Shrink

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2447
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

Gat - tämä keskustelu on käyty monta kertaa. Halusin vaan jakaa omia kokemuksiani päihteistä vieroittautumisesta.
Olin vuosikausia ns. toimintakykyinen alkkis. Sietokyky oli kohdallaan, pystyin käymään duunissa dagen-efterinäkin. En tiedä huomasivatko kollegat ja esimiehet. Koskaan ei kukaan ainakaan maininnut asiasta.

Viimeisinä vuosina kokeilin välillä, miten tietyn lääkeaineet reagoivat alkoholin kanssa. Näin jälkeenpäin ajatellen vähän stnan typerää leikkimistä. Mutta addiktin mieli toimii toisin kuin teillä "normaaleilla" ihmisilla.

Olen ollut nyt kohta 1.5v ilman pisaraakaan. Hetkittäin esim duunipaikan juhlissa huomaan kaipaavani alkoa, mutta se menee ohi viimeistään seuraavana aamuna. On kiva herätä virkeänä, sietää itseään ja pystyä katsomaan peiliin.

Raittiuspäätöstä helpottaa toki paljon se, että sisukseni eivät enää viinaa kestäisikään. Kysyin piruuttani edellisellä kontrollikäynnilä asiasta ja ennuste oli todella huono pienenkin alkoholimäärän suhteen. Vahvisti kivasti jo tehtyä päätöstä.

Kyseessä on neurotoksiini, joka oikeasti vie enemmän kuin antaa. Tuhoaa kropan, pään ja ihmissuhteet. Eroon pyristeleminen voi olla vittumaisen vaikeaa, mutta ehdottomasti vaivan arvoista. Kun miettii paljonko dokaaminen on oikeasti mulle maksanut (älytön määrä rahaa, yksi avioliitto, vuosikausien masennus) niin morkkis on aikamoinen. Panos-tuotos -suhde juopottelun suhteen oli viimeisinä vuosina vittumaisen huono. Yksi kunnon nollaus vaati palautumiseen päiväkausia. Jos lauantaina tinttasi, pää alkoi tuntua omalta vasta seuraavana torstaina. Samaan aikaan alkoi suu napsaa, notta "pitäisiköhän sitä ottaa ns. pienet viikonloppuna?" Ennen vuosituhannen vaihdetta käytin brenkkua 6-7 päivänä viikossa. Minimipäiväannos oli varmaan luokkaa 6 ravintola-annosta, maksimi 3-4x minimi.

Olen elänyt jo 2/3 elämästäni. Loppusuoran haluan aistia ilman viina- tai sekakäyttöpöhnää. Ei tämä arki aina juhlaa ole, mutta on ollut ilahduttavaa huomata, että on mahdollista tuntea iloa myös kirkkain kypärin.
Amazing shit happens!
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

KKK: Kiitos hyvästä viestistä.

Minä vaan pelkään ilmeistä kuolemankrapulaa, kerran näin harhankin vainajista, jotka odottivat minua.

Sekakäyttöaineita ei nyt ole.

Nukuinkin hyvin, mitä nyt kävin kerran ripuloimassa.
Aamulla tavanomaista oksetuskouristusta, varsin lievästi. Lääkkeenä vahvaa kahvia ja tietenkin Karhua ja röökiä.

Nyt 1,4.2019 10:12 promillet 1.12. Varkaudessa ei välttämätöntä, mutta joskus minun pitäisi ajaakin. Jota en uskalla juovuksissa kyttien takia, mutta krapulassa ajaminen on vielä vaarallisempaa.

Kyllä tähän kuolen tavalla tai toisella.
Viimeksi muokannut Gat, 01.04.2019 10:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Lopeta paskan jauhaminen ja itsesäälissä rypeminen ja mene katkolle.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja exsu »

Katkolle pääsee taksilla, eikä tarvitse olla nollissa.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 01.04.2019 10:18 ^Lopeta paskan jauhaminen ja itsesäälissä rypeminen ja mene katkolle.
Eiköhän me kaikki tiedetä ettei niin tule käymään.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exsu kirjoitti: 01.04.2019 11:39 Katkolle pääsee taksilla, eikä tarvitse olla nollissa.
Tässä on sellaisen suomalaisen, tekopirteän huumorihumpan riimittely (vaikka siis varsinaista riimiä ei edes ole!) ja poljento, mutta tekstisisältö on sitten kuitenkin jotenkin vähän liian traaginen aivan tavalliseksi, hauskaksi junttihumpaksi. Mutta siis juuri tässä ristiriitaisuudessaan kiinnostava alku sanoitukselle.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 01.04.2019 11:59
exsu kirjoitti: 01.04.2019 11:39 Katkolle pääsee taksilla, eikä tarvitse olla nollissa.
Tässä on sellaisen suomalaisen, tekopirteän huumorihumpan riimittely (vaikka siis varsinaista riimiä ei edes ole!) ja poljento, mutta tekstisisältö on sitten kuitenkin jotenkin vähän liian traaginen aivan tavalliseksi, hauskaksi junttihumpaksi. Mutta siis juuri tässä ristiriitaisuudessaan kiinnostava alku sanoitukselle.
Alkoi heti soimaan päässä. Kuulostaa hitiltä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

Turvallisuussyistä säilytän luvallisia tuliaseitani asunnon ulkopuolella. Koska jos tulee halu tappaa itseni, en jaksa hakea niitä. Jos taas pirteämpänä tai nousuhumalassa pystyisin hakemaan, silloin en haluakaan tappaa itseäni. Toimiva systeemi.

Mutta nyt kohta kauppaan taas,
Viimeksi muokannut Gat, 01.04.2019 12:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Gat kirjoitti: 01.04.2019 12:04 Turvallisuussyistä säilytän luvallisia tuliaiseitani asunnon ulkopuolella. Koska jos tulee halu tappaa itseni, en jaksa hakea niitä. Jos taas pirteämpänä tai nousuhumalassa pystyisin hakemaan, silloin en haluakaan tappaa itseäni. Toimiva systeemi.

Mutta nyt kohta kauppaan taas,
Vie vaan ne tuliaseet poliisille. Et sinä niillä mitään hyvää tee.
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

Voihan niillä tappaa eläimiä ja sitten syödä ne. Lisäksi ameriikan malliin aseen hallussapito pitäisi olla kansalaisoikeus, vaikka ei puhkoisi kuin pahvia. Ja minä pidän ampumisesta.
Viimeksi muokannut Gat, 01.04.2019 12:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Gat kirjoitti: 01.04.2019 12:10 Voihan nillä tappaa eläimiä ja sitten syödä ne. Lisäksi ameriikan malliin aseen hallussapito pitäisi olla kansalaisoikeus, vaikka ei puhkoisi kuin pahvia. Ja minä pidän ampumisesta.
Koska olet viimeksi metsästänyt tai käynyt ampumaradalla?
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard kirjoitti: 01.04.2019 12:13
Gat kirjoitti: 01.04.2019 12:10 Voihan nillä tappaa eläimiä ja sitten syödä ne. Lisäksi ameriikan malliin aseen hallussapito pitäisi olla kansalaisoikeus, vaikka ei puhkoisi kuin pahvia. Ja minä pidän ampumisesta.
Koska olet viimeksi metsästänyt tai käynyt ampumaradalla?
Damn. En varmaan 15-pariinkymmeneen vuoteen. Luultavasti lailliset aseluvat on, Orimattilan metsästysseuran jäsenyys on, mutta metsästyskortti maksuineen on pahasti vanhettunut. Pitäisi tenttiä uudestaan. Minulla on vanha "Metsästäjän opas". En ole jaksanut tilata uutta painosta näissä tragedioissa.

Nythän aselupien saanti ja varsinkin yhdenkäden aseiden saanti on tehty vaikeaksi. Parin hullun kouluampujan takia kärsii koko kansa. Itselläni ei ole murha- saati massamurhahaaveita.

Jaa niin s-markettiin piti lähtemäni, Karhu loppuu.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kun verrataan kämpän huoltoon niin tuskin noillakaan tussareilla mitään tekee. Jotenkin epäilen ettei öljyjä ole vedetty säännöllisesti tai viimeksi käyttäessä kunnon varastovaseliineja.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ei ne ole tarkoitettu käytettäväksi. Ne ovat vähän kuin Gatin retkeilykamppeet. Näissä varusteissa materialisoituu todiste siitä, että

(a) ei ole luovuttanut ja elämä ei ole ohitse, vaan ihan just kohta nappasee rinkan selkään, haulikon olalle ja lähtee metsästyseräilemään entisaikain sankarien esimerkin mukaisesti - se, että ei (koskaan) tee näin, on ihan vain valinta, sillä koska vainhan sitä voisi lähteä.

(b) eristäytyminen sosiaalisten suhteiden ulkopuolelle mökkiin jönsesteriin ei ole henkilökohtainen tragedia ja epäonnistuminen, vaan harkittua varautumista tulevaan eko/sota/mamukriisiin, ja kunnon survivalistilla pitää olla varusteet olemassa - kyseessä on edellä oleminen, ei kelkasta putoaminen.

Tussarit ja muut varusteet ovat materialisoituneita psykologisia defenssejä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

Hehheh, kiitos urpiainen, melkein. :mrgreen:
Olen pitkään haaveillut vipulukkokivääristä. Länkkärityyliin. Kuin John Waynella. Vaikka itselataavat kiellettäisiin kuten Uudessa Seelannissa nyt jonkun kahjon takia, niitä putkilippaisia manuaalisia eivät ehkä muista.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja exsu »

James Potkukelkka kirjoitti: 01.04.2019 12:02
urpiainen kirjoitti: 01.04.2019 11:59
exsu kirjoitti: 01.04.2019 11:39 Katkolle pääsee taksilla, eikä tarvitse olla nollissa.
Tässä on sellaisen suomalaisen, tekopirteän huumorihumpan riimittely (vaikka siis varsinaista riimiä ei edes ole!) ja poljento, mutta tekstisisältö on sitten kuitenkin jotenkin vähän liian traaginen aivan tavalliseksi, hauskaksi junttihumpaksi. Mutta siis juuri tässä ristiriitaisuudessaan kiinnostava alku sanoitukselle.
Alkoi heti soimaan päässä. Kuulostaa hitiltä.
Kertooko vuoden 2019 kesähitti katkolle menosta? Mä oon kuunnellut viime aikuina paljon Sonnya, jonka lyriikoissa ei olla ehkä vielä katkokunnossa, mutta melko syvvässä päässä silti. Ehkä mä lähetän hänelle tän mun hienon riimin fanipostina.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti: 01.04.2019 15:23
James Potkukelkka kirjoitti: 01.04.2019 12:02
urpiainen kirjoitti: 01.04.2019 11:59
Tässä on sellaisen suomalaisen, tekopirteän huumorihumpan riimittely (vaikka siis varsinaista riimiä ei edes ole!) ja poljento, mutta tekstisisältö on sitten kuitenkin jotenkin vähän liian traaginen aivan tavalliseksi, hauskaksi junttihumpaksi. Mutta siis juuri tässä ristiriitaisuudessaan kiinnostava alku sanoitukselle.
Alkoi heti soimaan päässä. Kuulostaa hitiltä.
Kertooko vuoden 2019 kesähitti katkolle menosta? Mä oon kuunnellut viime aikuina paljon Sonnya, jonka lyriikoissa ei olla ehkä vielä katkokunnossa, mutta melko syvvässä päässä silti. Ehkä mä lähetän hänelle tän mun hienon riimin fanipostina.
"Perustuu tositapahtumiin"!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

Kytät. Tänne. Jouduin luovuttamaan aseeni. Jopa museoaseen seinältä. Joku kitinäläinen on ilmiantanut. Vihaan Kitinää. Tajuutteko, mihin hankaluuksiin joudun niitä mahdollisesti takaisin hankkiessani? Ties mitkä sakot tai poseen, oikeastaan rikosta tekemättä. Lisäksi näkivät asunnon. Taloyhtiö kohta?

