Shrink

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

urpiainen kirjoitti: 12.08.2019 10:26
James Potkukelkka kirjoitti: 12.08.2019 10:12 Ainakaan vielä ei ole käämi alkanut käryämään.
Kokeile aloittaa jokin Kitinä-asiakeskustelu!
Totta. Itse asiassa Cityn ja Kitinän asiakeskustelut ovat osaltaan minua alkoholisoineet. En nimittäin pysty lukemaan saati kirjoittamaan niihin muuten kuin alkoholin vaikutuksen alaisena.
Ja sitten kun joku kommentoi, piti kommentoida takasin jne. Loputon suo.

Ihmiset elävät eri maailamoissa. Kommunikaatio ei onnistu muuten kuin sattumalta tai jos olet jo alunperin samaa heimoa.

Ja se netttiväittely on oikeastaan turhaa, tässä vieraiden alienien maailmassa. Ehkä voi saada ulkopuoliset lukijat miettimään, vastaväittäjäänsä ei koskaan. Homiekin pyysi minua taas kirjoittamaan elukkakeskusteluihin. Minä ettei se hyödytä ja tajuutko etten jaksa, minä teen kuolemaa.

Kreitsukin kerran kirjoitti (tulkintamuistikuva) , että vaikka miten vastaväitteetkin ennakoiden yrittää vääntää rautalangasta, se kuitenkin ymmärretään väärin. Tulkintoina, joita kirjoittaja ei ole tarkoittanut.

Itselläni yleisemmin... paitsi että taisin jättää äitini pulaan hänen viimeisenä yönään...

On tämä totaalinen yksinäisyys. en saa vanhoihin kavereihini yhteyttä. Nekin ehkä helpottaisivat vaikkei samaaa niin pitkäaikaista kuin perheessä, mutta uudet kaverit jostain baarista eivät. Ei niiden horinoita jaksa edes sivusta kuunnella.

Joten se Koti, ydinperheen yhteiset asiat ja perinteet.. osin yhteiset asenteet ja mielenkiiinnonaiheet.. eivät merkitse ulkomaailmalle yhtään mitään. Eikä saa todellista henkistä eikä fyysistä tukea (no jälkimmäisen rahalla)

Tämä äkillinen totaalliyksinäisyys on kuin tipahtaisi tyhjyyteen tai astuisi tyhjään. Mikään ei merkitse muille mitään. (Ei Homiellekaan)

Minä joskus sanoin vanhemmilleni. "Ei siellä ulkona ketään ole".

Ja äitini tapasi siteerata en tiedä kenen runoilijan säettä:
"Kuljin maailman läpi yksin. Tuli vain muutama tuttu vastaan".

Tietenkään tuollainen ei häiritse baarijuntteja tai edes laimeaa Homieta, jolla ei ole kunnon suhteita edes vanhempiinsa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 12.08.2019 11:57

Tietenkään tuollainen ei häiritse baarijuntteja tai edes laimeaa Homieta, jolla ei ole kunnon suhteita edes vanhempiinsa.
Mitä ajattelet siitä, että toistuvasti loukkaat homieta, joka ei koskaan loukkaa sua, ja on ainoa kaverisi?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.08.2019 10:12 Nyt 4. päivä ilman paroksetiinia. Edeltävästi olin pitkään jo syönyt homeopaattista annosta, eli 1/4 vakioannoksesta. Ainakaan vielä ei ole käämi alkanut käryämään.
Olen ainakin kaksi kertaa yrittänyt lopettaa aiemmin. Ekalla kerralla iski voimakas ahdistus. Oli pakko aloittaa sen takia uudelleen. Toisella kertaa hyvin hitaasti ajoin alas, kuten nytkin. Silloin iski jonkinasteinen masennus. Jos ei nytkään onnistu, niin sitten seuraava kokeilu ehkä eläköitymisen jälkeen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.08.2019 12:05
Gat kirjoitti: 12.08.2019 11:57

Tietenkään tuollainen ei häiritse baarijuntteja tai edes laimeaa Homieta, jolla ei ole kunnon suhteita edes vanhempiinsa.
Mitä ajattelet siitä, että toistuvasti loukkaat homieta, joka ei koskaan loukkaa sua, ja on ainoa kaverisi?
Nothing much. Ihan vieras olento vieraassa maailmassa. ei tosiystävä, ei joka suostuisi fyysisen apuun edes rahalla. Tosin joo, ensialkuun työläännyin soittohinsa (vuosiahan niitä, yksinäinen kai hänkin) , äitini delattua Homien soitot pitivät minut edes elossa. Kiitos.

Minä taas puhelimessa yritän peesata Homien juttuja jos ja kun ne liittyvät omaan elämän"kokemukseeni". Ja kuuntelen kärsivällisesti Homien muitakin juttuja. Jos minä (oikeastaan vittumaisuuttani) selostan omia mielenkiintojani, Homie ei vastavuoroisesti sano mitään.Ei ilkeyttään, vaan koska ne ovat hänen maailmansa ulkopuolisia. Ollaan vain niin eri maailmoista.

Ja sori, ei mulle sosiaalisuus merkitse kuin samojen kiinnostusten perheessä tai ystävyydessä tai bisneksestä tai joskos saisi pillua. Ei se, että kymmeniä kiloja lihaa jonka kanssa horista. vaikka kai se useimmille on just se elämänsisältö.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Ehkä ei kannata ihmetellä, miksi ei ole kavereita...
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Gat, me ihmiset olemme yllättävän samanlaisia, meillä on yllättävän paljon yhdistäviä asioita. Vaikka nyt oletkin normaalia vahvemmassa ihmisvihamoodissasi, koitapa ajatella, mitä mainitsin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Gat kirjoitti: 12.08.2019 12:23
Ja sori, ei mulle sosiaalisuus merkitse kuin samojen kiinnostusten perheessä tai ystävyydessä tai bisneksestä tai joskos saisi pillua.
Voihan sitä olla kiinnostunut toisesta ihmisestä ja sen vuoksi jutella vain toista kiinnostavista asioista. Ei ihmisten kanssa minglailla sen takia, että pääsisi keskustelemaan omasta lempiaiheestaan. Harrastusfoorumit yms. ovat olemassa tuollaista varten.

Sinulla tosin on aika vähän annettavaa vaikkapa kuulentoharrastajalle, koska et käsittääkseni koskaan ole nähnyt vaivaa ymmärtääksesi aihetta kovin syvällisesti. Oman raketin onnistuneesti laukaissut Pertti Perusinssi kyllästyisi nopeasti juttuihisi.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

sivustahuutaja kirjoitti: 12.08.2019 13:43
Gat kirjoitti: 12.08.2019 12:23
Ja sori, ei mulle sosiaalisuus merkitse kuin samojen kiinnostusten perheessä tai ystävyydessä tai bisneksestä tai joskos saisi pillua.
Voihan sitä olla kiinnostunut toisesta ihmisestä ja sen vuoksi jutella vain toista kiinnostavista asioista. Ei ihmisten kanssa minglailla sen takia, että pääsisi keskustelemaan omasta lempiaiheestaan. Harrastusfoorumit yms. ovat olemassa tuollaista varten.

Sinulla tosin on aika vähän annettavaa vaikkapa kuulentoharrastajalle, koska et käsittääkseni koskaan ole nähnyt vaivaa ymmärtääksesi aihetta kovin syvällisesti. Oman raketin onnistuneesti laukaissut Pertti Perusinssi kyllästyisi nopeasti juttuihisi.
Miksi jutella vain toista kiinnostavista asioista kuten Homien kanssa yritän tehdä. Ellei sitten toisella ole pillua, jota Homiella ei ole. Enkä panisi vaikka olisikin. :mrgreen:

Enkä mä oleta,että jostain kuulennoista pitäisi jutella, kunhan että sellaiset jollekin jotain merkitsevät, ja tuskin kenelläkään nyt. Tarkoitan, että mistä asista vain löytää kiinnostuneita ympäri maailmaa netistä nykyään, mutta tuskin kaduilta tai lähibaaareista. Eikä sen kiinnostuksen niin detaljoitunutta niillä tarvitsisi olla.

Vaikkakin Homie eläinsuojelinakaan ei ole koskaan lukenut edes suurten eläintutkijoiden klassisia populaarikirjoja. Kuulemma lukion biologian kirjaa, hahhah.

Ja sitäpaiten minähän olen avaruuslentojen superasiantuntija näin amatööriksi, vaikkakaan en osaa keksiä mitä polttoainetta tarkalleen laittaisin omaan Bucketshippiini.. Hypergolisia luultavasti eikä vety/happea. Vievät vähemmän tilaa.

Mutta joo, eihän vanhempienikaan kanssa ollut yksi yhteen kiinnostuksia, mutta siinä kombossa aika paljon, ja yhteinen menneisyys, perinteet, puheenaiheet ja aika pitkälle asenteetkin. Nyt ei hotsita keskustella NHL-lätkästä jossain baarissa kiinnostunutta näytellen tai kuunnella suomipop-karaokea.

On kai mulla se siivoojanainen, eikä senkään kanssa liene mitään yhteistä, varattukin. Mutta on ystävällinen ja siivoaa pikkurahalla. Ei sinänsä ystävyyttä vaikka niin hän voi luulla.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ harrastajat löytyvät harrastajien parista. Muuten jonkin kapean yhteisen kiinnostuksen kohteen löytäminen on epätodennäköistä ja vaatii isoa sosiaalista verkostoa, jota sinulla ei ole.

Kahvi on yleisempi kiinnostuksen aihe kuin kuulennot. Silti en ole törmännyt esim. duunissa yhteenkään semivakavaan kahviharrastajaan. Duunipiirini ovat kuitenkin paljon suuremmat kuin sinun verkostosi.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Yritä nyt Gat miettiä, mitä haluaisit tehdä noin harrastuspohjalta ja rupea sitten tekemään sitä, niin saisit elämääsi edes jotain sisältöä. Raha ei liene este.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kirjoitustensa perusteella Gat edellyttää toimivalta sosiaaliselta ystävyyssuhteelta toiseen ihmiseen lähinnä kolmea asiaa:

(i) Potentiaalisen ystävän on oltava valmis pyyteettömästi auttamaan gatia hänen arkipäivänsä ongelmissa. Erityisesti ystävän tulee olla valmis auttamaan Gatia siivoamisessa, vaatteiden pesussa, ostosten teossa, henkilökohtaisen hygienan hoidossa ja ruoan valmistamisessa. Toisin sanoen, ystävän tulee olla valmis huolehtimaan Gatin puolesta, että Gatin arki sujuisi normaalisti eikä Gatin tarvitse itse omaksua vastuullisen aikuisen asemaa.

(ii) Ystävän tulee olla myös leikkitoveri. Mutta ei niin kuin tasapuolinen ystävä, vaan kuin hyvänsuopa yleisö joka ihailee ja taputtaa käsiään Gatin mielenkiinnonkohteille ja Gatin niiden suhteen osoittamalle osaamiselle ja pystyvyydelle. Gat määrittää agendan, ystävä ihailee ja tukee. Gat on valmis testaamaan potentiaalisen ystävän sitoutumista syytämällä jatkuvasti loukkauksia ja julkisia häpäisy-yrityksiä potentiaaliselle ystävälle: vain henkilö, joka tyynenä ja provosoitumatta kestää tämän yksisuuntaisen aggression eikä hylkää Gatia edes tämän kiukutellessa poikkeuksellisen uhmakkaasti voi todistaa olenasa Gatin ystävyyden arvoinen.

(iii) Roolimalli ja mittapuu sosiaaliselle suhteelle ja ystävälle on Gatin äiti. Hän tosiaan eksplisiittisesti pitää ystävyyssuhteen ideaalimallina suhdetta vanhempiinsa; ystävän tulee olla kuin äiti. Yleensä tällainen ei aikuisten keskuudessa ole kovin yleinen toive ystävyyssuhteiden luonteelle, mutta Gat toistelee tätä jatkuvasti.

Kuten nokkela lukija havaitsee, kaikki kolme piirrettä liittyvät kiinteästi toisiinsa ja ovat tavallaan sama asia. Kuten muussakin elämässään, Gatin olemista määrittää jonkinlainen epäterve kiinnipito objektiivisesti katsoen ei-niin-ideaalista lapsuudenperheestään ja kyvyttömyys astua ulos lapsen roolistaan.

Tämä on traagista, sillä vaikka aikuiset ovat usein valmiita katsomaan lasten tämän tyyppistä egoistista narsismia läpi sormien ohimenevään kehitysvaiheeseen kuuluvana (ja koska lapseen ei ole tarkoituskaan muodostaa tasaveroista ja molempien tarpeita symmetrisesti tyydyttävää suhdetta), toiselta aikuiselta tällaista egoistista yksisuuntaisuutta ei kuitenkaan tyypillisesti oikein suvaita. Gat ei kuitenkaan muuhun, ainakaan ilman aika pitkäkestoista ammattiapua, näytä kykenevän, ja jää yksin. Ja kärsii tästä yksinäisyydestä kylmässä maailmassa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Hyvin kiteytetty.

Normiaikuinen ei siedä lapsimiestä (paitsi rahaa vastaan). Kahden lapsimiehen taas on hankala tulla toimeen. Lapsimiehen ja lapsinaisen pareja olen havainnut aika paljon, eli tuollainen kombo voisi onnistua. Noissa kai toinen on toiselle äidin kuvatus ja toinen se isän kuvatus.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^^ Näin. Lisäisin/täsmentäisin tuohon vielä ehkä tärkeimmän. Gat ei ole missään vaiheessa itsenäistynyt. Kasvatus ei ole sisältänyt riittävästi itsenäistymistä tukevia elementtejä, vaan Gat on myös seksuaaliselta ymmärrykseltään jäänyt varhaisteiniksi. Näin ei tapahdu vahingossa, vaan johtuu kyvyttömyydestä ja haluttomuudesta toimia vastuullisena vanhempana.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 12.08.2019 18:11 ^^ Näin. Lisäisin/täsmentäisin tuohon vielä ehkä tärkeimmän. Gat ei ole missään vaiheessa itsenäistynyt. Kasvatus ei ole sisältänyt riittävästi itsenäistymistä tukevia elementtejä, vaan Gat on myös seksuaaliselta ymmärrykseltään jäänyt varhaisteiniksi. Näin ei tapahdu vahingossa, vaan johtuu kyvyttömyydestä ja haluttomuudesta toimia vastuullisena vanhempana.
Tarkoitat varmaan vastuullisena aikuisena?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Normaalit vanhemmat eivät kyllä.myöskään muodosta parasiittinomaista taakkaa lapselleen vaatimalla alituista läsnäoloa ja kieltäytymällä ammattihoivasta. Siitä huolimatta Gattacan kokee että ei tehnyt tarpeeksi, kun vanhus kuoli vanhuuttaan ja sairauttaan. Napanuora kuristaa haudan takaakin.

Kertakaikkiaan mysteeri, miten kukaan lastaan rakastava mahdollistaa moisen.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Joo.

https://www.iltalehti.fi/alma-lab/a/718 ... 4c56ff0015

Siitä mallia ja alat Suomen Aragorniksi.
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

sivustahuutaja kirjoitti: 12.08.2019 15:24 ^ harrastajat löytyvät harrastajien parista. Muuten jonkin kapean yhteisen kiinnostuksen kohteen löytäminen on epätodennäköistä ja vaatii isoa sosiaalista verkostoa, jota sinulla ei ole.

Kahvi on yleisempi kiinnostuksen aihe kuin kuulennot. Silti en ole törmännyt esim. duunissa yhteenkään semivakavaan kahviharrastajaan. Duunipiirini ovat kuitenkin paljon suuremmat kuin sinun verkostosi.
Tuo on itsestäänselvää. Netissä on se hyvä puoli, että mistä vain kiinnostuksenaiheestaan löytää tietoa ja kokonaisia keskustelusivustoja. Tosin se on sirpaleina maailmalla, ja ei heitä sun muut omat asiat luultavasti kiinnosta.

Vaan vertauskohta sinun kahviesimerkiisi olisi, jos yllättäen huomaisit ettei kukaan tavan tallaaja olisi koskaan kuullutkaan kahvista.

Ei mun vanhempienkaan kanssa ihan yhteistä kiinnostusmaailmaa ollut. Yhdellä jotain, toisella toista, joskus paljonkin leikkauspintaa. Minulla omani ja sukupolvikuilu tietysti, kuitenkin periaatteessa samanmielisten aika modernien ihmisten perheessä. Tärkeämpää se yhteinen koti, yhteinen historia, yhteiset perinteet, yhteiset tutut arkiasiat. Niiden merkitys katosi sen siliän tien heidän kuollessaaan.

Karkeana tahallani yksinkertaistettuna esimerkkinä vaikka että mitä laatikoita täällä on. No suvun antiikkiarkkuja perkele. Tai kun serkkuni vaimo kävi siellä maalla ja katseli pihalle, kysyi: "Mikä talo se tuussa on? " Ei ilmeisesti ollut aittaa nähnytkään.

Tai kun meillä oli koira, äitini kirjastonhoitajatoveri ihmetteli vieläkö haluamme sitä pitää ja miksi se pissatessaan nostelee koipea eikä tee kerralla.

Ja nuo vain simppeleitä selkoesimerkkejä siitä yksinkertaisemmasta päästä asioiden kirjosta.

Baareissa kun kuuntelen ukkojen turinaa siihen osallistumatta, niin onpa minusta niin tylsää, ettei jää edes mieleen. Enkä osallistu, todennäköisesti saisin turpiini. He taas ovat valmiiksi niin samaa heimoa, että ei varmaan tule mieleenkään kiinnostavatko juttunsa piirinsä ulkopuolisia.

Siis sitä maailman kokonaisuutta ja merkityksiä ei enää ole vanhempienikin kuoltua eikä minulla sukua eikä vanhoja ystäviäkään enää ole. Tässä loppuikäni istun netin ja telkkarin välissä.
urpiainen kirjoitti: 12.08.2019 16:45 Kirjoitustensa perusteella Gat edellyttää toimivalta sosiaaliselta ystävyyssuhteelta toiseen ihmiseen lähinnä kolmea asiaa:

(i) Potentiaalisen ystävän on oltava valmis pyyteettömästi auttamaan gatia hänen arkipäivänsä ongelmissa. Erityisesti ystävän tulee olla valmis auttamaan Gatia siivoamisessa, vaatteiden pesussa, ostosten teossa, henkilökohtaisen hygienan hoidossa ja ruoan valmistamisessa. Toisin sanoen, ystävän tulee olla valmis huolehtimaan Gatin puolesta, että Gatin arki sujuisi normaalisti eikä Gatin tarvitse itse omaksua vastuullisen aikuisen asemaa.
Ei ihan noin. Sitäpaitsi vanhempieni loppuvuosina minähän se hoidin heitä. Ei minua muuten tarvitse paapoa, kunhan suurimmassa hädässäni ja yksinäisyydessäni olisi ystäviä, jotka tulisivat joskus vähän henkisesti tukemaan ja jelppimäänkin, ilman isoa rahallista korvausta. talkoohengessä: Jo sellainen aktivoisi minuakin toimimaan säntillisemmin.
urpiainen kirjoitti: 12.08.2019 16:45 (ii) Ystävän tulee olla myös leikkitoveri. Mutta ei niin kuin tasapuolinen ystävä, vaan kuin hyvänsuopa yleisö joka ihailee ja taputtaa käsiään Gatin mielenkiinnonkohteille ja Gatin niiden suhteen osoittamalle osaamiselle ja pystyvyydelle. Gat määrittää agendan, ystävä ihailee ja tukee. Gat on valmis testaamaan potentiaalisen ystävän sitoutumista syytämällä jatkuvasti loukkauksia ja julkisia häpäisy-yrityksiä potentiaaliselle ystävälle: vain henkilö, joka tyynenä ja provosoitumatta kestää tämän yksisuuntaisen aggression eikä hylkää Gatia edes tämän kiukutellessa poikkeuksellisen uhmakkaasti voi todistaa olenasa Gatin ystävyyden arvoinen..
Ei noinkaan.
Ystävä on tietenkin myös leikkitoveri. Joka syöttää toki omia mielenkkiintojaan ja leikkejään. Joihin tarttuu, jos ja kun persoonallisuustyyppi ystävän kanssa on samantyyppinen. Juhaniturbohaltijakin esitteli minulle raskaan hevin, Apollinairen ja Kalervo Palsan sarjakuvat. :mrgreen:

Keskinäisestä kehumisesta ei vuosieni varrella ole ystävyyssuhteissa (on niitä joskus joitakin) ollut kyse, vaan yhdessä viihtymisestä. Johon kuuluu toverillinen jäynäkin.

Tai jos taas Homieta tarkoitat, en ole koskaan pitänyt häntä edes potentiaalisena tosiystävänä. ollaaan ihan eri maailmoista, ja yhteiset mielenkiinnotkin ovat eri perusteista. Joskus aikoja sitten Homien juttuihin tylsistyäni sanoin Homielle, että ei minusta ole hänen tukihenkilökseen. Äitinikin kuoltua se kääntyi, koska Homie on ainoa ihmisääni jota kuulen. Saa sitten kuulla suruni.
urpiainen kirjoitti: 12.08.2019 16:45 (iii) Roolimalli ja mittapuu sosiaaliselle suhteelle ja ystävälle on Gatin äiti. Hän tosiaan eksplisiittisesti pitää ystävyyssuhteen ideaalimallina suhdetta vanhempiinsa; ystävän tulee olla kuin äiti. Yleensä tällainen ei aikuisten keskuudessa ole kovin yleinen toive ystävyyssuhteiden luonteelle, mutta Gat toistelee tätä jatkuvasti.
Bullshit.
Molemmat vanhempani olivat hankalia tapauksia.Riideltiin paljon, puhuttiin suoraan, en ollut kohtelias. Mutta niin vain kävi, että olin heidän seurassaan ja lopulta oli pakko olla enemmn kuin useimmat ihmiset. Hämmästyttävän välinpitämättömiä ja toietämättömiä useimmat ihmiset vaikuttavat olevan vanhemmistaan. Ja se tässä jäytää, että se meidän yhteinen maailma ja perinne ei merkitse ulkomaailmalle mitään, se raukeaa tyhjiin kun ovesta ulos astuu.

Olisi eri asia, jos minulla olsi vaimo ja omia lapsia ja koti niin, mutta kun ei ole eikä tule. Ei ketään eikä mitään.
So Hard kirjoitti: 12.08.2019 18:20 Normaalit vanhemmat eivät kyllä.myöskään muodosta parasiittinomaista taakkaa lapselleen vaatimalla alituista läsnäoloa ja kieltäytymällä ammattihoivasta. Siitä huolimatta Gattacan kokee että ei tehnyt tarpeeksi, kun vanhus kuoli vanhuuttaan ja sairauttaan. Napanuora kuristaa haudan takaakin.

Kertakaikkiaan mysteeri, miten kukaan lastaan rakastava mahdollistaa moisen.
No kun me olittiin kaikista ongelmista huolimatta kiinteä kotilauma, eikä heilläkään loppujen lopuksi muuta ollut kuin toisensa ja minut. ei edes sukua lähellä ainakaan.

Eikä ne vanhainkodit ole kivoja paikkoja ainakaan lehtijuttujen mukaan, totta kai välttelivät sellaiseen menemistä. Minäkin toivoin, etteivät joutuisi vaan voitaisiin jatkaa entisellään. Sitäpaitsi ei niihin pääsykään ole niin helppoa kuin teidän Stromsössä. Äitini kerran kyseli, ja sille kivahdettiin: "Ettekö ymmärrä, että jonkun täytyy kuolla ennen kuin täällä paikka vapautuu." Enoni oli lopuksi palvelukotijonossa, mutta kuoli tavalliselle sairaalan osastolle 90-vuotiaana. Kotihoito taas jo aiemmin kieltäytyi enää tulemasta (lääkeannostelua ja safkan tuontia lukuunottamatta) ja ottamasta päivittäistä vastuuta, joten me sinne avuksi.
Viimeksi muokannut Gat, 12.08.2019 20:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja So Hard »

50-vuotiaan äijän ei oidä olla äidin helmoissa "kotilaumana." Se on ihan sekopäistä että sallivat ja mahdollistivat.
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard kirjoitti: 12.08.2019 20:35 50-vuotiaan äijän ei oidä olla äidin helmoissa "kotilaumana." Se on ihan sekopäistä että sallivat ja mahdollistivat.
No mitä mun olisi pitänyt sille tehdä? Lopettaa kirveenhamaralla vai? Kun se maatilani oli äidin lapsuudenkoti, ja isän kanssa olivat siellä joka kesä 50-luvulta asti. Varkauden kämppä taas minun lapsuudenkotini. Sopimus oli, että voidaan olla kummassa paikkaa vaan, ja vuokraa ei peritä.

Auton ostin kyllä, että saatoin asua välillä heistä erillään jommassakummassa paikassa. Ei toiminut enää, kun isäni ei enää uskaltanut ajaa, joten minä kuljettajana.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Gat kirjoitti: 12.08.2019 20:45
So Hard kirjoitti: 12.08.2019 20:35 50-vuotiaan äijän ei oidä olla äidin helmoissa "kotilaumana." Se on ihan sekopäistä että sallivat ja mahdollistivat.
No mitä mun olisi pitänyt sille tehdä? Lopettaa kirveenhamaralla vai? Kun se maatilani oli äidin lapsuudenkoti, ja isän kanssa olivat siellä joka kesä 50-luvulta asti. Varkauden kämppä taas minun lapsuudenkotini. Sopimus oli, että voidaan olla kummassa paikkaa vaan, ja vuokraa ei peritä.

Auton ostin kyllä, että saatoin asua välillä heistä erillään jommassakummassa paikassa. Ei toiminut enää, kun isäni ei enää uskaltanut ajaa, joten minä kuljettajana.
Mitä osaa et ymmärtänyt? Ihmisen on tarkoitus itsenäistyä ja rakentaa oma elämänsä. Vanhempien rakkautta on ajaa arka äkin lintu pesästä että oppii lentämään.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 12.08.2019 16:45 ..
Hear hear!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 12.08.2019 18:20

Kertakaikkiaan mysteeri, miten kukaan lastaan rakastava mahdollistaa moisen.
Gattiksen isähän oli kaupattu huutolaisena muistaakseni (tosin kuulostaa hiukan anakronistiselta, wikipedian mukaan systeemi loppui jo 1923, oliko se sittenkin isosisä?). Joku lähisukulaisista käveli junan alle, olisiko se ollut se isoisä? Eli gattiksen isällä ei ollut terveitä rakastavia vanhempia. Eli keittiötsygoloogina näkisin juurisyyn olevan tuolla.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

urpiainen kirjoitti: 12.08.2019 16:45Kirjoitustensa perusteella Gat edellyttää toimivalta sosiaaliselta ystävyyssuhteelta toiseen ihmiseen lähinnä kolmea asiaa:
Tuli mielenkiintoisia vivahteita kun korvasin tekstistä:

Gat -> Kim Jong-un

äiti -> suku
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard kirjoitti: 12.08.2019 20:48 Mitä osaa et ymmärtänyt? Ihmisen on tarkoitus itsenäistyä ja rakentaa oma elämänsä. Vanhempien rakkautta on ajaa arka äkin lintu pesästä että oppii lentämään.
Tuokin on itsestäänselvää.
Teidän kitinäneuvollenne on vain yhteistä, että ne perustuvat jo alunperin normaalimpaan tilanteeseen eli kähkäh rinnakkaistodellisuuteen. Jos asetelma onkin paljon monimutkaisempi, ei teillä siihen olisi neuvoja. Kunhan ihmettelette.

Äiditäni kyllä yksi psykiatri käsienpesuneuroosini aikaan kysiyi tietääkö äitini mitä on "napanuoran katkaisu". Siitä äiti loukkaantui, kun psyko esitti, että äitini pitää minua tahallaan sairaana pitääkseen perheen koossa. Minä en sellaista huomannut vaikka ehkä mahdollista. Kauhufilmimatskua.

Muutenhan minä olin hilseenne yli menevien olosuhteista johtuen niihin sidoksista, että lopulta oli pakkokin asua yksissä paikassa tai toisessa. Enkä halunnut eikä olisi ollut sen "ystävyyssuhteen", myötelämisen, vertaistuen tai käytännön asioidenkaan takia minun järkevää heittää vanhempiani läkkä ääreen. Eihän minulla lopulta muitakaan ollut, veivät kaiken aikani niin, että äitiä ei lopulta voinut jättää päiväksikään yksin. Jos kaatui, ei itse päässyt ylös lattialta.

james Potkukelkalle, että ei isäni "huutolaispoika" ollut, kunhan orpouduttuaan siirrettiin Pohjanmaan persjönsteriin ihan junttisukunsa hoivaan.

Isänäitini taas kuoli kuulemma hoitovirheeseen, kaksi viikkoa jonka jälkeen isoisäni menikin junan alle, vaikka oli ratavartija. Isälläni ei siis tosiaan tullut kokemusta normaaliperheestä.

Minua ei varsinaisesti kasvatettu, paitsi että isän metodi oli jatkuva moittiminen ja usein minun julkinenkin häpäisyni. Ei opettanut, vain arvosteli jos poikkesin itsestäänselvyyksistä hänen maailmassaan. Luulen, että se saattaisi minut hänen mukaansa "tavalliseksi", vaikka isän tavallisuus ei ollut enää nykyajan tavallisuutta. Tuo ei toiminut minuun, päinvastoin toi kapinamieltä.

Sitten vielä ne isän 70-80-luvun naisjutut, hirveitä tilanteita. Joten ei ihmekään, että nuoren ihmisen nuppi menee vähän sekaisin siinä ristivedossa.

Eihän nämä vastaa kuin jos olisi ollut uskonnollista tai poliittista aivopeua (vanhempani eivät sellaisia ollenkaan) saati sitten perheväkivaltaa tai insestiä. No ei.

Mutta ehkä joo vinouttavaa olemista muuten.

Vanhemmilleni kerran valitinkin, että nämä tilanteet ovat kuin olisi työnnetty limaisia lonkeroita suu, sieraimet, korvat, silmät ja persereikä täyteen. Se kuluttava pitkä oikeusjuttukin, jonka senkin asetelma oli nussittu kauan ennen syntymääni.

Toisaalta vanhempani olivat ihan samojen olosuhteiden uhreja hekin.

Äitini vanhemmat myös kuolivat ennen syntymääni, syöpään. Äidinäitini kuulemma vietti aikaa mielisairaaloissa.

Äidilleni tärkein ihminen oli se enoni. Saattoi hankaluuksiin sen talonkin kanssa, kun ei millään uskaltanut puhua enolleni, palvovan kunnioituksen takia.

Sitten me tänne hevonvitun Varkauteen, vanhempani työn perässä. Eikä täällä mitään sukua ole.
Viimeksi muokannut Gat, 15.08.2019 9:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Joka tapauksessahan asia on niin, että menneisyyttä et voi muuttaa. Nykyisyyteen ja tulevaisuuteen voit vaikuttaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin