Shrink

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Minut ilmeisesti yritetään tappaa työllä. Okei, nyt mä olen liian väsynyt kertomaan koko kuviota, mutta mulla on niin laaja toimenkuva, etten pysty työajallani hoitamaan kaikkia omia töitäni. Sen lisäksi koulutan tulevan tietojärjestelmän käyttöönottoon ja sijaistan tarvittaessa kahta ihmistä. Omalla ajalla en tee töitä, joten plussasaldoni alkaa lähestyä yhtä työviikkoa, tunteja joita ei makseta missään tapauksessa rahana vaan ne olisi pidettävä pois tunnista tuntiin. Esimieheni paheksuu tuntisaldoa, mutta toisaalta jos kerron työmäärän suuruudesta saan vastaukseksi pitkän valituksen pomon omien töiden määrästä. Ja lisää kaikenlaista pientä puuhaa, jota pomo ei itse osaa/halua tehdä. Paskaa valutetaan hierarkiassa muutenkin alaspäin ja välillä kollegan kanssa teemmekin pikkasen isompia asioita kuin sihteerin status velvottaisi. Tänään ilmoitin, että huominen on sitten viimeinen päivä kun sijaistan tehtävässä X, en pysty sitä työtä hoitamaan omani ohella. Kyseessä on sellainen tehtävä, että mokailusta on hyvinkin nopeasti kuulusteluissa ja käräjillä. Pomo ehkä tekee asialle jotain, sen näkee sitten kun sijaistaminen seuraavan kerran on edessä.

Minulla ei ole yhtäkään esimiestä, joka voisi/haluaisi tehdä asialle jotain. Ja huomasitteko, minulla ei ole esimiestä vaan esimiehiä, joista kukaan ei ota vastuuta. Yleiset muutokset yksikössä ja ryhmissä ovat käynnissä, mutta kyseessä on saman työmäärän jakaminen samalle määrälle työntekijöitä eri tavalla. En usko kenenkään kuorman keventyvän.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja annepa »

Lolita kirjoitti:Minut ilmeisesti yritetään tappaa työllä.
Onko mahdollista vaan jättää osa asioista tekemättä? Jos pitää työsuoritteista kirjaa ja sit kun joku alkaa vinkumaan tekemättä jättämisiä niin näyttää sen kirjanpidon missä on 7,5-8h päivä ja sen aikana tehdyt hommat (joita tietysti on ihan hitosti koska olet niin tehokas)?

Tuo kyllä viittaa ylitöihin eikä mihinkään plussasaldoihin, jos kaikki hommat pitää kuitenkin tehdä.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Sola
Kitinän uhri
Viestit: 673
Liittynyt: 19.06.2010 18:54

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Sola »

Sama tilanne kun Lolitalla paitsi että mulla on vain yksi esimies. Hommia tulee silti eri tahoilta ja kerran yritin jopa tehdä listaa työtehtävistäni. 2 x A4:sta tuli täyteen eikä siinä edes ole kaikki.
Vapaata (tunti sillon, toinen tällön onnistuu kyllä - mutta että koko päivän?) on todella vaikea saada ja saldot pyörii jatkuvasti +20h. Sais ees rahana noikin stana.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2449
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

Kurjalta tuntuu lukea näitä postauksia. Oma työuupumus on pääasiassa itse aiheutettua - ylityöpakkoa ei ole, ainoastaan "taloudellinen pakko".

Jos asiallinen keksustelu esimiehen kanssa tuota tulosta, niin en keksi muuta apua kuin Daven aikaisemmin mainitseman työterveysneuvottelun. En sitten tiedä, mitä teidän soppareihin on ylitöistä kirjattu?
Amazing shit happens!
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja So Hard »

KKK kirjoitti:ainoastaan "taloudellinen pakko"
Aika mennä akan töihin.
Universaali disclaimer.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja annepa »

KKK kirjoitti:Kurjalta tuntuu lukea näitä postauksia. Oma työuupumus on pääasiassa itse aiheutettua - ylityöpakkoa ei ole, ainoastaan "taloudellinen pakko".

Jos asiallinen keksustelu esimiehen kanssa tuota tulosta, niin en keksi muuta apua kuin Daven aikaisemmin mainitseman työterveysneuvottelun. En sitten tiedä, mitä teidän soppareihin on ylitöistä kirjattu?
Ööö miten niin ylitöistä kirjattu? Ainakin Solalla ja Lolitalla kuulostaa että virallisesti kyseessä on oma jousto tai joku ihme liukuma. Todellisuudessa, jos oletetaan että kaikki työt tehdään ja aika ei riitä, kyseessä on ylityö josta pitäis saada korvaukset kertoimilla.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

On se helppoa olla lomautettuna. Neljä päivää viikosta kotona öllötellen, ei oo pelkoa juopottelusta tai muusta kun ei ole mihinkään varaa.
Pröötprööt
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Taitaa tässä olla jotain vialla kun sisältö elämään on haettava yksinomaan paistinpannulta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2449
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

So Hard kirjoitti:Aika mennä akan töihin.
Ehkäpä sallimme hänen pitää ensin sairauslomansa loppuun. Meillä ei ole noita kodinhoidon tukia tms inhoittavuuksia harrastettu, vaan töihin on palattu molempien lasten syntymästä alle vuoden kuluttua.
Amazing shit happens!
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Elämästä on kadonnut hymy.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2449
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

^Haluatko avata?
Amazing shit happens!
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Tämän vatvominen riittää jo.
Viimeksi muokannut Kiukkutipu, 23.11.2012 9:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ Onko Suomessa sellaista (kunnallista) palvelua, jossa apuvoimat saapuisi pirttiisi hoitamaan lastasi?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

On mutta saadakseen sellaisen pitäisi olla kortistossa, juoppo ja muutenkin moniongelmainen. Olen kyllä kysynyt ja hakenut.
Ei tipu.

edit. Ja vaikka saisinkin sellaisen palvelun, se ei vaikuttaisi mitenkään siihen, että en vaan jaksa lähteä mihinkään. En ihan oikeasti uskalla ajella kovin kauas enkä varsinkaan pimeään aikaan.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kiukkis: mun mielestäni olisi 130%:nen ihme, jos sä et pimahtaisi. En usko ihmeisiin.

Vaikea sanoa, mitä pitäisi tehdä. Kotiapua varmaan saisit, jos riittävästi kävisit valittamassa. Käyt uhkaamassa laajennetulla itsemurhalla tms. En tiedä, olisiko siitä sitten apua (siis kotiavun saamisesta, tietenkin tuo johtaisi myös lastensuojeluun). Mutta ainakin alkaisi apua tippua.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Johan se olisi älyttömistä älyttömintä alkaa huudella itsemurhaa.
Ei. Eiköhän sitä tästäkin sopasta selvitä. Naama vanhenee vuodessa viisitoista vuotta eikä tässä juuri jaksa huvittua mistään mutta mitäpä vittua siitä.

Sukulaisten ratkaisuehdotus ongelmaan on ollut lähinnä "Nuku enemmän" -tasoa. Muutamiin pikku asioihin olen pyytänyt kavereilta apua seurauksella että luvataan kyllä mutta kukaan ei ole koskaan oikeasti tullut paikalle. Olen lakannut pyytämästä.
Viimeksi muokannut Kiukkutipu, 21.11.2012 9:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kiukkutipu kirjoitti:Johan se olisi älyttömistä älyttömintä alkaa huudella itsemurhaa.
Ei. Eiköhän sitä tästäkin sopasta selvitä. Naama vanhenee vuodessa viisitoista vuotta eikä tässä juuri jaksa huvittua mistään mutta mitäpä vittua siitä.
Noh. Älytöntä ja älytöntä. Se johtaisi siihen, että apua alkaisi tippua. Mutta vaikea tilanne. Oon sanonut aiemminkin, että nostan sulle hattua.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Mairen toisella lapsukaisella on luonteenpiirteenä ihan vatunmoinen itsepäisyys. 85% päivistä herra saa kanssa kiukkukohtauksia jotka harvoin rajoittuvat vain 1-2/päivä. Vaan kun ne alkaa, niin niitä saattaa tulla sitten koko päivän. Viimeksi eilen mutsi sai todistaa sen kun synttäreiltä lähdettiin, niin herra ei halunnutkaan lähteä. Vaan ulkovaatteiden pukeminen suoritettiin mun siskon pidellessä yhtä jalkaa, mairen pitäessä toisesta jalasta ja mun roikuttaen skidiä käsistä. Herran huutaessa pallo punaisena "mä en halua"...

Noin puolet kerroista kun uloslähdetään, niin pukeminen on tuommoista. Kyllä se vaatii hermoja, minultakin, vaikka saan välillä karata tilanteesta päiväksi-pariksi omaan kotiini.
Ruokalan kalapuikko Pena
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

NuoriDaavid kirjoitti:Se johtaisi siihen, että apua alkaisi tippua.
En ole varma haluanko sen laatuista apua jota itsemurhalla uhkailulla olisi luvassa.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
masa

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja masa »

Kiukkutipu kirjoitti:En ole varma haluanko sen laatuista apua jota itsemurhalla uhkailulla olisi luvassa.

Mites laitoshoito? Oletko ajatellut / olisiko mahdollista?
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

No jumalauta en ole. Vamman aste ei ole niin vakava, että muksu olisi mitenkään laitoshoitomatskua.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
masa

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja masa »

Kiukkutipu kirjoitti:No jumalauta en ole. Vamman aste ei ole niin vakava, että muksu olisi mitenkään laitoshoitomatskua.


Ok, kertomuksestasi saa hieman toisenlaisen kuvan.

Aiotko siis hoitaa poikaa lopun elämäsi kotona, vai onko jonkin sortin toimintakeskusmalli vaihtoehtona aikuisiällä?
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja saira »

Kiukkis, kysyitkö sitä kerran kuukaudessa viikonloppuhoitoa? He ovat ainakin tottuneita raivareihin yms. ja osaavat suhtautua niihin, varsinkin kun tietävät mistä ne johtuvat, ja että vähenevät/loppuvat kun paikasta ja ihmisistä tulee lapselle tuttuja=rutiinia. (Ainakin mitä serkkuni kanssa olen asioista puhunut, niin ne ovat monelle enemmänkin tapa kuin poikkeus, että ensimmäisillä kerroilla ei ole ruusuista heilläkään.)
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Masa, poika ei ole kehitysvammainen, ei olisi edes oikeutettu laitoshoitoon TAI edes toimintakeskusasioihin. Ihan tavallinen kaduntallaaja ei näe tuosta päällepäin minkäänlaista poikkeavuutta. Elättelen toivetta, että jätkä menee ihan normaalisti ikäistensä mukana peruskoulun jälkeiseen kouluun, ja töihin, ja muuttaa parikymppisenä omaan kämppäänsä.

Ja koska kunta tai Kela eivät maksa minkäänlaista tilapäishoitoa, ei mikään viikonloppuhoito ole mahdollista. Mulla ei ole varaa maksaa omalta tililtäni sellaisia.
Suurin osa noista silmittömistä raivareista ei johdu paikan tai ihmisten outoudesta vaan yksinkertaisesti aivojen toimintahäiriöstä eivätkä ne mene ohi tottumisella. Ikä korjaa toki tilannetta, ihan samalla tavalla kun kaikki terapiat helpottuvat kun lapsella omat hoksottimet alkavat niiden suhteen pelata paremmin.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja saira »

Ok.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Vastaa Viestiin