan aikana juoda koko ajan ja ihan tarpeeksi. Battery näyttää kossu-batteryltä ja Nikolai oikealta Oluelta. Ei siinä pahemmin seura kysele, mitä mä juon.
Kuulostaa rohkaisevalta.
Herra Manala

Re: Alkoholi

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

NuoriDaavid kirjoitti:Keksin tänään ratkaisun, joka on jotenkin liian yksinkertainen toimiakseen, toisaalta en keksi miksi se ei toimisi
Miksi et kokeilisi sivustahuutajan vinkkiä edelliseltä sivulta? Sillä saa sopivan nousuhumalan, ja sitten pidettyä kuitenkin promilletasot suht järkevissä lukemissa. Kun lupaa itselleen että esim. neljän tuopin jälkeen ennen seuraavaa vedetään tosiaan joka kerta se puolen litran stobe raanakirkasta, niin homma pysyy hanskassa paljon paremmin, eikä tarvitse jäädä itkemään juuri 6 annoksen rajoja, oli se ilta sitten 3 tai 13 tunnin mittainen.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alkoholi

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Herra Manala kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Keksin tänään ratkaisun, joka on jotenkin liian yksinkertainen toimiakseen, toisaalta en keksi miksi se ei toimisi
Miksi et kokeilisi sivustahuutajan vinkkiä edelliseltä sivulta? Sillä saa sopivan nousuhumalan, ja sitten pidettyä kuitenkin promilletasot suht järkevissä lukemissa. Kun lupaa itselleen että esim. neljän tuopin jälkeen ennen seuraavaa vedetään tosiaan joka kerta se puolen litran stobe raanakirkasta, niin homma pysyy hanskassa paljon paremmin, eikä tarvitse jäädä itkemään juuri 6 annoksen rajoja, oli se ilta sitten 3 tai 13 tunnin mittainen.
Krapula helpottuu vedellä huimasti. Vesi myös pitää ns. nälän tunteen (eli snägärit jää) poissa helpommin.. Tai siis oman kokemuksen mukaan.
The great club outshines the individual, always and forever.
Herra Manala

Re: Alkoholi

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Elppis kirjoitti:Krapula helpottuu vedellä huimasti. Vesi myös pitää ns. nälän tunteen (eli snägärit jää) poissa helpommin.. Tai siis oman kokemuksen mukaan.
Joo, ennen nukkumaanmenoa kannattaa tosiaan vetää viimeistään vielä yks puollitrainen päälle. Mutta en mä kyllä suosittelis jättämään sitä snägäriä silti väliin illan päätteeksi. Sekin helpottaa kummasti krapulaa, että on jotain sokereita ja rasvoja ruuansulatuksessa niiden tilalle mitä on alkoholilla illan aikana liuottanut.
NuoriDaavid

Re: Alkoholi

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Herra Manala kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Keksin tänään ratkaisun, joka on jotenkin liian yksinkertainen toimiakseen, toisaalta en keksi miksi se ei toimisi
Miksi et kokeilisi sivustahuutajan vinkkiä edelliseltä sivulta? Sillä saa sopivan nousuhumalan, ja sitten pidettyä kuitenkin promilletasot suht järkevissä lukemissa. Kun lupaa itselleen että esim. neljän tuopin jälkeen ennen seuraavaa vedetään tosiaan joka kerta se puolen litran stobe raanakirkasta, niin homma pysyy hanskassa paljon paremmin, eikä tarvitse jäädä itkemään juuri 6 annoksen rajoja, oli se ilta sitten 3 tai 13 tunnin mittainen.
Voisi se sivustahuutajankin vinkki toimia periaatteessa. Mä kuitenkin tod. näk. joisin sitä vettäkin hulluna päästäkseni taas alkoholiin takaisin.

Mulla on määrätty treshold-taso, jonka jälkeen ryyppy hirttää kiinni ja täytyy nimenomaan yrittää toimia niin, että se taso ei ylity, koska sen jälkeen vedet kyllä unohtuu.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Alkoholi

Viesti Kirjoittaja Lilo »

NuoriDaavid kirjoitti:
Voisi se sivustahuutajankin vinkki toimia periaatteessa. Mä kuitenkin tod. näk. joisin sitä vettäkin hulluna päästäkseni taas alkoholiin takaisin.
No joutuisit ainakin jonottelemaan vessaan aina välissä. :wink:
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
NegaDuck

Re: Alkoholi

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Lilo kirjoitti:No joutuisit ainakin jonottelemaan vessaan aina välissä. :wink:
Önö! Ei miesten vessaan tarvi jonottaa.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Alkoholi

Viesti Kirjoittaja Lilo »

NegaDuck kirjoitti:
Önö! Ei miesten vessaan tarvi jonottaa.
Eiks muka koskaan? :shock:
Vie se lorottelukin silti hetkisen, ja sillä aikaa ainakin baaritiskille on muodostunut jono.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Rouva Pupu

Re: Alkoholi

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Nyt lauantaina aion kokeilla kohtuullista alkoholin käyttöä, ihan mielenkiinnosta onnistumista kohtaan. Todellinen haaste, tällä porukalla en ole koskaan selvinnyt pelkin omin jaloin kotiin. Mies ei luota onnistumiseen, joten vaatii saada olla kotiin hakijana.

Sinänsä, mitä väliä. En tee koskaan mitään mitä pitäisi hävetä ellei kuntoa oteta huomioon.
Herra Manala

Re: Alkoholi

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

NuoriDaavid kirjoitti:Voisi se sivustahuutajankin vinkki toimia periaatteessa. Mä kuitenkin tod. näk. joisin sitä vettäkin hulluna päästäkseni taas alkoholiin takaisin.
Kokeile huviksesi. Voi olla että olet eri mieltä juotuasi 2 litraa vettä tunnin sisään.
NuoriD

Re: Alkoholi

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Luin ketjun läpi. Eipä mitään uutta kahdessa ja puolessa vuodessa ole tapahtunut. Tuo ketjun aloitus tapahtuma taitaa olla viimeisin megamokausjuttu. Alkoholin käyttö on ennallaan. Alkoa otan pe ja la kohtuudella kotona ja kaupungilla käyn harvoin.

Tuon kuuden drinksun rajan olen kyllä ehtinyt unohtaa totaalisesti, en muista kuinkahan pitkään sitä kokeilin. Ei mitään muistikuvaa siitä. En varmaan toteuttanut lainkaan.

No, tässä vaiheessa lukija jo varmaan arvaa, että jotain uutta on tapahtunut, koska ollaan palattu tähän ketjuun. Nyt ei kuitenkaan mitään aivan yhtä pahaa, mutta morkkistelua kuitenkin.

Oltiin la kaveriporukalla Savoyssa syömässä. Hauskaa oli. Juomalasku ko. päivälliseltä 125 euroa, itse pöperöt maksoi vähän yli 90. Jos ilta olisi päättynyt siihen, niin kaikki olisi ollut hyvin.

Valitettavasti sain houkuteltua muut vielä mummotunneliin. Alun perin meitä oli porukassa viisi henkeä, neljä lähti mummikseen ja lopulta jäljellä oli enää minä ja lisäksi yksi jäsen alkuperäisestä porukasta.

Havaintoja mummiksesta:

-Flaksi olisi paukkunut parjon paremmin kuin 20 vuotta sitten. Keski-ikäiset naiset eivät enää odota Brad Pittiä saapuvaksi Ferrarilla. Puku ja siisti olemus riittää.

-Tarjosin Tuksulle drinksun. Tuksu imuroi drinksun kitusiin hyvin nopeasti. Kyselin jotain iltalehtimäistä ja hän vastasi iltalehtimäisesti. Kun huomasi, että en aioi tarjota enää toista, niin vaihtoi nopeasti maisemaa. Toim. huom. Edellinen kapale ei viittaa tähän kappaleeseen.

-Morkkistelua aiheuttaa se, että olin luvannut viedä pojan jalkapalloturnaukseen su. Olisi pitänyt lähteä klo 11 ajamaan, mutta kun on kotona vähän ennen viittä, niin ei se oikein onnistu. Pääsi kaverin kyydissä.

Toinen morkkistelun aihe on, että olin sopimattoman innokkaasti jonkun sairaanhoidon opettajattaren iholla ja mitä ilmeisimmin olisin päässyt kärkeä kastamaan, jos en olisi ymmärtänyt olla antamatta.

Ei oo koskaan ennen käynyt näin ja nyt kävi taas. Eli kun kello alkaa olla kaksi ja muut lähtevät kotiin, niin mä jään aina juomaan lisää. Siinä vaiheessa kun musiikki soi, naiset nauravat ja viina maistuu hyvältä uskottelen itselleni, että hoidan seuraavan päivän velvollisuudet.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alkoholi

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Eipä hyvältä kuulosta ottaen huomioon vielä sen, että Suomessa juomasuositukset ovat tuplasti suuremmat verrattuna Amerikan yhdysvaltoihin. Onneksi et kuitenkaan kastanut kärkeä. Tosin kotonakaan sitä tuskin on tiedossa, kun epäonnistuit pojan treeneihin viemisessä. Lapset aina ymmärtävät, mutta eivät tosiasiassa kuitenkaan tietenkään koskaan tajua.
Paras päivä ikinä.
NuoriD

Re: Alkoholi

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

^ mun keskimääräinen viikottainen alkoholinkäyttö ei ole SE ongelma.

Keskimäärin otan viikossa 10-16 annosta.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alkoholi

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Hyvä että kaikki on hyvin.
Paras päivä ikinä.
NuoriD

Re: Alkoholi

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Riemumieli kirjoitti:Hyvä että kaikki on hyvin.
Noh noh. En sanonut, että kaikki on hyvin, vaan että keskimääräinen viikkoannos ei ole ongelma. Jos otan keskimäärin pe esim 5 ja la 8 annosta, niin ei se ole lääketieteellinen tai sosiaalinenkaan ongelma.
Viimeksi muokannut NuoriD, 16.08.2010 10:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alkoholi

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Fiksuna miehenä toki ymmärrät, että ratkaisu on olla lähtemättä kaupungille.

Kotona tissuttelu ei mene överiksi, mutta kaupungilla menee. Miten tilanne eroaa kotona olemisesta? Juuri sen kaupungilla olemisen verran. Joko otat rouvan mukaan valvomaan tai sitten et mene kaupungille. Helppoa, ei tietenkään, mutta jos ei kannata laittaa, jos ei kykene.

PS. Tuksulle tarjoaminen on jo kyllä sellaista matalalentoa, että varoituskellojen pitäisi suorastaan pauhata.
Paras päivä ikinä.
NuoriD

Re: Alkoholi

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Riemumieli kirjoitti:
PS. Tuksulle tarjoaminen on jo kyllä sellaista matalalentoa, että varoituskellojen pitäisi suorastaan pauhata.
Tuksulle tarjoaminen nyt oli sellaista ei-subtiilia ironiaa.
NuoriD

Re: Alkoholi

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

exPertti kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
Riemumieli kirjoitti:
PS. Tuksulle tarjoaminen on jo kyllä sellaista matalalentoa, että varoituskellojen pitäisi suorastaan pauhata.
Tuksulle tarjoaminen nyt oli sellaista ei-subtiilia ironiaa.
Kysyitkö, että "oletko hoitanut puutarhaasi?" :)
Taisin kysyä, että miksi julkisuus antaa hänestä niin negatiivisen kuvan, vaikka hän on älykäs nainen. Tai jtn.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alkoholi

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Tuksulta pitäisi kysyä, oletko meikannut naamasi pajavasaralla vai miksi näytät petolinnun perseeltä/Mervi Tapolalta.
Paras päivä ikinä.
Vastaa Viestiin