Shrink

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16664
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 03.04.2019 10:32 Eli jos mennään pykälien mukaan, sulla ei saisi olla myöskään ajokorttia.
No ni, nyt se poliisirobo lähettää nimismiehen hakemaan ajokortinkin!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21362
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Gat kirjoitti: 03.04.2019 10:23
sivustahuutaja kirjoitti: 03.04.2019 9:53 ^ jos näkönsä menettäneelta viedään ajokortti, niin ei näkönsä menettänyt silti ole tehnyt mitään väärää.
Huono analogia. Sokea ei kerrassaan PYSTY ajamaan.
Sinä et pysty omistamaan asetta, saati sitten käyttämään.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 03.04.2019 10:40
James Potkukelkka kirjoitti: 03.04.2019 10:32 Eli jos mennään pykälien mukaan, sulla ei saisi olla myöskään ajokorttia.
No ni, nyt se poliisirobo lähettää nimismiehen hakemaan ajokortinkin!
Mun käsittääkseni tuota direktiiviä ei oikein noudateta, ellei jää ratista kiinni. Direktiivi on kuitenkin tuo.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Eikös se tule ajankohtaiseksi vasta korttia uusiessa?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^ Käytännössä noin. Mutta tietysti poliisi voi muulloinkin ohjata henkilön lääkäriin sen arvioimiseksi, onko terveydentila ajokorttilainsäädännön mukainen. En tiedä, tekeekö poliisi käytännössä noin pelkän alkoholismin takia, jos henkilö ei jää ratista kiinni. Ylermi?

Poliisihan ei tee lääketieteellisiä diagnooseja, mutta jos lääkäri tekee diagnoosin, poliisi sen jälkeen toimii lain mukaan..
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 03.04.2019 11:17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

urpiainen kirjoitti: 03.04.2019 10:39 Voin olla väärässä, kun en ole kaikkia käänteitä mustaan kirjaani tallettanut, mutta eikö Gatin lupa-asiat aseilleen siis olleet retuperällä? .
Ei muuten, mutta en tajunnut etteivät rinnakkaisluvat perimiini isäni aseisiin ole enää päteviä omistajan kuoltua.

Raskauttavinta on ehkä isäni joskus ostama varmasti laiton yksipiippuinen mustaruutihaulikko, jota en ole ajatellutkaan. Kukaan meistä ei sillä ampunutkaan. Ilmeisesti sotien jälkeen oli normaalia kerätä ja vaihtaa vaikka mitä. Ratsatkoon McJannenkin, itsehän tässä ketjussa kertoi että sukutilallaan on niitä 200 v. ajalta.

Täss on vaan ollut niin kaikkea, että näitä nyansseja en ole jaksanut järjestää. Joku kitinäläinen, rrrkele varmaan.
Viimeksi muokannut Gat, 03.04.2019 11:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tuosta direktiivistä, jonka mukaan alkoholiriippuvaiselle ei voi antaa ajokorttilupaa.

Toisaalta ajattelen, että jos henkilö ei koskaan aja humalassa, vaikka onkin alkoholiriippuvainen (tämähän on täysin mahdollista, esim. Gat nykyään), on ko. direktiivi ehkä kohtuuton. Toisaalta taas alkoholiriippuvaisuus luonnollisesti selvästi (pun not intended) lisää riskiä ajaa humalassa, ja kun ajokortti ei ole mikään perusihmisoikeus, voi em. direktiiviä varovaisuusperiaatteella puolustaa.

Joka tapauksessa lainsäätäjä on viisaudessaan näin säätänyt.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

Minulla kun ei muisti pätki tai päässä napsahda, totta kai osaan huolehtia etten aja tai ammu juovuksissa. Ihan eri väkeä joille niin käy, kovin heikko tietoisuus tai jotain.

