Terveydenhoidosta

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
milli

Terveydenhoidosta

Viesti Kirjoittaja milli »

Mua vituttaa tämä julkinen terveydenhoito Vantaalla. Soitin terveysasemalle kysyäkseni miten pääsisin lääkäriin. Noh, lääkäriin päästä terveydenhoitajan kautta.. ok.. Noh, terveydenhoitajalla ei voi soittaa.. vaan pitää mennä paikanpäälle. Selevä. Myöskään ei ole mitään tietoa mille päivälle tai monelta lääkärille on mahdollisuus päästä. Eli.. jos olisi oikeasti kuolemankielissä tms niin täähän on tosi kusinen järjestelmä. En mä myöskään voi tämän selän kanssa ravata, tai odotella tunti tolkulla. Töissä täällä kotitoimistolla pystyy olla, kun on mahdollisuus levätä tarpeen tullen.. tosin .. sängyssä makaaminenknaan ei nyt oikein onnistu, sieltä ei pääsis ylös.

Miten tämä systeemi toimii muissa kunnissa?
milli

Re: Terveydenhoidosta

Viesti Kirjoittaja milli »

Muistelen, että joskus Kantsussa asustellessani lääkäriin pääsisi suhteellisen kivuttomasti.

juuh, työterveyshuolto käytänkin, mutta.. ihan fysioterapiaa varten olisi ollut kiva päästä sinne arvauskeskukseen. Yksityisellä se on kuitenkin suhteellisen kallista touhua.
milli

Re: Terveydenhoidosta

Viesti Kirjoittaja milli »

exPertti kirjoitti:Eivät siis anna lähetettä työterveyshuollosta?
Toki antavat lähetteen, mutta.. se ei kuulu yrityksen maksettavaksi.
bedlam

Re: Terveydenhoidosta

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Kyllä täällä saa lääkärille ajan suoraan kun soittaa terveysasemalle. Ja muistaakseni aina olen saanut samalle päivällekin.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Terveydenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Älä kysy miten pääset lääkäriin. Soita ja sano että "hei, täällä Minä. Tarvitsisin pikaista aikaa lääkärille". Hoitaja kysyy henkilötunnuksen ja mikä on vikana. Jos jostain syystä ei lääkärinaikoja ole, pyytää hän käymään terveydenhoitajan vastaanotolla, joka tutkii ja konsultoi lähihuoneen lääkäreitä tarpeen tullen. Saat sitä kautta myös kipulääkereseptin ja mahdollisesti ajan lääkärille tai kehoituksen soittaa suoraan hoitajalle, jos vaiva ei helpota, jolloin katsotaan lääkärille aika.

VAADI, älä pyydä.
The great club outshines the individual, always and forever.
milli

Re: Terveydenhoidosta

Viesti Kirjoittaja milli »

Elppis kirjoitti:Älä kysy miten pääset lääkäriin. Soita ja sano että "hei, täällä Minä. Tarvitsisin pikaista aikaa lääkärille". Hoitaja kysyy henkilötunnuksen ja mikä on vikana. Jos jostain syystä ei lääkärinaikoja ole, pyytää hän käymään terveydenhoitajan vastaanotolla, joka tutkii ja konsultoi lähihuoneen lääkäreitä tarpeen tullen. Saat sitä kautta myös kipulääkereseptin ja mahdollisesti ajan lääkärille tai kehoituksen soittaa suoraan hoitajalle, jos vaiva ei helpota, jolloin katsotaan lääkärille aika.

VAADI, älä pyydä.
Myyrmäen terveyskeskuksen hoitajille ei voi soittaa, on mentävä paikan päälle. Selitin kyllä vaivan, mutta .. ei kiinnostanut siellä.

No mulla on eniveis aika varattu yhdelle "spesialistille".. että .. jos se määräis jotain myrkkyjä.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Terveydenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Elppis »

milli kirjoitti:
Elppis kirjoitti:Älä kysy miten pääset lääkäriin. Soita ja sano että "hei, täällä Minä. Tarvitsisin pikaista aikaa lääkärille". Hoitaja kysyy henkilötunnuksen ja mikä on vikana. Jos jostain syystä ei lääkärinaikoja ole, pyytää hän käymään terveydenhoitajan vastaanotolla, joka tutkii ja konsultoi lähihuoneen lääkäreitä tarpeen tullen. Saat sitä kautta myös kipulääkereseptin ja mahdollisesti ajan lääkärille tai kehoituksen soittaa suoraan hoitajalle, jos vaiva ei helpota, jolloin katsotaan lääkärille aika.

VAADI, älä pyydä.
Myyrmäen terveyskeskuksen hoitajille ei voi soittaa, on mentävä paikan päälle. Selitin kyllä vaivan, mutta .. ei kiinnostanut siellä.

No mulla on eniveis aika varattu yhdelle "spesialistille".. että .. jos se määräis jotain myrkkyjä.
Kun soitat ajanvaraukseen, puhelimeen vastaa hoitaja.
The great club outshines the individual, always and forever.
milli

Re: Terveydenhoidosta

Viesti Kirjoittaja milli »

Elppis kirjoitti:Kun soitat ajanvaraukseen, puhelimeen vastaa hoitaja.
Siis.. tuolla ei ole ajanvarausta tuolleen. Ainoa tapa saada aika on mennä paikanpäälle. Se tässä on se ongelma. Terveydenhoitajalle ei voi soittaa, niin minulle äsken sanottiin kun soitin sinne.
bliss

Re: Terveydenhoidosta

Viesti Kirjoittaja bliss »

milli kirjoitti:
Elppis kirjoitti:Kun soitat ajanvaraukseen, puhelimeen vastaa hoitaja.
Siis.. tuolla ei ole ajanvarausta tuolleen. Ainoa tapa saada aika on mennä paikanpäälle. Se tässä on se ongelma. Terveydenhoitajalle ei voi soittaa, niin minulle äsken sanottiin kun soitin sinne.
Siel on puhelinajat hoitajalle klo 8.00-9.30 ja 13.30-14.00.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Terveydenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Elppis »

H3:
Ainontie 27, 29, 33, 44-64, Aitakuja 1-2, Hämeenkyläntie 91, Lammaskuja 2-4, Lammaslammentie 13-17, Lammaspolku 14, Lammastie 3-18, Lampikuja 1-7, Pitkämäentie 4-26, Pähkinärinteentie 42, Pähkinätie 5, 12, Saarniharjunkuja 2-6, Santamäentie 20, Skinnaritie 1-14, Tuomelantie 1, Tuomiharjunkuja 2-8, Apajakuja 2-6

Hoitaja, puh. 839 35989, klo 8.00-9.30 ja 13.30-14.00
The great club outshines the individual, always and forever.
milli

Re: Terveydenhoidosta

Viesti Kirjoittaja milli »

bliss kirjoitti:Siel on puhelinajat hoitajalle klo 8.00-9.30 ja 13.30-14.00.
Niin nettisivujen mukaan.. viimeksi kun soitin sinne, niin siellä oli ilmoitus, ettei hoitajat vastaa niihin..

edit: ajanvaraus numerot eivät ole käytössä.. niin siellä sanottiin, kun juuri kokeilin.
Viimeksi muokannut milli, 11.01.2010 10:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Terveydenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Meidän työterveys on luokkaa loistava. Monesti käynyt viime aikoina ja aina saanut lääkäriajan tunnin sisään. Ei siis ola pakko terkkarille mennä, jos asia on sen luontoinen. Kuvauksetkin olen saanut heti perään ja erikoislääkärillekin pääsee lähes saman tien. Paikka on Koskiklinikka Koskikeskuksessa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
bliss

Re: Terveydenhoidosta

Viesti Kirjoittaja bliss »

milli kirjoitti:
bliss kirjoitti:Siel on puhelinajat hoitajalle klo 8.00-9.30 ja 13.30-14.00.
Niin nettisivujen mukaan.. viimeksi kun soitin sinne, niin siellä oli ilmoitus, ettei hoitajat vastaa niihin
Varmaan ollu jotain tekemistä H1N1-hysterian kanssa.
Ei Tapiolassakaan vastattu mihinkään numeroihin tossa reilu kuukausi sitten :)
Sillä nyt ei tietty tartte olla asian kanss mitään tekemistä mutta kannattaa silti ehkä yrittää puhelinaikana.


EDIT: huomasiks siellä sivun alussa...:
Terveysasemien puhelinpalvelu poikkeuksellisesti 21.12.2009-17.1.2010
ja sit numerot listassa
Viimeksi muokannut bliss, 11.01.2010 10:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Terveydenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Meidän työterveys on luokkaa loistava. Monesti käynyt viime aikoina ja aina saanut lääkäriajan tunnin sisään. Ei siis ola pakko terkkarille mennä, jos asia on sen luontoinen. Kuvauksetkin olen saanut heti perään ja erikoislääkärillekin pääsee lähes saman tien. Paikka on Koskiklinikka Koskikeskuksessa.
Meillä ei saa työterveydestä KOSKAAN aikaa samalle päivälle (mikä on huvittavaa, työnantaja on kuitenkin Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitoipiiri :D). Esim. keskiviikkona soittaessa kehoitettiin menemään omalle terveysasemalle päivystykseen, koska seuraava vapaa lääkäriaika oli vasta tiistaina. (tämä siis pari kk sitten). Soitin tuntia myöhemmin terveydenhoitajalle, joka sai väännettyä ajan perjantaiaamuun. Ugh. Ihme byrokratiaa. Yksityisellehän pääsee koska vaan, omakustanteisesti: istut odotushuoneeseen = 60€. Luovutat pari putkea verta yhtä CRP-arvoa varten + 30€. + toimistomaksu = maksat antibiottikuurin saamisesta yli 100€. Jaiks.
The great club outshines the individual, always and forever.
milli

Re: Terveydenhoidosta

Viesti Kirjoittaja milli »

Työterveys onkin eri juttu, kyllähän mäkin voin ihan hyvin varata ajan sieltä lääkäriasemalta.. mutta .. sitten kun sieltä saa sen lähetteen fysikaaliseen, niin, se tosiaan jää sitten itse maksettavaksi.

