Pappailu 2.0

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Kummallista. Onkohan esim. tämä jotenkin yleinen kokemus Suomessa, urheilupiireissä tai yleisemminkin?
Artikkeli tuntui täysin käsittämättömältä
Minustakin luettuani tuntui niin kummalliselta, että melkein tulee mieleen, että onkohan tyyppi tulkinnut sukulaisiaan vähän väärin.

Toisaalta taas juttelin jokin aika sitten eläköityneen teollisuuspampun kanssa. Tyyppi oli kovin ylpeä kahdesta aikuisesta tyttärestään, joista toinen oli sairaanhoitaja ja toinen joku taidepuolen harrastelija-kotiäiti. Ylpeys tuntui kuitenkin kohdistuvan näiden tyttärien saavutuksiin perheenäiteinä (sekä siihen, miten menestyneet miehet näillä olivat) eikä esimerkiksi sairaanhoitajan työn sankarillisuuteen. Poikaansa tämä vanheneva patruuna taas oli selvästi vähän pettynyt; poikaparka oli jumittunut sinänsä ihan kelpo asemaan ison yrityksen keskijohdossa, kun vastaavassa iässä pamppu itse oli ollut jo johtoryhmätasoa. En voinut olla kokematta reaktioita ja odotuksia sukupuolittuneina.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ tuollaista poikia suosivaa asennetta esiintyy edelleen paikoittain. Toisaalta yleinen asenne tuntuu kuitenkin suosivan tyttöjä.

Joskus perheen poikiakin kohdellaan eri tavoin esim. Silloin kun yhdellä on vaikkapa oikea vakavasti otettava miesten laji, kuten lätkä, futis, moottoriurheilu. tms. Siinä on sitten aika turha sen frisbee-golffaajan saavan samaa huomiota ja panostusta.
Avatar
Suvinen
Kitinäaddikti
Viestit: 76
Liittynyt: 16.08.2005 11:42
Paikkakunta: Keski-maa

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Suvinen »

Onnea ylermille ja tuleville isosiskoille myös. Aiheen ympärillä vellovaan keskusteluun vielä semmoinen näkökulma, että en ole vielä koskaan kuullut kenenkään paheksuvan, jos kolmen poikalapsen äiti toivoo ääneen vielä "pientä prinsessaa". Poikalapsen hehkutus tuntuu olevan paheksuttavampaa, johtuisiko sitten vieläkin jostain aataminaikaisesta ajatuksesta että tyttö on aina se kakkosvaihtoehto.

Itse tulkitsen yllen ilon pojasta lähinnä iloksi siitä että pentue monipuolistuu. Yhden lailla ilo olisi sama jos kahden pojan jälkeen olisi tyttö tulossa.
Apua apua!
Apua elämä lähestyy
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

McJanne kirjoitti:Tänään tunsin kun vauva monotteli oikein huolella, varmaan siksi että tyhmempikin tajuaa.

Ma halkeeeeeeeeeeeeeeen

<3 <3 <3
Oletko jo ilmoittanut lapsen seuran harkkoihin :wink:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti:Oletko jo ilmoittanut lapsen seuran harkkoihin :wink:
Psst, Tix väijyy!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^ja ^^ :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Oletko jo ilmoittanut lapsen seuran harkkoihin :wink:
Psst, Tix väijyy!
Älä oo noin katkera siitä että heität kivikautista paskaa läppää ja saat siitä palautetta.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

So Hard kirjoitti:Älä oo noin katkera siitä että heität kivikautista paskaa läppää ja saat siitä palautetta.
Olet ihan oikeassa, kyllä täällä jokainen kirjoittaja tarvitsee moraalivartiointiasi. Sehän on välittämistä. Tulee turvallinen olo.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Älä oo noin katkera siitä että heität kivikautista paskaa läppää ja saat siitä palautetta.
Olet ihan oikeassa, kyllä täällä jokainen kirjoittaja tarvitsee moraalivartiointiasi. Sehän on välittämistä. Tulee turvallinen olo.
Itqparq. En ole ihan varma kumpi tänne nyt kirjoittaa, isä vai poika.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

http://www.iltalehti.fi/jaakiekko/20160 ... 6_jk.shtml

Ei voi kuin todeta, että "melko" kusipäinen äiti lapsella.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mitenhän aikoo äiti hoitaa homman jatkossa? On aika selvä, että isä varmasti tulee ottamaan yhteyttä lapseen, kun tämä on vähän isompi. Siinä on aika paljon selittelemistä äidillä, että minkä vuoksi koko siihenastisen elämä on rakennettu valheelle. Tai jos tulee tarvetta selvitellä jotain perinnöllisiä sairauksia tms. Kaikki yksilöt eivät ole sopivia arjen vanhemmuuteen, mutta kyllä lapsella on silti oikeus juuriinsa. Ihan taapero ei tietysti pysty tuollaista käsittelemään, mutta kuusivuotiaskin jo ehkä joten kuten.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

