Mammailu 2.0

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Jätetään ukot taistelemaan Mammailuun, keskitytään täällä siihen olennaiseen kakan väriin ja hampaiden puhkeamiseen.
The great club outshines the individual, always and forever.
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Hei, cool! Mäkin oon miettiny että pitäis alottaa uus Mammailuketju..koska toi eka on niin hirmuisen pitkä että sitä on ihan mahdotonta selailla edes takas. Meinasin et oisin lukenu sen kokonaan jossain vaiheessa..mutta pääsin johonki sivulle 50, ja en jaksanu joka kerta surffata "sinne asti". 8)

Odottelu sujuu rauhallisesti. Nyt just odotan ensi maanantaita ja ekaa ultraa. Jännittää.
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Manaaja

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Ihan paska ajatus. *luunappi*
ninnithequeen

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mun iso mies tänään 7 kk oppi vihdoin ryömimään eteenkinpäin :h:
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Elppis »

ninnithequeen kirjoitti:Mun iso mies tänään 7 kk oppi vihdoin ryömimään eteenkinpäin :h:
Voi ei! Kissat, get a bodyguard!

Onnea uudesta taidosta :)
The great club outshines the individual, always and forever.
RP

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja RP »

Tytsä täytti muutama päivä sitten puoltoista vee. On jo niin isoa tyttöä että. Pari viikkoa sitten alkoi näkymään ensimmäisiä merkkejä siitä kuuluisasta kahden vuoden uhmasta, ja tietysti siitä toiselle vanhemmalle kantelusta :D

Vein tytsän päiväunilla ja kaikki oli ok kunnes huomasi muumirepun lattialla. "Äiti, äiti. Muumi. Anna. Anna. Muumi. Äiti, äiti. Anna muumi". Tietysti siinä sitten diipa daapa nukus nyt yms. ei tipu reppua. "Äiti, äiti, anna muumi, anna muumi, anna anna". No kun en antanut niin alkoi kuulumaan "Isi, isi, auta. Auta isi. Isi, isi auta. Muumi. Isi anna" :D No mies ei tullut reppua antamaan joten sen seurauksena tytsä teki mahtavan mahalaskun patjalla, jalat vispoi ilmaa ja suusta pääsi semmonen eläimellinen kiukkurääkäisy :D Oli pokassa pitelemistä.... "Äiti, paha" Ja toi paha tuli vielä semmosella venytetyllä kuiskauksella :D Siinä sitten diipa daapat miksei reppua tipu, unta kaaliin ja unien jälkeen reppuleikit. Sitten taas fine ja äiti sai sovintopusun. Mutta oli se semmonen suloinen tilanne :D

Nyt sitten oppinut sen että ensin kinuaa äidiltä, sitten isältä ja sitten kiukkurääkäisy ja jalkojen vispaaminen tai joku muu vastaava maneeri. Nopsaan menevät ohi, mutta innolla odotan tulevaa :lol:
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Elppis »

2v2kk iässä ekat omaehtoiset (eli itse käveli potalle) pissat pottaan kotona!

Hoidossa on pottaan tehty "ryhmässä" jo pitkään, kotona potta on ollut todellinen tabu, jota käydään lämmittämässä ehkä 2 sekunnin ajan vaikka olis kirjat ja ripaskaa tanssiva äiti..

JEE!
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Tiedä sitten kuuluisko tää mammailuun vai laihdutus-keskusteluun, mutta huomasin tänään painavani 10 kg vähemmän kuin raskauden alussa.

Tolla pötköllä on mieletön tatsi kiljahtaa nälkäänsä aina kun aion syödä jotain. Lämpimän ruoan käsitän, se varmaan haisee jotenkin ton nenään kummalta, mutta voileipä?
Me transmitte sursum, Caledoni!
Leila
Kitinän uhri
Viestit: 667
Liittynyt: 13.10.2006 10:12
Paikkakunta: Pohjois-Savossa

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Leila »

Ihanaa, minun vauva on löytänyt päiväunirytmin! Aamupäivällä ensin yhdet unet ja iltapäivällä toiset. Lisäksi jo kahdesti päivässä sosetta. Tytöstä on myös tullut ihana naurava mukelo. On tosi helpottavaa, kun pahin itkuisuus on jo jäänyt pois.
Äiti ei tiedä
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Leila kirjoitti:Ihanaa, minun vauva on löytänyt päiväunirytmin!
On varmasti! Meillä taas ei, vaikka ikää on jo sen 5,5kk. Meneehän se näinkin mutta helpompaa olisi jos tietäisi milloin ja paljonko meinataan nukkua, voisi vähän ennakoida omia tekemisiään.

Äsken kellahti lämmitettyyn petiinsä yön ensimmäiselle unijaksolle, aivan liian aikaisin. Aiempina päivinä ollaan herätty viideltä, nyt sitten varmaan neljältä. *huokaus*
Elämä kantaa, jos sen antaa
RP

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja RP »

1,5v. neuvola/lekuri takana. MPR-rokote annettiin, katsotaan sitten viikon päästä mimmoset sivuvaikutukset tulee, jos on tullakseen. Meinaan kuumetta siis, en esim. narkolepsiaa tai kolmatta kättä.

Aamuneuvolat ei kyllä ole tytsän eikä äitin juttu. Meidät on luotu nukkumaan pitkään ja makoisasti. Tytsä ei digannut yhtään että tultiin lähelle koskettelemaan, mainioita plokkauksia. Äitin tyttö <3

Paino: 9,9kg
Pituus: 81cm

Tasaisesti omalla käyrällään. Motoriikka ja puheenkehitys ikäistään edellä, kuten on aina ollut. Ei siis muutoksia suuntaan taikka toiseen.

Seuraavaksi sitten 2v. neuvola.
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Ultra meni kivasti, kaikesta jännittämisestä huolimatta. Vauva uiskenteli ahkerasti, jahka se saatiin hereille läpsäyttämällä. :h: Oli kaikki raajat ja syke ja sen semmoset. Eikä turvotusta.
Yksi vauva siellä on. Ja sama syntymäpäivä mahdollisesti kuin allekirjottaneella.
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Haha, sekosin. Ostin kaverilta viis kassillista vauvanvaatteita ja hoitopöydän. Tai on siellä jotain rintareppua ja pehmustettakin mukana, mut siis sälää riittää.. Mutku oli niin hyvää kamaa, ja muuten olis menny kirpparille.
Oon aina ihmetelly semmosia "hamsterityyppejä"..ja nyt musta on tullu semmonen! Eli kivaa ohjelmaa (kaappiin lajittelua koon mukaan) viikonloppuna tiedossa.
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Lolita »

^ Seuraavaksi Ninniltä matkarattaat? :wink:
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
ninnithequeen

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Lolita kirjoitti:^ Seuraavaksi Ninniltä matkarattaat? :wink:
Ne on aika kalliit...faija ne hyvää hyvyyttään osti, tajuamatta etten tee niillä mitään...huutonetissä jo kaks kertaa koittanu kaupata mut ketään ei kiinnosta. Onks 115e liikaa ku ovh on 200 ja kerran käytetyt :/
Leila
Kitinän uhri
Viestit: 667
Liittynyt: 13.10.2006 10:12
Paikkakunta: Pohjois-Savossa

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Leila »

ninnithequeen kirjoitti:Ne on aika kalliit...faija ne hyvää hyvyyttään osti, tajuamatta etten tee niillä mitään...
Miten niin et tee mitään? Matkarattaat on meillä olleet varmaan Se Tärkein Vauvatavara, kätevät ja kevyet.
Itse olen parhaillaan hukkumassa pieniin vauvanvaatteisiin. Pitää vaan yrittää niille jokin väliaikainen paikka löytää kunnes sisko taas tarvitsee niitä ensi talvena. 3-vuotias on tainnut puolestaan kesän aikana kasvaa pituutta monta senttiä kun koko vaatekaapin sisältö taitaa mennä uusiksi.
Äiti ei tiedä
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Leila kirjoitti:3-vuotias on tainnut puolestaan kesän aikana kasvaa pituutta monta senttiä kun koko vaatekaapin sisältö taitaa mennä uusiksi.
Meillä on puolen vuoden aikana menty 86 cm vaatteista 98 cm vaatteisiin :o
The great club outshines the individual, always and forever.
ninnithequeen

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Leila: niihin ei saa mahtumaan kahta maitotölkkiä enempää, mulla ei ole autoa, talvella niillä ei tee mitään ja ens keväänä poika on jo liian iso niihin.

So simple.
Gaia

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Gaia »

ninnithequeen kirjoitti:...huutonetissä jo kaks kertaa koittanu kaupata mut ketään ei kiinnosta. Onks 115e liikaa ku ovh on 200 ja kerran käytetyt :/
Onhan se liikaa jos ei mee kaupaksi.
Aika pitkälti ilmoituksestakin kiinni meneekö vai eikö... Siihen ilmoon saa nähdä vähän vaivaa ;)

edit. En muuten löytänyt tolla em. hinnalla yhtään sulkeutunutta (myymättä jäänyttä tai muuten sopivaa) ilmoitusta matkarattaista.
Millaset rattaat?
ninnithequeen

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

^Mä luulen että kuvan puuttuminen vaikuttaa asiaan. No, ens ilmoon sitten.
Gaia

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Gaia »

^Joo, ei kuvattomalla ilmoituksella mene kyllä mikään. Mitä enemmän kuvia, sen parempi.
RP

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja RP »

Myytävän tuotteet ominaisuudet yms. on hyvä kuvailla tarkkaan ja hyvät kuvat (tästä kyllä itse laistan joskus niin että jätän esim. vaatteet silittämättä, eivät niin edukseen kuvassa) on plussaa. Ja myyjän palautesaldo on kanssa aika oleellinen juttu. Noi kun on kunnossa niin luulisi menevän.

Itse en esim. käytä kuin uusien tavaroiden kohdalla kuntoluokitusta. Pyrin ilmoituksessa kuvailemaan sanallisesti kaiken mahdollisen tuotteesta. Toisen hyvä kun voi olla toisen lumppu :)

Viime kuussa oli ihan hyvä saldo taas pitkästä aikaa kun tyhjensin tytsän vaatekaapin myyntiin.
Leila
Kitinän uhri
Viestit: 667
Liittynyt: 13.10.2006 10:12
Paikkakunta: Pohjois-Savossa

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Leila »

ninnithequeen kirjoitti:Leila: niihin ei saa mahtumaan kahta maitotölkkiä enempää, mulla ei ole autoa, talvella niillä ei tee mitään ja ens keväänä poika on jo liian iso niihin.

So simple.
Ok, nyt mä ymmärrän. Mulla onkin itselläni paljon matalampi vaatimustaso noiden matkarattaiden suhteen. Pidän kyllä itsekin vauvaa myös vaunuissa eli tilanteen ja tarpeen mukaan mennään.
Äiti ei tiedä
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Leila kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Leila: niihin ei saa mahtumaan kahta maitotölkkiä enempää, mulla ei ole autoa, talvella niillä ei tee mitään ja ens keväänä poika on jo liian iso niihin.

So simple.
Ok, nyt mä ymmärrän. Mulla onkin itselläni paljon matalampi vaatimustaso noiden matkarattaiden suhteen. Pidän kyllä itsekin vauvaa myös vaunuissa eli tilanteen ja tarpeen mukaan mennään.
Ja poika ei tod ole 1v ikäisenä LIIAN ISO matkarattaisiin.
The great club outshines the individual, always and forever.
Gaia

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Gaia »

A. matkusti matkarattaissa kilometritolkulla 2,5-vuotiaaksi asti. Myös talvella - ilman ongelmia. Olivat siis ykkösrattaina eivätkä uutema maksaneet kuin satasen.
Tarttee olla tosi huonot matkarattaat jos ei lapsi sovi niihin tai niitä ei voi talvella käyttää :shock:

Mä tulin uteliaaksi että millaset ne oikein on.
Vastaa Viestiin