Shrink

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Vesper kirjoitti: 10.11.2018 13:30 Perheessä ihan yllättäin yksi T4N3M1 eli viimeistä isänpäivää vietetään. Sen verran nopealla tahdilla tapahtunut, että ihan ei pysy pää mukana.
Jaksamisia. (En osaa pukea sanoiksi ajatuksia, joita tämä herätti.)
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

Vesper. Piti googlata tuo lyhenne.
Onko se isäsi vai muu mies? Onko vielä leikkaus- ym. hoitomahdollisuuksia?

Kuoleminen, sekä oma kuolema että läheisten on tosi paska juttu, tiedän. Liikaa tullut sairaaloissa vierailtua, se on surullista.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Sädehoitoa annettu tämä viikko uhkaavan vena cava superior -syndrooman takia, muuten ei kannata enää hoitaa. Isä itse ei taida tilanteen vakavuutta sisäistää, kaikki tapahtunut käytännössä 1,5 viikon sisään. Äiti juuri kysyi että soittaako suoraan 112 jos isä menee elottomaksi.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

Vesper kirjoitti: 10.11.2018 19:57 Sädehoitoa annettu tämä viikko uhkaavan vena cava superior -syndrooman takia, muuten ei kannata enää hoitaa. Isä itse ei taida tilanteen vakavuutta sisäistää, kaikki tapahtunut käytännössä 1,5 viikon sisään. Äiti juuri kysyi että soittaako suoraan 112 jos isä menee elottomaksi.
Äkkiä sitten alkamut oirehtia. liian myöhään hoidon ehtiä. Kotonako isäsi on vielä?

Sairaalassa kysyivät että jos tilanne menee pahaksi, saako isääni elvyttää. Minä että potilas varmaan haluaisi itseään elvytettävän, mutta äitini päätti sairaalan suosituksen mukaan että ei. Äitinikään ei halunnut itseään koskaan elvytettävän. Kuitenkin yritin pihalla lumihangessa, mutta eipä toiminut kuin lääkintäkurssilla. Oli jo 87-vuotias.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Oireita on ollut keväästä asti, mutta niitä ei ole kunnolla tutkittu vaan niputettu influenssan jälkitauteihin. Keuhkokuvakin otettu toukokuussa, täytyy ensi viikolla pyytää siitä uutta lausuntoa. En jaksa uskoa että 5 kk olisi levinnyt joka paikkaan ja tehnyt T4-kasvaimen keuhkoihin. Mahdollista toki on. Ja joo, on kotona. Oli kuvissa viime viikon ti, pikaisesti sairaalaan koepalan ottoon pe, ei päässyt kotiin vaan pidettiin suonien takia tarkkailussa vkl yli, aloitettiin sädehoito ja keskiviikkona kotiutettiin.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja exsu »

Voimia Vesperille :h:
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Gat kirjoitti: 10.11.2018 15:19 Kuoleminen, sekä oma kuolema että läheisten on tosi paska juttu, tiedän. Liikaa tullut sairaaloissa vierailtua, se on surullista.
Viime viikonloppuna oli yhden sukulaiseni hautajaiset. Vanhempani olivat siellä; kuulemma adressien lukeminen kesti tunnin vaikka luettiin vain nimet. Näin viimeksi kummisetäni hautajaisissa. Silloin tällä oli terveen paperit, mutta heti sen jälkeen kuulin että syöpä oli uusiutunut.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Voimia Vesper. :komp:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Auts, jaksamista Vesperille :-(
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ikävä kuulla. Oma isänihän kuoli äkisti, en entinyt sanoa hyvästejä. Olen tyytyväinen, että ehdin kuitenkin eläessään sanoa monesti, että rakastan häntä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

nokkaelain kirjoitti: 11.11.2018 0:52
Gat kirjoitti: 10.11.2018 15:19 Kuoleminen, sekä oma kuolema että läheisten on tosi paska juttu, tiedän. Liikaa tullut sairaaloissa vierailtua, se on surullista.
Viime viikonloppuna oli yhden sukulaiseni hautajaiset. Vanhempani olivat siellä; kuulemma adressien lukeminen kesti tunnin vaikka luettiin vain nimet. Näin viimeksi kummisetäni hautajaisissa. Silloin tällä oli terveen paperit, mutta heti sen jälkeen kuulin että syöpä oli uusiutunut.
No olipas suosittu ukko adresseineen.. vaikka hautajaiset eivät ole iloinen asia josta olla kateellinen.

Enoni hautajaisissa oli väkeä, minä luin adressit ääneen.. Isäni siunaustilasuudessa vain minä ja äitini, äitini siunaustilaiuud4essa vain minä ja serkkuni ja yksi addresssi. Tuttunsa olivat jo kuolleet.

Ja sinä et edes ollut kummisetäsi hautajaisissa? Kävitkö edes kuolinvuoteellaan?

Kuinkas monen vanhuksen tai muun hautajaiset olet itse järjesstänyt ja maksanut niille kirkon ja hautaustoimiston hyeenoille? Jopa valmiin kuopan lapiointi uurnalle ja sen itse peittäminen maksaa 90 euroa, hautaustoimisto myy uurnan ja arkun pakolla, vaikka arkku heti poltettaisiin. Joutavat kirkonmenot myös maksavat, kirkollisvero ei kustanna.

Mun mielestä liikaa, että jo traumatiosituneen sukulaisen pitää yksin järkätä se kaikki ja perunkirjoitus lisäksi. Mun tapauksessa isäni ja äitini laskutkin. Pitäisi´juuri silloin saada olla rauhassa.

Kuinka monen kohta kuolevan vanhuksen kanssa olet velvollisuudesta asunut heidän loppuvuotensa? Kuinka montaa edes käynyt sairaalassa päivittäin katsomassa?
Tai kun vielä kotona olivat, monelleko vanhukselle olet vaihtanut vaippoja, mukä on yklsin hankalaa. Entäs silloin kaapinut paskapökäleitä vanhusten pervaosta? Montaako olet elvyttänyt? Minulla on ollut kolme koko ajan kanssa-asujaa muuten, vain yksi elvytysyritys. vaippoja tuli toki vaihdeltua kaikille.

Vai onko niin, että yleensä sukulaistenkin vanheneminen, jopa omat vanhemmat... on kliinisesti eristetty teidän olemasaolostanne, siinä teidän rinnakkaistodellisuudessanne? Joo, teillä kai kuukahtavat noin vain, nopeasti tai hihii.. niin helpodsti pääsevät asumaan loppuvuotensa jossain palvelukodissa.

Ei tässä todellisuudessa niin. Ja jkun minä teen kuolemaa, ei ole ketään auttamassa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ eihän kukaan sinua pakota hautajaisia hoitamaan tai maksamaan. Sinä olet tehnyt nuo valinnat.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Gat kirjoitti: 13.11.2018 20:40
nokkaelain kirjoitti: 11.11.2018 0:52
Gat kirjoitti: 10.11.2018 15:19 Kuoleminen, sekä oma kuolema että läheisten on tosi paska juttu, tiedän. Liikaa tullut sairaaloissa vierailtua, se on surullista.
Viime viikonloppuna oli yhden sukulaiseni hautajaiset. Vanhempani olivat siellä; kuulemma adressien lukeminen kesti tunnin vaikka luettiin vain nimet. Näin viimeksi kummisetäni hautajaisissa. Silloin tällä oli terveen paperit, mutta heti sen jälkeen kuulin että syöpä oli uusiutunut.
No olipas suosittu ukko adresseineen.. vaikka hautajaiset eivät ole iloinen asia josta olla kateellinen.

Enoni hautajaisissa oli väkeä, minä luin adressit ääneen.. Isäni siunaustilasuudessa vain minä ja äitini, äitini siunaustilaiuud4essa vain minä ja serkkuni ja yksi addresssi. Tuttunsa olivat jo kuolleet.

Ja sinä et edes ollut kummisetäsi hautajaisissa? Kävitkö edes kuolinvuoteellaan?
No pahoittelut, että vastasin. En ajatellut tätä minään kilpailuna, vaan kerroin asioita jotka tulivat mieleen. Tuossa tuli pieni väärinkäsitys. Olin kyllä kummisetäni hautajaisissa (hänkin kyllä kuoli syöpään, mutta ei yllättäen eikä kovin nuorena.) Sen sijaan niissä hautajaisissa näin tämän toisen sukulaisen, jonka piti olla parantunut, mutta jonka tilanne parin viikon päästä olikin, että mitään ei ole enää tehtävissä.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

sivustahuutaja kirjoitti: 14.11.2018 7:35 ^ eihän kukaan sinua pakota hautajaisia hoitamaan tai maksamaan. Sinä olet tehnyt nuo valinnat.
Haista uusliberaali kokoomuslainen paska.

Enoni hautuuvarat löytyivät toki enoni tieiltä. Isälläni ei ollut kuollessaan pennin hyrrää, vain laskuja, joita perikunta eli ainoana minä vieläkin maksan, vaikken haluaisi. Äitinikin käyttötili kurahti laskujaan pankissa maksaessani loppuun. Mutta sattumalta löysin lapun, että sillä oli vielä korkotili, joka mitälie peräti kymppitonni tuli minulle sitten lopulta perintönä.

Oleellisempaa känniagreviestissäni oli, että maksoi sen vainaja itse tai sitten sukulaiset, jäljellejääneet omaiset järjestävät kaiken sen viheliäisen byrokrstian. Vaikka jäljellejääneitä olisi vain yksi. Moneen paikkaan pitää ottaa yhteyttä, monessa paikassa käydä.

Isäni tapasi vitsailla: "Eihän ne maan päälle jätä"".
No eihän niin ketään jätetä, jos jälipolven olessa joku organisoi ja joskus maksaakin sen.
En tiedä, miten sitä voisi "perikuntana" edes vältellä laillisestyi.
Mites kun omat vanhempasi kuolevat, sinäkö muka et eders järjestä niitä rituaaleja ja muuta taloudellista byrokratiaa?

Luultavasti on sinunkin oma valintasi tai suorastaan pakko hoitaa ne.
Tajuutteko että kirkko ja hautaustoimisto kimpassa laskuttavat. Jopa pelkkä lapiomn vuokra jolla peittää itse tuhkat on 90 egeä.Jos sulla ei jo ole sukuhautaa kuten mulla, sittenhän valitset ja ostat sen hautapaikankin. Mikä lapio ainakin on on pientä arkkuun uurnan, kuljetuksiiin ja joutaviin kirkkorituaaleihin verrattuna. Sitten toki virkatodistusten hankkiminen, pankkiasiat, perunkirjoitukset asianajajan tykönä... ja sinäkö et muka teksi mitään, omana valintana? En usko. Osan haluat tai ainakin sinun on pakko.

Lisäksi vaikkei teidän maailmassa, tässä rinnnakkaistodellisuudessa on joutunut kuljettelemaan vanhuksia hoitoon, tilaamaan ambulansseja, vierailemaan joka päivä kotioloissa ja lisäksi kotioloissa vaihtamaan liikuntakyvyttömien vanhusten vaippoja! Enonikin tapauksessa ei päässyt vanhainkotiin, mutta kotihoito kieltäytyi lopulta tulemasta jos muita ei asunut paikalla ja enoni yksin kaatuilemassa. Mitäs tekisit? Tai sen kanssa. että sinun olisi pakko asua invalidisoituvien vanhempiesi kanssa joko heidän kotonaan tai he sinun luonasi... ja olla se ainoa, joka voi kuljetella heitä autolla ja kantaa edes ostoskassejaan sun muuta tavaroitaan? Äitikään ei voinut olla päivääkään yksin, koska kaatuili eikä pääsyt ilman apua jaloilleen. Mutta ei tietenkään sun maailmassa noin, muuta apua riittää siinä todellisuudessa...palvelukotiin pääsevät heti... tai sinä valitsisit olla välittämättä "omana valintanasi".

No, enostani en pitänyt, vanhemmistani kyllä. Sinä ehkä et vanhemmistasikaan... tai on valtava muu suku auttamassa järjestelyissä?

Mulla oli vielä noiden sisäksi se äitini ´Varkauden vuokra-asunnon asia. Ihan lopussa ja shokissa nuo kaikk piti. Kyllä vaan omaiset pitäisi jättää rauhaan niiltä kirkon ja firmojen haaskalinnuilta. Vanhempáni olisvat halunneet tulla kuopatuksi kotipihaan tai tuhkat sinne.. Sekin on kas laitonta. Joten järkkää ja maksa, vaikkei se vainajaa olisi kininostanut.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Minun on vaikea uskoa, että sinua pakotettaisiin hoitamaan tuota byrokratiaa. Jos et jaksa, niin sano niille että tekevät kuten parhaaksi lystävät. Jos jaksat hammasta purren ja haluat, niin sitten teet sitä mukaa kun jaksat.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

sivustahuutaja kirjoitti: 14.11.2018 21:13 ^ Minun on vaikea uskoa, että sinua pakotettaisiin hoitamaan tuota byrokratiaa. Jos et jaksa, niin sano niille että tekevät kuten parhaaksi lystävät. Jos jaksat hammasta purren ja haluat, niin sitten teet sitä mukaa kun jaksat.
Ei ne vainajat itse tilaa kirkonmenoja, pakollista arkkua ja tuhkauurnaa hautaustoimistolta, tilaa kuolimtodistuksia, hautaamislupia, virkatodistuksia asuinpaikkakunnilta (no ok, loput asumistodistukista hoiti asianajaja), vainaja ei järsestä asuntonsa säilyttämistä tai tavaran muuttoa sieltä, asioi pankkiensa kanssa, ei vainajat järkkää perunkirjoitukisia joihin tiedöt tileistä ja "varallisuudesta", kanna uurrnaa tai arkkua multiin eivätkä vastaa kuolleeena veloistaan, vaan "perikunta" eli minä. Ja jos vielä olisi siunauksen jälkeisten peijaisten järkkääminen vaikka sitten cateringillä, ei ne vainajat itse.

Kaikki lienee pakollista järjestää, paitsi joo ne siunauksen jälkeiset bileet. "Ja kuolinilmoitus lehteen, en jaksanut äidilleni. Ei kukaan lukisi sitä, luulen. Hautakiven tekstinkin jätän ensi kesään,. Eihän ne maan päälle jätä? Kyllä ne sutkin vielä löytää, ettet sinä jätä ja sinä vastaat.

Myöskään vielä elävinä dementoituneet lähers liikuntakyvyttömät vanhukset eivät voi tehdä paljin paskaakaan, lopulta edes omia vaippojaan vaihtaa tai tilata lääkäriä. Tai ajaa autoa tai kantaa yhtään mitään. Nousta edes jalkeille kaaduttuaan.

Jos tiedät jonkun instanssin, joka valtakirjalla organisoisi ja tekisi tuon kaiken avaimet käteen niin että vain kirkonmenoissa kävisi, kerro toki. Maksaisi toki.

Itseltäni tosin kuolevat on loppu ja minä kuolen yksin.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Eikös hautaustoimistot hoida noista ison osan? Ja miksi sinun pitäisi hoitaa jonkun muun pankkiasioita? Käsittääkseni sinua ei voi pakottaa tekemään tuollaista. Ota karhua ja sanoa niille, että saavat pitää tunkkinsa. Taidat tosin menettää perinnön tuossa, jos et hoida vastuitasi pesästä, mutta tämä ei kuitenkaan aiheuta sinulle mitään pakkoa. Kyse on vain rahasta.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

Täytyyhän ne rakkaimmat vainajat hoidella, varsinkin kun on kyse myös omista asioista ja tavaroistakin.

Teoriassa ehkä saattasi olla mahdollista vain marssia asianajotoimistoon ja antaa nille valtakirjat kaikkeen, yhteys hautaustoimistoon, kirkkoon, pankkeihin,(äidin tileihin annoin valtakirjat kyllä), laskuihin, velkoihin.. perikunnan eduksi totta kai,,, mutta suurilla kustannuksilla. Sitten tulisi itse vain kirkkoon, jos sitäkään. Olisi kuitenkin aika kallista, luulemma.

Ja käytännössä äitini halisi tulla siunatuksi Orimattilan kirkossa ja arkkuhautausta, mutta hautaustoimisto ei löytänyt Orimattilasta arkunkantajia edes rahalla. Kuusi pitää olla sääntöjen mukaan, uurnia eivät siunaa. Joten ihan joutavan papin siubaus Lahden sairaalan kuppaisessa kappelissa, kalliin arkun poltto heti ja lapion vuokraa jolla itse sukuhautaan peittelin.. Sekin joo 90 euroa, koneella porattu reikä ja lapion vuokra. Kuitenkin pienin osa kuolemisen kustannuksista. Onneksi sukuhauta on jo nimelläni, muuten hauta olisi pitänyt erikseen hankkia.

Voi kun vainajat sasi vain kuopata kotipihalle ilman poppamenoja ja byrokratiaa kuten rakas koira. vanhempani olisivat hyväksyneet. Ilman haaskansyöjä-riettalintuja kuten kirkko, hautaustoimisto, byrokraatit ja juristit. Joilta ei tienestit lopu. Miten huonommin muilla menee, sitä paremmin tienaavat.

Nyt muuten rottien vilistelyä, ryminää ja vinkunaa on ihan joka puolella, yltyvät öisin. Kymmeniä niitä.Eivät koske loukkuihin eivätkä kotitekosiin myrkkysyötteihin tai vatsansa sietää liuotinaineita. Ne ovat demoneita, sanon järjissäni.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ eli kyse on vain siitä, että et viitsi, jaksa tai halua tehdä noita juttuja, etkä maksaa muille noiden hoitamisesta.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Niin siis perillinen ei voi koskaan joutua vastuuseen perittävän veloista, jos ei ryhdy pesään ja aiheuta siten vastuuta itselleen. Jos valitsee niitä laskuja maksella niin se on ihan toinen juttu. Sinä tunnut nyt jotenkin kokevan että perillisen kuuluu saada kaikki pesän omaisuus ja jonkun muun tulisi hoitaa pesän velat ja hautajaisprosessi ilmaiseksi? Varmaan voisit sitten suurena humanitäärinä perustaa hautaustoimiston joka tekee kaiken ilmaiseksi ettei häiritse surevia omaisia laskuilla ja muulla ikävällä. Kerro miten kävi.
Universaali disclaimer.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Gat kirjoitti: 14.11.2018 18:03 Lisäksi vaikkei teidän maailmassa, tässä rinnnakkaistodellisuudessa on joutunut kuljettelemaan vanhuksia hoitoon, tilaamaan ambulansseja, vierailemaan joka päivä kotioloissa ja lisäksi kotioloissa vaihtamaan liikuntakyvyttömien vanhusten vaippoja!
Ei ole mitään rinnakaistodellisuutta. Itse ole sen verran nuorempi, ettei tuo ole onneksi vielä tullut vastaan.

Haluatko ikäviä tarinoita:

Äitini kävi junalla monta kertaa viikossa hoitamassa äitiään Porissa. Lopulta hän pääsi palvelutaloon jossa ehti olla ehkä viikon. Jokin varvas oli kuoliossa, ja sairaalassa poistettiin tutkimuksien jälkeen koko jalka polvesta alaspäin. Haava ei ikinä parantunut, ja kuukauden päästä mummu meni huonoon kuntoon. Sairaanhoitajana äitini tunnisti, että hengityskatkokset ovat lopun alkua. (Noin tässä kohtaa tarinaa olisi ollut Kitinän viimeinen Tapio-miitti, mutta olin muuttamassa mummuni tavaroita takasin hänen (kadunlakaisijan palkallaan ostamaansa Porin keskustan) asuntoonsa. Tilanne vain huononi: mummuni sai aivoinfarktin, ja oli aluksi jonkinlasisessa shokkitilassa niin ettei halunnut koskettavan. Sen seuraksena hän sokeutui, mutta pystyi vielä kommunikoimaan puristamalla kättä.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja saira »

Hmm... Muutama stressiä lisäävä asia päällekäin, tosin osa jo pitkäaikaisempia. Muksun teini-ikä on hieman keskivertoa vaikeampaa, osittain isänsä keskivaikean masennuksen vuoksi, osaksi alakouluaikaisen luokan oireilua edelleen. Ollaan saatu paikalliseen perhekeskukseen hoitosuhde, mutta siitä huolimatta välillä huolettaa, vaikka tiedänkin ettei mikään tällainen viikossa ole ohi. Äidillä taas keväästä asti pudonnut paino reilusti, todettiin alkusyksystä hoitamaton diabetes yms. Pääsi nyt viipalekuviin, lääkärin arviota odotellessa. Sen verran sain tietoa alustavasti, että se pahin pelkoni ei toteudu, eli haimassa ei ole mitään, mutta toisessa munuaisessa kuitenkin. Eli leikkaus tulossa, mut muusta ei ole tietoa. Kunhan siis saavat äidin ensin siihen kuntoon, että voi edes leikata... Lisäksi vielä työpaikalla kuohuu, pomo sai potkut, vaikka mielestäni vikaa on siellä häntä ylemmällä tasolla. Ja siis se ylempi taso on saanut huseerata jo pidempään ja sekoittaa alempana olevia yksiköitään ihan mielin määrin, kun vaan keksis keinon saada senkin toiminta päivän valoon... Ja tässä pitäisi rakentaa joulu pikkuveljen vaimon kanssa kun äiti ei sitä tänä vuonna pysty tekemään (äiti siis haluaa itse tehdä aina joulut ruoista lähtien meillä) ja keskittyä työn lisäksi kahteen kouluun...

Puuh, enpä olekaan puhaltanu näitä ulos oikeastaan missään, ja vaikeaa se oli täälläkin.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^
Asiasta tietämättä, miksi käydä yhtäaikaa töissä ja kahdessa koulussa? Kuulostaa rankalta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja saira »

James Potkukelkka kirjoitti: 27.11.2018 9:06 ^
Asiasta tietämättä, miksi käydä yhtäaikaa töissä ja kahdessa koulussa? Kuulostaa rankalta.
Suoritan pikkuhiljaa maisteriani, ja kun sit tuli vain vuoden kestävä monimuotokoulutus, jonka näytöt suurelta osalta voin tehdä työaikana tavallisina työtehtävinäni ja joka antaa "paperin" siitä, mitä jossain vaiheessa täällä teinkin ennenkuin toimipisteitä yhdistettiin, niin päätin sen tässä rinnalla vielä suorittaa. Tästä paikasta siis sen verran, että ei tule olemaan eläkevirka, joten täytyy koko ajan miettiä miten voi omia työllistymismahdollisuuksia parantaa. Nii, ja yh:lla ei ole varaa ottaa prossia pois työajasta, varsinkaan jos haluaa maksaa taloaan...
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard kirjoitti: 15.11.2018 8:53 Niin siis perillinen ei voi koskaan joutua vastuuseen perittävän veloista, jos ei ryhdy pesään ja aiheuta siten vastuuta itselleen. Jos valitsee niitä laskuja maksella niin se on ihan toinen juttu. Sinä tunnut nyt jotenkin kokevan että perillisen kuuluu saada kaikki pesän omaisuus ja jonkun muun tulisi hoitaa pesän velat ja hautajaisprosessi ilmaiseksi? Varmaan voisit sitten suurena humanitäärinä perustaa hautaustoimiston joka tekee kaiken ilmaiseksi ettei häiritse surevia omaisia laskuilla ja muulla ikävällä. Kerro miten kävi.
Eihän tähän jaksaisi puuttua, kun vakavaa sairautta ja odotettavaa isän kuolemaa on muillakin täällä.

Vaan ettäpä taas osaat paskanmaku suussa kuten aina vinoilla tahallisen ilkeänä. Aina väärin päin ymmärtäen, vaikka miten rautalangasta sinulle vääntäisi.

Vahemmiltani ei jäänyt paljon paskaakaan rahallista perittävää, Esineitä kyllä. isältä ei kuin pikkuvelkoja aseet ja laho mökinpuolikas. . Jotka äitini ja isäni velat minä totta kai maksoin. Kunnioituksesta hoidella ne multiin ja omankin etuni vuoksi. Kuten Varkauden vuokrakämpän siirto itselleni erääntyneine vuokrineen.

Yllä valitan lähinnä siitä, miten vaikeaksi kuolleen kuuoppaaminen on tehty, liian monta instanssia joihin yhteydenpito sen ainoa elossaolevan pitää hoitaa nopeasti vielä ihan shokissa. Miten joka saatanan korppikotka, seurakunta ja hautaustoimisto yhteistyössä pakollisesti rahastavat.

Ja miten vaikeaa se on, jos siinä on ihan yksin ja surkeana niitä pakollisia järjestämässä. Helpompi jos on muitakin, raskasta yksin. Eli joku instituutio organisoimaan, vain organisoimaan ne kaikki, vaikka sitten lasku perään.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Vastaa Viestiin