^^ Toi laki on ollu kyä ihan vitun järjetön. Onneks muuttu vihdoin.
Vaikka eipä se näköjää yhelle kaverillekkaa tuo takas sen nyt 7-v. tyttöö, vaikka sil on olemassa biologisesta isyydestä ja kaikista huoltajuuteen liittyvistä asioista (tapaamisajat, elatusmaksut jne) ihan sen äiskän allekirjottama paperikin. Hullu maailma.
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Minähän lähestyn tuota ongelmaa aivan eri kulmasta. Eli pikku-ukko ei ole minun siittämä, mutta kyllä se mun poika on.

Ongelma on kuitenkin sama. Miksi asioista ei voi puhua? Ja mielellään ajoissa. Pojan äiti inttää, että kertoo kun aika on oikea. Ei ole oikeaa aikaa - on vain aika, jolloin asioista puhuttiin liian myöhään.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Suvinen
Kitinäaddikti
Viestit: 76
Liittynyt: 16.08.2005 11:42
Paikkakunta: Keski-maa

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Suvinen »

Mitenköhän asiaan olisi suhtauduttu, jos isä olisi ottanut biologisen tyttärensä parikuukautisena, muuttanut toiseen maahan ja kieltänyt koskaan näkemästä äitiään? Mä en voi käsittää miten tuo on edes mahdollista.
Apua apua!
Apua elämä lähestyy
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Poika saanut postia puolustusvoimista :shock:

Vastahan mä olin itse armeijassa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Sama tornipostia saanut poika?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

juu
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ja edelleen sama, joka halusi osallistua 612-natsiperformanssiin? Meinasin vielä kysyä, että marssiiko se myös hassu musta huppari päällä pitkin Espoon öisiä katuja, mut sit mä hokasin, että ei tuo konsepti taida oikein toimia Espoossa. Paikalliset natsit partioivat varmaan isän Bemarilla (tai Teslalla?).
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti:Ja edelleen sama, joka halusi osallistua 612-natsiperformanssiin?
Kyllä kyllä. Toivotaan, että tämä on sama juttu kuin Nalle Wahlroosin taistolaisuus.

:pliis:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Joo. Toi on kyllä hankala tilanne. Pojalla on selvästi tarvetta hakea jonkinlaista jännitystä tai arvatenkin pikemminkin voimakkaita kokemuksia ja vahvaa ryhmäidentiteettiä vähän kykseenalaisesta suunnasta. Varmaan aika tyypillistä teineille. Miten kaveri vastaa, kun keskustelette näistä harrasteista ja haluamastaan viiteryhmästä (kysyn ihan aidosti, koska mun nyt on aika vaikea kuvitella itseäni teinin vanhemmaksi, enkä yhtään tiedä, miten tällaiseen reagoisin)?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Peruskeskustelu menee niin, että minä sanon "kuule tyyppi, nyt helvetti soikoon lopetat tuollaisen!", johon poika vastaa "joo".
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exsu »

Pitää toivoa että pysyy tuuri matkassa tuon perseilyvaiheen yli. Voisi olla hedelmällistä pyrkiä jatkamaan keskustelua vaikka muutamalla tarkentavalla kysymyksellä tämän uuden elämäntavan motiiveista ja jannun omasta arvoista tilanteen riskeistä. Ei tietenkään ole helppoa, jos keskustelukulttuuria ei ole oikein valmiina. Tsemppiä!
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Vesper »

James Potkukelkka kirjoitti:^Peruskeskustelu menee niin, että minä sanon "kuule tyyppi, nyt helvetti soikoon lopetat tuollaisen!", johon poika vastaa "joo".
Tämähän ei ole keskustelu vaan vaatimus. Ei ihme jos kaikuu kuuroille korville, kun auktoriteetit tuntuis olevan ongelma muutenkin. Mitä luulet käyvän armeijassa?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Joo. Minusta Exsun lähestymistapa kuulosti totutun viisaalta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin