Shrink

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^juu. Ja haluan nyt vielä korostaa, että en jos ei ole homia, pyydän anteeksi ja pahoittelen.

edit: lisäykseesi liittyen. joo. Huono omatunto tuosta, koska HOmie kuitenkin on G:n ainoa irl kontakti ja ystävä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Rapajuopolla ei tietenkään pidä olla aseita kotonaan. Ihan oikein meni. Toki perusteena rapajuoppous ei välttämättä syleile lakipykälää.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 02.04.2019 10:39 Rapajuopolla ei tietenkään pidä olla aseita kotonaan. Ihan oikein meni. Toki perusteena rapajuoppous ei välttämättä syleile lakipykälää.
Taitaa se syleillä, jos tätä uskoo.

https://yle.fi/uutiset/3-10194548

"Rattijuopumukset taas voivat osoittaa, että elämänhallinta on hukassa. Itse asiassa alkoholi on suurin tekijä aselupien peruuttamisessa."
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

Ylermi.
Mun mielestä eri asioita. Liekö tuosta lakiakaan? Asianajajako pitää palkata? Itse olen pitänyt aseet ja alkon visusti erillään. Ei ole koskaan tullut mieleenkään kuljeskella kadulla mutka taskussa saati haulikko kainalossa. Eikä metsässä känässä. Ei kännissä eikä muutenkaan paitsi laillisissa olosuhteissa kuten metsästys ja rata. Ne ilman promilleja.

Enkä ole joutunut katutappeluunkaan, karseeta sellainen varmaan

Homieta on syytä epäillä, mutta nettipoliisimme Ylermikö tän teki? Ei auta ketään, minua varsinkaan. Eivät ole vielä soittaneet.

Edit: Joku kylän isäntä kyllä jäi KOLMEN promillen humalassa rattijuoppoudesta kiinni. Aseet oli mukana autossa, ja ne takavarikoitiin joiksikin kuukausiksi.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

So Hard kirjoitti: 02.04.2019 10:43
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 02.04.2019 10:39 Rapajuopolla ei tietenkään pidä olla aseita kotonaan. Ihan oikein meni. Toki perusteena rapajuoppous ei välttämättä syleile lakipykälää.
Taitaa se syleillä, jos tätä uskoo.

https://yle.fi/uutiset/3-10194548

"Rattijuopumukset taas voivat osoittaa, että elämänhallinta on hukassa. Itse asiassa alkoholi on suurin tekijä aselupien peruuttamisessa."
Tarkoitin sellaisenaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^^
Objektiivisesti arvioiden et toki koskaan tulisi niitä aseita mihinkään suunniteltuun käyttötarkoitukseen (metsästys, ampumarata) käyttämään, eli sikäli tietysti aseiden menettäminen ei vie sinulta mitään toimintaa. Mutta toki ymmärrän, että watuttaa.

Mutta on 130%:n varmaa, että et koskaan tulisi lähtemään metsästämään.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 02.04.2019 11:13 Mutta on 130%:n varmaa, että et koskaan tulisi lähtemään metsästämään.
No varmaan aikoisin. On metsästysseuran jäsenyys ja omaa mehtää. Pidin siitä nuorempana. Lisäksi on ampumaradat.

Voidaan toki sanoa, ettei niitä "tarvita". Kuten pyöräilevät ja metrolla ajavat Cityvihreät henkilöautoista.
Viimeksi muokannut Gat, 02.04.2019 11:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Gat kirjoitti: 02.04.2019 11:19
James Potkukelkka kirjoitti: 02.04.2019 11:13 Mutta on 130%:n varmaa, että et koskaan tulisi lähtemään metsästämään.
No varmaan aikoisin. On metsästysseuran jäsenyys ja omaa mehtää. Pidin siitä. Lisäksi on ampumaradat.

Voidaan toki sanoa, ettei niitä "tarvita". mKuten pyöräilevät ja metrolla ajavat Cityvihreät henkilöautoista.
Ei ne metsästysseurat ota sinne 1,5 promillessa pyöriviä vaippaukkoja mukaan.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 02.04.2019 11:19
James Potkukelkka kirjoitti: 02.04.2019 11:13 Mutta on 130%:n varmaa, että et koskaan tulisi lähtemään metsästämään.
No varmaan aikoisin. On metsästysseuran jäsenyys ja omaa mehtää. Pidin siitä nuorempana. Lisäksi on ampumaradat.

Voidaan toki sanoa, ettei niitä "tarvita". Kuten pyöräilevät ja metrolla ajavat Cityvihreät henkilöautoista.
Varmasti aikoisit, mutta et lähtisi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard: Eri asiat ovat eri asioita ja eriaikaisia toimintoja.
Olitko se kuitenkin sinä? Homie väitti, että minulla on Kitinässä "vihamiehiä". En tiedä keitä, mutta sää olet liian pedanttinen fakki-idiootti.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Koska viimeksi olet käynyt metsästämässä?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Gat kirjoitti: 02.04.2019 11:24 So Hard: Eri asiat ovat eri asioita ja eriaikaisia toimintoja.
Olitko se kuitenkin sinä? Homie väitti, että minulla on Kitinässä "vihamiehiä". En tiedä keitä, mutta sää olet liian pedanttinen fakki-idiootti.
Minä en ole mikään vihamies, suhtaudun sinuun jokseenkin säälinsekaisesti. Joskus vuosia sitten kun olit aggressiivisempi jutuissasi, oikeasti mietinkin että pitäisikö ilmoittaa, mutta en ilmoittanut silloinkaan joten en ymmärrä miksi juuri nyt niin tekisin? Kuten sanoin, en usko että olet vaaraksi kuin korkeintaan itsellesi.
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

Itsemurhaa olin päättänyt lykätä monilla vuosilla, kenties indefinetely. :mrgreen:

Nyt stressaa tämä tapaus, junanraiteet ehkä? No ei. Koetan ottaa tämän haasteena, josta en tiedä itkeäkö vai nauraa.

Edit: En muista olenko koskaan ollut riittävän aggressiivinen Kitinässä, täällähän on vittuilu yhteisesti hyväksytty tapa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 02.04.2019 11:47 Itsemurhaa olin päättänyt lykätä monilla vuosilla, kenties indefinetely. :mrgreen:

Nyt stressaa tämä tapaus, junanraiteet ehkä? No ei. Koetan ottaa tämän haasteena, josta en tiedä itkeäkö vai nauraa.

Edit: En muista olenko koskaan ollut riittävän aggressiivinen Kitinässä, täällähän on vittuilu yhteisesti hyväksytty tapa.
Kysyn uudelleen; koska olet viimeksi käynyt metsästämässä?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 02.04.2019 12:06
Gat kirjoitti: 02.04.2019 11:47 Itsemurhaa olin päättänyt lykätä monilla vuosilla, kenties indefinetely. :mrgreen:

Nyt stressaa tämä tapaus, junanraiteet ehkä? No ei. Koetan ottaa tämän haasteena, josta en tiedä itkeäkö vai nauraa.

Edit: En muista olenko koskaan ollut riittävän aggressiivinen Kitinässä, täällähän on vittuilu yhteisesti hyväksytty tapa.
Kysyn uudelleen; koska olet viimeksi käynyt metsästämässä?
Kysyin tuota jo aiemmin, vastasi että 15-20 vuotta sitten. Mutta kyllä tässä nyt ihan lähiaikoina tapahtuu ihmeraitistuminen ja sitten samotaan Lapissa ja käydään metsässä.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 02.04.2019 12:10
James Potkukelkka kirjoitti: 02.04.2019 12:06
Gat kirjoitti: 02.04.2019 11:47 Itsemurhaa olin päättänyt lykätä monilla vuosilla, kenties indefinetely. :mrgreen:

Nyt stressaa tämä tapaus, junanraiteet ehkä? No ei. Koetan ottaa tämän haasteena, josta en tiedä itkeäkö vai nauraa.

Edit: En muista olenko koskaan ollut riittävän aggressiivinen Kitinässä, täällähän on vittuilu yhteisesti hyväksytty tapa.
Kysyn uudelleen; koska olet viimeksi käynyt metsästämässä?
Kysyin tuota jo aiemmin, vastasi että 15-20 vuotta sitten. Mutta kyllä tässä nyt ihan lähiaikoina tapahtuu ihmeraitistuminen ja sitten samotaan Lapissa ja käydään metsässä.
ok.

Todennäköisyys, että G olisi lähtenyt metsästämään on ehkä aavistuksen suurempi, kuin että minä joskus juoksisin tai kävelisin maratonin. Mulla ei ole koskaan ollut eikä ole ajatuksena, että voisin sen tehdä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 01.04.2019 12:31
So Hard kirjoitti: 01.04.2019 12:13
Gat kirjoitti: 01.04.2019 12:10 Voihan nillä tappaa eläimiä ja sitten syödä ne. Lisäksi ameriikan malliin aseen hallussapito pitäisi olla kansalaisoikeus, vaikka ei puhkoisi kuin pahvia. Ja minä pidän ampumisesta.
Koska olet viimeksi metsästänyt tai käynyt ampumaradalla?
Damn. En varmaan 15-pariinkymmeneen vuoteen.
Niin. 20 vuotta sitten viimeksi. Sen jälkeen susta on tullut erakko rappioalkoholisti. Äärimmäisen epätodennäköistä, että olisit enää koskaan lähtenyt metsästämään. Ethän sä hyvä mies pysty edes viemään roskia ulos.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

Ennen isäni kuolemaa ostin lähes täydelliset retkeilyvarusteet. Mutta sitten isä ja äitini käytännössä omaishoitajana olo.

Hyvä kuitenkin, että se varustepotentiaali on olemassa, sekin pitää minua elossa, toiveet ja muistot niistä tuntureista.

Sama aseissa. Voihan sanoa, että kuole vaan, et sä mitään tarvitse. Mutta juuri se olisi kuolettavaa luovuttamista.

