Shrink

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 25.04.2019 8:33
Gat kirjoitti: 24.04.2019 17:59 Olipa hyvää työntekoa. Mies ja vaimo. Eivät vielä halunneet rahaa, vaikka tarjosin. Huomenna neljän jälkeen tulevat uudestaan.
Mukava kuulla.
Joo keittiötä tekivät, missä ei ole lajittelemista. Jääkaapin kuitenkin unohtivat tyhjentää pilaantuvasta ruuasta vaikka pyysin. Olohuone on sitten vaativampi. Pitäisi ehkä pyytää jopa lattioiden pesua, sen verran kuraa on.

Pari tuntia tekivät, että ei ihan noin "helpolla" voi laskea kokonaiseksi työpäiväksi. Mukavia ihmisiä kyllä.

Edit: Nuppivikojani juuri tuo siivouskyvyttömyys, ainakin kun tietty kaaos on saavutettu. Helsingin vuosinani en edes juopotellut, mutta niinpä vaan vanhempani tulivat kerran raivaussiivoamaan sen pienen soluhuoneeni Pasilassa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Gat kirjoitti: 25.04.2019 8:52
James Potkukelkka kirjoitti: 25.04.2019 8:33
Gat kirjoitti: 24.04.2019 17:59 Olipa hyvää työntekoa. Mies ja vaimo. Eivät vielä halunneet rahaa, vaikka tarjosin. Huomenna neljän jälkeen tulevat uudestaan.
Mukava kuulla.
Joo keittiötä tekivät, missä ei ole lajittelemista. Jääkaapin kuitenkin unohtivat tyhjentää pilaantuvasta ruuasta vaikka pyysin. Olohuone on sitten vaativampi. Pitäisi ehkä pyytää jopa lattioiden pesua, sen verran kuraa on.

Pari tuntia tekivät, että ei ihan noin "helpolla" voi laskea kokonaiseksi työpäiväksi. Mukavia ihmisiä kyllä.

Edit: Nuppivikojani juuri tuo siivouskyvyttömyys, ainakin kun tietty kaaos on saavutettu. Helsingin vuosinani en edes juopotellut, mutta niinpä vaan vanhempani tulivat kerran raivaussiivoamaan sen pienen soluhuoneeni Pasilassa.
Etkö sinä jaksa siivota vai et ehdi vai mikä siinä on? Heitätkö kaikki roskat lattialle? Pesetkö pyykkiä? Mihin maitopurkki menee kun olet sen juonut?
Ostatko liikaa tavaroita kun ne ovat sitten sotkussa? Kakka kai menee pyttyyn, mutta etkö joskus imagoinut oksennuksesta tai vesikakastakin, yöks

VAPUNAJAN MUKAVIN ARSKA
Väriterapeutti
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

Arska: Noin voi todella sanoa. En ole koskaan ollut järjestelmällinen niissä asioissa, armeijassa kaapin laittokin määräajassa tuntui ylivoimaiselta. Kotona riittävän väsynä ja masentuneea vain tipautan kaiken kädestäni. Kaaos kertyy vähitellen sellaiseksi, että en siitä itse masentuneena selviä. Ihan ylivoimaista ja tässä kunnossa olisin kuollut jo sen valtavan roskamäärän kantamiseen.

Hyvä kun joku muu tekee perusraivauksen, pikkutuhrut hinkkailen itse ja järjestän kunhan kaaoos on raivattu.. Helppoa sitten minullekin, se mikä on ihmisten normaalitilanne ennen kaaosta.

Niinhän kävi kun toiseen kertaan tuli tämä apupari seuraavana päivänä. veivät roskia ja vanhan telkkarinkin roskikseen, roskikset kuulemma täyttyivät. Jääkaapin tyhjensivät pari vuotta sitten syömättä jääneestä.Keittiötä ja vessaa ja yhden olohuoneen tahrankin siivosivat. Mutta sanoivat että diili oli vain roskien viennistä ja kieltäytyivät lattioiden pesusta. Minä vain valvoin etteivät heitä ihan summassa tavaraa pois kuten viimeksi.

Mies näki alkometrini ja pyysi puhaltamaan. Ja jumalauta 2.85!!!
Sitten makasinkin taas kuolemankrapulassa kaksi päivää. Vessaakaan en jaksanut vetää.
Kolmantena päivänä krapulasta toivuttuan aukaisin vessan, aloin järjestelemään papereitani, maksoin laskuja, siirtelin huonekaluja, hinkkasin lattian tuhka-ja mutatahroja, vaihdoin puhtaan maton jne. Tosin tarvitsin siihenkin Karhua.

Nyt koetan säntillisemmin laittaa roskat roskiin. Kyllä paikka nyt vaikka tavararöykkiöitä on laatikoissa, ei enää näytä häädön arvoiselta. Vaikkakaan mitään siisteystarkastusta ei ollut tulossa, varmuuden vuoksi raivaus. Ja joo, kyllä tähän ikään tällä suvulla on kymmenissä vuosissa roinaa kertynyt ilman hamstraamistakin. Siksi siivouksen täytyy olla valikoivaa mitä pidetään, mitä heitetään pois.
Viimeksi muokannut Gat, 30.04.2019 10:31. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kolmen promillen nurkilla kun pyörii niin ei siinä enää montaa vuotta tartte rahan riittävyydestä huolehtiakaan. Leaving lad Vegas - meininki.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 30.04.2019 9:48 Arska: Noin voi todella sanoa. En ole koskaan ollut järjestelmällinen niissä asioissa, armeijassa kaapin laittokin määräajassa tuntui ylivoimaiselta. Kotona riittävän väsynä ja masentuneea vain tipautan kaiken kädestäni. Kaaos kertyy vähitellen sellaiseksi, että en siitä itse masentuneena selviä. Ihan ylivoimaista ja tässä kunnossa olisin kuollut jo sen valtavan roskamäärän kantamiseen.

Hyvä kun joku muu tekee perusraivauksen, pikkutuhrut hinkkailen itse ja järjestän kunhan kaaoos on raivattu.. Helppoa sitten minullekin, se mikä on ihmisten normaalitilanne ennen kaaosta.

Niinhän kävi kun toiseen kertaan tuli tämä apupari seuraavana päivänä. veivät roskia ja vanhan telkkarinkin roskikseen, roskikset kuulemma täyttyivät. Jääkaapin tyhjensivät pari vuotta sitten syömättä jääneestä.Keittiötä ja vessaa ja yhden olohuoneen tahrankin siivosivat. Mutta sanoivat että diili oli vain roskien viennistä ja kieltäytyivät lattioiden pesusta. Minä vain valvoin etteivät heitä ihan summassa tavaraa pois kuten viimeksi.

Mies näki alkometrini ja pyysi puhaltamaan. Jo jumalauta 2.85!!!
Sitten makasinkin taas kuolemankrapulassa kaksi päivää. Vessaakaan en jaksanut vetää.
Kolmantena päivänä krtapulasta toivuttuaniaukaisin vessan, aloin järjestelemään papereitani, maksoin laskuja, siirtelin huonekaluja, hinkkasin lattian tuhka-ja mutatahroja, vaihdoin puhtaan maton jne. Tosin tarvitsin siihenkin Karhua.

Nyt koetan säntillisemmin laittaa roskat roskiin. Kyllä paikka nyt vaikka tavararöykkiöitä on laatikoissa, ei enää näytä häädön arvoiselta. Vaikkakaan mitään siisteystarkastusta ei ollut tulossa, varmuuden vuoksi raivaus. Ja joo, kyllä tähän ikään tällä suvulla on kymmenissä vuosissa roinaa kertynyt ilman hamstraamistakin. Siksi siivouksen täytyy olla valikoivaa mitä pidetään, mitä heitetään pois.
Olisiko nyt oikea hetki varata se psykiatrin aika?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

Dave: Ehkä. Juuri nyt kuitenkin on prioriteettina viimeisten metsätulojeni ja äitini pienen perinnön viivästymisen syy. Sitten raunioituneen hammaskalustoni hoidattaminen, ja sepäs varmasti tulee kalliiksi.

Suositteletko muuten julkista vai yksityispsykoa? Mieluummin miespuolinen saisi olla, eihän nainen ongelmiani tajuaisi.

Saisin varmaan masennuslääkkeitä myös ennen käyttämältämme yksityisneurologilstakin.

Katkaisuhoitoja hoitelen pätkittäin itse, mutta onpa kivuliasta ilman pameja.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Julkiselle et psykiatrille voi vain varata aikaa ja sinne olisi varmasti käytännössä aika vaikea päästä (siis nimenomaan psykiatrille asti).

Suosittelen yksityispsykiatrille ajan varaamista. Varmasti pystyt multitaskaamaan niin paljon, että voit varata psykiatrin ajan samaan aikaan, kun varaat hammaslääkärin ajan ja odottelet metsätulojen selviämistä.

Pelkään, että jos et _juuri nyt_ hoida asiaa, kohta on taas kämppä sekaisin ja muita esteitä.

Muista, että jos/kun psykiatri kirjoittaa sinulle sairauslomaa, siellä käyminen nettona parantaa rahatilannettasi huomattavasti. Se ei siis ole kulu, vaan tienaat sillä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 30.04.2019 11:32 Muista, että jos/kun psykiatri kirjoittaa sinulle sairauslomaa, siellä käyminen nettona parantaa rahatilannettasi huomattavasti. Se ei siis ole kulu, vaan tienaat sillä.
Jos saan sairauslomalapun, niin pitääkö minun yhdistää se Myeliini ja miten sen teen noin byrokratiana? Vai selviääkö automaagisesti?

Herraisä, 25 toukokuuta olisi taas maksettava 1600 euron Myel/Matalasku.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 30.04.2019 11:58
James Potkukelkka kirjoitti: 30.04.2019 11:32 Muista, että jos/kun psykiatri kirjoittaa sinulle sairauslomaa, siellä käyminen nettona parantaa rahatilannettasi huomattavasti. Se ei siis ole kulu, vaan tienaat sillä.
Jos saan sairauslomalapun, niin pitääkö minun yhdistää se Myeliini ja miten sen teen noin byrokratiana? Vai selviääkö automaagisesti?

Herraisä, 25 toukotuuta olisi taas maksettava 1600 euron Myel/Matalasku.
Sun ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin toimittaa sairauslomalappu Kelaan, sen jälkeen homma pyörii automaattisesti.

Itse uskon, että nyt on viimeinen mahdollisuus varata se psykiatrin aika. Kohta on taas kämppä sekaisin ja muuta estettä. Jos et nyt varaa, seuraava pysäkki on puupalttoo. En varmaan itsekään jaksa sulle enää siitä kirjoittaa, jos et nyt hoida hommaa. Jos et muuten, niin rahan takia mene.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

O.K. Rahaa olis kiva saada noinkin, eikä vain maksaa pakollisesta vakuutuksesta. Hyvä jos ei tuon kummempaa byrokratiaa. Serotoniinilääkkeet olisivat tarpeen, ja yksityisneurologilta sai pamejakin.Neurologin kanssa ei tarvitsisi liikoja keskustella. (äitini jäljellejääneet oxaminit söin loppuun jo viime vuoden keväällä, rikosluonteista)
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

Varmaan tervehtymisen merkki, mutta alan kaivata jotain päännollauskeinoa, muutakin kuin kuntoilua. Saahan siitä hyvää oloa ja terveyttä, mutta aina ei jaksa olla kiltti ja tervehenkinen, vastuuntuntoinen perheenisä.

Alkoholi on poissuljettu vaihtoehto, koska sisälmistö ei sitä kestä. Vaikka maksa ja haima klaaraisivat pienen määrän, itseni tuntien se ei kohtuudessa kauaa kestäisi. Ei viitsi herättää nukkuvaa bukowskiani. Juopottelu on mun osaltani nähty. Viimeisille aivosoluille on muutakin tekemistä.

Aina silloin tällöin tulee napattua pieni rentouttava lääkecocktail syöpäajan reseptilääkkeiden jämistä. Rentouttaa jonkinverran joo. Stimulantteja vaan valitettavasti puuttuu. Olkaatten huoleti, tiedän mitä teen ja annokset ovat pieniä.

Muutenkin dramaattisten sairastelu- ja toipumisvaiheiden ollaan saavuttu pisteeseen, jossa olen taas "tavallinen tallaaja". Olen kiitollinen siitä että sain toisen mahdollisuuden, että olen hengissä ja että näen taas lasteni kasvavan, opin töissä joka päivä uutta.

Se ei muuta mihinkään sitä, että olen nainut tylsän naisen. Seurustelun alussa valllitsevassa elämäntilanteessa se tuntui mitä järkevimmältä vaihtoehdolta. Onhan hänessä paljon hyviä puolia, mutta nyt sitä kaipaisi elämäänsä äksöniä. Sitä että asiat tuntuvat! Harmi vaan, että siippa on pohjimmiltaan kiltti, järkevä perhetyttö. Tuskin ymmärtäisi, jos tietäisi minkälaisia seksuaalifantasioita päässäni näin kevään kunniaksi jyllää. On näistä puhuttu ja jonkinlaista makuuhuoneen maustamistoimintaa vähän viriteltykin. Valitettavasti vaan hänestä olen näkevinäni, että se kaikki on päälleliimattua. Alkuun piisaa intoa, mutta sitten se jää.

Selän takana sivusuhteilla vehtaamiseen en kyllä rupea. Puhdas omatunto on paras päänaluinen. Valheiden verkkoon sotkeutuu aina ennemmin ja myöhemmin, eikä minulla ole mitään syytä loukata häntä tarkoituksella, saati aiheuttaa pienten lasteni elämään turvattomuutta, pelkoa ja vihaa. Mikään ei ole niin mukavaa käydä illalla levolle, kun tietää että ei ole mitään salattavaa // selvitettävää.

Bucket-listalla on vähän hemmetin monta juttua mitä vielä tekemättä. Rakastella mustan kurvikuningattaren kanssa. Ottaa kuntosalilla kyykkyä tekevä palmikkopäinen tiukkapeppu takaapäin repimällä sen trikoot halki. Joutua jakkupukuisen esimiehettären viettelemäksi.

Voittaa lotossa niin paljon rahaa, että voi parhaat ammattilaiset avustamaan talonrakennuksessa perheelle sekä kolmimetrisessä pitkäkeulassa itselle. Koodata killer-appi.

Adoptoida kylä kehitysmaasta. Auttaa heitä järjestämään asiansa niin, että saavat joko maanviljelystä tai tehtaassa työskentelystä riittävän toimeentulon ja taata yhteisön skidelle niin pitkä koulutus kuin mitä suinkin jatkavat käydä.

Lahjoittaa miljoona syöpätutkimukseen. Tarjota Karibian luksusristeily sekä Treella että Helsingissä minua hoitaneille / leikelleille. Tehdä vapaaehtoistyötä ongelmanuorten parissa ja järkätä skideille liikuntaharrastuksia ruutuihin tuijottamisen sijasta. Laittaa leegot uusiksi. Sekoilla viikko Sin Cityssä, kokeilla kerran kaikkia mahdollisia huimausaineita ja parhaita kurtisaaneja. Fillaroida yksin Suomesta vaikka Portugaliin. Ajaa chopperilla US 66:nen ja Pacific Coast Highway. Sukeltaa "Britannicille". Käydä katsomassa "Saturday Night Live" paikan päällä.

And so on.

Aikaa ei ole rajattomasti ja resursseja vielä niukemin. Enkä todellakaan haluisi makoilla kuolinvuoteella laskea katkerana asioita, jotka jäi konditionaalin tasolle.

Jos tämä oli se ns. keski-iän kirsi (pun intended), niin helpommalla olisin päässyt jos se olisi tullut rankimpien sytostaattihoitojen aikaan. Silloin en kyennyt tekemään muuta kuin makaamaan kouristellen sängynpohjalla ja keskittymään hengittämiseen. Vuosi sitten tähän aikaan minua ohjattiin palliatiiviseen hoitoputkeen - saattohoidon esiaste. Nyt sain jostain kosmisesta syystä toisen mahdollisuuden.
Amazing shit happens!
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^Kaikella hyvällä, säpsähdin tekstiäsi. Ota nyt hyvä mies ihan rauhassa kaikella tavalla. Tuntematta yhtään vaimoasi tai suhdettanne, mielestäni sulle on pitkällä tähtäimella vaan hyväksi rauhallinen ja kiltti kumppani. Mun mielestä sun pitäisi oppia ajattelemaan enemmän, että kaikkea ei saa, ovia sulkeutuu kun uusia avataan. Tsemppiä eniveis!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja exsu »

Rva KKK:n seksuaalimieltymyksiin en ota kantaa, mutta kannattaa muistaa että myös hänellä on aika rankkoja vuosia takana. Puolison runsas päihteidenkäyttö, erouhka päällä X- kertaa, perheen ja itsen pitäminen kasassa puolison syöpähoitojen kanssa jne. Siinä voi viedä aika pitkän hetken, ennen kun kapasiteettiä löytyy siihen, että seksi kiinnostaisi muuten kuin "voin nyt miellyttääkseni osallistua" - tyyppisellä tasolla.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

KKK kirjoitti: 04.05.2019 0:12

Bucket-listalla on vähän hemmetin monta juttua mitä vielä tekemättä. Rakastella mustan kurvikuningattaren kanssa. Ottaa kuntosalilla kyykkyä tekevä palmikkopäinen tiukkapeppu takaapäin repimällä sen trikoot halki. Joutua jakkupukuisen esimiehettären viettelemäksi.

Voittaa lotossa niin paljon rahaa, että voi parhaat ammattilaiset avustamaan talonrakennuksessa perheelle sekä kolmimetrisessä pitkäkeulassa itselle. Koodata killer-appi.

Adoptoida kylä kehitysmaasta. Auttaa heitä järjestämään asiansa niin, että saavat joko maanviljelystä tai tehtaassa työskentelystä riittävän toimeentulon ja taata yhteisön skidelle niin pitkä koulutus kuin mitä suinkin jatkavat käydä.

Lahjoittaa miljoona syöpätutkimukseen. Tarjota Karibian luksusristeily sekä Treella että Helsingissä minua hoitaneille / leikelleille. Tehdä vapaaehtoistyötä ongelmanuorten parissa ja järkätä skideille liikuntaharrastuksia ruutuihin tuijottamisen sijasta. Laittaa leegot uusiksi. Sekoilla viikko Sin Cityssä, kokeilla kerran kaikkia mahdollisia huimausaineita ja parhaita kurtisaaneja. Fillaroida yksin Suomesta vaikka Portugaliin. Ajaa chopperilla US 66:nen ja Pacific Coast Highway. Sukeltaa "Britannicille". Käydä katsomassa "Saturday Night Live" paikan päällä.

Lähes jokainen listasi asioista on ylivoimaisesti suurimmalla osalla suomalaismiehistä (esim. mulla) tekemättä. Onko sulla jossain määrin epärealistinen käsitys siitä, minkälaista elämä on? Eo. tietysti se muistaen, että sairastumisen myötä toki olet kakkaa saanut enemmän kuin moni muu, eli siinä mielessä realiteetteja on koettu liikaakin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ kärsiminen ja kuoleminen tulee lähes jokaisella vastaan. Ne on noi muut jutut niitä vähemmän yleisiä.

KKK: oliko sulla joku kakssuuntanen? Vähän meno haisee semmoselta.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Vastaan GATIN vastaukseen minulle OHEEN ISOLLA (En silti siis huuda)

Arska: Noin voi todella sanoa. En ole koskaan ollut järjestelmällinen niissä asioissa, armeijassa kaapin laittokin määräajassa tuntui ylivoimaiselta.
KIITOS VASTAUKSESTA POIKUUS. YMMÄRRÄN SINUA. LUULEN; ETTEI MOTIVAATIOTA YKSIN ELÄVÄLLÄ TARPEEKSI!!??

Kotona riittävän väsynä ja masentuneea vain tipautan kaiken kädestäni. Kaaos kertyy vähitellen sellaiseksi, että en siitä itse masentuneena selviä. Ihan ylivoimaista ja tässä kunnossa olisin kuollut jo sen valtavan roskamäärän kantamiseen.
TUO ON NYT TOTTA: SE ON MUUTEN MONELLA NÄIN: JOS TUNTEE ETTÄ JOKU VALTAVA ASIA ON PÄIN HONKIA NIIN KUKA SITTEN JAKSAA KESKITTYÄ SIIVOAMISEEN: SEHÄN OLISI SUORASTAAN OUTOA:

Hyvä kun joku muu tekee perusraivauksen, pikkutuhrut hinkkailen itse ja järjestän kunhan kaaoos on raivattu.. Helppoa sitten minullekin, se mikä on ihmisten normaalitilanne ennen kaaosta.
JOO

Niinhän kävi kun toiseen kertaan tuli tämä apupari seuraavana päivänä. veivät roskia ja vanhan telkkarinkin roskikseen, roskikset kuulemma täyttyivät. Jääkaapin tyhjensivät pari vuotta sitten syömättä jääneestä.Keittiötä ja vessaa ja yhden olohuoneen tahrankin siivosivat. Mutta sanoivat että diili oli vain roskien viennistä ja kieltäytyivät lattioiden pesusta. Minä vain valvoin etteivät heitä ihan summassa tavaraa pois kuten viimeksi.
NO KUNHAN VIEVÄT ROSKAT POIS NIIN HELPPO SIIVOTA

Mies näki alkometrini ja pyysi puhaltamaan. Ja jumalauta 2.85!!!
Sitten makasinkin taas kuolemankrapulassa kaksi päivää. Vessaakaan en jaksanut vetää.
Kolmantena päivänä krapulasta toivuttuan aukaisin vessan, aloin järjestelemään papereitani, maksoin laskuja, siirtelin huonekaluja, hinkkasin lattian tuhka-ja mutatahroja, vaihdoin puhtaan maton jne. Tosin tarvitsin siihenkin Karhua.
HEI, KOETA LOPETTAA KARHU. KOETA PUSERTAA ELÄMÄNMUUTOS. SULLA VOI OLLA KIVAA ELÄMÄÄ VIELÄ 50 nVUOTTA. JOS MÖKIN MUIJA ELÄÄ USEIN RAUHASSA KEINUTUOLILLAAN SATAVUOTIAAKSI, NIIN NÄYTÄ SINÄ ETTET LUOVUTA VIISKYMPPISENÄ!! KARHU VEKKA JA HETI. MENE ULOS JA NAUTI KEVÄÄSTÄ. KATSO TEEVEETÄ. MUTTA ÄLÄ JUO SITÄ. TÄMÄ ON KÄSKY. EN NIIN NAIIVI OLE ETTÄ LUULEN ETTÄ SE ON HELPPOA. MUTTA TEE SE: TEE SE HETI!!!

Nyt koetan säntillisemmin laittaa roskat roskiin. Kyllä paikka nyt vaikka tavararöykkiöitä on laatikoissa, ei enää näytä häädön arvoiselta. Vaikkakaan mitään siisteystarkastusta ei ollut tulossa, varmuuden vuoksi raivaus. Ja joo, kyllä tähän ikään tällä suvulla on kymmenissä vuosissa roinaa kertynyt ilman hamstraamistakin. Siksi siivouksen täytyy olla valikoivaa mitä pidetään, mitä heitetään pois.
TÄÄ ON LOISTAVA ALKU!!! HYVÄ!
ÄLÄ OLE VIHAINEN VAIKKA KÄSKIN SUN LOPETTAA KÄNNÄÄMISEN!

TOUKOARSKA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti: 06.05.2019 9:10 KKK: oliko sulla joku kakssuuntanen? Vähän meno haisee semmoselta.
Kävi myös mielessäni, kaikella hyvällä tämäkin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja exsu »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 06.05.2019 11:56
sivustahuutaja kirjoitti: 06.05.2019 9:10 KKK: oliko sulla joku kakssuuntanen? Vähän meno haisee semmoselta.
Kävi myös mielessäni, kaikella hyvällä tämäkin.
viewtopic.php?p=677765#p677765

Tätä on tarjottu viimeeksi kuusi vuotta sitten.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

Nuppitohtori (edit taisi kuitenkin olla psykologi eikä psykiatri) tarjoili aikoinaan muistaakseni hypomaniaa. Eli manian kevyempi versio. Osan oireista tunnistan mutta samanaikaisesti koen ne osaksi persoonallisuuttani, enkä katso että ne haittaisivat niin paljon elämää että niihin pitäisi hakea apua saati lääkkeitä. Pikemminkin on hyvä että taivas on välillä sädehtivän kirkas ja välillä pikimusta, eikä aina lonkeronvärinen.

Tällä hetkellä haluaisin kaikista lääkkeistä eroon, mutta kaikki pitää ajaa alas niin hemmetin hitaasti että välillä meinaa usko loppua. Muutenkin olen sitä vastaan että joka asia medikalisoidaan nykyisin. Kyllä se lähinnä on lääketehtaiden etu, että jokaiselle persoonallisuudenpiirteelle haetaan IDC-luokitus ja määritellään Käypä Hoito. Sillaihan niitä lääkkeitä saadaan hyvin kaupaksi. Nykyiseen syövän jäljiljä alasajettavaan kipulääkepatteriin kuuluu myös yksi mielialalääke. En olisi suurin surminkaan sitä halunnut ottaa silloin syöpäleikkauksen jälkeen, mutta valkonuttuinen nainen (joku kipuspesialisti, ei lanttumaakari) osasi Melkussa selittää sen niin että se on hyödyllinen myös kipulääkkeenä. Kipulääke kakkosta taas tarvitaan lievittämään kipulääke ykkösestä aiheutuvia vieroitusoireita. Joita - kuka yllättyi - ovat kovat kivut mm. kaikissa nivelissä.
Amazing shit happens!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Tietysti terveys-sairaus ei ole mikään binaarinen suure, vaan jatkumo. JOssain kohtaa, kun mennään x-akselia riittävästi sairauden suuntaan, tullaan kuitenkin tilanteeseen, jossa lääkkeestä on apua.

Sitä, missä kohtaa sinä olet, en tietenkään osaa sanoa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

Oma kokemus on, että ollaan lähempänä origoa kuin akselin loppua.

Olen saanut monet menneisyyden demonit karistettua niskastani (pahoinpitelyt ja kiusaamiset koulussa, kaikki mahdolliset syömishäiriöt, vittumaisen vaikean eron, hyvällä alulla olleen alkoholismin ja masennuksen joka vaihdellut lievän ja keskivaikean/vaikean välillä parikymmentä vuotta) ja ensi kertaa aikuisiässäni viihdyn nahoissani. No tietty laihtumisen jäljiltä roikkumaan jäänyt tyhjä mahamakkara ja jumalattoman iso leikkausarpi eivät ole kovin kauniita, mutta jos joku niistä mielensä pahoittaa, se on heidän ongelmansa, ei minun. Ohimolla näkyy snadisti harmaata ja se näyttää jopa tyylikkäältä.
Amazing shit happens!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Isäni siis kuoli n neljä vuotta sitten ja nyt äiti tuskailee, kun sijoitusosakkeen (liikehuoneisto) korjaus ja ylläpito maksaa niin, että rahat ei meinaa riittää. Ko. huoneisto oli viime vuoden lähes kokonaan (vai kokonaan?) ilman vuokralaista, nyt onneksi on vuokralainen. Vanha talo, jossa putkiremppaa (sekä käyttövesi että viemäri) ja julkisivuremppaa.

Äiti yrittänyt jo pitkään myydä ko. osaketta, mutta eihän tuolla persejönsterissä ole mitään markkinaa.

Nyt kun tänään soitin, ehdotti, että josko minä ostaisin..

Sanoin, että jos rahat meinaa loppua, annan sitten hänelle rahaa. Vaimo ei varmasti asiasta innostuisi, mutta varmasti tehtäisiin niin, että annetaan sitten sama summa molempien vanhemmille (vaimon vanhemmat eivät rahaa tarvi, päin vastoin ovat lahjoittaneet omille lapsilleen ja lastenlapsilleen, mutta tietysti reilu peli pitää olla).

Nyt kun on vuokralainen, ei akuuttia ongelmaa, mutta jos on taas pitkään ilman vuokralaista, on eläkeläisen hankala hoitaa juoksevia kuluja.

Veljensä, eli miljonäärieno, oli myös tarjonnut rahaa, mutta äiti oli sanonut, että mä pidän huolen. Oh gosh. Onhän tämä uusi elämäntilanne, mutta tietysti äiti olisi valmis urhaamaan henkensä lapsen puolesta, eli kyllä mä nyt tarv. hoidan tämän.

En viitsi sanoa tästä vaimolle mitään, koska turha alkaa tässä vaiheessa riitelemään asiasta, kun asia ei ole ajankohtainen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja exsu »

Onko sun puolisolla oikeasti tuollainen suhde rahaan, vai onko nämä sun pelkoja? Mä en osaa kuvitella mitään tilannetta nykyisessä tai entisissä yhteistalouksissa, missä pitäisi riidellä omassa kodissa oman tai puolison lähimmän perheen tukemisesta silloin, kun se ei ole omasta arjesta kohtuuttomasti pois.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Niin. On totta, että tämä on mun arvio tilanteesta, eihän sitä ole vielä testattu. Mutta päätellen siitä, miten mustasukkaisesti mun vaimo suhtautuu äitiini kohdistamaani huomioon, pelkään, että asia ei olisi ongelmaton.

Muistan myös, miten äitini rintasyövän tapauksessa, kun asia ei meinannut mielestäni riittävän nopeasti edetä kunnallisella, sanoin, että voin maksaa operaation privaatissa. Vaimo ei ollenkaan innostunut asiasta.

Tietysti täytyy myös kertoa se, että mun vanhempani aikoinaan tekivät testamentin, jossa kaikki menee mun lapsille (mistään isoista rahoista ei tosiaan kyse), koska halusivat poistaa sen mahdollisuuden, että mä perisin ja siitä sitten mahd. eron yhteydessä menisi osa vaimolle. Eli ehkä he aloittivat wattuilun. Ko. testamentti nykyään mun äitiäni kaduttaa, mutta itsehän ovat sen aikoinaan tehneet. Epäilen, että mun isä oli aloitteellinen, hän ei ehkä koskaan voinut sietää niin vahvaa naista kuin vaimoni.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 12.05.2019 16:02. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Käänteinen asuntolaina ei taida onnistua liikehuoneistoon?

Tosin jos persjönsterissä niin voi olla pankillakin nihkeää.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin