Mammailu 2.0

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
RP

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja RP »

Täällä on alkanut mustasukkaisuuskausi, iskää kohtaan tietenkin. On sitä ollut jo muutaman viikon, mutta tänään taas nauratti kun makoilin miehen kainalossa sängyllä ja tytsä tuli huoneeseen. Nyrpisti nenäänsä, kömpi väliin ja työnsi mut pois ja meni itse miehen kainaloon. Sitten oltiin taas yhtä hymyä. Söpöö! Viime viikolla taisin pitää sohvalla miehen kädestä kiinni, tytsä huomasi, osoitti ja päästi kamalan itkuparun ja tuli irrottamaan käteni pikkusormillaan. Söpöö.

Muutenkin päivästä toiseen hoetaan "isi, isi" ja osoitellaan ovelle. Ja voi sitä juoksua kun mies tulee kotiin, ja sitä leveää hymyä ja kirkunaa. "Moiiiiii, isi".
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Täten ilmoitan, että myös täällä on saavutettu virallinen pesulappuikä.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Zeb

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Melnais kirjoitti:Täten ilmoitan, että myös täällä on saavutettu virallinen pesulappuikä.
Onnittelut! :D
Zeb

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Onko kellään kokemusta Kaiser Iglu rataslämpöpussista? Olisi tarjouksessa ja niillä on ihana pinkki väri valikoimassa. Eisbärchen olisi tutumpi merkki itselle, mutta värivalikoima on suppeampi.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Pötkö pieras äsken niin kovaa että hätkähti siihen hereille.

Jösses mä tarviin unta.
Me transmitte sursum, Caledoni!
RP

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja RP »

Minkä ikäisenä lapsen kätisyys tulee "varmaksi" vai mitenkä sen nyt muotoilisi. Tytsä on jo puolisen vuotta ollut 99% vasenkätinen, aina ollut hallitsevampi käsi, silloinkin kun vielä oli ns. molempi kätinen.

Mietin vaan, koska voipi olla varma että on vasuri. Tietää sitten ettei broidikaan lahjoita pelivehkeitään muille muksuille. Ja muutenkin, kiinnostavaa.
RP

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja RP »

En mäkään oikein tiedä miten tulin seuranneeksi tytsän kätösiä :D Huomasin jotta piirsi, heitti palloa, kokosi palikoita ja sitten viimeisenä ruokaili vasurilla. Tänään oikein katselin kun söi rahkaa sohvan edessä, jotta ei enää oikeata käytä ns. luontevasti, mitä silloin ihan vauvana, vaan juuri apukätenä kuten me oikeakätiset vasuria.

Mun mielestä tuo käden vaihtaminen on jotenkin.... sairasta :? En mä kyl lähtis tollaseen ollenkaan. Tietty aluksi anto kamaa yms. oikealle kädelle ihan automaattisesti, mutta kun huomasi että kiepauttaa ne vasurilla kuitenkin niin nyt ohjaan siihen vasuriin ja vaikuttaa hänelle huomattavasti luontevammalta.

On ne vaan mielenkiintoisia juttuja, eihän sillä noin muuten ole väliä kumpaa händyään käyttää, meille siis.
Dumis

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Vaola kirjoitti:Mun toinen tyttö on vasuri. En suoraan sanottuna ehtinyt tutkimaan lasten kätisyyksiä, ennenkuin siinä ~1,5-ikäisinä siirtyivät täysimääräisesti syömään itse. Silloin tarttui lusikkaan aina vasurilla ja on tarttunut vastedeskin.
Mut koulutettiin oikeakätiseksi vaikka vasuri olenkin. Nyt olen kaksikäsinen, jotkut asiat tuntuu helpommilta oikealla kuin vasurilla. Esimerkiksi lusikka menee oikeaan käteen ja lätkääkin pelaan kuin oikeakätiset. Kirjoitus hoituu vasurilla ja haarukka menee oikeaan käteen. Boxaillessa ei tuota ongelmaa vaihtaa kätisyyttä, vaikka lyönkin powerpunchit vasurilla.
RP

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja RP »

^Miksi ihmeessä? Kaverin isä on myös kaksikätinen eli vasuri alunperin, mutta syntyi joskus 40-luvulla jolloin tehtiin oikeakätisiksi pakolla.

Itse olen oikeakätinen, mutta pelaan pelit vasurina, sekä joitakin muita juttuja teen kuten vasurit tekee. Kuten astioiden järjestys kaapissa soveltuu vasureille ja muut ruinaa kokoajan, itselleni luontevin kuitennii vaikka oikeakätinen.
Dumis

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Dumis »

RP kirjoitti:^Miksi ihmeessä? Kaverin isä on myös kaksikätinen eli vasuri alunperin, mutta syntyi joskus 40-luvulla jolloin tehtiin oikeakätisiksi pakolla.
Kyllä niitä oikeakätisiä tehtiin pakolla vielä 80-luvullakin :D
RP

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja RP »

Dumis kirjoitti:
RP kirjoitti:^Miksi ihmeessä? Kaverin isä on myös kaksikätinen eli vasuri alunperin, mutta syntyi joskus 40-luvulla jolloin tehtiin oikeakätisiksi pakolla.
Kyllä niitä oikeakätisiä tehtiin pakolla vielä 80-luvullakin :D
No oho, ihan uutta tietoa mulle. Veli syntynyt -71 eikä sitä kertaakaan koitettu päiväkodissa/koulussa tehdä oikeakätiseksi..... että vielä 80-luvullakin :shock:
Manaaja

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Hmm. Ei mua 78-syntynyttä koskaan yritetty oikeakätiseksi käännyttää. Tosin välillä olen ihan silkasta vittuuntuneisuudesta tehnyt sitä itse. Esimerkiksi Guitar Hero ykkösessä "Lefty flip" oli niin vaikeasti saavutettavissa useiden valikoiden takaa, että opettelin sitten väkisin pelaamaan peliä kuin oikeakätiset. Tuottaa vähän vaikeuksia nopeissa osioissa kun ei kykene strummaamaan niin nopeasti kuin vasurilla pystyisi, mutta elämä on.
RP

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja RP »

^Veli sanoo, että jotkut asiat oli aikoinaan "haastavampia", kai se on tottumiskysymys.

Kieliopista yms. en mä itekkään kyl uskois näitä omia horinoitain lukiessain että mulla on aina äidinkieli opinahjosta (peruskoulu/amis/lukio) riippumatta ollut täydet pinnat.

Pääasia et puoliks ymmärtää, jos sitäkään, kunhan pointti tulee selväks. Edes jotenki.
Zeb

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Jos oikein muistan niin kätisyys vakiintuu siinä 2-3 vuoden iässä. Itse olen siinä käsityksessä että kätisyys on mikä on ja sitä on vahingollista lähteä ulkoa päin muuttamaan.
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

Oops, no voishan tän dellaakin. Sori!
Viimeksi muokannut Lapitii, 27.09.2010 11:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
ninnithequeen

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Miksi rapiseva, tyhjä pahvinen karkkipussi on kivempi kuin kaikki kirjavat ja pehmoset ja soivat lelut?

Meil on tänään 8 kk-neuvola.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Elppis »

DEL:
Viimeksi muokannut Elppis, 27.09.2010 11:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
The great club outshines the individual, always and forever.
masa

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

Lapitii kirjoitti: Ihan btw, kiinnostaa,

Ihan btw, kiinnostaa kuinka paljon pitää viinaa juoda että tulee noin vitun ääliöksi?
Bhven

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Bhven »

To alcohol! The cause of... and solution to... all of life's problems.
RP

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja RP »

No mitä dellailua täällä oikein on, kiinnostaa.
NuoriD

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Mutta pitikö se paikkansa? Sos. pokemon mittari on aivan tapissa.
Gaia

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Gaia »

NuoriD kirjoitti:Mutta pitikö se paikkansa? Sos. pokemon mittari on aivan tapissa.
Ei helvetissä.
NuoriD

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Gaia kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Mutta pitikö se paikkansa? Sos. pokemon mittari on aivan tapissa.
Ei helvetissä.
Aijaa. No sitten se oli outo kommentti.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Kertokaapas nyt, vaikka nimimerkkejä mainitsematta, mitä täällä taas on dellailtu?
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
ninnithequeen

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mulle kans mitä on dellailtu.
Vastaa Viestiin