Tupakinpolton lopetus

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

^Joo, tommonen voisi sopia mulle. Polttelin sunnuntaina about kolme tupakkia (join puoli pulloa viiniä ja siiderin) ja sen jälkeen en ole poltellut lainkaan eikä tee edes mieli. En viitsi kokonaan tätä itseltäni kieltää, koska alkoholia juodessa herää yleensä himot.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Hyi saatana, olen lihostunut siitä, kun lopetin savuttelun. Pitääkö mun alottaa uudelleen?! Vai tasaantuuko tämä tästä, muille käynyt näin? Nyt joutuu kutistuskuurille joksikin aikaa.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Bhven »

4 kuukautta mennyt pelkkää sähköhöyryä. Ostan rojuni Puolasta. Laadukasta tavaraa järkevään hintaan. (Joitan harhaostoksia tullut tehtyä muista kaupoista mm englannista.) Toimitus Suomeen noin viisi päivää. (Oman havaintoni mukaan riippumatta siitä tilaako tavallisen vai express kuljetuksen.) Ihan perus 3,3 voltin eGo akku clearoilla riittää mulle. Kaksi akkua käytössä. Mukavaa kun tähän harrastukseen ei mene kuin jotain 10-15 euroa kuukaudessa.

Putiikista josta ostan saa 40ml nestepullon 7 euron hintaan. Kunnon kurkkutuntumaan tarviin 18mg vahvuista litkua ja lempparimakuni on French pipe. Myös Cuban Cigar toimii. Mitään homotoffeekarkkilitkuja ei kiinnosta edes kokeilla.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja MrM »

^ Harmi että VG-valikoima on olematon.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Höyrymäärän takia vai miksi VG? Tuolta saa esim. 12mg VG basea 100ml alle viiteen euroon jos jaksaa kiinnostaa itse miksata nesteet ja aromit.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja MrM »

PG tekee mun kurkulle kamalampaa kuin oikea rööki. Ja muutenkin ko. aine on vähän kyseenalainen noissa hommissa omasta mielestäni, varsinkin kun alkuperä ei usein ole kovin hyvin selvillä, terveyshaitoista puhumattakaan. VG on sentään aika paljon luonnollisempaa, tutkitumpaa ja käytetympääkin tavaraa lääke- ja kosmetiikkateollisuudessa.

Mut joo, katoin itekin ettei basen hinta oo desille kovin suuri. Vois melkein ostaa pullon sitä tykeintä jos niillä vaan on aromivalikoimaa hyllyssä. 0mg VG basea mulla onkin desin verran kaapissa apteekista ostettuna. Miksailee siitä sitten haluamansa vahvuudet. Aiemmin tilailin peleonilta baset ja aromit ja miksailin itse, mutta sitten niillä rupes olemaan 70% aromivalikoimasta eioota niin siirryin vähän pakolla takaisin valmislitkuihin.

Itse sekoittelemalla kuitenkin on varminta että mahdollisimman pieni osa rojusta on PG:tä, käytännössä sillon ainoastaan aromien osuus. Monet VG-valmislitkutkin ovat vain jonkinlaisia sekoituksia VG:n ja PG:n välillä, joissa VG vaan on suuremmin edustettuna, ilman että viitsivät mainita tuotteen sisältävän myös esim. 30% PG:tä.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ K. Olen ymmärryksessä, että clearot on "säädetty" 70/30 PG/VG suhteelle (Yleisin sekoitussuhde). Esim monen ja omastakin mielestä paras clearo tällä hetkellä Kanger T3 iskee helposti dry hittiä jos VG:tä on liikaa, koska suurempi viskositeetti ja atomisaattori siten liian kuiva.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja MrM »

Bhven kirjoitti:^ K. Olen ymmärryksessä, että clearot on "säädetty" 70/30 PG/VG suhteelle (Yleisin sekoitussuhde). Esim monen ja omastakin mielestä paras clearo tällä hetkellä Kanger T3 iskee helposti dry hittiä jos VG:tä on liikaa, koska suurempi viskositeetti ja atomisaattori siten liian kuiva.
Niinhän ne helposti tekee joo ja ovat tosi arkoja viskositeetin muutoksille. Ostin just muutaman Vivi Novan testiin, ja vaikka ne taitaa olla jotakuinkin VG-ystävällisimpiä clearoja, niin ei niidenkään kanssa ketjulutkutella. Pari imasua ja 30s odottelua jos haluaa että litku ehtii imeytyä, vaikka olin leikannut akkuvedellä sitä litkua vähän ohuemmaksi.

Ylivoimaisesti parhaiten tähän mennessä ovat toimineet Bogen XL cartot yhdistettynä tankkiin. Noi reiättömät on halpoja, eivätkä sovellu suoraan tankkikäyttöön, mut oon ite napautellut niihin pari reikää kuoreen molemmille puolille tikalla ja vasaralla. Reiästä tulee silloin halkaisijaltaan vähän isompi kuin mitä valmiiksi reikäisien tankkicartojen reiät on ja sinne imeytyy paksumpikin VG hyvin sisuksiin. Vaatii vähän näpertelyä, mutta lopputuloksena on, että pääsee halvalla eikä tarvii miettiä yhtään sisään työnnettävän nesteen viskositeettia. Oli miten jäykkää tai luirua litkua tahansa, niin kaikki mitä sinne kaataa sisään höyryää ja mukavasti.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
masa

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja masa »

Onko se kessunpolton lopetus tosiaan noin työlästä?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

masa kirjoitti:Onko se kessunpolton lopetus tosiaan noin työlästä?
Äläs nyt, täähän alkaa olla priceless kamaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

masa kirjoitti:Onko se kessunpolton lopetus tosiaan noin työlästä?

No emmätiedä. Lopetin pikkasta vajaa 20 vuoden polttamisen jälkeen kerralla, ilman apuvälineitä, koska halusin lopettaa.

Tupakoitsijan hengitys muuten haisee aivan raadolta normaalilta keskusteluetäisyydeltäkin. Useammin kuin kerran oon joutunut ottamaan askeleen tai pari taaksepäin kun ei vaan pysty sietämään.
(ja ei, en ole tupakkanatsi ja vaadi kaikkia lähipiirin ihmisiä lopettamaan, ja itsekin olen vain toistaiseksi polttamatta; jos siltä tuntuu, aloitan uudestaan sekä savuttelun että haisemisen)
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Tupakinpolton lopetushan on keskimäärin hyvin vaikeaa. Ilman lääkkeitä onnistuu pitkällä tähtäimellä 10% ja parhailla lääkkeillä pitkällä tähtäimellä vähän yli 20%. Nikotiiniaddiktio on yhtä voimakas kuin heroiiniaddiktio.

Mutta tietenkin se joiltain onnistuu raakana kerrasta. Onnistuu se heroiinin käytönkin lopetus suunnilleen samalla frekvenssillä. Mutta se, että se 10%:lla onnistuu, ei muuta sitä, että 90%:lla se ei onnistu.

Tupakin myynti uskoakseni kielletään elinaikanani ja hyvä niin.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Sleazoid
Elämätön Kitisijä
Viestit: 363
Liittynyt: 16.08.2005 3:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Sleazoid »

masa kirjoitti:Onko se kessunpolton lopetus tosiaan noin työlästä?
Heh mikä perusmasakommentti. Masa itsehän on lopetti kessuttelun kylmällä kalkkunalla vuosikymmen sitten.
Loppuiko data & argumentit?
masa

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja masa »

Sleazoid kirjoitti:
masa kirjoitti:Onko se kessunpolton lopetus tosiaan noin työlästä?
Heh mikä perusmasakommentti. Masa itsehän on lopetti kessuttelun kylmällä kalkkunalla vuosikymmen sitten.
Ei siihen tarvittu edes kalkkunaa. Kessuaski roskiin ja se oli siinä.

Herneen nenäänvetäminen on taas melko huvittavaa varsinkin kun ihmetelin homman työläyttä, enkä vaikeutta.
Viimeksi muokannut masa, 17.04.2013 10:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja MrM »

masa kirjoitti:Onko se kessunpolton lopetus tosiaan noin työlästä?
Sir, you are missing the point completely, as so very often happens to be the case.

Sähkötupakoinnilla ei ole ainakaan mun suhteen mitään tekemistä röökinpolton lopettamisen kanssa, vaan se on tapa harrastaa nautintoaineita vähän kuten viininjuonti. Jos sähkötupakointia pitäisi tarkastella jonkinlaisena eroon-röökistä-eli-nikotiiniriippuvuudesta -keinona kuten apteekista saatavia nikotiinikorvikkeita, ei varmaankaan tarvittaisi satoja erilaisia makuaineita, joista suuri osa vieläpä myydään nikotiinittomina.

Jos se ei tullut tosta ylemmästä vielä selväksi, niin tätä toimintaa ei ole edes tarkoitus lopettaa.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja elco »

NuoriDaavid kirjoitti:Tupakinpolton lopetushan on keskimäärin hyvin vaikeaa. Ilman lääkkeitä onnistuu pitkällä tähtäimellä 10% ja parhailla lääkkeillä pitkällä tähtäimellä vähän yli 20%. Nikotiiniaddiktio on yhtä voimakas kuin heroiiniaddiktio.
Onko tosiaan noin synkät luvut? Perstuntumani, joka yleensä on aina oikeassa, sanoo, että pitäisi olla paremmat oddsit.

Itse en ikinä varsinaisesti pitänyt tupakasta pl. kännipolttaminen ja ruokarööki. Pidin toki sosiaalisesta aspektista. Lopettaminen oli helppoa: sen kun päätti lopettaa.

Kun kerta lopettaminen oli minulle noin helppoa eikä verraten pitkällisen ja runsaan alkoholin käytönkään vähentäminen paljon puristanut niin se pistää kyllä olettamaan, ettei heroiinin viihdekäytönkään kanssa olisi mitään addiktio-ongelmia.
Viimeksi muokannut elco, 17.04.2013 11:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
masa

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja masa »

MrM kirjoitti: niin tätä toimintaa ei ole edes tarkoitus lopettaa.

:sir:

Topikin otsikosta sai erilaisen käsityksen.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

elco kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Tupakinpolton lopetushan on keskimäärin hyvin vaikeaa. Ilman lääkkeitä onnistuu pitkällä tähtäimellä 10% ja parhailla lääkkeillä pitkällä tähtäimellä vähän yli 20%. Nikotiiniaddiktio on yhtä voimakas kuin heroiiniaddiktio.
Onko tosiaan noin synkät luvut? Perstuntumani, joka yleensä on aina oikeassa, sanoo, että pitäisi olla paremmat oddsit.

.
En ole valan tehnyt asiantuntija, mutta champixista, jota pidetään parhaana lääkkeenä, viikon 52 kohdalla lopettamisyrityksen jälkeen ei lainkaan vuoden aikana tupakoineet (kaksi eri tutkimusta) lumelääkkeellä 8.4% ja 10.3% ja champixilla 22.1% ja 23.0 %.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja MrM »

Oon itse lopettanut röökinpolton vissiin kolme kertaa useammaksi vuodeksi giljotiinimenetelmällä. Nyt kun sähkötupakoin, mulla ei ole edes tarvetta lopettaa oikeankaan röökin polttoa, vaan silloin tällöin myönnän itselleni ongelmitta savukkeen. Sähkötupakoinnin aikana sitä tupakkaa on vaan tullut poltettua todella vähän, keskimäärin ehkä pari kessua viikossa.

Toi määrä on niin vähäinen, että tupakan aiheuttamat terveysongelmat ei juuri huoleta. Kun nikotiinin saa muualta tarvittaessa, niin homma toimii hienosti. Jos sähkötupakkaa ei ois käytössä, niin tuota paria tupakkaa silloin tällöin ei uskaltaisi itselleen luvata, sillä kuten me kaikki tiedämme, nikotiiniriippuvuus on todella vittumainen riippuvuus joka helposti lähtee lapasesta kun antaa edes sen pikkusormen.

Miksi sitten edes ne pari röökiä viikossa? Siksi, että se tupakan tuoma nikotiinin humahtaminen päähän tuntuu vaan joskus niin pirun kivalta. Siihen sähkötupakka ei pysty, sillä nikotiini imeytyy monikertoja nopeammin savusta kuin höyrystä. Eli sähkötupakka antaa nikotiininsa verenkiertoon huomattavasti tasaisemmin ja hitaammin kuin oikea tupakka.

Miksi sitten ei kokonaan eroon nikotiinista? Siksi koska elämä on liian lyhyt ja tympeä muutenkin, eikä nikotiini itsessään ole sen kamalampi myrkky kuin kahvin sisältämä kofeiinikaan.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Tämä varmaan näkyy ilman mitään tunnuksia?

http://www.kaypahoito.fi/web/kh/suositu ... ./hoi40020

Taulukko 3 kertoo tilastoja.

10%:n seudussa ne pyörii noi raakana lopettamisen onnistumistulokset.

Mutta toi 10% on tietysti yhden lopettamiskerran onnistumisprosentti. Jos sama henkilö yrittää monta kertaa, niin se tietysti kumulatiivisesti nousee.

Tuon tilastollisen samaa tasoa olevan onnistumisen heroiinin käytön lopettamisen kanssa olen lukenut Hesarista joskus vuonna nakki ja muusi, pakkohan sen on olla totta kun se on lehteen painettu!!1
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Kohta 16kk ilman nikotiinaa. Välistä tekee kyllä mieli. Olihan se ihan sikahauskaa, mutta vaan liian kovaa elimistölle.
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Bhven »

masa kirjoitti:Onko se kessunpolton lopetus tosiaan noin työlästä?
Itsehän olen siis lopettanut tupakan polttamisen kokonaan ja siirtynyt pelkästään elektronisen nikotiiniannostelijan käyttäjäksi. Jos on tarvetta saivarrella, voimme keskustella muutaman sivun verran siitä lukeeko tämän ketjun otsikossa "nikotiiniriippuvuudesta eroon pääseminen".

Savuttelun lopettaminen oli aivan erityisen helppoa sähköhöyryttimellä. Paluuta vanhaan ei ole, ellei tätä harrastusta lailla kielletä. Lähinnä oksettaa ajatus siittä, että joutuisi vielä joskus terva- & uraanipötkylöitä kioskilta hakemaan.

Tää on vähän kuin siirtyisi jääkiekosta pöytätennikseen. Maila vaihtui ja samalla kuolemantapaukset ja loukkaantumiset vähenivät. Parasta on, että voi edelleen hakea kioskilta kupposen ja mennä puiston penkille istuskelemaan lorvimaan ja nauttimaan nikotiinista ja kahvista.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja MrM »

Jos useamman vuoden savuttomuuden jälkeen ryhtyy sähkötupakoimaan, niin kannattaa kyllä siinä kohtaa sitten höyrytellä vain nikotiinivapaita nesteitä. Totta kai jos sillä koukuttaa itsensä takaisin nikotiiniin ja sitten loppuu nesteet tai atomisaattorit tai muut sähkötupakointitarvikkeet, niin nikotiininsa hakeminen analogisesta savuttelusta ei ole mikään yllätys.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja MrM »

Niin no, sellaistahan se on joka tapauksessa, on siinä nikotiinia tai ei.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Aloitinkin tupakoinnin uudelleen. En tosin polta paljon, mutta silti. Ei vain enää huvittanutkaan olla lopettanut. Sinänsä typerää, sillä lopettaminen olisi minulle (fyysisesti) erittäin helppoa, mutta kun ei ole motivaatiota. Keuhosyövällä ym. pelottelu ei nyt oikein toimi.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Vastaa Viestiin