Mammailu 2.0

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja par-sky »

ninnithequeen kirjoitti: Huoh, kaverit soittelee Soukasta että ny Ninni tuut käymään. Joo, kuka hoitaa poikaa?
Ota se mukaan? Kai kavereitten kanssa voi tehä muutakin kun notkua baarissa ryyppäämässä.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Dave

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Dave »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Tänne kirjoittamasi perusteella ei tää geeni taida olla kuitenkaan kovin dominantti?
Vaikea tietenkään sanoa mitään ehdotonta, mutta väittäisin, että keskimääräistä dominoivampi.
Kakkua ei voi syödä ja säästää. Niin se vaan on.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
par-sky kirjoitti:Meillä tota kutsutaan Camel Boots-geeniksi.
Löytyy minulta myös. Useimmilta ihmisiltä löytynee.
Eipä tunnu löytyvän. Ihmiset yrittää sopia mihin mennään lounaalle. Niin tuntuu olevan monelle mahdotonta käsittää että ei kaikkien tarvi olla samassa paikassa. Tai että itse ilmotan meneväni johonkin, seuraan saa liittyä jos tahtoo mutta mua ei kiinnosta vatvoa paria tuntia missä kukakin tahtoo syödä tänään yhden hiton lounaan takia ihmisten kanssa joita näkee joka päivä.

Toisaalta, jotkut ihmiset ei tunnu osaavan päättää yhtään mitään. Tosin ei ne ole kovin camel boots, koska eivät uskalla ottaa vastuuta päätöksestään joten välttelevät päättämistä.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Dumis

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Dumis »

par-sky kirjoitti: Toisaalta, jotkut ihmiset ei tunnu osaavan päättää yhtään mitään. Tosin ei ne ole kovin camel boots, koska eivät uskalla ottaa vastuuta päätöksestään joten välttelevät päättämistä.
Tiedän yhden pariskunnan jonka kauppareissu meinasi mennä puihin kun kumpikaan ei osannut päättää että ostetaanko punaista vai keltaista paprikaa. Sopivat toisilleen hyvin, mutta mä en kyllä kestäis, en millään.
Vapausgeenistä tiedä, jonkin sortin pariutumisgeeni multa on melkein kyllä aina puuttunut ja nyt lähiaikoina on sitten alkanut löytymään ja oon vähän kujalla että miten tässä nyt pitäs olla.
Dave

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Dave »

Dumis kirjoitti:
par-sky kirjoitti: Toisaalta, jotkut ihmiset ei tunnu osaavan päättää yhtään mitään. Tosin ei ne ole kovin camel boots, koska eivät uskalla ottaa vastuuta päätöksestään joten välttelevät päättämistä.
Tiedän yhden pariskunnan jonka kauppareissu meinasi mennä puihin kun kumpikaan ei osannut päättää että ostetaanko punaista vai keltaista paprikaa.
No onneksi luonnonvalinta hoitaa nämä pois.
AngryBird

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Dumis kirjoitti: Tiedän yhden pariskunnan jonka kauppareissu meinasi mennä puihin kun kumpikaan ei osannut päättää että ostetaanko punaista vai keltaista paprikaa.
Onko tollasia oikeesti :shock:
Ai luaja että mulla kärähtäis käämi noin sekunnissa tuollaisessa tilanteessa :D
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

par-sky kirjoitti:Eipä tunnu löytyvän.
ok. Määrittelin tuon geenin lapsenhoidon kautta. Kohdallani isän rooliin ja perhe-elämään taipuminen on ollut luullakseni keskimääräistä vaikempaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Dumis

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Dave kirjoitti:
Dumis kirjoitti:
par-sky kirjoitti: Toisaalta, jotkut ihmiset ei tunnu osaavan päättää yhtään mitään. Tosin ei ne ole kovin camel boots, koska eivät uskalla ottaa vastuuta päätöksestään joten välttelevät päättämistä.
Tiedän yhden pariskunnan jonka kauppareissu meinasi mennä puihin kun kumpikaan ei osannut päättää että ostetaanko punaista vai keltaista paprikaa.
No onneksi luonnonvalinta hoitaa nämä pois.
Aika kivasti sanottu ihmisestä joka on mun pitkäaikaisin kaverini :D
Eiköhän tuokin pariskunta kohta ala lisääntymään, kunhan toinen vaan uskaltaa ehdottaa toiselle.
Muistinpa juuri että mut taidettiin valkata bestmaniksikin :shock:
RP

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja RP »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Tänne kirjoittamasi perusteella ei tää geeni taida olla kuitenkaan kovin dominantti?
Vaikea tietenkään sanoa mitään ehdotonta, mutta väittäisin, että keskimääräistä dominoivampi.
No nyt mä olen varsin hämmästynyt miksi sä hämmästelit. Sunhan pitäis varsin hyvin tietää käsite kultainen häkki.
küllküll

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja küllküll »

RP kirjoitti:Sunhan pitäis varsin hyvin tietää käsite kultainen dungeon.
Korjasin vähän ;)
Manaaja

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Dumis kirjoitti:
Dave kirjoitti:
Dumis kirjoitti:Tiedän yhden pariskunnan jonka kauppareissu meinasi mennä puihin kun kumpikaan ei osannut päättää että ostetaanko punaista vai keltaista paprikaa.
No onneksi luonnonvalinta hoitaa nämä pois.
Aika kivasti sanottu ihmisestä joka on mun pitkäaikaisin kaverini :D
Eiköhän toi kaveri rupee pikkuhiljaa ymmärtää jo itsekin että sillä on vähän ongelmia värien kanssa, joten en usko että arska tuosta kovin pahasti suuttuu.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Nölliäinen pitää punk rockista. Hymyillään ja hytkytään. Pop ei kiinnosta, lastenlaulut on ihan pyldestä (paitsi piippolan vaari). Rock-klassikoista osuu jotkut (esim. iron man, smoke on water) ja Santana.

Jännä.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
Mirkku
Kitisijä
Viestit: 1286
Liittynyt: 20.08.2008 12:54

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

RP kirjoitti:Mussa on semmonen ominaisuus kuin vapausgeeni. Se meinaa sitä että se tärkein on saada mennä, tulla ja olla miten mä itse haluan. Joku kutsuu sitä itsekkyydeksi. Ihan miten vain, sama se millä kutsuu. Pointti on se että semmonen mä oon ja sillä mennään. Lapsen kanssa mulla ei oo enää sitä optioo, mut se geeni ei oo hävinny yhtikäs mihinkään. Joten se on jatkuvaa ristiriitaa sen kanssa et tosi ihkuu mut ei sit kuitenkaan. So not, elämä on.
:( Mulla on hieman samanlainen ongelma. Olen "rauhaton sielu", jotain säätämistä pitäis elämässä aina olla tai se muuttuu tylsäksi, ahdistavaksi ja alkaa tuntua, että sekoan.

Ahdistavinta siis tuossa lapsukaisessa (joka on mulle maailman rakkain) onkin siis, että en voi tehdä, olla ja mennä, kuten haluaisin. Yksi riittää, ei koskaan enää vauvoja mulle. Ei edes kavereiden vauvoja hoitoon :? .
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Raskausviikkoja 32+3: KOLMANNESSA (jumalauta kun on harvoin) neuvolassa kaikki ok, paitsi virtsassa proteiinit koholla. Johtunee tästä päällä olevasta taudista, eli huomenna labraan varmuuden vuoksi. Huvittavinta tässä on se, ettei edes eilinen tk-lääkäri laittanut labraan, passitti vain kotio lepäämään vaikka kuumetta kolmatta päivää yli 38 ja yleiskunto paska. Onneksi sentään terveydenhoitajat osaa tehdä jotain asioiden eteen :roll:

Aika tasaiset verenpaineet mulle:
rv10 : 116/75
rv23 : 116/75
rv33 : 114/75

:D
The great club outshines the individual, always and forever.
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja sipsi »

En varmaankaan sais vielä ilakoida, mut ihan poikanen olis vähän rauhottunu. (Koputan puuta.) Et josko ne sen vatsanväänteet ei oliskaan koliikkia, vaan jotain vähän "lievempää".. Tai niinku lyhytkestosempaa. Tai sitten tuo Cuplaton oikeasti toimii, eikä ole vain jotain lumelääkettä. 8) En tiedä vielä, mutta toivoa on taas.
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Dumis

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Dumis »

sipsi kirjoitti:Tai sitten tuo Cuplaton oikeasti toimii, eikä ole vain jotain lumelääkettä. 8) En tiedä vielä, mutta toivoa on taas.
Tämä reilu 3-kymppinen vauva on käyttänyt tuota aina välillä. Viimeisimmän insidentin jälkeen varastoon tuli myös taas maitohappobakteerit ja pari reseptilääkettäkin.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Se siitä sukupuolineutraalista kasvatuksesta, tyttö kantaa innolla pientä käsilaukkua. :h: Nyt matkassa mukana puurasia ja munakello.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Melnais »

En ole tutustunut, mutta ajattelisin kyllä ettei sukupuoli ole pelkän kasvatuksen tulos. Jos toisin todistettaisiin, alkaisin miettiä myös kantaani homojen eheyttämiseen.

Meillä ehdottomia lempileluja ovat kirjat, seuraavan sijan taitaa saada pallo. :)
Elämä kantaa, jos sen antaa
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Elppis »

^En tiedä mikä se taika on, mutta meillä aina kysytään että "kumpi lukee iltasadun?" ja poika itse vastaa joko äiti tai isä, ja on aina tyytyväinen. Joskus pyytää iltapusun vielä toiselta sadun jälkeen.
Aika tasan poika haluaa aamut olla äidin kanssa ja syö puurot jne. paljon kiltimmin kuin isin kanssa; illat taas on isän ja pojan juttu, jos iskä on kotona. Ne on ne rutiinit kai, jotka tuota muokkaa helpommaksi. Mitään ei saa tehdä kiireessä väsyneen lapsen kanssa, se on kyllä opittu. Käskytys ei toimi, epäreiluä :D
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Gat »

Suvinen kirjoitti: Valoisat illat ovat jo venyttäneet nukkumaanmenoaikaa puoilisen tuntia normaalista.
Miksi pennun pitäisi nukahtaa just kun te haluatte? Jospas sen sisäinen kello tietää itse? Valoisat illatkin on luomua. Jos kehittää univelkaa, varmaan ottaa sen myöhemmin takaisin luonnostaan. Kai te ehditte nussia myöhemminkin?

Itse en nukkumaanmenoista muista kuin että isä kantoi minut lähes aina reppuselässä petiin. Ja sitten äiti kertoi iltasadun tai jompikumpi luki kirjaa, joista E.B. Whiten "Lotta ystäväni" (se porsasjuttu) ja isän lukemat tosijännät Tarzanit jäivät mieleen.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Gat »

exPertti kirjoitti:
Gat kirjoitti:Miksi pennun pitäisi nukahtaa just kun te haluatte?
Rutiinit luovat turvallisuutta. Muutenhan lapsesta voisi tulla mikä lie yksinäinen karhua juova... Hetkinen.
Oli kai minullakin nukkumaanmenoaika. Vielä ala-asteiässäkin. Muistan siitä, etten koskaan nähnyt silloin suosittua "Peyton Placea". Vain tunnarin kuulin. Pitkään piti kinuta, että sain katsoa kauhusarja "Yöjutun". Puoleenyöhön valvoin eka kertaa kun telkusta tuli ydinsotadraama "Viimeisellä rannalla". Isä salli, äiti oli silloin koulutusseminaarissa jossain muussa kaupungissa.
küllküll

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja küllküll »

exPertti kirjoitti:
Gat kirjoitti:Miksi pennun pitäisi nukahtaa just kun te haluatte?
Rutiinit luovat turvallisuutta. Muutenhan lapsesta voisi tulla mikä lie yksinäinen karhua juova... Hetkinen.
Päivä alkaa kuudelta, pennut hoitoon, vanhemmat töihin, hirveellä kiireellä hakemaan kakaroita hoidosta, mahdolliset kaupassakäynnit yms, ruokit perheen, leikit, pesut ja iltatoimet. Ekan kerran kun ehdit istahtaa niin kello on äkkiä puoli yhdeksän illalla ja nukkumaan pitää mennä viimeistään kympiltä että jaksaa koko sirkuksen taas seuraavana päivänä.

Usko tai älä, vanhemmistakin olisi kiva saada hetki omaa/yhteistä aikaa.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Gat »

küllküll kirjoitti:Usko tai älä, vanhemmistakin olisi kiva saada hetki omaa/yhteistä aikaa.
Niin.
Mammailun ja pappailun ongelmiin kommentoinkin "Ilman naista"-sarjakuvasta:

Kuva

http://ilmannaista.sarjakuvablogit.com/
küllküll

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja küllküll »

^ On tavallaan hyvä, ettei Gattis ole ammatiltaan esimerkiksi ulkoministeri. Voisi kylmätä hieman huippukokouksen ilmapiiriä, kun Gat-mies onnistuu kääntämään esimerkiksi EU:n pankkikriisin puheeksi pillunpuutteesta. Tai mistä sen tietää, mitä ne siellä suljettujen ovien takana puhuvat...
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Gat »

küllküll kirjoitti:^ On tavallaan hyvä, ettei Gattis ole ammatiltaan esimerkiksi ulkoministeri. Voisi kylmätä hieman huippukokouksen ilmapiiriä, kun Gat-mies onnistuu kääntämään esimerkiksi EU:n pankkikriisin puheeksi pillunpuutteesta. Tai mistä sen tietää, mitä ne siellä suljettujen ovien takana puhuvat...
Tuohan on jo ratkaistu:

Kuva

http://ilmannaista.sarjakuvablogit.com/page/4/
Vastaa Viestiin