Tupakinpolton lopetus

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja annepa »

Aika kauan olen ollut polttamatta ja alkuviikosta lopetin korvaustuotteidenkin mussuttamisen. Ei ole kamalaa. Hyvä minä :)
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Vesper »

McJanne kirjoitti:Kuva

Jumankekka! Vuoden ja viikon ollu polttamatta, jäi merkkipäivän sikari kiskomatta :(

Noh, jos 10v juhlat sitten :P
Miten meinaat käyttää noi liki 4K?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

7kk ilman nikotiinia. Vielä kun elokuun selviää ryyppyreissujen vaaroista, niin aletaan olee turvallisemmilla vesillä.
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja annepa »

346. päivä tupakoimattomana ja 38. päivä kokonaan ilman nikotiinia. Mulla jää ihan hirveesti rahaa säästöön :D Säästötavoite puskurirahastoon täyttyy alta aikayksikön ja muitaki sijotuksia pitää jo miettiä. Joka päivä haluttaa kuitenkin tupakkaa, tai no sanotaan että mietityttää, tämä tupakanhimo ei ole semmoista järjen peittävää, silmät sumentavaa himoa mitä se ennen oli. Enemmänki mietityttää että "ai että ois kiva vetää rööki tässä kahvin kanssa, harmi kun en polta enää".

Paino on noussut, en tiedä johtuuko tupakoinnin lopettamisen aiheuttamasta liiasta syömisestä vai stressin aiheuttamasta liiasta syömisestä. Oletan että stressi ja tupakoinnin lopetus vaikuttaa ainakin hiukan myös aineenvaihdunnan nopeuteen ym asioihin. Joka tapauksessa olen läski, mut enpä ainakaan polta. Hyökätään sen läskin kimppuun nyt seuraavaksi.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
masa

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja masa »

Dumiz kirjoitti:7kk ilman nikotiinia. Vielä kun elokuun selviää ryyppyreissujen vaaroista, niin aletaan olee turvallisemmilla vesillä.

Mulla meni 14 vuotta, ennen kuin voin sanoa että: nyt oon päässyt kessusta eroon.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

masa kirjoitti:
Dumiz kirjoitti:7kk ilman nikotiinia. Vielä kun elokuun selviää ryyppyreissujen vaaroista, niin aletaan olee turvallisemmilla vesillä.
Mulla meni 14 vuotta, ennen kuin voin sanoa että: nyt oon päässyt kessusta eroon.
Joo, en nyt kuivilla läheskään ole, mutta tää eka kesä on kyllä kovin. Varsinkin kun on ottamassa kuppia ja on se nousu päällä...

Kahvin jälkeen ei tee enää paljoa mieli, eikä sapuskan päälle. 3 kuukautta sitten teki ihan sikana mieli niiden jälkeen.
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

Pari vuotta on tullut poltettua 1-3 tupakkaa päivässä ja olen kyllä ajatellut, etten sitä määrää ala itseltäni kieltämään. Yläasteella meni varmaan aski päivässä, siitä on tähän pisteeseen hiljalleen itsekseen vähentynyt.
Pröötprööt
Avatar
RouvaPupu
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 157
Liittynyt: 12.07.2012 22:02
Paikkakunta: f00k land

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja RouvaPupu »

Mä olen ajatellut lopettaa tupakoinnin, lähinnä tytsän vuoksi. Se nimittäin osaa pitää jo saarnoja tupakan haitoista. "Äiti, lopeta tuo", "Äiti, kyllä sinä pystyt lopettamaan", "Äiti, minä piillotan sinun tupakkasi", "Äiti, älä mene tupakalle", "Äiti, sinä haiset pahalta". Viimeinen niitti lie kuitenkin fakta, että muistuttaa miestä kaupassa äidin tupakoista "koska äiti ärjyy jos sillä ei ole tupakkaa".

Motivaatio on korkealla, sano.
fa-q.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja elco »

RouvaPupu kirjoitti:Mä olen ajatellut lopettaa tupakoinnin, lähinnä tytsän vuoksi.
Ala käyttämään nuuskaa!
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
RouvaPupu
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 157
Liittynyt: 12.07.2012 22:02
Paikkakunta: f00k land

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja RouvaPupu »

elco kirjoitti:
RouvaPupu kirjoitti:Mä olen ajatellut lopettaa tupakoinnin, lähinnä tytsän vuoksi.
Ala käyttämään nuuskaa!
Sä teit muhun vaikutuksen tällä ehdotuksella, mies.
fa-q.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja elco »

RouvaPupu kirjoitti: Sä teit muhun vaikutuksen tällä ehdotuksella, mies.
Po Mies.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Manaaja

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

RouvaPupu kirjoitti:Mä olen ajatellut lopettaa tupakoinnin, lähinnä tytsän vuoksi. Se nimittäin osaa pitää jo saarnoja tupakan haitoista. "Äiti, lopeta tuo", "Äiti, kyllä sinä pystyt lopettamaan", "Äiti, minä piillotan sinun tupakkasi", "Äiti, älä mene tupakalle", "Äiti, sinä haiset pahalta". Viimeinen niitti lie kuitenkin fakta, että muistuttaa miestä kaupassa äidin tupakoista "koska äiti ärjyy jos sillä ei ole tupakkaa".

Motivaatio on korkealla, sano.
Koita sähkötupakkaa? Hoidat sillä ainakin hajuhaitat ja suurimman osan terveyshaitoista, ja saat kuitenkin vielä osan nikotiinistasi. Helpompi lopettaa kokonaankin sitä kautta kun siirtyy nikotiinipitoisista ensin nikotiinittomiin nesteisiin ja sitten karsii viimeisimmäksi itse tavan.
Avatar
RouvaPupu
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 157
Liittynyt: 12.07.2012 22:02
Paikkakunta: f00k land

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja RouvaPupu »

Manaaja kirjoitti:
RouvaPupu kirjoitti:Mä olen ajatellut lopettaa tupakoinnin, lähinnä tytsän vuoksi. Se nimittäin osaa pitää jo saarnoja tupakan haitoista. "Äiti, lopeta tuo", "Äiti, kyllä sinä pystyt lopettamaan", "Äiti, minä piillotan sinun tupakkasi", "Äiti, älä mene tupakalle", "Äiti, sinä haiset pahalta". Viimeinen niitti lie kuitenkin fakta, että muistuttaa miestä kaupassa äidin tupakoista "koska äiti ärjyy jos sillä ei ole tupakkaa".

Motivaatio on korkealla, sano.
Koita sähkötupakkaa? Hoidat sillä ainakin hajuhaitat ja suurimman osan terveyshaitoista, ja saat kuitenkin vielä osan nikotiinistasi. Helpompi lopettaa kokonaankin sitä kautta kun siirtyy nikotiinipitoisista ensin nikotiinittomiin nesteisiin ja sitten karsii viimeisimmäksi itse tavan.
Olen miettinyt tuota sähkötupakkaa, mutta syystä tai toisesta en lämpene ajatukselle. Sulla muistaakseni oli kokemusta?
fa-q.
Manaaja

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

RouvaPupu kirjoitti:Sulla muistaakseni oli kokemusta?
Nii. On se kivempaa koska voi a) puhallella film noir -tyyliin sauhut videotykin valokeilaan b) yhdistää seksinjälkeisen raukeuden sauhutteluun nousematta sängystä.

Tarviiko parempia mainospuheita enää keksiä?
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

Absintinmakuinen, nam nam!
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja annepa »

Sorruin. Palaan ruotuun.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

11 kuukautta ilman nikotiinia.
Ruokalan kalapuikko Pena
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Sorruin baaritupakointiin. Näen kuitenkin yhden askin kessuttelun parin viikon välein siinä määrin pienenä pahana, etten ryhdy toistaiseksi korjausliikkeisiin. Jos harrastuksen volyymi meinaa taas laajentua, pistän stopin.
Sola
Kitinän uhri
Viestit: 673
Liittynyt: 19.06.2010 18:54

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Sola »

Just nyt on tilanne millon aiemmin vetäsin askin röökiä putkeen. Mut eih, näköjään sähkötupakka riittää. Jo ajatus oikeesta röökistä etoo. Nytkö se sit loppui?
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Sola kirjoitti:Just nyt on tilanne millon aiemmin vetäsin askin röökiä putkeen. Mut eih, näköjään sähkötupakka riittää. Jo ajatus oikeesta röökistä etoo. Nytkö se sit loppui?
No ei mul ainakaan. 11kk ja vieläkin voisin vetästä mielelläni tupakkia savuna ilmaan tai nuuskaa huuleen. Muistan liian hyvin sen mielihyvän mitä siitä sai. Harmi ettei downsidet ole yhtä tehokkaasti aina mielessä.
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja annepa »

Isä sanoi eilen että "ensimmäiset seittemän vuotta on vaikiaa, sitte alkaa ehkä helpottaa". No kiitti....
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja MrM »

Suvinen kirjoitti:Nyt tekee niin paljon mieli tupakkaa ettei uskoisikaan, etten polta vakituiseen. Ehkä tämä "lopettaminen" onkin ihan tarpeen, kun näin kauhiasti kiristelee ilman olo. Vain kahdeksan päivää ilman?! Eihän tässä uskalla lähteä baariin koko tammikuun aikana!
Näin ei tietenkään saisi sanoa, mutta jos on kovasti stressiä esim. parisuhde-elämän puolella, niin kannattaa harkita että hakeeko totaalikieltäytymisen aikarakoa sittenkin tulevaisuudesta tämän hetken sijaan. Jos vituttaa ja stressaa, niin tärkeämpää mun mielestä tarjota itselleen ees jotain hetkeä stressinlievitystä vastaan sen sijaan että maksimoi tuskansa ja turhautumisensa.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Noppaelain
Elämätön Kitisijä
Viestit: 367
Liittynyt: 20.01.2011 1:33
Paikkakunta: Satunnainen

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Noppaelain »

Joulun aikaan olin kaksi viikkoa ilman. Pisin aika kolmeen vuoteen. Kun on muuten tullut aski punaista tullut kiskottua päivässä.

Ei se oikein maistunutkaan sen jälkeen, mutta ilmankaan ei osaa olla.
"säteilyä opiskelemaan pakotettu poliisiopistolainen"
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Kohta lähes 400 päivää tupakkia polttamati tai nuuskaa käyttämättä.

Mutta silti välillä käy hullun lähellä että tekis mieli vetästä rööki. Kyllä tää on saatanasta. Onneksi 98% ajasta ei tee mieli tupakkia, mutta ne 2%...
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Olen vaivihkaa lopettanut tupakoinnin lähes kokonaan (ja tämä ei ole mikään aprillipila). En tehnyt mitään päätöstä, mutta ensin oli savustamatta about pari viikkoa eikä tehnyt edes tiukkaa. Sitten siinä meni vielä viikko niin, että poltin max. kaksi tupakkaa per päivä.

Nyt olen havainnut, etten enää jaksa tupakoida ja päätinkin ryhtyä kännitupakoitsijaksi. Eli jos on ihan pakko, niin ryypätessä voi vähän savustella, muuten ei enää ollenkaan.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Vastaa Viestiin