Shrink

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

KKK kirjoitti:mieli vaeltelee sellaiseenkni vaihtoehtoon että entäs jos räjäyttäisi kaiken paskaksi ja aloittaisi elämänsä ensimmäistä kertaa aikuisiässä ei-masentuneena täysin puhtaalta pöydältä
En halua olla tuomiopäivän toittottaja, tai pahan ilman lintu, mutta minun mielestä tämä ei enää kuulosta kovin pahalta idealta. Mitä on vaihtoehtoja? Se asemetallin maku suussa, tai pullon pohjan elämän katsominen kunnes tapahtuu jotain mitä et itse päätä tapahtuvan. Ainakin ylläoleva vaihtoehto olisi oma valinta, eikä vaan asia joka lentää tielle. On kurjaa kun panostaa perkeleesti liittoon ja hommat ei toimi, mutta joskus pitää vaan myöntää että tarpeeksi on tarpeeksi. Koska sitten on tarpeeksi, se on se vaikea kysymys.

Kuten itse sanoit, sä olisit varmasti parempi isä lapsillesi vaikka olisi jaettu huoltajuus. Veikkaan, että löytäisit itsesi myös paremmin siinä matkalla.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2447
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »



Auts. Pakko sanoa että tämä osui.
Sixx/Michael kirjoitti:"Tommorrow"

Where ya gonna be tomorrow?
How ya gonna face the sorrow?
Where ya gonna be when you die?
'Cause nothing's gonna last forever
And things they change like the weather
They're gone in the blink of an eye

Just look at yourself, can you see where you are?
Look at yourself, now you can't hide the scars
Just look at yourself 'cause there's nowhere to go
And you know

Tomorrow
You're gonna have to live with the things you say
Tomorrow
You'll have to cross bridges that you burned today
Tomorrow...
And everything you do, it's coming back for you
You'll never outrun what waits for you
Tomorrow.

And are you terrified by sadness
And have you given into madness
You're running out of places to hide
'Cause everybody's got a reason
To justify how they're feelin'
Maybe you should open your eyes

Just look at yourself, do you like what you see?
Look at yourself, is this how it should be?
Just look at yourself, 'cause there's nowhere to go
And you'll know

Tomorrow
You're gonna have to live with the things you say
Tomorrow
You'll have to cross bridges that you burned today
Tomorrow...
And everything you do, it's coming back for you
You'll never outrun what waits for you
Tomorrow.

Are you waiting for the reason to change?
Are you waiting for the end, has it came?
Nothing's gonna stand in your way...

Just look at yourself, do you like what you see?
Look at yourself, is this how it should be?

Tomorrow
You're gonna have to live with the things you say
Tomorrow
You'll have to cross bridges that you burned today
Tomorrow...
And everything you do, it's coming back for you
You'll never outrun what waits for you
Tomorrow.
Se merkittäköön pöytäkirjoihin, että jos tää menee ns. vaikeimman kautta niin hautaan menen poikamiehenä. Tätä vastakkaiseen sukupuoleen liittyvää draamaa on ollut reilussa kolmessakymmenessä vuodessa ihan tarpeeksi...
Amazing shit happens!
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2447
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

Itse asiassa minulle sopisi paremmin pistää kaikki kerralla uusiksi.

Eilen lopetin jahkailun ja tein lähtöpäätöksen - duunista ja vaihdan mitä suurimmalla todennäköisyydellä samalla kokonaan alaa. Tsuumailen juttua vielä viikonlopun yli ja maanantaina soitan varmaan pomolle. Karenssia pyrimme tietenkin välttämään.

Se tunne, mikä seurasi päätöstä. Ihan kuin helevetin iso kivi olisi pudonnut pois vatsasta. Hymy ja ilo palasivat. Voihan olla että tämä plääni menee täysin vituiksi, mutta jumalauta - yritin edes. Mennään sitten vaikka siivoojaksi tai ojankaivajaksi jos muuta ei löydy. Ja vaikka päätös oli kenties väärä, se oli MINUN päätökseni. Viimeiset 10-15 vuotta onkin mennyt sumussa ajelehtiessa. Näitä vuosia en saa koskaan takaisin, mutta mikäli elonpäiviä riittää, voin ottaa lopuista paljon enemmän irti. Rahaa tulee vähän aikaa vähemmän, mutta toisaalta - se aika jolloin ansaitsin tähän mennessä parhaiten oli myös tähänastisen elämäni vittumaisinta ja tympeintä aikaa. Ei rahan takia, mutta ainoa tapa yrittää edes saada iloa elämään tuolloin masiksen jyllätessä oli syytää rahaa jokaiseen ilmansuuntaan holtittomasti. Eikä se todellakaan tehnyt onnelliseksi.

Suhteesta taas - no eilen riideltiin ja puhuttiin. Pitää varmaan puhua vielä vähän helvetin paljon lisää. Unisono oli kuitenkin notta jos kumpikin ei koe homman parantuneen kesän aikana, laitamme sovussa hopeat jakoon.

Edessä siis paljon soul-searchingia ja hyppy tyhjyyteen. Helvetti, jos Robert Downey Jr selvisi katuojasta maailman parhaiten palkatuksi näyttelijäksi, niin tuskin tämä minullakaan kovin paljon paskemmaksi voi mennä



Teille jotka epäilette tai läheisenne epäilevät depistä > menkää jumalauta ajoissa hoitoon. "Harmaan haamun" varastamia päiviä kun ei saa koskaan takaisin!
Amazing shit happens!
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

KKK kirjoitti: Ja vaikka päätös oli kenties väärä, se oli MINUN päätökseni. ....

Teille jotka epäilette tai läheisenne epäilevät depistä > menkää jumalauta ajoissa hoitoon. "Harmaan haamun" varastamia päiviä kun ei saa koskaan takaisin!
Lainaanpas tähän biisistä pätkän mitä kanavoin kun kirjoitin tähän :

" Mun kohtaloa ei määrää Bilderbergit, ei Jeesus Kristus eikä profeetta Muhammed. Vaan paskat valinnat, mut ainakin ne on mun omia, nyt riittää kontrollifriikkien suorittama henkinen lobotomia"

Tärkeintä on mielestäni tunne että Sinä ohjaat omaa elämääsi. Sinä teet ne päätökset joista seuraa mitä seuraa. Ymmärrän täysin tuon Harmaa Haamu-käsitteen, se paskiainen kun antaa juurikin jäädä makaamaan rumputuleen, sen sijaan että tähtäisi eteenpäin.

Olen sinulle vain internetissä nimi, mutta sanon silti:

Olen ylpeä sinusta ja kunnioitan sitä mitä teit. Uskon että se tulee tuomaan hyvää lautasellesi, vaikka aluksi vastustaisikin.

Hyvä KK!
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Haemaeraemies kirjoitti:
KKK kirjoitti: Ja vaikka päätös oli kenties väärä, se oli MINUN päätökseni. ....
Tärkeintä on mielestäni tunne että Sinä ohjaat omaa elämääsi. Sinä teet ne päätökset joista seuraa mitä seuraa. Ymmärrän täysin tuon Harmaa Haamu-käsitteen, se paskiainen kun antaa juurikin jäädä makaamaan rumputuleen, sen sijaan että tähtäisi eteenpäin.
Huonokin päätös on tosiaan parempi kuin ilman omia päätöksiä ajelehtiminen, mutta en oikein usko huonoihin päätöksiin, jos vaan päätöksiä tehdessä osaa olla itselleen rehellinen.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Se on juuri niin, että luuseri on se, joka ei yritä. Siis muutosta parempaan. Gat on luuseri.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kannattaa koettaa puhua exit-paketti jos viikatefirmasta vapaaehtoisesti lähtisi.
Universaali disclaimer.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja annepa »

KKK kirjoitti: Eilen lopetin jahkailun ja tein lähtöpäätöksen - duunista ja vaihdan mitä suurimmalla todennäköisyydellä samalla kokonaan alaa. Tsuumailen juttua vielä viikonlopun yli ja maanantaina soitan varmaan pomolle. Karenssia pyrimme tietenkin välttämään.

