Shrink

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16596
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 13.08.2019 10:44 ^Joka tapauksessahan asia on niin, että menneisyyttä et voi muuttaa. Nykyisyyteen ja tulevaisuuteen voit vaikuttaa.
Mm. Täysin asiantuntematon ja siten määritelmän mukaan objektiiviseksi kitinä-neuvoksi kelpaava hunchini on, että Gatin jos kenen voisi olla ihan hyödyllistä uudelleenkirjoittaa ammattihenkilön avulla menneisyytensä narratiivia eli sitä, kuka Gat on. Viina pois ja terapiaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 13.08.2019 10:44 ^Joka tapauksessahan asia on niin, että menneisyyttä et voi muuttaa. Nykyisyyteen ja tulevaisuuteen voit vaikuttaa.
Taas itsestäänselvää klistää ja Valittujen Palojen elämänohjeita.
Minä olen loppuunkulunut. Elämäni koostuu vain hengissä pysyttelyssä yksin tyhjyydessä. laskujen maksamisesta, yrityksissä nyt pitää edes tätä kämppää siistinä ja kuolemankrapuloiden välttelystä. Ilman motivaatiota, vaikka enhän minä ihan vielä kuollakaan halua. Ei ole muuta sisältöä kuin telkkari ja netti 90 asteen kulmassa ja pyörivä nojatuoli.

Muuten kun kuolen, toivoisin jaksavani sanoa viimeisellä korahduksellani (Vaikka ei muille merkitse mitään):

Rock´n´roll.
Äiti, Isä, Ferri.


(Ferri siis se perheenjäsen-koiramme. Keskushenkilö oikeastaan)

Urpiaiselle, että mitä minä jollekin ammattiauttajalle työläästi selostamaan asioita jotka jo itse tiedän nuppivikojani myöten, ja kuunnella hänen "oivalluksiaan" siitä vähästä materiaalista, oman koulukuntansa mukaan.

Pillerit kyllä kelpaisi ja yrittäjän Myelistä maksettu sairausloma ja lopulta varhaiseläke. En ole jaksanut aktivoitua siihenkään, hammaslääkäriä nytten.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 13.08.2019 11:13
James Potkukelkka kirjoitti: 13.08.2019 10:44 ^Joka tapauksessahan asia on niin, että menneisyyttä et voi muuttaa. Nykyisyyteen ja tulevaisuuteen voit vaikuttaa.
Mm. Täysin asiantuntematon ja siten määritelmän mukaan objektiiviseksi kitinä-neuvoksi kelpaava hunchini on, että Gatin jos kenen voisi olla ihan hyödyllistä uudelleenkirjoittaa ammattihenkilön avulla menneisyytensä narratiivia eli sitä, kuka Gat on. Viina pois ja terapiaan.
Nojoo. Toki voi ajatella noin.

https://www.adlibris.com/fi/kirja/ei-ko ... 9525174601
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 13.08.2019 11:17
James Potkukelkka kirjoitti: 13.08.2019 10:44 ^Joka tapauksessahan asia on niin, että menneisyyttä et voi muuttaa. Nykyisyyteen ja tulevaisuuteen voit vaikuttaa.
Taas itsestäänselvää klistää .
Oletko muuten huomannut, että jokainen neuvo, jonka saat, on sinulle itsestään selvä, mutta jostain syystä sinulle mahdoton toteuttaa?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16596
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Gat kirjoitti: 13.08.2019 11:17 Urpiaiselle, että mitä minä jollekin ammattiauttajalle työläästi selostamaan asioita jotka jo itse tiedän nuppivikojani myöten, ja kuunnella hänen "oivalluksiaan" siitä vähästä materiaalista, oman koulukuntansa mukaan.
Voit olla oikeassa. Hakisin ehkä jotain aika ratkaisukeskeisen koulukunnan edustajaa, jossa teoreettisten oivallusten sijaan puitaisiin sitä persoonaasi ehkä kaikkein eniten määrittävää ajatusjumia, jonka mukaan kaikesta menneisyyden painolastista seuraa aina kaiken suhteen se käytännöllinen johtopäätös, että sinä et koskaan voi tehdä millekään asialle mitään, vaan olet elämäsi voimaton ja tahdoton matkustaja ja olosuhteiden uhri.

Jotenkin tämä kuulostaa siltä, että uutta virikettä elämään tarvittaisiin:
Gat kirjoitti: 13.08.2019 11:17 Minä olen loppuunkulunut. Elämäni koostuu vain hengissä pysyttelyssä yksin tyhjyydessä. laskujen maksamisesta, yrityksissä nyt pitää edes tätä kämppää siistinä ja kuolemankrapuloiden välttelystä. Ilman motivaatiota, vaikka enhän minä ihan vielä kuollakaan halua. Ei ole muuta sisältöä kuin telkkari ja netti 90 asteen kulmassa ja pyörivä nojatuoli.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16596
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 13.08.2019 11:18
urpiainen kirjoitti: 13.08.2019 11:13
James Potkukelkka kirjoitti: 13.08.2019 10:44 ^Joka tapauksessahan asia on niin, että menneisyyttä et voi muuttaa. Nykyisyyteen ja tulevaisuuteen voit vaikuttaa.
Mm. Täysin asiantuntematon ja siten määritelmän mukaan objektiiviseksi kitinä-neuvoksi kelpaava hunchini on, että Gatin jos kenen voisi olla ihan hyödyllistä uudelleenkirjoittaa ammattihenkilön avulla menneisyytensä narratiivia eli sitä, kuka Gat on. Viina pois ja terapiaan.
Nojoo. Toki voi ajatella noin.

https://www.adlibris.com/fi/kirja/ei-ko ... 9525174601
Joo, Furman mulla oli tosiaan mielessä näissä viesteissä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 13.08.2019 11:23 seuraa aina kaiken suhteen se käytännöllinen johtopäätös, että sinä et koskaan voi tehdä millekään asialle mitään, vaan olet elämäsi voimaton ja tahdoton matkustaja ja olosuhteiden uhri.
Juu. Tämä on Gatissa ehkä se kaikkein raivostuttavin piirre. "Kaikki on itsestään selvää, mutta mahdotonta."

Gat seuraa tuota omaa maksiimiaan äärimmäisen tarkasti.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ olen pitänyt sinua fiksuna? Et siis ymmärrä mahdottomuutta? Minusta mahdoton on itsestään selvästi mahdotonta.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 13.08.2019 11:34 ^ olen pitänyt sinua fiksuna? Et siis ymmärrä mahdottomuutta? Minusta mahdoton on itsestään selvästi mahdotonta.
No määritelmän mukaan mahdoton on mahdotonta tosiaan :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16596
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 13.08.2019 11:37
sivustahuutaja kirjoitti: 13.08.2019 11:34 ^ olen pitänyt sinua fiksuna? Et siis ymmärrä mahdottomuutta? Minusta mahdoton on itsestään selvästi mahdotonta.
No määritelmän mukaan mahdoton on mahdotonta tosiaan :)
Jos "mahdottomuuden" totuusehdot ymmärretään tavalliseen tapaan mahdollisten maailmojen semantiikan kautta, mahdoton on määritelmän mukaan asiaintila, joka ei vallitse missään kuviteltavissa olevassa mahdollisessa maailmassa (neliönmuotoiset ympyrät ja vastaavat). Gatin "mahdottomat" asiat eivät hänen itsensäkään mukaan ole tällaisia, välttämättä epätosia asioita, vaan aivan kontingentteja pikkuasioita (roskat olivat viemättä, joten oli mahdotonta mennä hammaslääkäriin/katkolle/pankkiin/minnekään).

Raportoidessaan näistä mahdottomuuksista Gat aika eksplisiittisesti nimenomaan kuvittelee sekä sellaisia mahdollisia maailmoja, jossa roskat on viety, että sellaisia mahdollisia maailmoja (Gatin "rinnakkaistodellisuudet" eli mahdolliset maailmat), joissa roskien viemättömyys ei poista kaikkia muita toimintalinjoja kuin karhuryypiskelun. Toisin sanoen, Gat aivan eksplisiittisesti kuvaa nämä "mahdottomuudet" tavalla, josta standardimääritelmän mukaan seuraa, että Gatin "mahdottomat" asiat eivät ole mahdottomia vaan kontingentteja asioita, joita hän voi muuttaa suhteellisen helposti.

Gatin heikko ymmärrys modaalipropositioiden semantiikasta saa hänet tekemään yksinkertaisen virhearvion eri asioiden modaliteetista ihan omien uskomustensakin valossa. Parantamalla ajattelunsa laatua hän voisi vapautua tästä rajoitteesta.

Tähän päättyy Gatin kognitiivisen terapian ensimmäinen online-sessio, maksu Daven putiikin Klarnan kautta sähköisesti, kiitos (vai oliko se niin, että planeettojen asento tekee ehdottoman mahdottomaksi käyttää luottokorttia, online-maksuja tai ylipäänsä mitään muuta kuin käteistä ja laskun maksua pankissa).
Viimeksi muokannut urpiainen, 13.08.2019 12:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 13.08.2019 12:25

Gatin heikko ymmärrys modaalipropositioiden semantiikasta saa hänet tekemään yksinkertaisen virhearvion eri asioiden modaliteetista ihan omien uskomustensakin valossa.
Näin mäkin just ajattelen!11
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16596
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 13.08.2019 8:52 Gattiksen isähän oli kaupattu huutolaisena muistaakseni (tosin kuulostaa hiukan anakronistiselta, wikipedian mukaan systeemi loppui jo 1923, oliko se sittenkin isosisä?).
Mulla on (oli) suvussa 1920-luvun jälkimmäisellä puoliskolla syntynyt hahmo, joka sukutarinan mukaan sijoitettiin huutolaisena lähitaloon vielä 1930-luvun puolella. Olen joskus myös miettinyt tätä ristiriitaa, mutta aika monen lähteen mukaan huutolaiskauppa jatkui tosiasiassa monessa kunnassa aika pitkään sen jälkeen, kun järjestelmä virallisesti lakkautettiin. Lisäksi kaikkia jukista tukea nauttivia sijoituslapsia kutsuttiin huutolaisiksi aika pitkään, vaikka sijoituspäätös ei olisi enää huutokauppaan perustunutkaan. En ole ihan varma, mistä omassa sukutapauksessani oli kyse.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 13.08.2019 12:28
urpiainen kirjoitti: 13.08.2019 12:25

Gatin heikko ymmärrys modaalipropositioiden semantiikasta saa hänet tekemään yksinkertaisen virhearvion eri asioiden modaliteetista ihan omien uskomustensakin valossa.
Näin mäkin just ajattelen!11
Kröööh. Lienen maininnut, että lukiossakaan en ymmärtänyt mitään edes pitkän matikan perusalgebrasta. Joku kriisiaika silloinkin, ja minä tipahdin heti niistä numeroista ja kirjaimista. Olisin kai tarvinnut vakavaa tukiopetusta, kun muuten niin helkkarin fiksu olen. Kun noin kävi, se sulki siihen aikaan tien esim. lääkikseen ja TKK:lle. Mikä on harmi, koska menestykseni eläinfysiologiassa ja kasvifysiologiassa sai minut käsittämään, että ehkä tuo koneiden analysointi olisi ollut mun juttuni, eikä joku lintubongaus. Tosin eläinfysiologia olisi ollut jatkuvaa eläinkokeiden tekoa.
Mutta se pitkä matikka joo.. silloin perusvaatimus muuhun lääkikseen tai tekniikkaan kuin tuollaiseen biologiaan

Muutenhan kerran luin kirjan "sumeasta logiikasta" (kenen mahtoi olla, en muista ). ja sitähän voi käyttää vaikkapa tekoälyssä. Se vitutti, että kirjoittaja väitti sumean logiikan kumoavan klassisen logiikan. ja vitut, molemmat toimivat. sanoo relativsitinen ja pragmaattinen oma filosofiani.

Olen myös kuullut "Bayesilaisesta" todennäköisyyslaskennasta, jolla yritetään tehdä historiantutkimuksesta melkein luonnontieteiden veroista. Mutta sitä en ole suoraan lukenut, enkä varmaan tajuaisikaan niitä yhtälöitä. Siis mun kyvyttömyyteni aina nollaavat virallisen systeemin kokonaisuutena mahdolliset lahjakkuuteni.

Muuten urpiaisen anaalisoinnissa, että jättää pois inhimilliset tunteet muuttujina ja paittirallaan erikoislaatuiset tilanteet niissä. Tilanteet, joihin eivät Valittujen Palojen tai onnenkeksien neuvot niin toimikaan.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 13.08.2019 12:28
urpiainen kirjoitti: 13.08.2019 12:25

Gatin heikko ymmärrys modaalipropositioiden semantiikasta saa hänet tekemään yksinkertaisen virhearvion eri asioiden modaliteetista ihan omien uskomustensakin valossa.
Näin mäkin just ajattelen!11
Luin ’modaaliprostituoitujen’ ja mietin, että nyt päästään asiaan!
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

urpiainen kirjoitti: 13.08.2019 12:39
James Potkukelkka kirjoitti: 13.08.2019 8:52 Gattiksen isähän oli kaupattu huutolaisena muistaakseni (tosin kuulostaa hiukan anakronistiselta, wikipedian mukaan systeemi loppui jo 1923, oliko se sittenkin isosisä?).
Mulla on (oli) suvussa 1920-luvun jälkimmäisellä puoliskolla syntynyt hahmo, joka sukutarinan mukaan sijoitettiin huutolaisena lähitaloon vielä 1930-luvun puolella. Olen joskus myös miettinyt tätä ristiriitaa, mutta aika monen lähteen mukaan huutolaiskauppa jatkui tosiasiassa monessa kunnassa aika pitkään sen jälkeen, kun järjestelmä virallisesti lakkautettiin. Lisäksi kaikkia jukista tukea nauttivia sijoituslapsia kutsuttiin huutolaisiksi aika pitkään, vaikka sijoituspäätös ei olisi enää huutokauppaan perustunutkaan. En ole ihan varma, mistä omassa sukutapauksessani oli kyse.
Vitut ei mun suvuissa ole mitään huutolaispoikia ollut. Ei edes renkejä ja piikoja, saati teollisuusduunareita. Kunhan noita-akkaa (sai tosin vapauttavan tuomion) , hakkapeliittaa, nuijasodan everstiä, viikinkikuningasta, espanjalaista ja myös skottilaista palkkasoturia, talolllisia, kirkkoherroja ja muuta parempaa väkeä!1 Yhden esiäitini virallinen ammatti oli "Ruotsin kuninkaan vuoteenlämmittäjä". Saattoi olla viatontakin, pitihän kylmissä linnoissa jonkun lämmittaa lakanat, ennen kuin kuningas pani maate. (Paitsi koko jatkumossa että taidan olla 1/16-osa mustalainen)

Minä tulen hyvistä ihmisistä. Mutta minä olen se evoluution jätesäkki, joka ei lisäänny.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Gat kirjoitti: 13.08.2019 13:13 Muutenhan kerran luin kirjan "sumeasta logiikasta" (kenen mahtoi olla, en muista ). ja sitähän voi käyttää vaikkapa tekoälyssä. Se vitutti, että kirjoittaja väitti sumean logiikan kumoavan klassisen logiikan. ja vitut, molemmat toimivat. sanoo relativsitinen ja pragmaattinen oma filosofiani.
Luultavasti Bart Koskon kirja, joka on suomennettu tuolla nimellä. Luin sen joskus teini-ikäisenä.

Yliopistossa suoritin huvin vuoksi matikan pääaineopiskelijoille tarkoitetun syventävän kurssin "Sumea päätöksenteko". Luennoitsija ei muistaakseni pitänyt koko termistä "sumea logiikka". Moniarvoista logiikkaa oli kehitetty jo vuosisadan alkupuolella. 60-70 -luvuilla tulivat uutena sumeat joukot. Jotkut vastustivat koko ajatusta ja yrittivät väittää, että koko juttu olisi palautettavissa todennäköisyyslaskentaan.

Esimerkki: on kolme astiaa joissa on ensimmäisessä 10-asteista vettä, toisessa 25-asteista ja kolmannessa 40-asteista. Mitkä näistä kuuluvat joukkoon, jossa on astioita joissa on lämmintä vettä? Ei ainakaan niin että vedetään johonkin universaali raja, tai että kyse olisi todennäköisyydestä. Toisaalta sumeat joukot ovat käyttökelpoinen työkalu, ja toisaalta tuntuu, että monella (säätö)tekniikan ulkopuolisella alalla ei ole ymmärretty asiaa vieläkään.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

^Shrin lienee oikea alue tälle keskustelulle.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.08.2019 12:16
James Potkukelkka kirjoitti: 12.08.2019 10:12 Nyt 4. päivä ilman paroksetiinia. Edeltävästi olin pitkään jo syönyt homeopaattista annosta, eli 1/4 vakioannoksesta. Ainakaan vielä ei ole käämi alkanut käryämään.
Olen ainakin kaksi kertaa yrittänyt lopettaa aiemmin. Ekalla kerralla iski voimakas ahdistus. Oli pakko aloittaa sen takia uudelleen. Toisella kertaa hyvin hitaasti ajoin alas, kuten nytkin. Silloin iski jonkinasteinen masennus. Jos ei nytkään onnistu, niin sitten seuraava kokeilu ehkä eläköitymisen jälkeen.
Muuten menee hyvin, mutta seksi alkanut vähän kiinnostaa, mikä on tietysti valitettavaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 15.08.2019 8:40
James Potkukelkka kirjoitti: 12.08.2019 12:16
James Potkukelkka kirjoitti: 12.08.2019 10:12 Nyt 4. päivä ilman paroksetiinia. Edeltävästi olin pitkään jo syönyt homeopaattista annosta, eli 1/4 vakioannoksesta. Ainakaan vielä ei ole käämi alkanut käryämään.
Olen ainakin kaksi kertaa yrittänyt lopettaa aiemmin. Ekalla kerralla iski voimakas ahdistus. Oli pakko aloittaa sen takia uudelleen. Toisella kertaa hyvin hitaasti ajoin alas, kuten nytkin. Silloin iski jonkinasteinen masennus. Jos ei nytkään onnistu, niin sitten seuraava kokeilu ehkä eläköitymisen jälkeen.
Muuten menee hyvin, mutta seksi alkanut vähän kiinnostaa, mikä on tietysti valitettavaa.
:D :D

Olen miettinyt onko 15 mg essitalopraami liikaa GADin hoitoon. Kaikkien vastaantulevien naisten rin^H^H ulkonäkö kiinnostaa liikaakin, mutta ei ole tarvetta päästä oman käden kautta onneen. Ihan tarpeeseen kuitenkin lääkitys aikoinaan määrättiin: silloin ei ollut sellaista omaa työterveyttä, jossa olisi päässyt lääkäriin, ja terveyskeskuksen työterveyden kautta sain tuon aika vaikean puolen vuoden jälkeen.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja exsu »

exsu kirjoitti: Huojentunut olo.
Nyt saatiin tieto, että äidin imusolmukkeet oli puhtaat, eli muita hoitoja ei tarvita. Seuraavaan kontrolliin voi siis taas huokaista.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 15.08.2019 8:40
James Potkukelkka kirjoitti: 12.08.2019 12:16
James Potkukelkka kirjoitti: 12.08.2019 10:12 Nyt 4. päivä ilman paroksetiinia. Edeltävästi olin pitkään jo syönyt homeopaattista annosta, eli 1/4 vakioannoksesta. Ainakaan vielä ei ole käämi alkanut käryämään.
Olen ainakin kaksi kertaa yrittänyt lopettaa aiemmin. Ekalla kerralla iski voimakas ahdistus. Oli pakko aloittaa sen takia uudelleen. Toisella kertaa hyvin hitaasti ajoin alas, kuten nytkin. Silloin iski jonkinasteinen masennus. Jos ei nytkään onnistu, niin sitten seuraava kokeilu ehkä eläköitymisen jälkeen.
Muuten menee hyvin, mutta seksi alkanut vähän kiinnostaa, mikä on tietysti valitettavaa.
Ärsyynnyn aiempaa helpommin. Eniten tästä on haittaa kotona. Töissä pystyy tahdonvoimalla peittämään. Ahdistusta tai masennusta ei kuitenkaan ole. Vaimo varmasti haluaisi, että jatkaisin lääkitystä :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Lienet aika terve :)

Oman ammatinvalintasi avulla pääset hifistelemään kokeiluilla. (Haluaisin varmaan kokeilla erilaisia vaihtoehtoja, mutta järkikin sanoo, että muut asiat ensin kuntoon.)
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

nokkaelain kirjoitti: 07.09.2019 12:21 Lienet aika terve :)

Ei ole olemassa terveitä ihmisiä, ainoastaan huonosti tutkittuja!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Unohtui painaa lähetä-nappia, mutta tämä oli vastaus johonkin:

Eilen oli pitkästä aikaa jotain kunnon ahdistuskohtauksen poikasta. En ollut taas nukkunut juurikaan pariin yöhön ja vedin kahvia - no varmaan vain puoli pannullista. Lounaalla (yhden aikaan) alkoi tuntua ahdistusta ja pistelyä käsissä. Vähän kuin ilman essitalopraamia olisi.

Menin kuitenkin jatkamaan töitä, mutta vedin ensin yhden propralin (10 mg) ja pian toisen, kun ennen kokemattomasti alkoi sydämen hakkaamisen lisäksi tuntua polttavaa tunnetta rinnassa (Ajattelin tietysti, että tuntuuko sydänkohtaus ehkä tältä. Tässäkö tämä nyt oli, elämä. Ja toisaalta tiesin ettei varmaan.)

Propralista wikipedia sanoo mielenkiintoisesti, sehän on ihan vakialääke tähän Suomessa, eikä itselläni ole esim bentsoja (taisin kyllä itse kieltäytyä, propralin vaan sai puoli vuotta aikaisemmin terveyskeskuksen lääkäriltä) :
"evidence to support its use in any anxiety disorders is poor"
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Reseptin mukaan voisin ottaa kerralla 40 mg propralia. Terveyskeskuslääkärin mukaan sillä ei ole muuta haitta[*]vaikusta kuin että syke ei nouse urheillessa.

Sehän on periaatteessa verenpainelääke, mutta siihen on uudempiakin lääkkeitä.

No kävin sillä sympaattisella mielenterveyshoitajalla 3kk ennen kuin sain oikeat lääkkeet ahdistukseen. Hänen oma kokemuksensa oli että 5 mg propralin jälkeenkin piti jäädä heikotuksessa makaamaan kotona. Hän sai sittemmin avun Jumalalta.

Mutta siis Propral (10 mg:kin) aiheuttaa heikotusta, välillä vetää naaman punaiseksi kuin pahimmassa krapulassa.
Viimeksi muokannut nokkaelain, 04.10.2019 19:37. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Vastaa Viestiin