Pappailu 2.0

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ sehän just on fiksua, että laite laitetaan lataukseen joka yö. Ei tarvitse muistaa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exsu »

sivustahuutaja kirjoitti: 03.06.2023 13:19 ^ noita vois liikkua hyvin käytettynä. Parin vuoden tarve korkeintaan ja pysynevät ehjinä.
Meillä lapsi sai omansa atomeiksi alle puoleen vuoteen. Varaosia ei saanut eikä korjausmahdollisuutta ollut.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Poika pääsi lähilukioon joka oli ensimmäisenä vaihtoehtona. Isää vähän jännitti, kun Espoon pääsyrajat niin korkeita ja poika otti 9 luokan melko chillisti. Pahin teini-ikä päällä, niin ei oikein koulu kiinnostanut. Enemmän mielessä mopot, kaverit ja tytöt. Mikä tietenkin noin yleisesti ottaen elämän kannalta on parempi vaihtoehto, kunhan saa opinnot hoidettua siinä sivussa.

Omat numerot tuossa iässä toki oli vielä reilusti huonommat, mutta böndellä niillä ei juuri ollut merkitystä lukioon pääsyn kanssa. Olisko pääsyraja ollut jossain 6,5 keskiarvon seutuvilla.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Onnea!

Espoon vaaditut keskiarvot ovat tosiaan outo juttu. Kyllä näin isosta kaupungista pitäisi löytyä useita lukioita, jonne pääsee 8 keskiarvolla.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 15.06.2023 12:49 ^
Onnea!

Espoon vaaditut keskiarvot ovat tosiaan outo juttu. Kyllä näin isosta kaupungista pitäisi löytyä useita lukioita, jonne pääsee 8 keskiarvolla.
Kiitos.

Tais niitä pari olla joissa pääsyraja jäi alle kasiin, mutta ne taitaa olla tuolla radanvarressa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Olisi kiva nähdä tilastoja lukioiden aloituspaikoista suhteessa ikäluokkien kokoon. Vähän mietityttää, onko Espoolainen nuori tässäkin asiassa päähän potkittu. Toki se on sitten omien päättäjien syytä, toisin kuin korkeakoulujen kohdalla.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 15.06.2023 14:17 ^ Olisi kiva nähdä tilastoja lukioiden aloituspaikoista suhteessa ikäluokkien kokoon. Vähän mietityttää, onko Espoolainen nuori tässäkin asiassa päähän potkittu. Toki se on sitten omien päättäjien syytä, toisin kuin korkeakoulujen kohdalla.
Ei kai noi Espoon pääsyrajat juurikaan poikkea omasta nuoruudesta, vaan täällä oli muuta maata tiukempi kilpailu paikoista jo reilu 30 vuotta sitten. Näin ihan puhtaasti mutuna. Kotikunnassani taas aloituspaikkoja oli riittävästi kiinnostuneisiin nähden ja viimeiset istuimet täytettiin niillä jotka ei päässeet ammattikoulun hittilinjoille. Tältä pohjalta Espoossa voisi ihan hyvin olla luokka tai pari enemmän aloituspaikkoja.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja KKK »

Vasta opetin pojan solmiin kengännauhoja, sitten kravatin ja nyt sille pitäis perustaa puutarhakevytyritys et pääsis vähän tienaamaan. Oi aika, sinä ihmisten pettureistat toiseksi viheliäisin, kuinka nopeasti riennätkään.

No, pääseepä työnmakuun. Minä aloitin 14-vuotiaana metalliteollisuudessa tekemällä 8h työpäiviä. Raskasta ku perkele mutta tilipäivänä hymyilytti.
Amazing shit happens!
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Pistetään eloa tähänkin ketjuun. Ostin netistä uuden trampan. Eilen vanhimman lapsen kanssa pystytettiin viisi tuntia. Kyseessä laatu peli, suorakaiteen muotoinen, 5x3m. Lapset tietysti pähkinöissään. Etenkin vanhin eli 14-v, joka tanssin kesätauon vuoksi täynnä energiaa.

On muuten trampan hinnat tippuneet. Vanha 3x3 maksoi joku kuusi vuotta sitten muistaakseni 350€ ja uusi paljon isompi ja laadukkaampi tarjouksessa 400€.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Kundi hyppäsi just Finskin kyytiin suuntana Malta. Töitä ja kouluhommia siellä jouluun asti. Hoiti koko homman itse koulun kanssa. On se vaan niin mahtavaa kun lapset aikuistuu! Täytyy varmaan ottaa itselle lomaa joulukuun alkuun ja käydä moikkaamassa apinaa. Jos se huolii mut sinne!
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja KKK »

Piti vähän ärähtää jätkille. Ostin eilen illalla kilon lidlin lihapullia, tarkoituksena tehdä niistä viikon työpaikkalounaat. Tulen tänään töistä kotia - silmämääräisesti painohäviöprosentti 40-50%, molemmilla viaton ilme että "pari vaan otin". Rupes niin vituttamaan että kaivoin vaa'an esiin, vähensin itse syömäni kuusi lihapullaa (100g), punnitsin paljonko painaa kilo "josta on pari otettu" ja kas, 450g eli liki puolet olivat popsineet.

"Haet kaupasta omalla rahalla. omin nokin, samanlaisen tilalle, NYT"

Yllättäen molemmat oli nöyrää poikaa, uhmakkuus tiessään. Selitin vielä jätkille illalla hieman rauhoittuani, että "ajatelkaapa itte, jos minä pölähtäisin kouluruokalaan kahtena päivänä ja sanoisin et ny mää syön sun lounaan, hommaa ittelles ruokaa jostain. Notta harmittaisko?" Selitin vielä mitä kallistunut ruoan hinta tarkoittaa meidän perheen rahaliikenteelle ja miks joka päivä kuka tahansa ei voi syödä jääkaapista mitä tahansa, milloin tahansa.

Ihme ja kumma taisi viesti mennä perille.

Ei meillä lapsia todellakaan nälässä pidetä mutta jos ei yhtään rotia pidä, nuo stnan ihanat termiitit syö ihan kaiken joka on vähänkään nam-nam.
Amazing shit happens!
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Poikkesin pojan kanssa Pyrinnön Hippo kisoissa, toinen kerta kesän aikana. Hienosti meni taas. Enää ei tosin tuulettanut voittoa yhtä riehakkaasti, mikä lienee sivistynyttä, ettei sitten tule kenellekään pahaa mieltä.

Ylihuomenna aloitellaan edustusfutis Ilveksessä. Kolmasti viikossa reenejä ja pelit päälle. Olen itse valkkuna. Hienon lajin valinnut. Haluais tietenkin montaa muutakin lajia harrastaa, kuten jääkiekkoa, säbää ja tanssikin, mut aika ei riitä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Pojan futishomma lähtynyt liikkeelle tutustumisjaksolla, varsinainen kausi alkaa sitten jossain vaiheessa. Samaan harjoitusryhmään kuuluu 50 seitsemänvuotiasta, josta johtuen reenejä suunnittelee ja logistisoi palkallinen ikäluokkavastaava. Täytyy myöntää, että ainakaan alussa ei ole ollut kovin yhteisöllistä tai mukaansatempaavaa, koska aiemmin päävalkkuna ja pienemmällä staffilla hommassa oli paljon vuorovaikutuksellisuutta ja sai aidosti jättää oman kädenjälkensä. On tämäkin kivaa, mutta vähän kuin menisi tehtaan hihnalle reiluksi tunniksi ja tulisi kotiin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Poika kävi eilen ekan kerran ihan luvan kanssa autolla liikenteessä. Sen verran harjoitellut böndellä ja ajellut noilla kaksipyöräisillä, että meni heti ihan kelvollisesti. Hallintalaitteet vaatii toki vähän rutiinia, mutta onhan tässä varmaan pari vuotta aikaa harjoitella. Poika toki haluaisi kortin jo 17-vuotiaana, mutta en usko sen löytävän riittäviä perusteluita poikkeusluvan saamiseen.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 20.09.2023 11:15 Poika kävi eilen ekan kerran ihan luvan kanssa autolla liikenteessä. Sen verran harjoitellut böndellä ja ajellut noilla kaksipyöräisillä, että meni heti ihan kelvollisesti. Hallintalaitteet vaatii toki vähän rutiinia, mutta onhan tässä varmaan pari vuotta aikaa harjoitella. Poika toki haluaisi kortin jo 17-vuotiaana, mutta en usko sen löytävän riittäviä perusteluita poikkeusluvan saamiseen.
Miten tuo ajo juridisesti tapahtui?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 20.09.2023 11:17
Vagabondo kirjoitti: 20.09.2023 11:15 Poika kävi eilen ekan kerran ihan luvan kanssa autolla liikenteessä. Sen verran harjoitellut böndellä ja ajellut noilla kaksipyöräisillä, että meni heti ihan kelvollisesti. Hallintalaitteet vaatii toki vähän rutiinia, mutta onhan tässä varmaan pari vuotta aikaa harjoitella. Poika toki haluaisi kortin jo 17-vuotiaana, mutta en usko sen löytävän riittäviä perusteluita poikkeusluvan saamiseen.
Miten tuo ajo juridisesti tapahtui?
Mä sain hiljattain opetusluvan ja auto varustettu lisäjarrupolkimella ja kolmiolla. Ihan standardi järjestely. Opetusluvan voi nykyään hakea kun uhri on täyttänyt 16. Varmaankin just ton takia, että osa saa kortin jo 17 vuotiaana.

