Pappailu 2.0

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Onkohan naisilla (varmaan on, lähde Stetson-Harrison) joku erilainen asenne synnytykseen kuin miehillä. Minä en uskaltaisi synnyttää kuin yleisanestesiassa, on se sen verta (obs!) Alien-hommaa.

Ajatelkaa nyt; ihmisen sisältä pusketaan ulos toinen ihminen.

*puistatus*
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja elco »

James Potkukelkka kirjoitti:Onkohan naisilla (varmaan on, lähde Stetson-Harrison) joku erilainen asenne synnytykseen kuin miehillä. Minä en uskaltaisi synnyttää kuin yleisanestesiassa, on se sen verta (obs!) Alien-hommaa.

Ajatelkaa nyt; ihmisen sisältä pusketaan ulos toinen ihminen.

*puistatus*
Evoluutio olis voinut ihan hyvin hanskata homman niin, että nainen munisi siistin ja pienen munan johonkin linnunpesään ja se lintu huolehtisi lapsenkasvatuksesta ylioppilastodistukseen saakka!
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti:on se sen verta (obs!) Alien-hommaa.
Ja silti sitä Alienia pitäisi rakastella loppu elämä. Ei ole helppoa olla mies.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Vesper »

When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mun kohdalla kehon omat mömmöt toimi niin hyvin, että ponnistamiseen ei liittynyt mitään kipua. Kivuliaat vaiheet olivat kohdun suun avautumisen viimeiset sentit (näihin söin panadolia maksimiannoksen, eikä siihen yleensä muuta tarjotakaan) ja se osuus, kun vauvan pää tuli sisäpuolelta ulkopuolelle (kesto alle minuutin). Se ponnistelu pitkin synnytyskanavaa ei sattunut, oli kylläkin fyysisesti raskasta, mutta ei kivuliasta.

Mä taas ajattelen, että jos synnytys ilman voimakkaita lääkkeitä olisi vaarallista tai mahdotonta, niin maspallon väestön ylikansoittuminen ei olisi ongelma.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti: Mä taas ajattelen, että jos synnytys ilman voimakkaita lääkkeitä olisi vaarallista tai mahdotonta, niin maspallon väestön ylikansoittuminen ei olisi ongelma.
En mä usko, että kukaan tässä keskustelussa on väittänyt kipua vaaralliseksi.

Synnytyshän on kiistatta vaarallista, eivätkä kipulääkkeet sitä sinänsä vähennä, vaan yleinen terveydenhuollon taso ja elintaso.

Mua kyllä pelottaa kova kipu ihan riippumatta siitä, onko se vaarallista vai ei.

En mä syytä sua väärin synnyttämisestä. Jos et tarvitse kipulääkettä, niin mikäs siinä. Alkuperäinen pointti oli ehkä vain "miksi".
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exsu »

Tuo on muuten outoa! Mä en ole nähnyt synnytystä kuin telkkarista, mutta mun on vaikea uskoa, että muhun olisi sattunut enemmän kuin heihin. Kipu on tietysti subjektiivinen kokemus. Mulla on verraten korkea kipukynnys ja hyvä fyysinen kunto, niistä oli varmaan apua.

Eikös se Mida puskenut lapset maailmaan ilman lääkkeitä kotioloissa, kun ei tykännyt sairaalasta?
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exsu »

Odottavan aika on pitkä. Meillä poksahti 40+4. Jänniä aikoja! Muistakaa vesiallas!
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Sellaisen huomion olen tässä meidän kahden sinkku-ukon taloudessa tehnyt, että kun toi pikku-ukko kasvaa ja kasvaa, eikä loppua näy ja pesukone mylvii pestessään meidän molempien hikisiä vaatteita, ja kun ulkoisessa olemuksessa ei ole juuri muuta eroa, kuin että toisella on tukka, niin on ehkä parempi alkaa valmistautumaan siihen, että meillä on omat pyykkikorit. Tai sitten käytetään samoja vaatteita, niin kuin äidit ja tyttäret.

Nyt mulla tuli ikävä äikän opee :( En muista yhtään niistä edes nimeltä. Olis kannattanut olla läsnä!
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Nuorimmainen (15v) lähti aamulla Dubaihin muutaman kaverinsa kanssa entisen luokkakaverin luo. Voe mahoton paekka.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti:Nuorimmainen (15v) lähti aamulla Dubaihin muutaman kaverinsa kanssa entisen luokkakaverin luo. Voe mahoton paekka.
Meillä vanhempi tyttö (6) lähtee illalla Lahteen siskonsa kummisedän kanssa väijyyn Sannia. Toivottavasti Sanni ei laulais 'Että mitähän vittua'- kappalettaan. Voe mahoton paekka.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Onnea kaikille osapuolille lajista riippumati. Onko tulokas nyt savolainen marsu vai marsunsavolainen?
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^^ :jee:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Onnea multiploitumisen johdosta marsulaan!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exsu »

Onnea! Ens yönä kannattaa nukkua sen mitä malttaa, sen jälkeen bebe määrää tahdin.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Dynamo
Kitinän uhri
Viestit: 918
Liittynyt: 23.06.2013 0:05
Paikkakunta: Haarukka

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

ÄmSeen taloudelle onnea uudesta jäsenestä !
Tanssilattioiden Timanttipora.
Nussittuna nukut paremmin.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5043
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Ohoh, paljolti onnea ja menestystä pienokaisen pitämisessä hengissä! :P
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kreitsu kirjoitti:Ohoh, paljolti onnea ja menestystä pienokaisen pitämisessä hengissä! :P
Joo, ei muuta kuin intuboimaan ja ventiloimaan!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2449
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja KKK »

Huolettaa mihin tämä seuraava sukupolvi on menossa. Kännykkä ja tabletti kädessä joka penikalla. Niiden poissaaminen vaatii yleensä liian monta kehoitusta ja lopulta uhkailua joko poliisilla tai helvetillä, mieluiten molemmilla. Tämän jälkeen vanhempi saa sitten kuunnella seuraavat puoli tuntia niskoittelua tai naamailua tai muuten vaan uhmailevaa käytöstä. Kai nuo videopelit vaan tarjoavat sitä instant-tyydytystä niin helposti, että keskenkasvuisen nuppi jää siihen koukkuun. Jokainen vanhempi jonka kanssa olen asiasta jutellut valittaa samaa. "Kun ei sille voi mitään!" On todella monta kertaa ollut lähellä etten kysynyt "ai miksei muka voi?"