Se tunne, mikä seurasi päätöstä. Ihan kuin helevetin iso kivi olisi pudonnut pois vatsasta. Hymy ja ilo palasivat.
Hyvä ja tsemppiä! Pystyn samaistumaan! Muistan hyvin elävästi kuinka kävelin edellisen firman kierreportaita alas juuri sen jälkeen kun oli sovittu paketista. Mietin, että mitäs vittua minä just tein ja mulla vain nauratti hirveästi. Se tunne oli ihan mieletön! Mulla nyt meni ton päätöksen jälkeen kaikki muukin uusiksi ja rytinällä, mutta tuo tapahtuma ja teko oli käänteentekevä ja järisyttävä!
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Dynamo
Kitinän uhri
Viestit: 918
Liittynyt: 23.06.2013 0:05
Paikkakunta: Haarukka

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

KKK kirjoitti:Tsuumailen juttua vielä viikonlopun yli ja maanantaina soitan varmaan pomolle .... Se tunne, mikä seurasi päätöstä. Ihan kuin helevetin iso kivi olisi pudonnut pois vatsasta. Hymy ja ilo palasivat.
Toivottavasti vieläkin hymyilyttää!
Etsin aikanaan itse ratkaisua vastaavanlaiseen työtilanteeseen. Työnantaja teki ratkaisun puolestani yt:ssä.
Ihmettelivät miksi muutuin iloisemmaksi ja hymyilin koko ajan :D
Taisivat luulla, että vastaukseni oli vittuilua :D
Ei ollut.
Ja lisänä muutaman vuoden turvattu taloudellinen turva. Ei voinut valittaa.
Tanssilattioiden Timanttipora.
Nussittuna nukut paremmin.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja elco »

So Hard kirjoitti:Kannattaa koettaa puhua exit-paketti jos viikatefirmasta vapaaehtoisesti lähtisi.
Jos ja kun KK on ollut siellä aivan helvetin pitkään niin perusirtisanomiaika on vissiin 6kk. Siihen kertyviä lomia ja neuvotteluhitautta lisää niin minimityössäoloaika on ilman omaa toimenpidettä +7kk, luultavasti vähän enemmän. 3kk karenssi meinaa 1-1.5kk palkkaa, joten ilman omaa toimenpidettä ollaan 9kk palkanmaksussa. Tuo 9kk tulee olemaan täysin stressitöntä aikaa, joten ei ole mitään järkeä haluta lähteä nopeammin kun hommat vituttaa: ei vituta sen jälkeen kun peli on selvä. Itse lähtisin pyytämään noilla parametreilla 15kk palkkaa ja tyytyisin yhteentoista.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2447
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

Firman politiikan tuntien saan olla kiitollinen, jos saan läppärin, työtuolin (kallis) ja kännykän pitää. Mikäänhän ei tietenkään estä pyytämästä.
Amazing shit happens!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Minähän en näistä ymmärrä, mutta varmaankin se vaikuttaa, miten esität. Jos kerrot, että olet joka tapauksessa lähdössä, tuskin vastapuoli tarjoaa mitään.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2447
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

^ Toki näinkin. Täällä on vaan pyyhkäissyt niin iso luuta ja porukkaa on potkittu bussilasteittain pihalle ilman mitään kädenpuristuksia, että olen hieman skeptinen pakettimahdollisuuksien suhteen. Mutta kuten sanottu, minulla on vielä kaikki kortit rintaa vasten, pari viimeistä päivää on selvitelty vaihtoehtoja eikä pomo tiedä vielä mitn.
Amazing shit happens!
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja So Hard »

KKK kirjoitti:^ Toki näinkin. Täällä on vaan pyyhkäissyt niin iso luuta ja porukkaa on potkittu bussilasteittain pihalle ilman mitään kädenpuristuksia, että olen hieman skeptinen pakettimahdollisuuksien suhteen. Mutta kuten sanottu, minulla on vielä kaikki kortit rintaa vasten, pari viimeistä päivää on selvitelty vaihtoehtoja eikä pomo tiedä vielä mitn.
Työnantajan kustannus irtisanomiseen on yt-aika, irtisanomisaika (pitkään palvelleella 7 kk palkat, lomat ja lomarahat) plus riski riitautuksesta. Jos tarjoutuu lähtemään vapaaehtoisesti ja työ ei ole korvaamatonta, neuvotteluasema ei ole mahdottoman heikko. Siinä tilanteessa että työnantaja tekee itse toimet, se maksaa kuitenkin ko. kustannukset sivukuluineen ja ottaa riskin. Vastineeksi saa enemmän tai vähemmän kehnon työpanoksen / saikuttelun irtisanomisaikana. Jos taas sovitaan, että avaimet tiskiin heti, työsuhde päättyy kuun vaihteessa ja maksatte saman rahan lähtöpakettina ilman sivukuluja, työnantaja voittaa rahallisesti ja ei ota riskiä.
Universaali disclaimer.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja elco »

Niin, kamalinta mitä ne voivat sanoa on ei. Mun mielestä tuossa on ihan selvä bjisnescase sulle itsellesi:
1) Lähdet itse, et saa mitään paitsi karenssia. Firma voittaa.
2) Lähdet itse paketin kanssa. Lähtökohta on, että saat enemmän kuin irtisanottaessa huomioiden karenssin, firman riski pienenee eivätkä kustannukset erityisesti kasva irtisanomiseen verrattuna
3) Lähdet irtisanottuna irtisanomisajan jälkeen, ei karenssia.

Ykkönen on aivan pähkähullu vaihtoehto, jollei seuraavaa duunia ole tarjolla.

Huomioi se, että irtisanominen vaatii aikaa YT-prosessin vuoksi ja lomaa kertyy irtisanomisaikana, ja että paketin ottaessasi saat karenssia. Ei ole mitään järkeä myydä nahkaansa halvalla, vaikka kuinka vituttaisi. Mitä häviät, jos kysyt tarjousta sille, että otat loparit?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2447
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

^ Herrojen perustelut ovat järkeenkäyvät ja ehdotettu toimintatapa tuntuu hyvältä :)
Amazing shit happens!
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja So Hard »

KKK kirjoitti:^ Herrojen perustelut ovat järkeenkäyvät ja ehdotettu toimintatapa tuntuu hyvältä :)
Vaikka et saisi pakettina kuin is-ajan palkan, työnantaja säästää sivukulut ja yt-ajan palkat/lomat. Bisnescase työnantajalle on selvä.
Universaali disclaimer.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja elco »

Eli kannattaa pyytää minimissään vuosi ja hyväksyä 10-11kk. Jollei kelpaa niin lusit sitten vasemmalla kädellä irtisanomisajan keskittyen lähinnä irtisanomisen jälkeiseen aikaan.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Soittelin eilen lapsuudenkotiini ja isä oli humalassa. Juo liian paljon. En enää jaksa asiasta puhua sille.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti:Soittelin eilen lapsuudenkotiini ja isä oli humalassa. Juo liian paljon. En enää jaksa asiasta puhua sille.
Hyvä ottaa välillä etäisyyttä. On sitten muutakin ajateltavaa. Oma äitini jauhaa isäni halvaantumissairaudesta usein, vittu että on raskasta kuultavaa. Ei vaan pysty kuuntelemaan juurikaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Mun mutsi jauhaa kaikkien lähisukulaisten elämää ja samaan hengenvetoon nostaa itseään jalustalle. Aivan saatanan raivostuttavaa ja palautetta on turha antaa. Niin ja tietysti valittaa faijasta. Olen ehkä tuhat kertaa sanonut, että jos noin ärsyttää, nakkaa pihalle. Yleesä ei vastaa mitään, mutta nyt viimeisimpään taisi todeta, ettei noin vanhaa enää sovi pellolle heittää. Kärsi, kärsi, kirkkaamman kruunun saat!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja exsu »

Ollaanko me sisaruksia? Tosin meillä paskanjauhamisen sisälle menevät mun isän sijaan hänen ystävänsä, työkaverinsa jne.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Niin paljon hyvää kun mun äidissäni onkin, mä todella toivon ettei musta vanhana tule hänen kaltaistaan katkeroitunutta valittajaa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Minuu aina välillä itkettä, kun mut on unohdettu tänne kokonaan. Toisaalta hyvä niin, mutta silti pieni lapsi minussa joskus itkeä tihrustaa.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vesper kirjoitti:Niin paljon hyvää kun mun äidissäni onkin, mä todella toivon ettei musta vanhana tule hänen kaltaistaan katkeroitunutta valittajaa.
Mä olen päättänyt, että en koskaan sorru siihen, että ryypiskelen useampana päivänä viikossa. Vaikka en muuten eläköitymistä tässä vaiheessa suunnittelekaan, max 1x/vko täytyy pitää silloinkin. En halua, että mun lapsiani watuttaa soittaa mulle, koska olen kännissä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin