Shrink

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ Mulla on niin karmeet krapulat, etten edes pysty kunnon remmejä vetämään. Mutta toinen asia on tupakanpoltto. Isäni veti 30 vuotta askin päivässä mallua ja sai sydärin. Olen päättänyt, ettei minulla ole mitään oikeutta riistää lapsiltani oikeutta saada tässä suhteessa vastuullista isää. Muutenkin tupakoiva vanhempi on henkisesti laiska.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Isäni kuoli nukkuessaan viikko sitten. Olin juuri tullut Barcelonaan, kun kuulin. Olin vielä kentällä.

Iski se tietysti, vaikka ei hirveä yllätys ollutkaan. Meni oikeuslääketieteelliseen avaukseen. Senhän tulos tulee kuukausien kuluttua.

Isä oli ollut vuosia masentunut ja alkoa meni liikaa. Ei hän elämästä enää nauttinut.

Olen nyt matkalla äidin luo. Eilen tultiin Suomeen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Osanottoni.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kiitos.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Osanotot täältäkin. Omalle isälleni annettiin joulun alla max 2v elinaikaa, koska sydän. Aina kun äitini soittaa pelkään pahinta. Noh, pääsis nyt ennen kuolemaansa edes rullatuoliin sieltä sairaalasta, ettei tarttis ihan ankeudessa loppuun saakka mennä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

Samoin täältä. Ja Yltsille jaksamista. Kyä nää vaa kummasti koskettaa, vaikka vaan keskustelupalsta.

Ja Kreitsu, ei oo unohdettu.
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja exsu »

Osanotto.
Avatar
Dynamo
Kitinän uhri
Viestit: 918
Liittynyt: 23.06.2013 0:05
Paikkakunta: Haarukka

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

Osanottoni JP:lle.
Tanssilattioiden Timanttipora.
Nussittuna nukut paremmin.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kottarainen kirjoitti:Osanottoni.

Mullakin on kokemusta tuosta ol-avauksesta. Kaiken surun keskellä edes vähän lievitti tuskaa se tulos, kun viimein tuli. Puoli vuotta taisi tosiaan kestää. Pitkä aika.
Kestää muutamasta kuukaudesta puoleen vuoteen. Paitsi kemialliset sitten kauemmin. Joskus mennyt puolikintoista vuotta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kiitos kaikille osanotosta.

Tänään käytiin pankissa selvittelemässä asioita. Äiti ei oikein tiennyt raha-asioista mitään, mutta hyvin kaikki jo alustavasti selvisi. Pankissa oli hyvää palvelua.

Harjoiteltiin laskujen maksua netissä.

Onneksi äiti on nykyaikainen FB-mummo, eli tietokone sinänsä ei ole kauhistus. Isä vain hoitanut kaikki raha-asiat.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kirkko antaa perinteiset traditiot ja rituaalit ja siinä mielessä kirkko on tällaisessa tilanteessa hyvä.

Isä haettiin tänään avauksesta talvihautaan (ilmeisesti eteläpohjalainen sana). Mitä muualla käytetään paikasta, jossa vainajia säilytetään kirkon vieressä ennen hautaamista?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5044
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Oh noe, osanotto Potkikselle ja Yllelle jaksuja.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Suvinen
Kitinäaddikti
Viestit: 76
Liittynyt: 16.08.2005 11:42
Paikkakunta: Keski-maa

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Suvinen »

Osanotto myös täältä.
Apua apua!
Apua elämä lähestyy
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2449
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

Noin puolentoista vuoden kaulakiikku saanee lähimmän kuukauden aikana täyttymyksensä. Ystävällisiä Terveisiä "palkan" maksajalta että koko pasha tod näk ulkoistetaan ja pelastusveneisiin on rajallinen määrä paikkoja tarjolla. Tällä naamalla ei taida asiaa olla.

Saatoin edellisessä viestissäni mainita pääkonttorin vakanssista jota hain. No, pikkuPomo oikein soitti ja blaablaablaa mutta he haastattelee teistä kahdeksesta ensin noi seittämän ja palaa sitten sun kanssa asiaan. Well, whoopie-fookin-doo. Taas tiesi arvonsa. Sanonko minne saat sen hommasi oikeasti työntää?

Myöhemmin kuulin että hommaan oli jo melkein palkattu kokonaan ulkopuolinen, mutta ilmeisesti joku paskalla istuessaan surffasi netissä kohtaan "työlainsäädäntö ja takaisinottovelvollisuus" kun paikka yhtäkkiä ilmestyikin sisäiseen hakuun. Eikä siinä mitään, kollegalle joka ei hakenut sitä soitettiin himaan ja pyydettiin. Suostui. Eikä siinä mitä, minua pätevämpi mies siihen hommaan.

Paitsi että viikkoa myöhemmin - myöhään eilisiltana - sillekin soitettiin ja todettiin että "sorry but no cigar". Ja aamulla yt-lappu odottamassa.

Olen nyt imaillut noin neljännesgallonan talousviskiä. Itkisin jos osaisin mutta nyt lähinnä naurattaa. Ei vittu. Mistä noille pelleille OIKEASTI maksetaan?

Eikä siinä yhtn mitn, mutta vaimon työnantaja lähetti samaten alkuviikosta ystävällisiä terveisiänsä. Notta ei täyskädestä puutu enää muuta kuin nuorempi saa päiväkodista ja vanhempi koulusta jonkinlaisen yt-lapun. Ja koirakin. Sitten olis täyskäsi.
Amazing shit happens!
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2449
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

Kolmatta päivää juon tätä paskafirmaa päästäni pois. Muuten kaikki hyvin mutta alkaa taloudesta loppua lantringit.

Jos joku jättämistäni hakemuksista tärppää niin mikä jottei, kyllä näitä hommia vois jatkaa. Muussa tapauksessa täydellinen alanvaihto ja toivotaan pärasta.

Päällimmäinen tunne on kuin entisellä tytöllä jonka sulho jätti rientäessään "paremman perään". Parhaimmillani olen tehnyt useammankin 16-18h päivän putkeen tän paskapuljun eteen. En mä nyt suihinottoa tai kultakelloa odottanut mutta jonkinlainen "vittu, ton äijä hoiti hyvin" olis auttanut sietämään paskan palkan ja onnettoman johtamisgyldyyrin. :kele:

Rai. Rai. Tavallaan tekis mieli jatkaa tätä kenttäkoetta ja kokeilla kauanko a) pää b) maksa c) akka kestävät tätä kurlaamista.
Amazing shit happens!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^^Kyllähän sä tämän tiedän, mutta sanon silti; älä läträä liikaa sen viinan kanssa. Asiat eivät ole koskaan niin huonosti, ettei niitä saisi alkoholilla huonommiksi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Kuka tahansa se psykologi olikaan, joka sanoi, ettei mies voi rakastaa kahta tai useampaa naista yhtä aikaa, puhui yksinkertaisesti paskaa. Tai sitten en ole mies.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Pikku päivitys isäni tilanteeseen. Vuoden alussa hänellä todettiin kaikkien vaivojensa lisäksi Gillon Parren (tai sinnepäin) oireyhtymä, joka aiheutti täys halvaannuksen. Toipuminen on edennyt hitaasti. Poikkesin juuri sairaalassa ja mieltäni piristi eniten se, että innokkaana penkkiurheilijana oli juuri saanut toimimaan 70-vuotislahjaksi saamansa MTV Total-maksukortin. Siellä se innokkaasti sängyssään väijyi Djokovicin matsia.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:että innokkaana penkkiurheilijana oli juuri saanut toimimaan 70-vuotislahjaksi saamansa MTV Total-maksukortin. Siellä se innokkaasti sängyssään väijyi Djokovicin matsia.
Sori, mutta on feikkivanhus.
Todellinen vanhus ja vielä sairas vanhus ei mitään lisäkortteja osaisi laittaa, ei käyttää tietokonetta tai edes kaukosäädintä eikä enää soittaa edes omalla kännykällään. Eikä kävelisi yhtään vaikka osaisi tosin kuin isäsi, tosivanhus ei näkisi tai kuulisi tai ymmärtäisi mitään, ei ymmärtäisi telkkariohjelmen juonesta, saati osaisi käydä kaupassa ja peräti ajaa autoaan. Nämä siitä huolimatta vaikka olisi joskus osannut. Ja vaikka vielä osasi toisin kuin sori isäsi.

Ne vain istuu, pissaa alleen, vaatii ruokaa, kaljaa, tupakkaa ja sytkäriä aamusta iltaan. Muistavat vaihtaa vaippansa vasta usean kehoituksen jälkeen.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Dynamo
Kitinän uhri
Viestit: 918
Liittynyt: 23.06.2013 0:05
Paikkakunta: Haarukka

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

^
Kyllä tossa sun todellisen vanhuksen määritelmässä on vähintään muutama väärä kohta. Esim. vaatii kaljaa + tupakkaa/sytkäriä ja vaihtaa oman vaippansa.
Tanssilattioiden Timanttipora.
Nussittuna nukut paremmin.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

Dynamo kirjoitti:^
Kyllä tossa sun todellisen vanhuksen määritelmässä on vähintään muutama väärä kohta. Esim. vaatii kaljaa + tupakkaa/sytkäriä ja vaihtaa oman vaippansa.
No kun isä ei muista vaihtaa vaippojaan (nekin nurinpäin) ja on kussut jo yhden mun tuolin ja sänkynsä piloille. Äidin kanssa sovittiin, että ei anneta sille kuin sixpäkki päivässä, annostellen. Mun pitää piiloitella niitä. Muuten se kaataisi niitä kurkkuunsa kuin viemäriin ja sillä tapaa jo sixpäkistä käy kontilleen. Muutenkaan jalat ei toimi eikä tasapaino. Sytkärin ja tupakat taas aina hukkaa, eikä voi millään katsoa pöydälle selkänsä taakse, koska liikkuu niin huonosti. Ne ja kaukosäädinkin pitää tuoda suoraan käteen.

Jääkaapille sentään löytää, vaikkei kauppaan halua muuten kuin röökinsä ja kaljansa takia.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Dynamo
Kitinän uhri
Viestit: 918
Liittynyt: 23.06.2013 0:05
Paikkakunta: Haarukka

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

^
Laita päivän kalja-annokset (siis yksi kerrallaan) röökien ja kaukosäätimen viereen. Kyllä se sinne sitten löytää, jos jääkaapillekin.
Kiukuttelee vain kuin pikkulapsi - ja poika hoitaa homman ja isä on tyytyväinen kun sai toisen juoksutettua.
Tanssilattioiden Timanttipora.
Nussittuna nukut paremmin.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Gat kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:että innokkaana penkkiurheilijana oli juuri saanut toimimaan 70-vuotislahjaksi saamansa MTV Total-maksukortin. Siellä se innokkaasti sängyssään väijyi Djokovicin matsia.
Sori, mutta on feikkivanhus.
Toi sun vanhus on rinnakkaistodellisuudesta. Oikeat vanhukset elää kasikymppisiksi raiittiina, pitää huolta lapsistaan ja lasten(lasten)lapsistaan ja ihan lopussa vasta pettää terveys ja se on sitten menoa.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Varkaudessa luuserius on hyve ja vaippa kuuluu jokaiselle.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2449
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

YT päättynyt. 12 henkilöstä viisi saa fudua, jotta osastolle asetettu 10% kulusäästö saavutetaan. Samaa kvanttimatematiikkaa kuin Sipilän laskelmissa, IMHO.

Nimiä odotellaan, mutta kyllä tämä oli tässä.

Tätä olen murehtinut, raivonnut, huutanut, kironnut, juonut raakaa viinaa pullon suusta * N ja ulvonut niin kauan että tällä hetkellä tunnepaletista jäljellä on harmitus kaikesta ylimääräisestä p*skabyrokratiasta, johon on ensimmäistä kertaa elämässäni pakko perehtyä.

Olen ollut työelämässä 14-vuotiaasta kaikki kesät, jakanut lehtiä ja mainoksia sivuduunina koulujen ohessa jne. Opiskelu ja intti poislukien sekä ensimmäistä kokopäiväduunia edeltävä 4kk olen ollut koko ajan työelämässä, tehden koko ajan 1-2 duunia. Nykyisen työnantajan palveluksessa tuli keväällä täyteen 20 vuotta eri tehtävissä.

En mä mitään mitalia odottanutkaan, mutta vähän säällisempää kohtelua koen kyllä ansainneeni. Eipä mulla kyllä viimeisen 10 vuoden aikana ole juuri kunnollista esimiestä ollut. Ovat joko tietämättömiä tai välinpitämättömiä. Kiitosta siitä että olen koko ajan omaehtoisesti yrittänyt syventää osaamistani on turha odotella. Johtuu osaltaan siitä etteivät edes ymmärrä mitä teen ja mitä kaikkea se vaatii. Taannoin painettiin suu vaahdossa kun yhtäkkiä 700 pc:n virussuojaus päätti ruveta pitämään itseään uhkana. Vastaavanlainen tilanne oli viime viikolla, toinen virusohjelmisto nappasi false posiviten tiedostoista, joiden karanteeniin joutuminen olisi kaatanut samaiselta 700 koneelta tärkeimmän sovelluksen. Tämäkin keikka hoidettiin loppuun joskus iltayhdentoista jälkeen, itseohjatusti, ilman muiden apua, vaati skriptaamista ja käsityötä, ei todellakaan riittänyt hallintakonsolista yhden napin painaminen. Lopputulema: ongelma ehti 10 koneelle, muilla ei mitään. Ja esimiehet huomioivat mitenkää? Vasta lähetettyäni asiasta sähköpostia isolla jaolla tuli yksi sana yhdeltä dirikalta: "kiitos" - sekin käpseillä, eli hajahtaa v*ttuilulta. Voin olla toki väärässäkin.

En anna todellakaan helpolla periksi, siksi vuosien varrella on pöydälleni päätynyt useita level2-3-tason issueita joista kukaan muu ei mitään ymmärrä tässä talossa. Nykyinen el jefe on teknobyrokraatti joka ei tiedä ihmisten kanssa työskentelystä ei niin yhtn mitn. Pikkupomo on ihan ok kaveri.

Lähinnä kyrpii se, että kun kärsin keskivaikeasta masennuksesta, sinnittelin koko ajan töissä. Koko reilun vuosikymmenen aikana aiheesta on saikkua ollut ehkä kolme viikkoa, nekin sen insidentin jälkeen. Olis vaan pitänyt maata kotona ja katsella kattoon. Sanoisin että ihan kiitettävä suoritus. Ei tosin näemmä kenenkään muun kuin minun mielestäni.

Pomojen etäisyyden ottaminen ja ignoraaminen kyllä asettuvat paremmin paikoilleen kun tietää mitä tulossa. Onhan se helpompi kenkiä semmoinen kaveri, jonka naamaa ei tarvitse kahviautomaatilla irtisanomisaikana katsella kuin se naapurihuoneen kaveri.

Nykyisenkaltaisia hommia olisin mielelläni jatkanut - mutta maassa on tällä hetkellä n. 20.000 työtöntä it-alalta. Itsellä ei ole tutkintoja tai sertejä, vain kokemusta. Jälkiviisastellen olisi pitänyt vaihdella duunipaikkaa useammin - mutta masentunut löysi puljun rattaista hyvän paikan jonne tuli käperryttyä vähän liiankin pitkäksi aikaa. No, myöhäistä itkeä kun köntsä housuissa. Lukemistani työpaikkailmoituksista päätellen mahdollisuuteni työllistyä alalle ovat aika lähelle nollaa.

Kotio en ajatellut jäädä silti makoilemaan. Kun sinne sohvalle istuu ja sen viinapullon ja telkkarin avaa, sieltä on vähän helvetin vaikea repiä itsensä liikkeelle.

Viinanjuontia olen vähentänyt reippaasti. Kohonneen mielialan ja vireystilan huomasin n. 10 päivän juomattomuuden jälkeen, kotiväeltäkin on asian suhteen tullut varovaisen myönteistä palautetta. Mitään muita lupauksia en kuitenkaan tee, kuin että "tänään en ota."
Amazing shit happens!
Vastaa Viestiin