Shrink

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vaipoissa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

Tämä matalamielinen vittuilu on juuri Kitinän synti.
Kytät eivät ole soittaneet. Jos soittavat, menen mieluummin huomenna. Koska pitäisi varmaan peseytyä, vaihtaa puhtaat vaatteet, etsiä asiapapereita ja syödäkin. Järkytyksestä en ole muistanut syödä kolmeen päivään. Mikä ei liene laitonta. Vaan ei tämä ketään auta.

Edit: rönsyilevään koirakeskusteluun tuli mieleen analogia.
Koiria ja ihmislapsia ei ehkä sovi verrata, koirat ovat vakavasti tyhmempiä. Kuitenkin laumaeläiminä kokevat olevansa perheenjäsen.

No niin. Jos joku säilyttää ihmislasta jossain häkissä, ulkoiluttaa vain narussa, ei oikeasti kommunikoi sen kanssa, ei tajuu niistä mitään... niin eiköhän siitä ihmisestä kasvaessaan tulisi paittirallaa vaarallinen?
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Kuinka paljon oot kävelly tänään?
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2447
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

Vagabondo kirjoitti: 03.04.2019 20:44
KKK kirjoitti: 03.04.2019 20:35 Rullaluistimilla. Akka vasemmalla, koira oikealla, fleksi koko kelvin poikki. Hampaita meni ja peukalo murtui.
Auts. Miten tämäkin on sattunut just sulle? Toi on just se mitä mä pelkään koirissa. Holtittomat omistajat ja huono koulutus.
Enks mä muka o tästä joskus raportoinut? Sattui varmaan ainakin 15 vuotta sitten. Isolla ässällä. Siis sattui.

En kyllä tiedä mitä tämän avioliiton ja vaimon suhteen pitäisi tehdä.

Eilen illalla taas N:n kerran puhuttiin samoista asioista. Minä kerroin mikä minua harmitti. Erityisesti se, että vaikka minä olen siivonnut aktiani asioiden A, B ja C suhteen, jotka hän on nimennyt "Syiksi Joiden Vuoksi Minun On Vaikea Osoittaa Sinulle Hellyyttä ja Läheisyyttä". Sitten kun toisen ottaa tilille, miksi sinun puolelta mikään ei ole muuttunut, vaikka A viiva C on korjattu, syyksi ilmestyy yleensä D tai E, joskus jopa F.

Aikamme asiasta väännettyämme minä yleensä kyllästyn ja käännän kylkeä. Tässä vaiheessa hän yleensä hyppää kaulaan ja hetken näen hänessä sen naisen jonka olen aina hänessä halunnut nähdä. Loppuosa on yleensä K-18 -kamaa. Parin viikon tai viimeistään kk päästä ollaan yleensä valitettavasti lähtötilanteessa.

Lasten takia ja omista syistäni olen jaksanut tätä yrittää selvitellä, mutta hikkupiljaa alkaa usko, toivo ja rakkaus ehtyä. Enkä ole tässä hänestä syyllistä maalaamassa ja itsestäni viatonta pyhimystä kiillottamassa. Kyllä hän on minun takiani niin paljon paskaa saanut lusikoida vuosien varrella lusikoida, että siitä kuuluisi mitali.

###

Saatana tätä lääkevieroitusta. Aamuviideltä heräsin vitulliseen särkylääkepäänsärkyyn. Aamudouppipatteri naamaan, nukahdin toviksi toivoen että olo korjaantuu.

Paskat, paheni vain. Suunnilleen itkua tihrustaen lääkekaapille, kun sattui ai-van vi-tus-ti. 100-mikrogrammainen fentanyyli kielen alle. Ei auta. Tuplasti vahvempi fentanyyli kielen alle. Seuraavaksi ollaankin kaariyrjöllä. Mahan myöhemmin rauhoituttua pari nopeavaikutteista oksikodonia naamaan - taju pois neljäksi tunniksi ja herätessä enää tympeä jälkihedari jonka kanssa pystyy toimimaan.

Älkää ikinä, IKINÄ pistäkö ensimmäistäkään oksikodonia sisältävää kipulääkettä suuhunne, ellei suunnilleen henkiinjääminen riipu siitä. Näistä vieroittautuminen on niin äärimmäisen vittumaista hommaa, ettei mitään järkeä. Jos viekkarit olisivat joka päivä näin rajuja, olisin varmaan jo ampunut itseäni hirvikonekiväärillä naamaan.

En pysty muistamaan täysin kivutonta päivää. Viimeksi sellaisia on ollut useampi peräkkäin alkusyksystä 2017. Jossain määrin näihin tottuu. Nivelkipuihin kun aamulla nousee sängystä. Peruspäänhedariinkin. Tämänaamuinen oli kuitenkin taas sitä luokkaa että kyllä se äijän ihan polvilleen. Asteikolla 1-10 antaisin 9.3
Amazing shit happens!
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kuulostaa pirulliselta. Ehkä vielä ei ole ainakaan vieroittua jos kivut ovat tuollaisia.
Universaali disclaimer.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2447
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

So Hard kirjoitti: 04.04.2019 19:25 Kuulostaa pirulliselta. Ehkä vielä ei ole ainakaan vieroittua jos kivut ovat tuollaisia.
Kuultuani mitä kaikkea minusta menee rikki jos jatkan tuon syömistä turhaan, päätös oli oikeastaan aika helppo. Eikä lekuri oikeastaan edes antanut vaihtoehtoa.
Amazing shit happens!
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

KKK: Minä en tietenkään parisuhdeasioista ymmärrä. Kuitenkin vaimosi kuulostaa epäreilulta. Sä olet käynyt läpi helvetin, luullut kuolevasi ja sitäpaitsi korjannut tapasi. Rakastat perhettäsi. Joten pitääkö vaimon just nyt noin kiukuta? Chillaisi pari vuotta edes.

Lääkkeestäsi, että mahtaapa olla kovaa kamaa jos noin pitkät vieroitusoireet ja rankat sivuvaikutukset. . Minulla on yllättävän harvoin päänsärkyä. vaan jos, ihan lamauttavaa se. Mikä lie migreeni melkein. Ja siihen auttaa käsikauppalääke Ketorin. Aikuisen annos on neljä snadia tablettia, minä otan viisi. Ei heti toimi, mutta puoleen tuntiin alkaa helpottaa eikä ole päätähuimaava aine.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

So Hard kirjoitti: 03.04.2019 13:31
Gat kirjoitti: 03.04.2019 13:22 Juopoilta ja jopa narkkareilta Kitinän väki vaikuttaa, toivottavasti pääset Teslalla bussikaistaa ajaessasi poliisiauton huumetestiin.

Minä olen toki joskus kolhinut autoani, mutta alkoholilla ei ole osuutta asiaan. Eikä aseilla.
Kitinän juopolta vaikuttaminen perustuu kyllä lähinnä kahden aikamiespojan panokseen. Davekin on nykyään raitis tylsimys.
Unohdatte minut. Oli tarkoitus jo aiemmin vastata KKK:n viestiin. Olen näemmä virtuaalisestikin se sama hiljainen tyyppi, jota ei huomata. Käytän alkoa ehkä saman verran kuin Homie, mikä on liikaa ja aiheuttaa mm. ahdistusoireita, mikä ei ole hyvä esim. ihan todetunkin yleistyneen ahdistuksen kannalta. (Mutta ei ole ainoa syy - aikanaan kun ensikerran hain apua tuohon, olin absolutisti.)
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

KKK kirjoitti: 01.04.2019 9:54 Gat - tämä keskustelu on käyty monta kertaa. Halusin vaan jakaa omia kokemuksiani päihteistä vieroittautumisesta.
Olin vuosikausia ns. toimintakykyinen alkkis. Sietokyky oli kohdallaan, pystyin käymään duunissa dagen-efterinäkin. En tiedä huomasivatko kollegat ja esimiehet. Koskaan ei kukaan ainakaan maininnut asiasta.
Itse asiassa dagen efterina on aika helppoa, jos on jonkinlainen kohtuus ollut (jonkin rajan jälkeen ei niinkään.) Ei ole esim. päänsärkyä koskaan. Ei ehkä ole tehokkaimmillaan, mutta kun keskittyy hommiin, menee hyvin. Kun on viikonlopun jäljiltä ensin päivän (tai kaksi) selvin päin, joka paikkaa särkee ja heikottaa.

Nuorempana oli vielä helpompaa. Viime vuosikymmenellä kun olin työttömänä, muistan että pyöräilin kesällä pitkiä lenkkejä ja kävin uimassa; sitten baariin illalla ja aamulla taas liikkeelle.
KKK kirjoitti: 01.04.2019 9:54 Hetkittäin esim duunipaikan juhlissa huomaan kaipaavani alkoa, mutta se menee ohi viimeistään seuraavana aamuna. On kiva herätä virkeänä, sietää itseään ja pystyä katsomaan peiliin.
Muistan tosiaan että joskus oii rentotunut olo. Siitä on vajaa kymmenen vuotta.
KKK kirjoitti: 01.04.2019 9:54 Kyseessä on neurotoksiini, joka oikeasti vie enemmän kuin antaa. Tuhoaa kropan, pään ja ihmissuhteet. Eroon pyristeleminen voi olla vittumaisen vaikeaa, mutta ehdottomasti vaivan arvoista. Kun miettii paljonko dokaaminen on oikeasti mulle maksanut (älytön määrä rahaa, yksi avioliitto, vuosikausien masennus) niin morkkis on aikamoinen. Panos-tuotos -suhde juopottelun suhteen oli viimeisinä vuosina vittumaisen huono. Yksi kunnon nollaus vaati palautumiseen päiväkausia. Jos lauantaina tinttasi, pää alkoi tuntua omalta vasta seuraavana torstaina. Samaan aikaan alkoi suu napsaa, notta "pitäisiköhän sitä ottaa ns. pienet viikonloppuna?" Ennen vuosituhannen vaihdetta käytin brenkkua 6-7 päivänä viikossa. Minimipäiväannos oli varmaan luokkaa 6 ravintola-annosta, maksimi 3-4x minimi.
Työssäkäyvälle sinkulle alkoholi on halpaa. Mutta on paljon asioita, joita haluaisin tehdä. Pitäisi olla selvin päin vähintään useampi viikonloppu kerralla. Kun töistä tulee joskus ajoissa (eikä kuten tänään klo 21) haluisi lähinnä jotain viihdykettä; telkkarista ei tule mitään, irkkikaveritkin ovat osin perheellisiä, ja Kitinäänkään ei kukaan kirjoita mitään. Vasta kun pitäisi mennä nukkumaan, kiinnostaa edes lukea kiinnostavia juttuja.

Tekosyita on aina helppo keksiä. Työ stressaa (olen ollut projektivastaava viimeiset pari viikkoa. En tiedä olenko jossain esimiesasemassa, mistä yritin aiemmin kieltäytyä.) Viime viikonloppuna kiskoin ensin pikkupullon jaloviinaa ja pullon punaviiniä + kai lonkeroa/kaljaa. Lauantaina ajattelin aamulla että otan "yhden" (alle 20) ja menen taas nukkumaan. Sunnuntain nukuin tyypilliseen tapaan. Maanantaina, n. 32 sängyssä vietetyn tunnin jälkeen oli edelleen olo kuin Gatin kuvailema "kuolema tulee". Tiistaina vielä on ehkä ajatus, että ei koskaan enää tällaista. Viimeistään torstaina alkaa suu napsaa, että voisikohan kuitenkin tänä viikonloppuna, kun seuraavana on muuta menoa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja exsu »

^ Olisko sulla jotain, millä voisit täyttää niitä iltoja ja viikonloppuja ilman alkoholia? Kävelyretket äänikirjojen kanssa, joku muu liikuntaharrastus, valokuvaus tms. Joku unohtunut harrastus tai sellainen, joka on aina kiinnostanut mutta ei ole tullut aloitettua?

Esim. lomamatkalla jos tulee päivittäin juotua 1-3 annosta alkoholia, niin viimeistään viidennen päivän kohdalla minulle alkaa puskea alavire pintaan ja unenlaatu huononee.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

Minä en työpaikalla juopotellut. Mutta koska luovemman suunnittelun sain tehdä etätyönä kotona, silloin käytin liukasteena kaljaa. Henkinen ominaisuuteni kun on, että on alkanut tulla vaikeaksi aktivoitua ilman alkoholia. Varsinaisesti viihdekäyttönä en ole sitä harrastanut..

Pahaksi on päässyt vasta äidin kuoltua, se suru ja yksinäisyys ja tarkoituksettomuus. Nykyään kun ei tarvitse ajaa kovin usein, toisin kuin äitiä piti yhtenään kuljetella.

Tämä poliisasia oli kyllä viimeinen korsi, katkaisee kamelin selän. Nyt on tilanne tänään, että olo on niin huono, olen pesemätön ja valmistautumaton, säikähtäneenä en ole jaksanut syödä enkä nukkua... että jos poliisi soittaa, koetan sopia neuvottelun vasta maanantaiksi. Ei hyvä jos menen sinne haisevana ,yököttelevänä ja vähemmän rationaalisenakin.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^voisitko sä yrittää kääntää tämän voitoksi? Sillä ajatuksella, että jos ollaan siinä pisteessä, että poliisi hakee aseet pois, tarttis tehdä jotain?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 05.04.2019 8:46 ^voisitko sä yrittää kääntää tämän voitoksi? Sillä ajatuksella, että jos ollaan siinä pisteessä, että poliisi hakee aseet pois, tarttis tehdä jotain?
Pelottaa mahdolliset kerrannaisvaikutukset, taloyhtiöstä lähtien. Ja sakot, kenties käräjätkin ainakin siitä isävainaan ampumattomasta mustaruutihaulikosta. Sillä en sinänsä mitään tee. Suustaladattavan luodikon edelleen oletan lupavapaaksi museoaseeksi. Ikivanhaa sukuomaisuutta.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Mitäs se taloyhtiö tähän liittyy?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 05.04.2019 9:05 ^Mitäs se taloyhtiö tähän liittyy?
Oli taas siivoamatta. Taloyhtiö ei käynyt täällä, mutta ehkä poliisit informoivat. Lisäksi ei liene eduksi poliisin käynti noin yleensä.

Poliisi soitti nyt. Maanantaina 14: 00 sovittiin. Kuulustelu "ampuma-aserikoksesta". No voi juku. Avustajankin saisi tuoda. Ihan lunkin kuuloinen poliisi oli.

Puhelimeni latauspiuha muuten hajosi nyt, hyvä että akku kesti sitäkään soittoa. Tämä siiis esim.Homielle tiedoksi. Pitänee ajaa taksilla Data-enteriin.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 05.04.2019 9:05 ^Mitäs se taloyhtiö tähän liittyy?
Ei mitenkään eikä poliisi voi sinne mitään kertoakaan. Mutta faktathan eivät paranoiaa paranna. Tietysti jos paranoia saa siivoamaan, niin se on hyvä paranoia.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 05.04.2019 9:18
James Potkukelkka kirjoitti: 05.04.2019 9:05 ^Mitäs se taloyhtiö tähän liittyy?
Oli taas siivoamatta. Taloyhtiö ei käynyt täällä, mutta ehkä poliisit informoivat. Lisäksi ei liene eduksi poliisin käynti noin yleensä.
IMHO äärimmäisen epätodennäköistä, että taloyhtiölle mitenkään kuuluu, onko kämppä siivoamatta vai ei. Tietysti eri asia, jos rotat alkavat juoksennella rapussa tai haju häiritsee muita. Poliisin vierailukaan ei ole mikään vuokrasopimuksen purkuperuste. Ei varmaankaan ensimmäinen kerta, kun poliisi vierailee talossa. Irrationaalisia pelkoja.

Mutta tosiaan, jos asekätkentäjuttu saa olemaan välillä selvinpäin ja siivoamaan kämpän, sehän on hyvä asia.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

exsu kirjoitti: 05.04.2019 7:30 ^ Olisko sulla jotain, millä voisit täyttää niitä iltoja ja viikonloppuja ilman alkoholia? Kävelyretket äänikirjojen kanssa, joku muu liikuntaharrastus, valokuvaus tms. Joku unohtunut harrastus tai sellainen, joka on aina kiinnostanut mutta ei ole tullut aloitettua?

Esim. lomamatkalla jos tulee päivittäin juotua 1-3 annosta alkoholia, niin viimeistään viidennen päivän kohdalla minulle alkaa puskea alavire pintaan ja unenlaatu huononee.
Olisii vaikka mitä, mitä haluaisin tehdä. Uuden ("uuden", EOS 7D julkaisttiin 2009) kameran hankin viime vuonna. Aiemmin pyöräilin päivittäin (koskaan en ole ollut millään tavalla urheilullinen), välillä "pitkiäkin" lenkkejä. Uuteen tietokoneeseen on ollut osat kuukausia. Pitäisi koodailla demoskeneharrastuksen parissa. Kesken jäänyt kirjakin pitäisi lukea (Mustan tornin toiseksi viimeinen osa.)

Ilman alkoholia sattuu paikkoihin ja on heikko kunto. Ja ei kiinnosta tehdä mitään. Kitinäänkin kirjoittamiseen pitää ottaa vähän. Ei huvita lähteä kävemään kun on epämääräistä "huimausta" ja huonoa oloa. Pitäisi siis ensin kärsiä tylsyyttä vastaan muutama viikko. En tosin ole varma tulisiko se parempi olo joskus.

Toissa vuonna en itse asiassa juonut edes saunakaljaa ennen työpäivää ja korkeintaan n. 10 annosta viikossa. Ihan käytännön syistä: oli niin paska olo muutenkin työpaikan sekoiluista alkaneena ja päälle jääneenä. Kahvia join vain kupillisen lounaalla. Ja toissa vuoden keväällä olin nelisen kuukautta kokonaan ilman alkoa.

Silloin oli työterveys terveyskeskuksessa, ja piti ensin (kunhan oli saanut lääkärinajan) suorittaa kolmen kuukauden hoitojakso mielenterveyshoitajan kanssa (yhdellä kerralla tämä sanoi että jos hän saisi päättää, ottaisi osastolle, jossa tutkittaisiin mistä on kyse; ei siis kyse ollut esim. masennuksesta vaan järjetömän huonosta olosta.) Yhdenksän kuukauden päästä alkuperisestä ajanvarauksesta pääsi alan lääkärillle, jolta sai essitalopraamin (ja ensi kertaa diagnoosin yleistyneestä ahdistuksesta.) Sillä taittui pahin terä ahdistuksesta ja sen aiheuttamista fyysisistä oireista. Mutta se mahdollisti dokaamisen. Olen hyvä maksimoimaan huonon olon, kuitenkin rajoittaen niin ettö pysyn jotakuinkin toimintakykyisenä ja saan töissä aikaan enemmän kuin keskimäärin muut,

(Itsesuojeluvaisto kehottaa että koko asiaa ei olisi pitänyt ottaa esiin. Pitäisi vaan kiillottaa kilpeään.)
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja exsu »

Missä sulla Nokkis on nyt työterveys? Koska onhan tuo nyt selvästi lääkäriasia tutkia. Vaikka olisi masennus, niin hoito on väärä tai ei ole riittävä. Nyt toki lisäksi on se alkon puute, kun siihen on tottunut, mutta sen olet lopettanut aiemminkin.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

On surullista, että niin moni hoitaa masennusta ja ahdistusta alkoholilla, vaikka selvästi parempia ja vähemmän haitallisia hoitoja saisi terveyskeskuksesta ilmaiseksi (tai tietysti verovaroin kustannettuna, mutta potilaalle ilmaiseksi tai hyvin halvalla).
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 06.04.2019 9:26 On surullista, että niin moni hoitaa masennusta ja ahdistusta alkoholilla, vaikka selvästi parempia ja vähemmän haitallisia hoitoja saisi terveyskeskuksesta ilmaiseksi (tai tietysti verovaroin kustannettuna, mutta potilaalle ilmaiseksi tai hyvin halvalla).
No minulla on se masennuslääke, taas (aiemmin sitalopraami, joka ei toiminut. Essitalopraamissa on poistettu samasta lääkkeestä toimimaton komponentti, joten ei se ole mikään ihmeitä tekevä ikoni. Mutta se on kuitenkin toiminut jotenkuten. Aiemmillakin kerroilla lääkitys on aloitettu stressaavien elämäntilanteiden jälkeen. Yksi lääkäri sanoi kun kysyin vaihtoehdoista, että sitalopraami on hyvä lääke, sen pitäisi toimia. (Kuka vaan asian kanssa tekemissä ollut voi sanoa, että ei näin.))

Kogntitiivista psykoterapiaa suositeltiin. Saisin siihen Kelan tuenkin, mutta Turussa on tällä hetkellä melkein mahdotonta löytää vapaata psykoterapeuttia (voisin mennä vaikka ilman Kelan tukeakin.) Pitiäisi kysely muotoilla jotenkin niin, että ei - ei haittaa vaikka menisi vuosi ennen kuin pääsen. Tosin nyt pitäisi lopettaa taas alkoilu ensin, se on varmasti ehto Kelalle. Ei se ole ongelma - joka viikko olen suurimman osan päivistä selvin päin, vaikka tiedän että pieni kaljoittelu helpottaisi oloa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

nokkaelain kirjoitti: 06.04.2019 10:43

Kogntitiivista psykoterapiaa suositeltiin. Saisin siihen Kelan tuenkin, mutta Turussa on tällä hetkellä melkein mahdotonta löytää vapaata psykoterapeuttia (voisin mennä vaikka ilman Kelan tukeakin.)
Toivottavasti löytyy.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 06.04.2019 10:59
nokkaelain kirjoitti: 06.04.2019 10:43

Kogntitiivista psykoterapiaa suositeltiin. Saisin siihen Kelan tuenkin, mutta Turussa on tällä hetkellä melkein mahdotonta löytää vapaata psykoterapeuttia (voisin mennä vaikka ilman Kelan tukeakin.)
Toivottavasti löytyy.
Vaatii myös omaa aktiivisuutta. Toisaalta pelkään onko minulla mitään sanottavaa. Olen kuitenkin introvertti IT-nörtti (Vaikkakin töissä näkeekin pahempia tapauksia. En ole sellainen fakki-idiootti.)

Vaikka tuo psykiatrin diagnoosi oli myös yleistynyt ahdistuneisuus, jätin mainitsematta tässä "keskivaikean masennuksen". Ilmeisesti se tuli yleisestä saamattomuudesta. Asunnossa ei kuitenkaan juokse rottia ja yleinen siisteys on varmaan paremmalla tolalla kuin kitinäläisillä keskimäärin.

Aikoinaan Mr Manalan kanssa kilpailtiin BDi-kyselyn tuloksista (hänelle ei pärjännyt kukaan.) Kokeilin BDI-21 taas huvin vuoksi: 22 pistettä.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja exsu »

Ei sitä terapeuttia ole tarkoitus viihdyttää. Kyllä siellä riittävään juttuun pääsee, kun oikea tyyppi löytyy.

Sekä Minduun että Vastaamon kautta näyttäisi löytyvän aikoja ensi viikolle.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

exsu kirjoitti: 06.04.2019 12:09 Ei sitä terapeuttia ole tarkoitus viihdyttää. Kyllä siellä riittävään juttuun pääsee, kun oikea tyyppi löytyy.

Sekä Minduun että Vastaamon kautta näyttäisi löytyvän aikoja ensi viikolle.
En tarvitse mitään akuuttiaikaa, tämä on ollut 20 vuoden prosessi (v. 2000 olisi ekan kerran YTHS:n terapeutti tehnyt B-lausunnon. Silloin olin itse asissa ollut vuoden kokonaan ilman alkoa ja aiemminkaan ei ollut mitään ongelmaa.)

Itse asiassa tunti puhumatta mitään terapeutin kanssa olisi ihan hyvä harjotus (mutta kerta ei riitä.) Se on yleisin pelkoni sosiaalisissa tilanteissa: PITÄÄ olla normaali.
Vastaa Viestiin