Sekin vituttaa kun saa jatkuvasti narinaa "kun kaikki muutkin saa!" - ja rouva siinä sivussa "eihän me voida olla se tylsä kyläilypaikka jossa ei saa pelata". No totta kai vittu voidaan. Jos jokin asia ei ole lapselle hyväksi (kuten tuntikausia kestävä päivittäinen pelaaminen), se on MEIDÄN tehtävä tehdä asialle jotain. Selitykseksi ei käy että muut vanhemmat eivät tee asialle mitään. Välillä tuntuu että moni ei uskalla olla auktoriteetti ja vanhempi, vaan mieluummin oltais "äityleitä, isuleita" ja "kavereita". Onhan se helppoa jättää pennut ruudun kasvatettavaksi niin saa itsekin somettaa sydämensä kyllyydestä. Not in my motherfuckin' house, baby. Mä olen lapseni isä, en kaveri. Tämä ei sulje sitä pois etteikö voitaisi halailla ja tehdä kivoja juttuja yhdessä, mutta vanhempi päättää. Piste. Jos se tarkoittaa sitä, että joudun epäsuosioon, ei väliä. Viimeistään isona pojat tajuavat että tein oikein ja toimin heidän parhaakseen.
Amazing shit happens!
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Anna niskoittelusta ja naamailusta aina päivän laitebanni, niin kyllä se lakkaa. Velipojalla on aikaslotti jolloin saavat käyttää, sen jälkeen pitää loppua ilman eri käskyä. Aika hyvin toimii.
Universaali disclaimer.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2449
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja KKK »

Tota on käytettykin. Ovat vaan mun työmatkoilla ollessani lipsuneet aikaisemmista sopimuksista ja minä korjaan hedelmät :evil: Sehän tässä vituttaa että rintama rakoilee. Olen koettanut viestiä rvalle - toki hieman siloitelluin sanankääntein - että lapsiin päin pitää näkyä että aikuiset ovat samaa mieltä ja vaikkeivät olisi:..

"If you’ve got something to say to me, say it in private. And if privacy doesn’t permit itself, then bite your fucking tongue."

Esikoisen puhelimesta disabloin jo mobiilidatan ja iskin wifille MAC-rajoituksen, joka pitää yhteyden auki vaan tietyn ajan vuorokaudessa. Sitä toivoisi että puheella ja sopimalla nämä saataisiin sovittua, mutta kun ei niin ruvetaan sitten naziksi. Seuraava askel on pyyhkiä puhelimesta kaikki pelit v*ttuun, poistaa google-account, asentaa Kids Place niin että puhelimella voi vaan soittaa ja tekstata eikä sitäkään koko aikaa.

Epäilemättä tech-savvyilee minusta vielä jollain aikataululla ohi, mutta ainakin toistaiseksi pappa on niskan päällä :) Ja tulee olemaan vielä hyvän aikaa, omaan kuitenkin huomattavasti keskivertovanhempaa paremmat tiedot näistä jutuista.
Viimeksi muokannut KKK, 01.04.2016 11:47. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Amazing shit happens!
Avatar
Dynamo
Kitinän uhri
Viestit: 918
Liittynyt: 23.06.2013 0:05
Paikkakunta: Haarukka

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

Siskon lapsilla on myös aikaraja pelaamiselle. Taitaa olla nykyään 45 minuuttia per päivä. Mummolassa ei saa pelata ollenkaan elektronisia pelejä.
Samoin puhelimet on nukkumassa muualla kuin lasten huoneissa, koska ihmeteltyäni lastensa väsyneisyyttä pyysin tsekkaamaan mihin aikaan viimeiset viestit on lähteneet. Viimeisimmät aamuyöstä hieman ennen neljää vanhemman lapsen puhelimesta. Ja ikää 11 vee. Aluksi tuli kuulemma nurinaa puhelimen uudesta yöpaikkaan viennistä, mutta nyt asia on ok.
Tanssilattioiden Timanttipora.
Nussittuna nukut paremmin.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Mä tiedän! Harrastus! Sellanen jossa ei käytetä niitä älylaitteita. Esimerkiksi jalkapallo tai salibandy. Neljä kertaa viikossa kun noita harrastaa, niin ei ole edes varaa älylaitteisiin.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Dynamo
Kitinän uhri
Viestit: 918
Liittynyt: 23.06.2013 0:05
Paikkakunta: Haarukka

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

^
Ja vielä kun ajomatkaa kertyy suuntaansa reilu tunti. Ei ehdi/jaksa pelata älylaitteilla kuin harrasteesta vapaina päivinä.
Tanssilattioiden Timanttipora.
Nussittuna nukut paremmin.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Ennen oli helpompaa, kun lasta sai piiskata. Pahat tavat loppuivat heti kättelyssä. Nykyään ottavat videokuvaa, ja kohta on linnatuomio edessä.
Paras päivä ikinä.
Vastaa Viestiin