Shrink

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Itse otan nykyään paroksetiinia lähes homeopaattista annosta eli 5mg, eli 1/4 20mg:n tabletista. Perusannnos ko. lääkkeessä on 20mg/vrk. Olen varmaan ainakin jo pari vuotta ottanut 10mg:sta ja nyt reilu viikko sitten pudotin lisää.

Syy pudottamiseen oli, että ajattelin, josko lääkityksen pienentämien vähentäisi iltapäiväväsymystä. Melkein säännönmukaisesti joutuu päikkärit ottamaan. Uniapneahan mulla toki on myös, mutta siihen on hoito. Ja tietysti väsymys voi olla atyyppisen depression oire. Väsymys on kuitenkin ko. lääkkeen yleinen sivuvaikutus.

Vaikea sanoa, onko placebovaiktus, mutta mielestäni väsymys on vähentynyt.

Varsinainen lääkkeen alkuperäinen käyttöaihe, eli ahdistus, ei nykyään vaivaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Käräjöinti on lapsiin liittyvissä asioissa aina huono vaihtoehto. Kannattaa kääntää kaikki kivet sopuun.
Universaali disclaimer.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2447
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

James Potkukelkka kirjoitti: 03.09.2018 9:58 Mikä on KKK tilanne?
Tilanne on se että leikkaus on nyt takana.

Osoittautui että kasvain lähti kokonaan, yhtenä palana eikä verisuonirekonstruktiota tarvinnutkaan tehdä siinä laajuudessa mitä ennakoitiin. Ensimmäisen viikon olin teholla. Johtuen siitä, että leikkauksen jälkeistä kipua ei meinattu saada hallintaan lainkaan. Syynä tähän oli poikkeuksellisen kova opiaattitoleranssini. Onneksi kipuspesialistit saivat lopulta kokkailtua semmoiset sopat että en enää huutanut suoraa huutoa. Siitä huolimatta ensimmäinen vko meni kipuasteikolla 6-9 (0-10 jossa nolla kivuton ja kymppi sietämätön).

Tällä hetkellä olen neljättä päivää normaaliosastolla ja kivuton. Epiduraali on purettu pois ja lääkitys tulee voittopuolisesti suun kautta. Normaalia ruokaa lupasivat jo tänään vellien sijasta. Kotiin pääsen parin päivän päästä.

Se, että että syönkö vielä syöpälääkkeitä tähän päälle, on tällä hetkellä vielä auki. Oman sairaalan hoitava lääkäri soittaa maanantaina, silloin toivottavasti ollaan viisaampia.

Eli - periaatteessa olen nyt terve. Ottaa varmaan hetken ennenkuin osaa nähdä itsensä syöpäpotilaan sijasta toipilaana. Sehän on selvä että uusiutumisen riski on aina olemassa, mutta sen märehtimisen sijaan pitää keskittyä tervehtymään ja pääsemään normaalielämään taas kiinni.
Amazing shit happens!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^

:jee:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 08.09.2018 10:43 ^

:jee:
+1
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Hieno juttu!
Universaali disclaimer.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja exsu »

Olipa hyviä uutisia kk:lla!
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 08.09.2018 11:48
James Potkukelkka kirjoitti: 08.09.2018 10:43 ^

:jee:
+1
++
Avatar
Dynamo
Kitinän uhri
Viestit: 918
Liittynyt: 23.06.2013 0:05
Paikkakunta: Haarukka

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

kk hyvä juttu
Tanssilattioiden Timanttipora.
Nussittuna nukut paremmin.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

KKK: Upeata! Ja hyvä että jaksoitte ohittaa ensimmäiset arviot, vaikkakin ilkeätä, että potilaan itsensä vastuulle se jää.

ONNEA ONNEA ONNEA VAAN! :cheer:

Pessimistinä toki huomautan syövän uusiutumisen mahdollisuudesta.
Ehkä terveet elämäntavat ja positiivinen mieliala erityisesti auttavat.
Kuuntele paljon AC/DC:tä! :komp:
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

KKK:LLE SUURI HALAUS JA ONNITTELUT!! :) :) :)

Luin vasta eilen koko jutun ja kun tiesin lopputuloksen niin oli helppo lukea. Miten hieno kuvaus ja oman olon kertomus ja vieläpä happy end!
Nyt kun olet seurannassa niin asiat on hyvin. Ei varmaan uusiudukaan, toivotaan niin!!

Vielä jäi lukematta se osio kun sitten leikkauskelvottomasta tapauksesta päädyttiin lopulta leikkauksen mahdollisuuteen ja ne kirjoitukset, mutta luen ne vielä!

Onnea uudelle loppuelämällesi!! :h:


SYYSARSKA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Oi. KKK:n uutiset ilahduttavat suuresti!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Jes, hienoja uutisia KKK:lta!
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

KKK:ta ei ole kuulunut vähään aikaan. Toivottavasti on hyvin. Vaan mitäpä siitä täällä vessanseinällä raportoisi.

Minä taas... vaikeaa on. En kuitenkaan ihan vielä ole ottanut Kalua eslile. Mutta joo... hankalaa...-päivä kerrallaan kosmisesssa yksinäisyydessä ja tarkoituksettomuudessa. Vanhojen ystävienkin hylkäämänä. Ei, jos tänne joku virallisempi pyrkisi, varoituksena heti olisi ratkaisu, vain itselleni, nopea.. Mutta ei tänään.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

Hengissä vielä. Katselen netistä historiadokumentteja ja nudistirantavideoita. Ajatella, että kauniitkin naiset ovat alasti vaatteidensa alla1111
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja exsu »

Ihmettelin, kun korvat on olleet jo pari viikkoa lukossa ja käy ihme humina päässä. Tänään syylliseksi selvisi molempien korvien korvatulehdus. Eikö nämä päiväkodin vaihdoksen oireilut pitäisi tulla lapselle eikä äidille?
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja saira »

exsu kirjoitti: 23.10.2018 12:07 Ihmettelin, kun korvat on olleet jo pari viikkoa lukossa ja käy ihme humina päässä. Tänään syylliseksi selvisi molempien korvien korvatulehdus. Eikö nämä päiväkodin vaihdoksen oireilut pitäisi tulla lapselle eikä äidille?
Mulla oli muutama vuosi sit korvatulehdus toisessa korvassa, ja säryn ja muiden oireiden sijaan siitä vaan lähti kuulo. Kesti vielä useita viikkoja kuurin jälkeenkin ennenku kuulo palautu normaaliksi. Oli kyl jännä kokemus! Varsinkin ku ei ole korvatulehduksista kokemusta, kerran muksuna ollu se.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Mun korvissa on joku valmistusvika ja nuo kuulo-ongelmat korvatulehduksen takia on jokavuotisia.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mulla on ollut aikuisiällä aiemminkin korvatulehduksia. Erityisesti lastensuojelussa työskennellessä oli samoina kausina kun muksuillakin. Tämä lukotus on kuitenkin uusi oire.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Kiihdyttää. Saas nähdä onko nousukausi tulossa. Viime aikoina on ollut melko zombiemainen olo, mutta mielenkiintoisia ajatuksia on alkanut pukata pitkästä aikaa.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kreitsu kirjoitti: 27.10.2018 20:36 Kiihdyttää. Saas nähdä onko nousukausi tulossa. Viime aikoina on ollut melko zombiemainen olo, mutta mielenkiintoisia ajatuksia on alkanut pukata pitkästä aikaa.
Olikos sulla bipo-dg?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Olen aiemminkin varmasti kirjoittanut väsymyksestä; hyvin pitkään (vuosia) on tarvinnut ottaa päikkärit lähes joka iltapäivä töistä tultua. Olen yrittänyt uniapnean hoidolla ja kirkasvalolampulla ilman suurempaa apua. Olen tarkistanut veren sokerin ja kilpirauhasarvot.

Nyt kun puolitin ahdistuksen hoitoon käyttämäni ssri:n ja aloin kävellä päivittäin apple watchin hankkimisen jälkeen, on väsymys selvästi vähentynyt. Veikkaan suurimmaksi syyksi kävelyä (väsymys on kyllä ko. lääkkeen mahd sivuvaik. eli voi olla molemmistakin). Muistaakseni joku mulle aiemmin täällä suosittelikin liikuntaa. Olisi pitänyt uskoa...
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 29.10.2018 8:45Muistaakseni joku mulle aiemmin täällä suosittelikin liikuntaa. Olisi pitänyt uskoa...
Itsellä liikkumisen määrä ja unen laatu on aika tiukasti kytköksissä, pl. työstressitilanteet.
Universaali disclaimer.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

So Hard kirjoitti: 29.10.2018 8:54
James Potkukelkka kirjoitti: 29.10.2018 8:45Muistaakseni joku mulle aiemmin täällä suosittelikin liikuntaa. Olisi pitänyt uskoa...
Itsellä liikkumisen määrä ja unen laatu on aika tiukasti kytköksissä, pl. työstressitilanteet.
Komppaan So Harditiitusta mukavasti. Nämä ovat oikeasti tärkeitä asioita ja liikkumisen ja unen laatu tuo myös oikeasti mahdollisuuden olla mukava.

MARRASLIIKKUJA JA MARRASUNEKSIJA
Tärkeintä olla porukan mukavin
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Perheessä ihan yllättäin yksi T4N3M1 eli viimeistä isänpäivää vietetään. Sen verran nopealla tahdilla tapahtunut, että ihan ei pysy pää mukana.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Vastaa Viestiin