Pappailu 2.0

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Maailma muuttuu... Tyttö tosiaan aloitti päiväkodissa ja juuri poikkesin ekaa kertaa nettisivuillaan. Siellähän se tiedon ja kuulumisien vaihto tapahtuu ja kuviakin voi katsella. Voi hitsi, voi hitsinhitsi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
küllküll

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Maailma muuttuu... Tyttö tosiaan aloitti päiväkodissa ja juuri poikkesin ekaa kertaa nettisivuillaan. Siellähän se tiedon ja kuulumisien vaihto tapahtuu ja kuviakin voi katsella. Voi hitsi, voi hitsinhitsi.
Päiväkodeissa on hoitajista muutenkin pulaa ja sitten joku niistä ehtii päivittää nettisivuja työn ohessa? Ei jumalauta.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

küllküll kirjoitti:Ei jumalauta.
Täytyy totutella tuon lisäksi siihen, ettei tytön 9,5h päivästä saa mitään tietoa. Hain eilen tytön ekaa kertaa päiväkodista ja ainoa hoitaja ei osannut kertoa tytön päivästä mtn. Vielä kun tyttö oli haettaessa väsyneen itkuinen, tuli paha mieli. Ymmärrän, et työvuorot menee osin limittäin, mutta silti...
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
masa

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

Suvinen kirjoitti:Olen onnekas.
Olet todellakin. Nimimerkilla, ei juuri minkäänlaisia tukiverkkoja.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mäkin olen onnekas siinä, että tyttö ei ole kuin 10 vrk/kk hoidossa. Pystyn muuttamaan työvuoroni tätä palvellen. Eikä se päivähoito huono juttu ole, mutta tämä järjestely on tosi passeli mulle.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
masa

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Mäkin olen onnekas siinä, että tyttö ei ole kuin 10 vrk/kk hoidossa. Pystyn muuttamaan työvuoroni tätä palvellen. Eikä se päivähoito huono juttu ole, mutta tämä järjestely on tosi passeli mulle.
Mä aloitan kans parin viikon päästä faijakuukauden, jonka tietenkin hyvänä isänä vietän raksahommissa. Ei se torppa valitettavasti itsestään valmistu.

Ainiin. Nuori neiti konttaa 8 kk vanhana. Ihan kuin minipossu menisi pitkin lattioita, sillä neiti röhkii ja vinkuu ilosta vallan innokkaasti.
RP

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja RP »

^Meidän pitäis käydä joskus yhdessä shoppailemassa tytsille hiukan laatua kun tuntuu olevan veressä sullakin.
masa

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

Onkos joku tilaillut ulkoa viimeaikoina turvatuotteita. Pitäisi hankki pari turvaistuinta ja saarilta tilaamalla näyttäisi taasen säästävän puoltoista saturaista.. :think:

http://www.baby-pages.co.uk/detail.jsp? ... tlid=14002
masa

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

Vajaa kolme ja kahdeksan kk. Uusi siis ottaa vanhat selkämenosuuntaan-istuimet ja esikoinen tarvii kaksi uutta ja isompaa tuolia.
masa

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti: Eikö isommalle menisi joku tuollainen kertaa kaksi?

http://www.vauvatalojohanna.fi/tarjous/espoo/6/2.jpg

Mielummin nelipistevöillä oleva. Tosiasiassa en haluaisi pätkää kääntää vieläkään naama menosuuntaan, mutta kun se ei oikein meinaa enää mahtua selkä menosuuntaan-istuimeensa.
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Mullakin on ajankohtaisia nuo turvaistuinasiat. Että josko joku voisi neuvoa, minkälainen on "seuraava askel" tai siis istuin heti turvakaukalon jälkeen? Siis silloin kun lapsi osaa jo istua, eikä mahdu enää kaukaloon? Puolvuotiaasta eteenpäin ehkäpä. (Oon ihan pihalla tälläsista, ja meillä ei edes ole autoa, mutta matkustamme kuitenkin tasasin väliajoin isovanhempien autoilla, joten olis ihan kiva että olis sovelias istuinkin.)
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Päiväkotihomma meni sitten niin, kuten aavistelinkin, että tyttö itkuskeli ikäväänä yms. vasta muutaman kerran jälkeen. Ilmeisesti tajusi homman vasta sitten, kun riittävän usein ja tiuhaan joutui kokemaan. Itselleni pahin on jo takana eli eka kerta, kun hain itkuisen ja yksinäisen tytön päikystä. Vaimolla tekee edelleen tiukkaa, kun näkee lapsensa itkevän päikyssä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Elppis »

sipsi kirjoitti:Mullakin on ajankohtaisia nuo turvaistuinasiat. Että josko joku voisi neuvoa, minkälainen on "seuraava askel" tai siis istuin heti turvakaukalon jälkeen? Siis silloin kun lapsi osaa jo istua, eikä mahdu enää kaukaloon? Puolvuotiaasta eteenpäin ehkäpä. (Oon ihan pihalla tälläsista, ja meillä ei edes ole autoa, mutta matkustamme kuitenkin tasasin väliajoin isovanhempien autoilla, joten olis ihan kiva että olis sovelias istuinkin.)
9-18 kg Turvaistuin, n. 2-3 vuoden iässä turvavyöistuin, josta saa myöhemmin selkänojan pois (15 kg +).

Meillä tämä juniorille, kunhan tulee ikää:

Kuva ja isommalle on tämä:

http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/5940/pl
Viimeksi muokannut Elppis, 02.09.2011 17:05. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
The great club outshines the individual, always and forever.
ninnithequeen

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

^Meillä mahtuu poika vallan mainiosti kaukaloonsa vielä pitkään. Säädettävät turvavyöt, kato.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Elppis »

^Kyllä mä tunkemalla saisin 3veenkin mahtumaan kaukaloon, mutta en kauheasti viitsi laittaa, kun painoraja on 13 kg.
Viimeksi muokannut Elppis, 02.09.2011 19:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
The great club outshines the individual, always and forever.
masa

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

sipsi kirjoitti:Mullakin on ajankohtaisia nuo turvaistuinasiat. Että josko joku voisi neuvoa, minkälainen on "seuraava askel" tai siis istuin heti turvakaukalon jälkeen?
Oikeastaan ihan sama mikä istuin se on, kunhan on selkä menosuuntaan noin kolme vuotiaaksi asti.

http://www.liikenneturva.fi/www/fi/turv ... mAodpjAhUg
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kottarainen kirjoitti:Minkä ikäinen teidän tyttö olikaan?
Melkein viikolleen saman ikäinen kuin Suvisella eli 2v 2,5kk.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Hei kiitos Masa ja Elppa; vähän selvensitte nyt tuota asiaa.. Etenkin Masan linkki oli hyvä. Nyt pitäis vain jostain saada edullisesti tuo turvaistuin, kalliita ovat kaupassa..joten raportoikaa kiltit jos teillä jollain on ylimääräinen semmonen? :wink:
Sukulainen sanoi että siinä kaukalossa ei olis välttämättä hyvä matkustaa enää sen jälkeen kun lapsi oppii istumaan, vaikka koon puolesta siihen mahtuisikin. (Tosin mun lapsi on sen verran isokokoinen että ei se siihen kyllä kovin kauaa enää mahdu.) Lisäksi isäni on hommannut semmoisen onks se nyt sit turvavyöistuimen..naama menosuuntaan-systeemin kuitenkin, ja sitä siis on soveliasta käyttää noin kolmevuotiaasta eteenpäin. Joo, hyvä..tämä selvä. 8)
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
masa

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

sipsi kirjoitti:Nyt pitäis vain jostain saada edullisesti tuo turvaistuin, kalliita ovat kaupassa..joten raportoikaa kiltit jos teillä jollain on ylimääräinen semmonen? :
Osta toi pois. Meillä on noita kaksi kappaletta. Erinomainen jakkara.

http://www.huuto.net/kohteet/hts-besafe ... /188211446
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Elppis »

^Sipsi, osta ihmeessä toi pois! Noi on laadukkaita istuimia :]

PS: noi istuimet on sellanen asia joista ei kannata tinkiä hinnassa. Saahan samanlaisen istuimen 50 eurolla kaupasta, mutta se on sit pahvia, styroksia ja muovia, joiden turvallisuutta en menis vannomaan..
The great club outshines the individual, always and forever.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Meillä on tällainen Hobbyhallista ostettu Cosmo SP LTD Isofix -turvaistuin (179e) joka on Mustiksella lainassa vuodenvaihteeseen ainakin; vois kysellä sieltä suunnalta tarvitseeko sitä enää sen jälkeen? Ellei, niin saat sen lainaan (9 kg kohdalla selkä menosuuntaan käytetty).
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Elppis kirjoitti:Meillä on tällainen Hobbyhallista ostettu Cosmo SP LTD Isofix -turvaistuin (179e) joka on Mustiksella lainassa vuodenvaihteeseen ainakin; vois kysellä sieltä suunnalta tarvitseeko sitä enää sen jälkeen? Ellei, niin saat sen lainaan (9 kg kohdalla selkä menosuuntaan käytetty).
Eiköhän tuo mein typy vuodenvaihteessa paina jo sen verran (=toivottavasti?!), että voisi hyvinkin ostaa seuraavan istuimen! :P
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Elppis »

^Ei mitään kiirettä. Muistin myös että istuinhan on Carenan samanmoinen kun kuvailin yllä.
The great club outshines the individual, always and forever.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Täytyypä kertoa... Tarhatäti kertoi eilen, kuinka olivat tehneet syysretken lähipuistoon Karhujen kanssa. Alle kolmivuotiaat ovat Pupuja ja sitten yli kolmivuotiaat Karhuja. Täti oli ottanut Minean (2,2v) mukaan karhujen kanssa koska Minea on niin reipas tyttö. Olin tietenkin, et: "Awwwww!"
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
masa

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

Ajoin muuten muutama viikko sitten lauman pissiksiä pois leikkipuiston liukumäestä kun mentiin pojan kanssa laskemaan liuhumäkee. Olivat siellä jätskiä syömässä ja samalla sikalemassa ja sotkemassa. Yks noin 14 vuotiaista pissiksistä alkoi homottelemaan mua, johon vastasin vaan ettei noin läskin mimmin tarttis mitään jätskiä edes syödä, ja että moisen punkeron pitäis paremminkin lähetä lenkille. Meni hiljaseks.



Mut kyllä vitutttaa mennä leikipuistoihin kun räkänokat sotkevat joka paikan tupakan tumpeilla, syljellä, roskilla ja hajottamalla. Pitäisi vetää heti ympäri korvia kun paikalta yhyttää. Ihan sama oliko syyllisiä sotkuun vai ei, mutta pissisikäisten hengailupaikkoja ei ole tarhojen leikkipihat.
Vastaa Viestiin