Shrink

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

Ihme shittiä teillä. Ajatte talutusnuoraan. Purevia tappajakoiria joka paikassa. Kyllä tuo on elämästä ja eläimistä vieraantumista.

Heh, minulla oli koiran (kk saksanseisoja-uros, 35-38 kg) kanssa harrastuksena leikkitappeleminen. Koira ei purrut lujaa enkä minä lyönyt tai potkinut. Leikkiä se. Itse pyysi, leikkikumarrus ja leikkivirne. Nopea elukka, vaan niin olin minäkin. Koira myös perinteenä yhdessä paikkaa lenkkiä yritti viedä pipon päästäni. Minulla oli erityinen leikkipipo sen takia, sitten köydenvetoa. Juoksussa ei pärjää, väistellä voi. Ja hitto vie sivistynyt rotu on ja hyvin koulutettiin. ei mitään flexiä vaan rauhalliset sanakomennot, pillisignaalit ja käsimerkit. Hihna julkisella paikalla ja missä autoliikennettä. Ja leikki laumatoverin kanssa on leikkiä. Minä kai kuin isoveli sille, isäni ja äitini alfoja. Ei näykkinyt siis kuin minua, paitsi tapasi hiipiä nakertamaan huivin äitini päästä

Muita se ei otus häirinnyt... paitsi kerran hyppäsi arviolta kymmenvuotiaan tytön pään yli ja riisti häneltä lennossa pipon. Tyttöä vain nauratti. Nykyään kai pääsisi lehtiin, käräjille ja koira lopettavaksi?

Edit: Hihnassa oleva koira voi olla vaarallisempi kuin vapaana oleva. Hihnassa se kuvittelee, että isäntä/emäntä on apuna, jolloin mikä vain tyhmä pikkupuudelikin uskaltaa uhota. Räksyttäjäkoirista en pidä, ihme möykkää.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 04.04.2019 0:38 Kyllä tuo on elämästä ja eläimistä vieraantumista.
Jätän tämän vain tähän.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 04.04.2019 8:29
Gat kirjoitti: 04.04.2019 0:38 Kyllä tuo on elämästä ja eläimistä vieraantumista.
Jätän tämän vain tähän.
No sulla nyt on vain kissaa pienempiä kuakokomekikkejä, joita ei tarvitse persoonana huomioida ja jotka varmaan voi kuljettaa vaikka taskussa tai uudessa "hinttipussissasI"
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14915
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Gat kirjoitti: 04.04.2019 9:28
James Potkukelkka kirjoitti: 04.04.2019 8:29
Gat kirjoitti: 04.04.2019 0:38 Kyllä tuo on elämästä ja eläimistä vieraantumista.
Jätän tämän vain tähän.
No sulla nyt on vain kissaa pienempiä kuakokomekikkejä, joita ei tarvitse persoonana huomioida ja jotka varmaan voi kuljettaa vaikka taskussa tai uudessa "hinttipussissasI"
Kerro lisää miten keinussa tai lastenvaunussa oleva lapsi jota vieras koira ryntää puremaan on vieraantunut elämästä ja eläimistä?
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 04.04.2019 9:28
James Potkukelkka kirjoitti: 04.04.2019 8:29
Gat kirjoitti: 04.04.2019 0:38 Kyllä tuo on elämästä ja eläimistä vieraantumista.
Jätän tämän vain tähän.
No sulla nyt on vain kissaa pienempiä kuakokomekikkejä, joita ei tarvitse persoonana huomioida ja jotka varmaan voi kuljettaa vaikka taskussa tai uudessa "hinttipussissasI"
Pointtini oli, että onhan se tragikoomista, että alkoholisoitunut pitkäaikaistyötön erakko aikamiespoika kertoo muille, että he ovat vieraantuneet elämästä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard kirjoitti: 04.04.2019 9:36
Gat kirjoitti: 04.04.2019 9:28
James Potkukelkka kirjoitti: 04.04.2019 8:29

Jätän tämän vain tähän.
No sulla nyt on vain kissaa pienempiä kuakokomekikkejä, joita ei tarvitse persoonana huomioida ja jotka varmaan voi kuljettaa vaikka taskussa tai uudessa "hinttipussissasI"
Kerro lisää miten keinussa tai lastenvaunussa oleva lapsi jota vieras koira ryntää puremaan on vieraantunut elämästä ja eläimistä?
Sitten koiran omistajat varmaan ovat vieraantuneita. Kumma jos koirat noin toimii. Ehkä idioottirotuja joita ei ole kasvatettu, vaan kohdellaan kuin huonekaluja? Noin voi käydä jos omistaja ei ei ymmärrä elukkaa.

Lisäksi noissa jutuissa pureminen. Minuakin tuntematon koira kerran 70-luvulla näykki uimarannalla. Silloin vielä pelkäsin koiria, myöhemmin tajusin että se leikki. Onhan ero ihmisiläkin leikkilyömisellä ja tosilyömisellä, oikea lyöminen on hirvitys ja rikosluontoista.

Mutta joo, muistanpa miten joku keski-ikäinen akka alkoi parkumaan, että häntä oli tuollainen "iso musta koira" purrut kun oli pikkutyttö Ei meidän ongelma.

JamesDavelle, että en ole työtön, en eläkkeellä, ei sossunkaan tukea. Ns. "Yrittäjä" ja nettomaksaja. Ystäviä kyllä kaipaisin, ei selkäänpuukotusta.
Viimeksi muokannut Gat, 04.04.2019 10:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 04.04.2019 9:54
JamesDavelle, että en ole työtön, en eläkkeellä, ei sossunkaan tukea. Ns. "Yrittäjä" ja nettomaksana. Ystäviä kyllä kaipaisin, ei selkäänpuukotusta.
Pyydän anteeksi kielenkäyttöäni, mutta yritin alleviivata sitä, että kyllähän nyt objektiivisesti sinä olet se, joka on vieraantunut elämästä.

Mitä tulee eläintenpitosääntöihin, niin lähes kaikki maailman säännöt on kirjoitettu juuri idioottien takia. Eläintenomistajina(kin) on idiootteja ja siksi sääntöjä tarvitaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9422
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Gat kirjoitti: 04.04.2019 9:54Ystäviä kyllä kaipaisin, ei selkäänpuukotusta.
Mä en tiedä oletko huomannut, mutta kohtelet ihmisiä aika huonosti. Jopa niitä, jotka yrittää olla ystäviä sun kanssa. Ei itsetunnolla varustettuja ihmisiä voi kohdella paskasankona ja olettaa, että niitä kiinnostaa leikkiä sun kanssa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16671
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mun mielestä koirien kiinnipitosäädösten tiukkuus on tosi ilmeinen politiikkavalinta.
Eläinten aiheuttamat kuolemat vuosina 1998–2015 (Tilastokeskuksen kuolemansyytilastot)

Hirvet, tieliikennekolareiden toisena osapuolena (101)
Hevonen (41)
Ampiainen (23)
Koira (21)
Nauta, lehmä, sonni (12)
Peurat, porot, koirat, hevoset tieliikennekolareiden toisena osapuolena (10)
Kissa (3)
Karhu (1)
Kyy (1)
Mehiläinen (1)
Pässi (1)
Ja vammoissa toki vieläkin selvemmin.
Duodecim kirjoitti:Länsimaissa 90 % eläinten puremavammoista johtuu kissan tai koiran puremista.

Tutuin kotoinen esimerkki terävistä vammoista ovat koiran puremat, jotka ovat lapsilla lähes kaksi kertaa yleisempiä kuin aikuisilla. Tyypillinen vamman saanut on alle seitsemänvuotias poika, jota oma koira puree kasvoihin sisätiloissa leikkitilanteessa. Vanhempia lapsia puree yleensä vieras koira ulkona raajoihin.

Vuosina 2000 - 2014 koko Suomessa hoidettiin lähes 8 000 potilasta vuodeosastolla eläintapaturmien vuoksi. Näistä aiheutui lähes 9 000 vuodeosastohoitojaksoa. Vuodeosastohoitoon johtanut yleisin eläintapaturma oli koiran tai nisäkkään purema tai kolhaisu, joita oli 57 % kaikista eläinten aiheuttamista vammoista. Nämä tapaturmat aiheuttivat myös eniten hoitojaksoja potilasta kohden.
Viimeksi muokannut urpiainen, 04.04.2019 10:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Yllättävän korkea tuo koirien määrä. Keskimäärin enemmän kuin yksi ihminen vuodessa kuollut koiran takia :o

Onkohan nuo kissakuolemat infektioita? Vaikka kyllähän kissa tietysti sylivauvan voi tappaa. En kuitenkaan muista, että tuollaisia olisi uutisoitu?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja aasi »

James Potkukelkka kirjoitti: 04.04.2019 10:14 Yllättävän korkea tuo koirien määrä. Keskimäärin enemmän kuin yksi ihminen vuodessa kuollut koiran takia :o
Hämmentävää, luulis että näistä uutisoitaisiinkin vähän enemmän?
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

aasi kirjoitti: 04.04.2019 10:16
James Potkukelkka kirjoitti: 04.04.2019 10:14 Yllättävän korkea tuo koirien määrä. Keskimäärin enemmän kuin yksi ihminen vuodessa kuollut koiran takia :o
Hämmentävää, luulis että näistä uutisoitaisiinkin vähän enemmän?
joo
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja aasi »

https://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/10742 ... a+vuodessa

11 vuonna 2008, eli tuon jälkeen ois kymmenen tapausta ennen 2015.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16671
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 04.04.2019 10:14 Onkohan nuo kissakuolemat infektioita? Vaikka kyllähän kissa tietysti sylivauvan voi tappaa. En kuitenkaan muista, että tuollaisia olisi uutisoitu?
Tämä antaisi ymmärtää, että infektioita: https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/2013022116702837
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14915
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 04.04.2019 10:14Onkohan nuo kissakuolemat infektioita? Vaikka kyllähän kissa tietysti sylivauvan voi tappaa. En kuitenkaan muista, että tuollaisia olisi uutisoitu?
https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/2013022116702837

Ruotsissa on 2009 kissa tukehduttanut vauvan. Kyllä se laajasti uutisoitiin.
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

Vagabondo kirjoitti: 04.04.2019 10:07
Gat kirjoitti: 04.04.2019 9:54Ystäviä kyllä kaipaisin, ei selkäänpuukotusta.
Mä en tiedä oletko huomannut, mutta kohtelet ihmisiä aika huonosti. Jopa niitä, jotka yrittää olla ystäviä sun kanssa. Ei itsetunnolla varustettuja ihmisiä voi kohdella paskasankona ja olettaa, että niitä kiinnostaa leikkiä sun kanssa.
Subjektiivisesti minusta vaikuttaa, että minähän se kusitolppa olen ollut. Noitavainon tasolla. Eniten pilkattu. Toki Kitinän tyyliä, johon minä olen sanaillut takaisin. Ei haukku haavaa tee. :mrgreen:
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14915
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Gat kirjoitti: 04.04.2019 10:32
Vagabondo kirjoitti: 04.04.2019 10:07
Gat kirjoitti: 04.04.2019 9:54Ystäviä kyllä kaipaisin, ei selkäänpuukotusta.
Mä en tiedä oletko huomannut, mutta kohtelet ihmisiä aika huonosti. Jopa niitä, jotka yrittää olla ystäviä sun kanssa. Ei itsetunnolla varustettuja ihmisiä voi kohdella paskasankona ja olettaa, että niitä kiinnostaa leikkiä sun kanssa.
Subjektiivisesti minusta vaikuttaa, että minähän se kusitolppa olen ollut. Noitavainon tasolla. Eniten pilkattu. Toki Kitinän tyyliä, johon minä olen sanaillut takaisin. Ei haukku haavaa tee. :mrgreen:
Kyllä sinä säännöllisesti nolaat homeboyn, heität seksuaalifantasioita kreitsulle yms. Kaikki jotka suhtautuvat sinuun ystävällisesti saavat säännöllisesti kuraa päällensä.
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Gat kirjoitti: 04.04.2019 10:32
Vagabondo kirjoitti: 04.04.2019 10:07
Gat kirjoitti: 04.04.2019 9:54Ystäviä kyllä kaipaisin, ei selkäänpuukotusta.
Mä en tiedä oletko huomannut, mutta kohtelet ihmisiä aika huonosti. Jopa niitä, jotka yrittää olla ystäviä sun kanssa. Ei itsetunnolla varustettuja ihmisiä voi kohdella paskasankona ja olettaa, että niitä kiinnostaa leikkiä sun kanssa.
Subjektiivisesti minusta vaikuttaa, että minähän se kusitolppa olen ollut. Noitavainon tasolla. Eniten pilkattu. Toki Kitinän tyyliä, johon minä olen sanaillut takaisin. Ei haukku haavaa tee. :mrgreen:
Tähän sen verran että minä yritän aina suhtautua muihin ihmisiin kohteliaasti ja mukavasti. Siihen on paljolti aivan itsekkäät syyt. Kun on mukava muille muut ovat mukavia sinulle.
Edelleen minua masentaa suunnattomasti ihmiset jotka asennoituvat että on niin "kova" juttu olla kylmä, kyyninen, negatiivinen...
"Suomi on ainoa maa jossa positiivisia tunteita pidetään jonain säälittävänä heikkoutena". - Jorma Ojaharju
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

Kreitsu varattuna on rauhoitettua riistaa. Ja hänelläkin on kipeä huumorintaju, tiedän. Homieta pilkkaavat kaikki, minä sentään koetan olla kaverinsa, Olen koettanut myötäeläää kitinäläisten ongelmissa ,nyttemmin varsinkin KKK:n. Ristille siitä joutuu?
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9422
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Gat kirjoitti: 04.04.2019 10:32Subjektiivisesti minusta vaikuttaa, että minähän se kusitolppa olen ollut.
Vanhan sanonnan mukaan; niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16671
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mun mielestä tilanne on sikäli epäsymmetrinen, että esimerkiksi minä olen omasta mielestäni saanut ehkä juuri Gatilta kaikista Kitinän räksyttäjistä (ja kilpailu on siis aika kova!) eniten itseeni kohdistuvaa ala-astetasoista suoraa ilkeilyä, nimittelyä ja sellaista, vaikka omasta mielestäni en ole mitään vastaavaa kohdistanut Gatiin, ainakaan lähellekään samassa mittakaavssa. Sen sijaan olen harrastanut ihan kotitarpeiksi samaa kuin Dave tuossa yllä, eli silleen muka kiihkottoman objektiivisesti (tai herraties jopa muka rakentavasti ja jossain auttamismielessä!) todennut Gatin olevan sitä tai tätä, mikä ei varmaan ole ollenkaan vähemmän ilkeätä, pikemminkin päinvastoin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Gat kirjoitti: 04.04.2019 10:45 Homieta pilkkaavat kaikki
Tuosta olen eri mieltä. En koe että minua pilkataan täällä kovin paljon, nykyään. Ja aika lievää naljailua se on paljolti.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

Vagabondo kirjoitti: 04.04.2019 10:46
Gat kirjoitti: 04.04.2019 10:32Subjektiivisesti minusta vaikuttaa, että minähän se kusitolppa olen ollut.
Vanhan sanonnan mukaan; niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.
"They drew the first blood" Rambo ykkönen. :mrgreen:

Eihän täällä tapella fyysisesti, vähän enemmän vertaistukea olin kaivannut. Mutta ilmeisesti olen niin eri maailmasta ja tilanteista, että ei kun solvataan. Ei siellä ulkona kai ketään ole. Enkä osaa muuttua standardibroileriksi, mikä se milloinkin on.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21364
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Vertaistukea? Sori, meillä ei juokse rotat kotona. En osaa vertaistua.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14915
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 04.04.2019 11:47 ^ Vertaistukea? Sori, meillä ei juokse rotat kotona. En osaa vertaistua.
Jos juoksisi, joisit varmasti sohvalla viinaa ja räiskisit niitä kuulailmapistoolilla.
Universaali disclaimer.
Vastaa Viestiin