EDIT: Mä luonnollisesti istuin mukana valvomassa ajoa ja opettamassa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:sir:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Traficom voi myöntää poikkeusluvan henkilöauton ajokortin saamiseksi jo 17-vuotiaana, jos nuoren säännöllinen kulkeminen kouluun, töihin, työssäoppimiseen tai harrastukseen on kulkuyhteyksistä tai muista erityisistä syistä johtuen hankalaa.
Jos haluaa, niin perusteet voi varmasti säveltää varsin helposti.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 20.09.2023 11:25
Traficom voi myöntää poikkeusluvan henkilöauton ajokortin saamiseksi jo 17-vuotiaana, jos nuoren säännöllinen kulkeminen kouluun, töihin, työssäoppimiseen tai harrastukseen on kulkuyhteyksistä tai muista erityisistä syistä johtuen hankalaa.
Jos haluaa, niin perusteet voi varmasti säveltää varsin helposti.
Mikään noista ei täyty, kun kouluun on lyhyt matka ja suora bussilinja eikä muita ainakaan tällä hetkellä ole.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 20.09.2023 11:33
James Potkukelkka kirjoitti: 20.09.2023 11:25
Traficom voi myöntää poikkeusluvan henkilöauton ajokortin saamiseksi jo 17-vuotiaana, jos nuoren säännöllinen kulkeminen kouluun, töihin, työssäoppimiseen tai harrastukseen on kulkuyhteyksistä tai muista erityisistä syistä johtuen hankalaa.
Jos haluaa, niin perusteet voi varmasti säveltää varsin helposti.
Mikään noista ei täyty, kun kouluun on lyhyt matka ja suora bussilinja eikä muita ainakaan tällä hetkellä ole.
Vaaditaankohan tuohon jotain erityisiä todisteita? Eikös sun pojan täydy kuskata jääkiekkomaalivahdin varusteita ympäri Etelä Suomea? Välillä leiritys pohjoisessakin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 20.09.2023 11:42 Vaaditaankohan tuohon jotain erityisiä todisteita? Eikös sun pojan täydy kuskata jääkiekkomaalivahdin varusteita ympäri Etelä Suomea? Välillä leiritys pohjoisessakin.
Ohjeissa puhutaan tavoitteellisesta harjoittelusta, joten olettaisin että jotain oleellisia tietoja pitää olla hakemuksen liitteenä joista tarve selviää. En tiedä meneekö täysin keksityt selittelyt läpi.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Juteltiin valtionvelasta ja selitin myös rahan velkaluonnetta. Keskustelu kesti lähes 5 minuuttia ennen kuin tyttö puhalsi homman poikki ja siirsi jatkot seuraavaan päivään. Kyllä se tästä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^ Rahan luonne on imho vaikea kysymys (ainakin kaltaiselleni maallikolle). Eli jos pankkitilillä on rahaa, mitä se oikeastaan tarkoittaa. Ilmeisesti kyseessä on tosiaan muilta saamiani velkakirjoja?

Laitan tämän kysymyksen kyselyketjuun.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Nyt kun lapsilla ja itsellä on loma, voi antaa myös räätälöityä laatuaikaa heille. Eilen oli pelkkä poika kotona. Halusi kauhuhohtogolfia. Kohta sitten 14-vuotiaalle tyttärelle lemppariaan kookoskanaa ja siitä sali + Kauksun sauna + uinti.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Kermapersekoulun vanhempainilta. Oppilaiden terveydenhuoltokyselyn tulokset ihan yhtä kamalia kuin muuallakin.

Perusjutut aika heikolla mallilla: ruoka, uni, liikkuminen, sosiaaliset suhteet. Vanhempien vastuulla nuo kaikki.

Yhteisömme tuntuu jauhavan erityisesti nuoret tytöt aika heikkoon kuntoon.
Vastaa Viestiin