Noh, onhan muitakin vaihtoehtoja. Surrealistisin tilanne ikinä. Kohteliaita olivat toki.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 01.04.2019 17:05 Kytät. Tänne. Jouduin luovuttamaan aseeni. Jopa museoaseen seinältä. Joku kitinäläinen on ilmiantanut. Vihaan Kitinää. Tajuutteko, mihin hankaluuksiin joudun niitä mahdollisesti takaisin hankkiessani? Ties mitkä sakot tai poseen, oikeastaan rikosta tekemättä. Lisäksi näkivät asunnon. Taloyhtiö kohta?

Noh, onhan muitakin vaihtoehtoja.
Öö? Oikeasti? Tuskin kukaan kitinäläinen mitään ilmoitellut. Miksi poliisi edes sellaista noteeraisi. Jos puhut totta, en todellakaan usko, että kukaan kitinäläinen mitään ilmoitellut.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hardia epäilen tai Sinua. Netistä kertoivat lukeneensa. Ei olisi pitänyt laittaa tänään tuollaisia Kitinään, tavallaan tiesin jo. Oma virhe. Nyt mä oon kusessa, rikosta tekemättä.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Gat kirjoitti: 01.04.2019 17:12 So Hardia epäilen tai Sinua. Netistä kertoivat lukeneensa. Ei olisi pitänyt laittaa tänään tuollaisia Kitinään, tavallaan tiesin jo. Oma virhe. Nyt mä oon kusessa, rikosta tekemättä.
Lakiasioistahan tänään juteltiin. Tuskin saat yhtään enempää kuin ehdollista. :napu:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 01.04.2019 17:12 So Hardia epäilen tai Sinua. Netistä kertoivat lukeneensa. Ei olisi pitänyt laittaa tänään tuollaisia Kitinään, tavallaan tiesin jo. Oma virhe. Nyt mä oon kusessa, rikosta tekemättä.
Erikoinen juttu. :? Jotenkin epäilen edelleen, että trollaat. Tosin et yleensä ole trollannut.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 01.04.2019 17:17
Gat kirjoitti: 01.04.2019 17:12 So Hardia epäilen tai Sinua. Netistä kertoivat lukeneensa. Ei olisi pitänyt laittaa tänään tuollaisia Kitinään, tavallaan tiesin jo. Oma virhe. Nyt mä oon kusessa, rikosta tekemättä.
Lakiasioistahan tänään juteltiin. Tuskin saat yhtään enempää kuin ehdollista. :napu:
Mikäs se rikos on, johon gat olisi syyllistynyt? Oliko joku ase luvaton?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

James Potkukelkka kirjoitti: 01.04.2019 17:19
Gat kirjoitti: 01.04.2019 17:12 So Hardia epäilen tai Sinua. Netistä kertoivat lukeneensa. Ei olisi pitänyt laittaa tänään tuollaisia Kitinään, tavallaan tiesin jo. Oma virhe. Nyt mä oon kusessa, rikosta tekemättä.
Erikoinen juttu. :? Jotenkin epäilen edelleen, että trollaat. Tosin et yleensä ole trollannut.
T :wink: uskin trollaa... :wink:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

James Potkukelkka kirjoitti: 01.04.2019 17:20
Homeboy65 kirjoitti: 01.04.2019 17:17
Gat kirjoitti: 01.04.2019 17:12 So Hardia epäilen tai Sinua. Netistä kertoivat lukeneensa. Ei olisi pitänyt laittaa tänään tuollaisia Kitinään, tavallaan tiesin jo. Oma virhe. Nyt mä oon kusessa, rikosta tekemättä.
Lakiasioistahan tänään juteltiin. Tuskin saat yhtään enempää kuin ehdollista. :napu:
Mikäs se rikos on, johon gat olisi syyllistynyt? Oliko joku ase luvaton?
Gat varmaan vastaa tähän jos vastaa.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Vastaa Viestiin