Tupakinpolton lopetus

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Fcuk

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Frederik Krueger kirjoitti:Luulin tupakoinnin poistuneen muodista joskus 80-luvulla.
Ite veikkaan, että se meni muodista (taas) 90-luvulla mut ikävä kyllä vasta kun me teinitytöt oltiin jo jääty koukkuun. Nyt me samat liki 30-veet hävetään, koitetaan irti ja poltellaan omilla parvekkeilla salaa.

Polttelen juuri takapihalla salaa, kahvi tuoksuu herkulle ja pian korkkaan pepsimaxini. Nää kaikki maistuu kyllä pirteän aamulenkin jälkeen ihan palalta taivasta, enkä ymmärrä miksi kukaan niistä ainakaan kaikista luopuisi.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

exPertti kirjoitti:mikäs vika vanhassa kunnon aspartaamissa on?
Mulla tulee suuhun outo ja paha maku, muistuttaa vähän metallin makua muttei kuitenkaan. Halpistuotteista (esim Colajuomista) vielä pahemmin.

Täällä jotain keskustelua oireista. Kuukkelilla voit etsiä lisää, jos kiinostaa.
Mua ei kiinostanut ennen kun huomasin omakohtaisesti pahan maun ja aspartamiinin yhteyden.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Itse olen vähän linjoilla "My body is my temple" ja jos tässä yli ysikymppiseksi pitää kökkiä niin mahdollisimman vähän mitään mikä ei ole välttämätöntä tai on jopa todistetusti haitallista. Simppelisti syövät sitkuttelevat pisimpään ;-) Kofeiini voi siihen tottumattomalla vaikuttaa jopa 10-12 tuntia, minkä olen itsekin joutunut huomaamaan.

En tosin ole mikään tiukkapipo, eilenkin söimme tyttöporukalla ;-) erivärisiä sokeroituja metrilakuja nam.(todistaa rentouteni)

Mutta joo, muksulle menevässä ruuassa olen vielä tarkempi, kokikset ja makeutusaineet on varattu erikoistilanteisiin, ja silloinkin rajoitetusti.
Prepare for the worstest.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja annepa »

Vesper kirjoitti:Ja mä olen vierottanut itseni täysin aspartaamista ja kolajuomista. Hyvä minä!
Puhdistakaa itsenne myös arominvahventeista. Ne on perkeleestä. Ja IHAN TYPERIÄ! Miksi jotain puhdasta makua, kuten lihaa, pitää sotkea jollain "vahventeella", joka tekee kaikesta ruuasta samanmakuista?
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
En jaksa lukea linkkiäsi.
Mutta vältän aspartamiinia jälkimaun takia ja tuntuu vaikuttavan myös yleiseen kropan hyvinvointiin. En kuitenkaan vältä sen käyttöä hysteerisesti.

Arominvahventeet, vaimitäneon, ovat menneet tänä vuonna pannaan. Muutteivat taaskaan totaalisen ehdottomasti, vaan vältän niitä. Kroppa tuntuu voivan paremmin ilman niitä.
Niin. Taas oma tuntemus, ei tutkimuslaitoksen 'tietoa'.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Vesper »

annepa kirjoitti:Puhdistakaa itsenne myös arominvahventeista.
En mä niitä käytäkään kun hyvin hyvin harvoin "hätätilanteissa" eli eineksiä syödessäni. Lihat ostan marinoimattomina ja valmistan muunkin ruoan käsittelemättömistä raaka-aineista.

Taidan olla nykyisin melko ituhippi :shock:
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

En edes tiedä mikä on aromivahvenne. Vitun ruokahitlerit!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^ ja ^^
Yritän vierottaa itseni eineksistä. Melkein olen jo onnistunut !!1
Näin yksin elävänä kyllä aika haasteellista kokata vain yhdelle.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:En edes tiedä mikä on aromivahvenne. Vitun ruokahitlerit!
Kelailin just samaa. Mikä hemmetin aromivahvenne? Onks se niinku aromisuola? 8)
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Pulkannaru kirjoitti:Näin yksin elävänä kyllä aika haasteellista kokata vain yhdelle.
Mun mielestä paljon helpompaa kuin monelle. Voit syödä mitä haluat, kuinka paljon haluat ja koska haluat.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Chely

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Chely »

Aromivahvenne (E621) on turhimpia tietämiäni hömpötyksiä, jotka liittyvät elintarvikkeisiin. En harrasta.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Mun mielestä paljon helpompaa kuin monelle.
Meinasin annoskokoja.. keitänpä yhden perunan jne. Ruoan pakastaminen ei tunnu mielekkäältä, eikä saman ruoan syöminen monena päivänä peräkkäin.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja annepa »

Chely kirjoitti:Aromivahvenne (E621) on turhimpia tietämiäni hömpötyksiä, jotka liittyvät elintarvikkeisiin.
On niitä muitakin arominvahventeita kuin E621 ja ne on yhtä turhia.

Takaisin aiheeseen: en edelleenkään polta, mutta nyt on muita oireita. Ajattelin reilu kuukausi sitten että kesäloma on hyvä aika lopettaa kun ei ole työstressiä eikä paljoa muutakaan stressiä. No niinpä, ei ollut, mutta tuli. Tuttavia kuoli kaksin kappalein, toinen tuttavista oli oikein kaveri. Vanhempi sai jo mennä, oli yli 90v ja dementoitunut sänkypotilas. Hän oli kummisetäni äiti ja mua enemmän surettaa se kummitus kuin se äiti (koska äiti oli jo menovaiheessa, kuten sanottu). Tämä nuorempi, jonka tunsin paremmin ja vietin aikaakin yhdessä ja arvostin, oli mies parhaassa iässään. Lisäksi kuolo korjasi yllättäen, 2 viikkoa sairaalassa ja heippa. Diagnoosi tuli 2 päivää ennen poisnukkumista. En nyt tiedä koska on hautajaiset, en varmaan pääse kun ole täällä ja ne on siellä.

Lisäksi - sillä eihän tässä vielä kaikki - muhimassa ollut parisuhdekriisi kärjistyi ja tein ratkaisun joka ei minun kannaltani ole paras tällä hetkellä mutta suhteen kannalta on. Mikä siis voi tarkoittaa että pitkällä juoksulla on minullekin paras ratkaisu. Päätös ei ole ns. peruuttamaton, eli jos tulen vaikka vuoden päästä toisiin aatoksiin, voin palata alkuperäiseen suunnitelmaan ja siihen minulle nyt parhaaseen ratkaisuun. Joka tapauksessa olen nyt itseeni hyvin hyvin pettynyt, kun en tehnytkään niin kuin aikaisemmin olin suunnitellut. Vituttaa. Vituttaa siinä kriisinpuimisessa muutkin asiat.

Koska olin lomalla kotona, missä on koira, söin Duactia, joka tunnetusti aiheuttaa pitempään syötynä masennusoireita. Samaan aikaan vedin tätä Champixia, joka myös voi aiheuttaa masennusoireita. Laskekaapa siitä.

Sanoin tuossa että en edelleenkään polta, mutta en tiedä onko se ihan totta. Viikonloppuna poltin kahtena päivänä yhden. Ratkesin itseasiassa heti viikon savuttomuuden jälkeen, mutta savuttomat päivät eivät ole olleet vaikeita ja se röyhyttely on jäänyt aina siihen yhteen. Olen oikein analysoinut että maistuuko nyt hyvälle tämä pölli, tuntuuko päässä huminaa, lisääntyykö hyvänolontunne... ei, ei ja ei.

Olen omatoimisesti ja ohjeen mukaan liian lyhyen kuurin jälkeen vähentänyt Champixin syöntiä. Otan nyt yhden päivässä, aina aamulla, jotta päivä olisi helpompi. Illalla en ota tablettia. Tällä menolla kuuri loppuu viikon päästä. En yksinkertaisesti uskalla jatkaa kuuria koska minulla on selkeästi masennusoireita (jatkuva vitutus, nukkumisongelmat, en muista unia, jatkuvasti on pala kurkussa ja itkettää). En tiedä johtuvatko oireet vallitsevasta tilanteesta, lääkkeestä vai tupakoinnin "lopettamisesta". Muitakin oireita on, niitä jo odottelinkin aikaisemmin; iho kukkii, henkeä ahdistaa iltaisin (ilmeisesti keuhkoista lähtee liikkeelle juttuja...), ikenet vuotaa verta.

Semmosta tällä kertaa. Elämä on kuulkaa ihanaa... Jatkan silleen että syön nyt nuo lääkkeet loppuun, yhden päivässä, jauhan puoli isoa pussillista jenkkiä päivässä ja kärsin sen aiheuttamat ilmavaivat, koitan pysyä savuttomana mutta en rääkkää itseäni (=jos joskus tekee oikein mieli, poltan puolikkaan tai yhden, toivottavasti ei tee niin paljoa mieli kuitenkaan ikinä...) ja liikuntaharrastus tekee paluun ensi viikolla. Olen nyt ensimmäistä viikkoa loman jälkeen töissä ja kropan on hankala tottua jo säänöllisiin heräämisiin ja ruokaan 5 kertaa päivässä, joten liikuntapaukku sitten vasta ensi viikolla.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Niba »

Ihmettelee tuo oman hengen vienti, kaverin kaverin tyttöystävä hukuttautui telttaretkiyönä. Ilmeisesti joutunut kahden miehen kuoppaan eikä ratkaisua löytynyt. Ihmisten pitäisi osata luopua, kakkua ei voi sekä säästää että syödä. Kukaan ihminen ei voi tuolla tavoin aiheuttaa itselleni tarvetta moisiin toimenpiteisiin. Alkaa korpeamaan naiset, täysin typerää toimintaa.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja huima »

exPertti kirjoitti:^,^^ mikäs vika vanhassa kunnon aspartaamissa on?

Minäkin olen kiskonut sitä vuosikymmeniä ja katsokaa minua nyt. :apuva:
Paras spokesperson aspartaamin käytön lopettamiselle.

Olen yritellyt lopettaa Pepsi Maxin käyttöä. Vaihtelevin repsahduksin.

Virvoitusjuomana aika turha, mutta on tapajuomista ottaa lasi tai pari.
milli

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja milli »

huima kirjoitti:Paras spokesperson aspartaamin käytön lopettamiselle.

Olen yritellyt lopettaa Pepsi Maxin käyttöä. Vaihtelevin repsahduksin.

Virvoitusjuomana aika turha, mutta on tapajuomista ottaa lasi tai pari.
:shock: lopetta pepsi maxin käyttö... NOUUU!!!
Kauhistus.. minusta ei olisi siihen. Se on mun ainoa oikea pahe tällä hetkellä.

Hitsi, tavallaan tuo tupakka houkuttelis taas, koska syy miksi lopetin polttamisen on osittain kadonnut. Ei tulis myöskään sit syötyä niin paljoa :D Voisi vaan tuprutella aina ruokahalun iskiessä *haaveileva huokaus*
Fcuk

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

^ :D

Oon ylittäny omat odotukseni, mennyt 2 (17 kpl) askia VIIKON aikana (vaikka vinkkua on siemailtu neljänä iltana). PepsiMaxia kai litra päivässä... En vällää.
milli

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja milli »

Fcuk kirjoitti:^ :D

Oon ylittäny omat odotukseni, mennyt 2 (17 kpl) askia VIIKON aikana (vaikka vinkkua on siemailtu neljänä iltana). PepsiMaxia kai litra päivässä... En vällää.
No mä olen ollut polttamatta jo hmm.. reilun vuoden..
Saisi tämän painonkin alas perkele.

Mut varmaan (poltto)haudataan pepsi max -pullo kädessä.
Fcuk

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Röökin vähentämisessä on ollut sekin hyvä puoli, että kahvia himoaa vähemmän. Sitäkin juon yhä puolisen litraa päivässä mut come on... Kuka edes haluais yrittää aamuja ilman sitä?

Kuulun tosin niihin, jotka aloittivat kahvinjuonnin vasta raskausaikana, 21-vuotiaana, joten mahdollisuuksia irti varmasti olisi. Mut taas; en vällää!
bliss

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja bliss »

Mua kauheesti huvittais aloittaa tupakinpoltto vaik olen pääsääntöisesti ollut polttamatta viimeiset 15 vuotta ja vähän ylikin.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Fcuk kirjoitti:Kuulun tosin niihin, jotka aloittivat kahvinjuonnin vasta raskausaikana, 21-vuotiaana, joten mahdollisuuksia irti varmasti olisi. Mut taas; en vällää!
Kun kuranjuonti on isoimpia paheita, voit olla huoleti. Mulla menee kans toi puoli ällää päivässä, mutten pidä kahvia juuri Salkkareita suurempana paheena. Itse asiassa alan olla nykysellään kovin kliinisen tylsä. Ehkä nukun joskus turhan pitkään, kuten tänään yhteentoista...how terrible is that...
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Ei mene kahvia (no ehkä keskimäärin kuppi pär viikko), ei mene tupakkaa (no ehkä 4 kunnon sikaria vuodessa), ei mene viinaa (no ehkä 4 annosta kuukaudessa), ei mene Cola-juomia (no ehkä 0,5ltr kuukaudessa).
Eikä tee edes mieli noita. Päihtyisinköhän elämästä?
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Fcuk

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

^ Lucky you jos elämä on nautinnollista noin!

Minä keskeytin orgiat saadakseni kupin kahvia, tunnustan myös polttaneeni ja nauttineeni virvoittavaa PepsiMaxia heti kupilliseni perään. Yhdistelmässä hiki-kahvi-tupakka-pepsimaxi-hiki on jotain äärettömän taivasta. Vastustamatonta pikkupaheilua. <3

YY, Salkkarin kattojissa on oltava jotain vikaa. Miten kukaan voi jaksaa vuodesta toiseen seurata samaa satua päivittäin? :D
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
En tiedä onnellisuudesta..
Mutta kahvia ei ole koskaan tehnyt mieli, eikä tupakkaa. Sikarin poltan joskus ns juhlan kunniaksi. Iskee päähän ku metrisellä halolla. Eikä tule krapulaa.
Viina ei ole aikoihin noussut päähän, joten juomatahti taitaa olla kovimmillaan kapakoidessa maksimissaan 1 annos tunnissa. Suuremmat määrät ovat mulla vain rahanhukkaa. Nimim. 400€ tavalliseen viinaan 'illan' aikana, eikä edes kunnon kännissä. Ja liian vahvat juomat (laimentamattomina) lentää kaaressa ulos. No, pari paukkua kyl uppoaa.
Cola-juomia ei vaan enää tee mieli. Joskus meni PepsiMaxia ja CokiksenZeroa mut nyt ei kestä keinomakeutusaineita. Sokerisia limuja ei tee mieli.
Eikä kyllä mitään muitakaan huumausaineita. Paitsi elämää.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Sola
Kitinän uhri
Viestit: 673
Liittynyt: 19.06.2010 18:54

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Sola »

^ Onnittelut!!!
Vastaa Viestiin