Kyse on ehkä enemmän siitä periaatteesta, että toi järjestelmä kusee tosi paljon. Jos olisi oikeasti niin kipeä, ettei meinaisi pystyssä pysyä, niin on mentävä istuskelemaan ja odottelamaan terveyskeskukseen ekaksi jotain hoitajaa .. ja sitten vasta ehkä pääsee lääkäriin. Potilaan kannalta olisi paras varmasti, että menee sitten suoraan sinne lääkäriin.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Terveydenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Elppis »

milli kirjoitti:Työterveys onkin eri juttu, kyllähän mäkin voin ihan hyvin varata ajan sieltä lääkäriasemalta.. mutta .. sitten kun sieltä saa sen lähetteen fysikaaliseen, niin, se tosiaan jää sitten itse maksettavaksi.
Ainahan se on :( (siis suurimmalla osalla). Toki lähetteellä saat KELA-korvauksen :) Oliko sulla jumpat jollain kk-maksulllisella? Sieltä saa n.99% varmuudella myös käyttöön / edullisesti fysioterapeutin palvelut / hieronnat / jne.
The great club outshines the individual, always and forever.
milli

Re: Terveydenhoidosta

Viesti Kirjoittaja milli »

Elppis kirjoitti: Ainahan se on :( (siis suurimmalla osalla). Toki lähetteellä saat KELA-korvauksen :) Oliko sulla jumpat jollain kk-maksulllisella? Sieltä saa n.99% varmuudella myös käyttöön / edullisesti fysioterapeutin palvelut / hieronnat / jne.
Täytyykin laittaa salille kyselyä :)
Dumis

Re: Terveydenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Työterveydessä kirjoittivat vain yhden päivän saikkua duunikaverille joka onnistui jotenkin telomaan silmäkulman tikattavaksi. En olis alkanut.
Toisaalta silloin kun olen ite konttorissa töissä, niin luonto ei anna periksi valehdella että tekisin fyysistä työtä.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Terveydenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Dumis kirjoitti:Toisaalta silloin kun olen ite konttorissa töissä, niin luonto ei anna periksi valehdella että tekisin fyysistä työtä.
Ei tarvitse. Jos silmäkulma on tikattu, se lienee myös turvoksissa ja sateenkaaren värinen. Työpaikalla juorukellot alkaisivat heti laulaa, mikä aiheuttaa mielipahaa. Tuosta syystä myös konttorirotta voi olla kotona, vaikkei nostaisikaan työkseen jauhosäkkejä.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8601
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Terveydenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Aika mielenkiintoiselta kuulostaa tuo Vantaan systeemi. Itse en ole vielä päässyt siihen tutustumaan, vaikka vantaalainen olen ollut jo vuosikausia, aina olen mennyt työterveyteen. (Mä en tiedä edes missä mun terveysasema on.) Tosin Peijaksen päivystyksessä olen käynyt kaksi kertaa VTI:n takia, se sentään toimi sillä ripeydellä ja näppäryydellä kuin voi iltapäivystykseltä odottaa.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
milli

Re: Terveydenhoidosta

Viesti Kirjoittaja milli »

Juh, mielenkiintoinen se onkin. Tuo muutos taisi tulla tosiaan sikalunssa alkuaikoihin.

Nyt on sitten lääkärissä juostu, eipä tartte alkaa mankumaan sitä fysiota sieltä julkiselta, kun särky johtuu jostain niskarangan välilevyn tyrästä. DRUGS! Tää typy taitaa sitten olla wuuksissa viikon verran.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Terveydenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Elppis »

milli kirjoitti:Juh, mielenkiintoinen se onkin. Tuo muutos taisi tulla tosiaan sikalunssa alkuaikoihin.

Nyt on sitten lääkärissä juostu, eipä tartte alkaa mankumaan sitä fysiota sieltä julkiselta, kun särky johtuu jostain niskarangan välilevyn tyrästä. DRUGS! Tää typy taitaa sitten olla wuuksissa viikon verran.
Etkä valita sitten HETKEÄKÄÄN jos ei ollut sisua ottaa sitä sairauslomalappua ja ilmoittaa äiteelle, ettet tule töihin. Hoida itses kuntoon nainen, niin kaikki aina mullekin riehuu :P
The great club outshines the individual, always and forever.
milli

Re: Terveydenhoidosta

Viesti Kirjoittaja milli »

Elppis kirjoitti: Etkä valita sitten HETKEÄKÄÄN jos ei ollut sisua ottaa sitä sairauslomalappua ja ilmoittaa äiteelle, ettet tule töihin. Hoida itses kuntoon nainen, niin kaikki aina mullekin riehuu :P
Töissähän mä nytkin oon :D
Kohta oon horisontaalissa asennossa, kun lääkkeet alkaa vaikuttaa. Ihan sama missä mä istun koneen ääressä.. oman jaksamisen mukaan ajattelin tehdä töitä. Ja äiti ymmärtää täysin, että oon kipeä :)
Vastaa Viestiin