Muutenhan tämä maa menee Orwellilaiseksi. Ja lammasmainen kansa kiittää ja tottelee. Kai alkoholi-ja naimalakeja on helpotettu. Nämä juntit ilahtuvat vaikka muuta säännostöä kiristetään. Sellainen oopiumia alamaiskansalle-jutska.

Eniten minua suivaannuttaa aselakien lisäksi mikä vaan koiranpito. Vaikka nyt ei ole koiraa, sen hoitamisen vastuu on melkein kuin lapsen tekisi. Tässäkin kaupungissa sai ennen ulkoiluttaa koiraa irrallaan, mutta valvottuna. Nyt ei. On aika kipeää nähdä isot juoksijarodut tikuttamassa aina narun päässä ihmisen kävelyvauhtia.

So Hard asiasta joskus sanoi, että se on "yleisen turvallisuuden" nimissä? Whaaat? Minä en pelkää koiria, pelkään kaljupäisiä miehiä.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 03.04.2019 12:12 Minulla kun ei muisti pätki tai päässä napsahda, totta kai osaan huolehtia etten aja tai ammu juovuksissa.
Sanoo henkilö, joka on tuomittu rattijuopumuksesta :think:

Ps. Ja joka kerran pilleripäissään sanoi vanhemmilleen ajavansa kallioleikkeeseen, jolloin isä joutui ottamaan virranjakajan irti autosta.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 03.04.2019 12:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kaljupäiset miehet harvemmin hyökkäävät puremaan pikkulapsia naamaan. Koirissa on se ongelma että sekopäiset ihmiset saavat pitää sekopäisiä koiria.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 03.04.2019 12:18
Gat kirjoitti: 03.04.2019 12:12 Minulla kun ei muisti pätki tai päässä napsahda, totta kai osaan huolehtia etten aja tai ammu juovuksissa.
Sanoo henkilö, joka on tuomittu rattijuopumuksesta :think:

Ps. Ja joka kerran pilleripäissään sanoi vanhemmilleen ajavansa kallioleikkeeseen, jolloin isä joutui ottamaan virranjakajan irti autosta.
Yksittäistapaus!
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 03.04.2019 12:18
Gat kirjoitti: 03.04.2019 12:12 Minulla kun ei muisti pätki tai päässä napsahda, totta kai osaan huolehtia etten aja tai ammu juovuksissa.
Sanoo henkilö, joka on tuomittu rattijuopumuksesta :think:

Ps. Ja joka kerran pilleripäissään sanoi vanhemmilleen ajavansa kallioleikkeeseen, jolloin isä joutui ottamaan virranjakajan irti autosta.
Lievä, ei käräjiä. Hei luulin olevani vain pahassa krapulassa, enkä tehnyt ajovirheitä! Piti lähtemäni Varkauteen vanhempiani auttamaan seuraavana päivänä, piti pääsemän hammaslääkäriin sitä ennen. Mites sun tytar skootterilla? :mrgreen:

Toinen taas oli joskus 1996, kerroin esimerkkinä ainoan kokemukseni ns "sekakäytön" vaaroista. Pienellä annoksella jotain pamia ja vähän Karhua. Siitä en tosiaan muista. Ainoa muistin "pätkimiseni", muistaakseni. :mrgreen: Rikosta ei tapahtunut.

Nythän mulla ei ole mitään reseptilääkkeitä enkä tiedä mistä laittomia saisi. En ole kysellyt.
Viimeksi muokannut Gat, 03.04.2019 19:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Jos henkilö on saanut tuomion rattijuopumuksesta, on varsin epätodennäköistä, että kyseessä olisi ollut ainoa kerta, kun hän on ajanut autoa humalassa..

Joka tapauksessa oikaisin vain selkeät faktavirheet, joita oli yhdessä virkkeessä kaksi kappaletta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

Ei siitä ilman alkometriä voi olla ihan varma kukaan suomalainen.
Onko vai ei yli 0.5. Nyt en uskalla ellei ole nolla tai lähes. Vaikkei kuin vähän yli nollan, varmaan poliisit moittisivat kuitenkin.