Joku ihmeen poliittinen korrektius teillä, että sen voi tai siis pitää kieltää, jos sitä ei nyt just käytä. Neuvostoliitto, Orwell?

Ja tietenkin vielä että pyssyt ovat tuhmia, hyi. Ei niin.

Sitäpaitsi onhan sitä ampumaratojakin, metsästyksen ohella vaikka mihin nörttiin western-ammuntaankin. Mihin sitä tarvitaan? No ei varmaan, kunhan se on kivaa. Eikä liity että aikoisi ammuskella ihmisiä. Ei miekkaharrastajatkaan harjoittele silpoakseen ihmisiä jossain snagarilla. Vaan historia ja tekninen taito, fyysinen shakki.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Ei tässä ollut kukaan kieltämässä sua metsästämästä. Ainoastaan todettu, että et niin tekisi.

Onkos äitisi kuolemasta kaksi vuotta? Miksi et ole lähtenyt metsästämään?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Keskustelussa on ikiliikkujan ainekset. Aselupa ja ne omat mutkat ovat böndeille ja punaniskoille omia lapsia ja varsinkin omaa vaimoa herkempi ja rakkaampi asia. Menee tunteisiin ja ihon alle kuin napalmi. Itse pidän käsittämättömänä ajatuksenkulkuna sitä, että hyvin monen mielestä ase lupineen on kaikille suotu perusoikeus ja ilman sitä ei juuri elämää ole.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 02.04.2019 12:50 Aselupa ja ne omat mutkat ovat böndeille ja punaniskoille omia lapsia ja varsinkin omaa vaimoa herkempi ja rakkaampi asia.
No ei nyt meille kaikille vaikka mä olen kohtuu hyvä ampuja ja kasvanut talossa, jossa oli palvelusase vaatekaapissa. Ampuminen on vaan pirun tylsää mun mielestä, joten harrastuksena ei kiinnosta, enkä ole koskaan kokenut tarvetta omistaa asetta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 02.04.2019 12:46 Onkos äitisi kuolemasta kaksi vuotta? Miksi et ole lähtenyt metsästämään?
Äiti kuoli viime vuoden kevättalvella 14.3. , isä noin kaksi vuotta ennen. Olin käytännossä vaikken virallisesti omaishoitajansa, varsinkin äidin kanssa.

Se vei kaiken aikani, joten ei ehtinyt edes mehtäämään.

Luulisi jo helpottavan, mutta ei. Vanhempani ja se pieni perhe olivat koti tai kotilauma. Kauheaa ilman heitä. Nyt olen kuin orpo piru helvetissä. En jaksa edes Lappiin vielä.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti: 01.04.2019 17:50

Epäilen että kyseessä on joku sinuun ystävällisesti suhtautuva kuten Homeboy, joka pelkää että oikeasti päätät päiväsi.
Ei. Sinänsä aika uskottava hypoteesi, mutta en ole ilmiantanut. En tiedä miten näitä Orimattilan paronin (ja sinun) epäilyjä hälventäisin.
Mutta huomautan että Kitinässä on eräs pedantti legalisti. ;)
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

urpiainen kirjoitti: 02.04.2019 9:39 Mä en kyllä jaksa uskoa, että poliisin robotit olisi asian kitinästä poimineet, ja Reinikainen sitten vielä henkilöllisyyden selvittänyt. Kansalaisena turvallisuudentunnettani toki nostaa, jos isoveli on noin tehokas. Mun mielestä ilmeisimmät vaihtoehdot ovat:

- Poliisin robotti tosiaan flaggasi Kitinän keskustelun ja Varkauden/Orimattilan poliisi selvitti henkilöllisyyden (5 %)
- Gat ei ehkä enää muista, mutta on juovuspäissään levitellyt asefetisistisiä juttujaan jollain aseharrastajien sivustolla, jota nettipoliisi rutiinisti seuraa, ja siitä sitten prosessi käyntiin (10 %)
- Homie antoi Gatin ilmi (melkein tunnustaa tuossa 1.4. 17:21 -viestissään), ja tietänee Gatin nimen ja yhteystiedot (25 %)
- Gat sekoilee/vedättää (45 %)
- muu selitys (15 %)
Mihin nuo prosenttiluvut perustuvat? Sitten tuo em. viestini. Kirjoitin "Tuskin trollaa..." koska Gatin lavea selitys (puhelinkeskustelu) tuntui todella uskottavalta äänensävyjä myöten.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Homeboy65 kirjoitti: 02.04.2019 14:35 Kirjoitin "Tuskin trollaa..." koska Gatin lavea selitys (puhelinkeskustelu) tuntui todella uskottavalta äänensävyjä myöten.
Ok. En ollut ymmärtänyt tätä taustaa viestillesi. Muuten mun mielestä on kaikille todennäköisesti ihan hyvä, jos poliisi on tosiaan Gatin aseet vienyt. Kyllä itsemurha-ajatuksilla leikittely on Gatin toistuvien teemojen joukossa, ja muutenkin elämänhallinta vähän niin ja näin. Ei siihen soppaan aseita oikein kannata sotkea.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin