Pappailu 2.0

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exsu »

^

:dream: Aaaww!
Leila
Kitinän uhri
Viestit: 667
Liittynyt: 13.10.2006 10:12
Paikkakunta: Pohjois-Savossa

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Leila »

Tulen tänne ihmettelemään kun en viitsi avata uutta keskustelua seuraavalle aiheelle...
Meidän kaveripiirissä on kaksi pariskuntaa eronnut hiljattain. Ihan hiljaiseksi vetää isän oikeudet lapsiin erotilanteissa, tai paremminkin se, että niitä oikeuksia ei juuri ole. Toinen näistä eroista on tosi sotkuinen tapaus. Vaimo-ihminen on ilmeisesti jollakin lailla henkisesti epätasapainoinen tai ainakin erittäin epäluotettava, mikä sitten johtikin eroon tällä pariskunnalla. Mies alkoi selvitellä huoltajuusasioita ja oli sitten saanut monelta suunnalta ohjeen (myös asianajajalta), että ei lapsista kannata ruveta riitelemään, sillä äiti katsotaan aina ensisijaiseksi ja paremmaksi huoltajaksi. No, tilanne on edelleen auki, mutta todennäköistä on, että lapset jäävät äidilleen. Ero on ollut tälle miehelle erittäin vaikea ex-vaimon järjestämien hankaluuksien takia, joten voi olla, ettei miehellä enää olisi voimiakaan riidellä lapsista.
Toinen pariskunta erosi keskinäisten ristiriitojen takia, elämä yhdessä ei vaan enää onnistunut. Miehellä tuli pian eron jälkeen kuvioihin uusi naisystävä ja tällöin ex-vaimosta tuli erittäin mustasukkainen. Tilanne eteni niin pitkälle, että ex-vaimo ei anna enää lapsia isälle ollenkaan. Lapset on näköjään helppo lyömäase.
Kurja huomata, miten eron myötä tutuista ihmisistä paljastuu ihan uusia piirteitä. Ennen toisilleen rakkaat ihmiset alkavat vihata toisiaan ja myrkyttävät katkeruudellaan ja silkalla ilkeydellään myös lastensa elämän. Tärkeää olisi, että isät saisivat olla mukana lastensa elmässä muutenkin kuin elatusmaksujen maksajina.
Äiti ei tiedä
masa

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

Leila kirjoitti:Tulen tänne ihmettelemään kun en viitsi avata uutta keskustelua seuraavalle aiheelle...

Näitä tarinoita on internet täynnä j ayhden asian niistä tarinoista olen oppinut. Miehen ei pidä mennä laittamaan yhteenkään paperiin nimeään alle, jota ei ole lakimies hyväksynyt. Sosiaalivirastot lyövä miehet ihan totaalisesti maanrakoon ja miehellä ei ole mitään jakoa kuin ottamalla oma lakimies mukaan.
Leila
Kitinän uhri
Viestit: 667
Liittynyt: 13.10.2006 10:12
Paikkakunta: Pohjois-Savossa

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Leila »

exPertti kirjoitti:Sen verran pakko sanoa Leila, että oletettavasti lapsia on noissa suhteissa käytetty lyömäaseena jo ennen eroa mutta se ei ole näkynyt päälle päin. Sitä on vaan kestetty täyttä hulluutta ettei menettäisi lapsia.
Ainakin siinä ensimmäisessä tapauksessa juuri näin kuulemma on ollut, vaimo on pompottanut koko perhettä omien halujensa mukaan. Kurjalle tuntuu nämä jutut, sillä vaikka en tällä hetkellä kovin tiiviisti ole mukana kummankaan perheen elämässä, niin olen omin silmin nähnyt, kuinka nämä miehet ovat vaihtaneet vaippoja, syöttäneet sosetta ja nauraneet tenaviensa kanssa. Puhumattakaan siitä, että ovat välillä tehneet loputtomasti ylityötunteja jotta on saatu perheen kotia tai autoa maksettua. Ja nyt eron jälkeen ex-vaimot on ensinnäkin vailla rahaa ja toiseksi kieltävät isiä tapaamasta lapsiaan. Lapset eivät myöskään saa tavata isän puolen isovanhempia tai muita sukulaisia. Molemmat miehet ovat sanoneetkin, että perheen perustaminen juuri sen exän kanssa on ollut virhe. Mutta mistä sitä etukäteen voi tietää, mitä elämä eteen tuo?
Äiti ei tiedä
Leila
Kitinän uhri
Viestit: 667
Liittynyt: 13.10.2006 10:12
Paikkakunta: Pohjois-Savossa

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Leila »

masa kirjoitti: Näitä tarinoita on internet täynnä j ayhden asian niistä tarinoista olen oppinut. Miehen ei pidä mennä laittamaan yhteenkään paperiin nimeään alle, jota ei ole lakimies hyväksynyt.
Todellakin näin on. Ja vähän kannattaa miettiä etukäteen, että kenen kanssa sen suomalaisen idyllin (pirun kalliin omakotitalon, kolme lasta ja farkkuauto) perustaa. Idyllistä ei jää paljon jäljelle, kun vaimo laittaa ns. tuulemaan.
Äiti ei tiedä
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exPertti kirjoitti:Kun lainvalvoja on näin voimakkaasti toisen sukupuolen puolella ja on vihantunteita eksiä kohtaan niin aika harva jättää hyvää hyvyyttään tilaisuuden käyttämättä.
Näinhän asia valitettavasti menee.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
masa

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

Leila kirjoitti: Ja vähän kannattaa miettiä etukäteen, että kenen kanssa sen suomalaisen idyllin (pirun kalliin omakotitalon, kolme lasta ja farkkuauto) perustaa. Idyllistä ei jää paljon jäljelle, kun vaimo laittaa ns. tuulemaan.

Niin kylmältä kuin tämä kuulostaakin, olin itse täysin laskelmoiva juuri tämän asian suhteen. Mietin ja olin varma että tämän naisen kanssa pärjää ilman verisiä riitoja mikäli ero tulisi.


Toisekseen, olen niin kovapäinen ja vittumainen , että mikäli jotuisin erotilanteeseen jossa lasteni tapaamisoikeus vietäisiin ja pahimmassa tapauksessa joutuisin maksamaan exäni uuden miehenkin elämisen (näitäkin löytyy), lopettaisin työn teon siihen paikkaa ja haistattaisin vitut kaikelle. Jäisin vaan yhteiskunnan siivelle ja tekisin pimeitä töitä loppuelämäni. Senttiäkään en tulisi ikinä antamaan niin kauan kuin lasteni tapaamisoikeus olisi palautettu.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä jotenkin toivon, että mun mies on nainut mut siksi, että on ajatellut voivansa elää mun kanssa eikä siksi, että musta olis erityisen vaivaton erota.

Lähipiirissä lapsikiistelytilanne erossa on nyt siinä vaiheessa, että isä on suostunut ottamaan lapset luokseen yhdeksi yöksi joka kolmas viikonloppu.Useammin olisi kuulemma liian raskasta (lapset eka- ja tokaluokkalaiset). Alkuun uhkaili, että ei ota lainkaan, mutta nyt jo hieman siis "joustanut" tästä. Onneksi superäiti jaksaa! Parhaiten varmaan siksi, että ei ole vaihtoehtoja.
masa

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

exsu kirjoitti:Mä jotenkin toivon, että mun mies on nainut mut siksi, että on ajatellut voivansa elää mun kanssa eikä siksi, että musta olis erityisen vaivaton erota.

Arvasin että sanomani tulkitaan noin.

En kai mä nyt eukkoni kanssa olis alunperin edes mennyt kimppaan, jos en olisi uskonut voivani elää sen kanssa.

Ajattelin silti kuvioon mukaan myös worst case scenarion.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exsu »

masa kirjoitti:
Arvasin että sanomani tulkitaan noin.
Kyllä mä ymmärsin siihen sisältyvän sen, että vaimon kanssa on mukava myös elää. Aloin vain heti pohtimaan omalta kohdalta, että millä perustella puolisko on valintansa tehnyt, jos miehet tosiaan laskelmoivat noin pitkälle.
masa

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

exsu kirjoitti: jos miehet tosiaan laskelmoivat noin pitkälle.

Veikkaan että olen aika yksin tämän kaltaisen laskelmoinnin kanssa. Olen aina ollut niin sanotusti "inhorealisti"
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Mä kerron nyt (jo monta kertaa kerrotun asian), että mun poikasen isä on viettänyt viikonlopun lapsen kanssa (ups, se olikin vain pe illasta la puolillepäivin - lopun ajan lapsi oli mummillaan) helmikuun alussa, ja sitä edellisen kerran lokakuussa. Seuraavasta kerrasta ei ole mitään tietoa.
"Kun ei ole aikaa eikä rahaa (???)". Ajan- ja rahanpuutteesta huolimatta tämä isäyksilö lähtee kolmen viikon Thaimaan-reissuun nyt loppuviikosta.

Tyyppi on kyllä luvannut (ja allekirjoittanut asiakirjan) tavata lastaan joka toinen vkloppu pe klo 18 - su klo 18.

Että on ne sellasia ne miehet :P
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
masa

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

Kiukkutipu kirjoitti: Että on ne sellasia ne miehet :P

Oliko tämä sama mies kuin se joka osasi käyttää vaan väkivaltaa?
Viimeksi muokannut masa, 19.03.2012 12:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja saira »

masa kirjoitti:
Leila kirjoitti: Ja vähän kannattaa miettiä etukäteen, että kenen kanssa sen suomalaisen idyllin (pirun kalliin omakotitalon, kolme lasta ja farkkuauto) perustaa. Idyllistä ei jää paljon jäljelle, kun vaimo laittaa ns. tuulemaan.

Niin kylmältä kuin tämä kuulostaakin, olin itse täysin laskelmoiva juuri tämän asian suhteen. Mietin ja olin varma että tämän naisen kanssa pärjää ilman verisiä riitoja mikäli ero tulisi.


Toisekseen, olen niin kovapäinen ja vittumainen , että mikäli jotuisin erotilanteeseen jossa lasteni tapaamisoikeus vietäisiin ja pahimmassa tapauksessa joutuisin maksamaan exäni uuden miehenkin elämisen (näitäkin löytyy), lopettaisin työn teon siihen paikkaa ja haistattaisin vitut kaikelle. Jäisin vaan yhteiskunnan siivelle ja tekisin pimeitä töitä loppuelämäni. Senttiäkään en tulisi ikinä antamaan niin kauan kuin lasteni tapaamisoikeus olisi palautettu.
Nyksä on samaa mieltä, eli on aina sanonut ettei tee lapsia jos ei ole varma että eron jälkeen asiat hoituu niinkuin lapsille on parasta. Mä ensimmäinen, jonka kanssa voi harkita, kuulemma. Mut vanhempansa erotessa tilanne oli kotonaan sellainen, että miltei 20 vuoteen miehen vanhemmat eivät ole puhuneet toisilleen, ensimmäisen kerran pari vuotta sitten. Mut siis exän kanssa erotessa (kuvioissa exän keskivaikea masennus) mä työnsin lasta välillä isälleen, koska tiesin sen olevan molemmille iso juttu kun saavat keskinäistä aikaa, vaikka ex koittikin selittää kuinka lapsen olis parempi ilman häntä yms itsesääliä. Lupasin tuoda lasta vaikka puoleksi tuntia, miten voimat riittävät ja aikaa on, kunhan näkevät toisiaan. Tilanne on muuttunut huomattavasti ajan myötä, ja olen todella onnellinen siitä, kuinka vahva side lapsella ja isällään on.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

masa kirjoitti:
Kiukkutipu kirjoitti: Että on ne sellasia ne miehet :P

Oliko tämä sama mies kuin se joka osasi käyttää vaan väkivaltaa?
Ei sentäs. Se tyyppi oli olemassa 80-90-lukujen vaihteessa.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Johnny Winter

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Johnny Winter »

Kiukkutipu kirjoitti:Että on ne sellasia ne miehet :P
Mun tarina jäsentelee asiat niin, että lopuksi voidaan todeta: Sellaisia ne naiset on :P

Joten peli on tasan 1-1 meille miehille ;)
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ostin Gigantista lapsille kaksi seiskatuumaista dvd-näyttöä niskatukeen kiinnitettäviksi pidempiä reissuja varten. Aika halpaa, vain 129€.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Ostin Gigantista lapsille kaksi seiskatuumaista dvd-näyttöä niskatukeen kiinnitettäviksi pidempiä reissuja varten. Aika halpaa, vain 129€.
Tuommosilla on meillä pelastettu useampi pitkä automatka.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vanhemmalla meni tunti sitten hamahelmi sieraimeen...tai siis tunki sen sinne. Soitin jo lääkärillekin, mutta kun yritin nuhapumpulla väkisin pois, niin siinä samalla tytön kiljuessa tippui helmi pöydälle. Oiskin ihan tosi paljon kiinnostanut mennä Acutaan jonottamaan juuri nukkumaanmenoaikaan ja ennen päikkyaamua, huhhhuh.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vaimolla viimeinen italian tunti, joku syöminkisetti päätteeksi. Täytyy tsempata, että jaksaa vanhemman kiukkupotkulyöntisarjat nuorempaa kohtaan, kun ei tipu huomiota. Voin kertoa, että nukkumaanlaitto vaatii epäinhimillisiä hermoja. Ois jo huominen...
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
masa

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

Meidän flikassa on joku valuvika. Vimeyönä taas kuume huiteli korvasta mitattuna 40.6 ja nyt oli 39.3. Oliskohan tää jo kolmas vai peräti neljäs kuumeilu tänä talvena.


Saatana.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Meillä vanhempi ollut jo reilun viikon kuumeessa ja/tai yskässä, eikä loppua näy. Sisällä nyhjöttäminen on isillekin vähän diplomaattisesti ilmaistuna tylsää. Niin joo, ja tämä nuoremman iltanukuttaminen on myös pari kolmekin tuntia vievä sessio, joten...
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
masa

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

ROFL!

Mamma päästi neitokaisen käyskentelemään makkarissa ilman vaippaa, mutta unohti että antibioottikuurilla sillä on vatta hieman löysällä..

Tuli flikalta iso pieru ja nyt lattialla on paskaa aimo annos!
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Pojalla 13 v oli yökylässä pari kaveria. Aamulla oli olkkarin lattian matolla oksennus, jota oli yritetty siivota. Alkuun syytettiin koiraa, mutta lopulta myönsi, että olivat alkoa juoneet.

Ei kiva. Pitkään ja hartaasti juteltiin siitä, että 13 vuotias ON liian nuori alkoa ottamaan.

On se nyt kyllä perseestä, että 13 vuotias kokeilee ottaa alkoa. Mulle ei olisi tullut 13 vuotiaana mieleenkään.

Tyttöä olen puhalluttanut ahkerasti sen viime kesän jälkeen. Nollaa on puhallellut yhtä kertaa lukuunottamatta. Siitä seurasi, että Vappuaattona piti olla klo 22 kotona.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

NuoriDaavid kirjoitti:13 vuotias ON liian nuori alkoa ottamaan.
Selkeesti tuossa tapauksessa, kun

a) dokaa himassa vanhempien läsnäollessa
b) dokaa liikaa ja oksentaa
c) tunnustaa dokanneensa

Toista se oli omassa nuoruudessani.

:paijaa:
Prepare for the worstest.
Vastaa Viestiin