Vaan sinähän Dave lääkärinä määräät itsellesi ties mitkä nuppilääkkeet, ja keulit niistä tällä.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 03.04.2019 12:51 Ei siitä ilman alkometriä voi olla ihan varma kukaan suomalainen.
Olen aika varma, että monikin voi. Jos ei esim. edeltävään 48h:iin ole ottanut lainkaan alkoholia.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9418
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Gat kirjoitti: 03.04.2019 12:12 So Hard asiasta joskus sanoi, että se on "yleisen turvallisuuden" nimissä? Whaaat? Minä en pelkää koiria, pelkään kaljupäisiä miehiä.
Mä pelkään. Koskaan ei tiedä mikä rakki säntää pyörän eteen tai iskee punttiin kiinni. Ei niin, että mitään olisi koskaan käynyt, mutta aina pelästyy, kun koira säntää kohti. Saisivat pitää niitä kurittomia piskejään vielä lyhyemmässä narussa ja fleksit kieltää kokonaan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

James:
Italialaisilla ja ranskalaisillä voi olla toisin, viiniä aterian kanssa.
Armas J. Pullan kirjassa "Peltilehmän lapsuus" on, että Ranskassa alkuun pidettiin lieventävänä asiana, jos ajoi kolarin kännissä. Koska juopuneelta ei voi vaatia samaa kykyä kuin selvinpäin. :mrgreen:

Juopoilta ja jopa narkkareilta Kitinän väki vaikuttaa, toivottavasti pääset Teslalla bussikaistaa ajaessasi poliisiauton huumetestiin.

Minä olen toki joskus kolhinut autoani, mutta alkoholilla ei ole osuutta asiaan. Eikä aseilla.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

Davejamekselle yllä.
Vagabondo kirjoitti: 03.04.2019 13:17
Gat kirjoitti: 03.04.2019 12:12 So Hard asiasta joskus sanoi, että se on "yleisen turvallisuuden" nimissä? Whaaat? Minä en pelkää koiria, pelkään kaljupäisiä miehiä.
Mä pelkään. Koskaan ei tiedä mikä rakki säntää pyörän eteen tai iskee punttiin kiinni. Ei niin, että mitään olisi koskaan käynyt, mutta aina pelästyy, kun koira säntää kohti. Saisivat pitää niitä kurittomia piskejään vielä lyhyemmässä narussa ja fleksit kieltää kokonaan.
No pelkääpä vapaasti. Varkauden lehdessä silloin aikoinaan joku poliisikomisarius kirjoitti, että ei riitä syyksi kiinnipitoon jos joku sanoo pelkäävänsä koiria. Tuolla tapaa kohta kaikki kielletään.

Sitäpaitsi ei koirat ole nin ihmeolentoja, ettei mies pärjäisi. Eikä ne metsästä ihmisiä. No ehkä joku pittbull. Alapa pelkäämään vaikka ampiaisia ja hämähäkkejä.
Viimeksi muokannut Gat, 03.04.2019 13:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Gat kirjoitti: 03.04.2019 13:22 James:
Italialaisilla ja ranskalaisillä voi olla toisin, viiniä aterian kanssa.
Armas J. Pullan kirjassa "Peltilehmän lapsuus" on, että Ranskassa alkuun pidettiin lieventävänä asiana, jos ajoi kolarin kännissä. Koska juopuneelta ei voi vaatia samaa kykyä kuin selvinpäin. :mrgreen:

Juopoilta ja jopa narkkareilta Kitinän väki vaikuttaa, toivottavasti pääset Teslalla bussikaistaa ajaessasi poliisiauton huumetestiin.

Minä olen toki joskus kolhinut autoani, mutta alkoholilla ei ole osuutta asiaan. Eikä aseilla.
Kitinän juopolta vaikuttaminen perustuu kyllä lähinnä kahden aikamiespojan panokseen. Davekin on nykyään raitis tylsimys.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9418
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Gat kirjoitti: 03.04.2019 13:29No pelkääpä vapaasti...
Ymmärsit väärin. Joko tahallaan tai vahingossa, mutta ihan sama :perse:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Gat kirjoitti: 03.04.2019 13:29Sitäpaitsi ei koirat ole nin ihmeolentoja, ettei mies pärjäisi. Eikä ne metsästä ihmisiä.
Tässä reilun vuoden ajalta otsikot

https://www.lansivayla.fi/artikkeli/664 ... i-hihnassa

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/0a2c ... b459424fff

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000004649503.html

https://www.helsinginuutiset.fi/artikke ... -kasvoihin

https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/230163 ... ttautumaan

https://www.savonsanomat.fi/kotimaa/Vap ... an/1202507

Osalle koirista/omistajista ei edes hihna riitä. Pitäisi varmaan olla koiran ajokortti tai koiralupa.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9418
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

^ Mä jatkan fleksillä: https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/66e6 ... ff778de1bc

Mä oon ollut laskea fleksiin niin pyörällä kuin skeitilläkin, kun ulkoiluttaja kulkenut reunassa ja koira huseerannut jossain väylän toisella puolella.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12356
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti: 03.04.2019 13:31
Gat kirjoitti: 03.04.2019 13:22 James:
Italialaisilla ja ranskalaisillä voi olla toisin, viiniä aterian kanssa.
Armas J. Pullan kirjassa "Peltilehmän lapsuus" on, että Ranskassa alkuun pidettiin lieventävänä asiana, jos ajoi kolarin kännissä. Koska juopuneelta ei voi vaatia samaa kykyä kuin selvinpäin. :mrgreen:

Juopoilta ja jopa narkkareilta Kitinän väki vaikuttaa, toivottavasti pääset Teslalla bussikaistaa ajaessasi poliisiauton huumetestiin.

Minä olen toki joskus kolhinut autoani, mutta alkoholilla ei ole osuutta asiaan. Eikä aseilla.
Kitinän juopolta vaikuttaminen perustuu kyllä lähinnä kahden aikamiespojan panokseen. Davekin on nykyään raitis tylsimys.
Olen kertonut KAIKEN juomiseni Kitinän alkoblogissa. Ja pidän kyllä (anteeksi vain) hieman falskina tuollaista rinnastusta.
En toisaalta paheksu Gatin alkon käyttöä tippaakaan. Tajuan että hänen kohdallaan it eases his pain...
Viimeksi muokannut Homeboy65, 04.04.2019 10:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2449
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

Vagabondo kirjoitti: 03.04.2019 14:54 ^ Mä jatkan fleksillä: https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/66e6 ... ff778de1bc

Mä oon ollut laskea fleksiin niin pyörällä kuin skeitilläkin, kun ulkoiluttaja kulkenut reunassa ja koira huseerannut jossain väylän toisella puolella.
Rullaluistimilla. Akka vasemmalla, koira oikealla, fleksi koko kelvin poikki. Hampaita meni ja peukalo murtui. Joka kerran kun näen koiraa fleksillä ulkoiluttavan, tekisi mieli päästää koira vapaaksi ja todeta asiaan: "palataan sitten asiaan kun opit käsittelemään koiraa. Kato silloin ei tarvita mitään fleksihärveliä".
Amazing shit happens!
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9418
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

KKK kirjoitti: 03.04.2019 20:35 Rullaluistimilla. Akka vasemmalla, koira oikealla, fleksi koko kelvin poikki. Hampaita meni ja peukalo murtui.
Auts. Miten tämäkin on sattunut just sulle? Toi on just se mitä mä pelkään koirissa. Holtittomat omistajat ja huono koulutus.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Vastaa Viestiin