Pappailu 2.0

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 08.01.2024 10:04
Vagabondo kirjoitti: 08.01.2024 10:00 Nää työn sankarit saa ihan tarpeeksi rispektiä yhteiskunnalta. Ei tuohon oravanpyörään muuten löytyisi aina uusia höynäytettäviä.
Ei näitä pankkien ja konsulttifirmojen raatajia kyllä arvosteta yhteiskunnassa yhtään. Sinäkään et arvosta. Arvostusta saa lähinnä itseltä ja lajin sisältä.
Ja lisäksi lajin sisällä arvostus osoitetaan ihan kouriin tuntuvalla, tai ainakin pankkitilillä näkyvällä, tavalla.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 08.01.2024 11:19
Vagabondo kirjoitti: 08.01.2024 10:02 Pojan kaveri oli yrittänyt viikonloppuna itsemurhaa. Ei onnistunut. Poika nukkunut huonosti ja aika huonona atm.
Ikävä juttu. Tällainen on tosiaan varmaan aika hankalaa kavereillekin.
Mun oma veli teki itsemurhan ja samoin hyvän ystäväni 18v tytär. Em. asioista johtuen olen jutellut jokaisen lapseni kanssa teemasta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

^ Rankkaa
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Päästään huomenna pojan kanssa reenaamaan ekaa kertaa uudelle hulppealle Tammelan futsistadionille. Iltavaloissa. Vielä ei ole katsomossa kaikki valmiina, mut muuten priima+ :cheer: Tuuraan vielä päävalkkua, joten käsky oli mars, mars!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ Hieno ja kompakti reenipaikka, vaikka vielä hieman keskeneräinen.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Kundi saavuttaa täysiän reilun kuukauden päästä. Mitä vittua mä sille keksin?
Who says you need to buy a guitar?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Diddley Bow kirjoitti: 12.01.2024 7:31 Kundi saavuttaa täysiän reilun kuukauden päästä. Mitä vittua mä sille keksin?
Tuossa iässä poikia kiinnostaa urheilu ja pillu. Jotain näihin liittyvää?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 12.01.2024 10:00
Diddley Bow kirjoitti: 12.01.2024 7:31 Kundi saavuttaa täysiän reilun kuukauden päästä. Mitä vittua mä sille keksin?
Tuossa iässä poikia kiinnostaa urheilu ja pillu. Jotain näihin liittyvää?
Pahus kun kundi on jo kolannut oman ikäluokan säbän ja koriksen pääsarjat, tuli sitten siihen tulokseen, että opiskelu ja oikea työ on tärkeempää. Pilluksi en voi muuttua, eiköhän hän hoida ton ihan ite.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Diddley Bow kirjoitti: 12.01.2024 11:31 Pahus kun kundi on jo kolannut oman ikäluokan säbän ja koriksen pääsarjat, tuli sitten siihen tulokseen, että opiskelu ja oikea työ on tärkeempää.
Tavallaan sääli kuinka monen lahjakkaan urheilu-ura loppuu tuohon. Opiskella ja oikeita töitä ehtii tehdä ihan tarpeeksi vaikka niitä muutaman vuoden lykkääkin. No, melkein kaikissa lajeissa toi aikuisten sarjaan ja täysipäiväiseen urheiluun siirtyminen on taloudellisesti niin hankalaa, että vain intohimoisimmat jaksaa puskea läpi.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Itse kuvittelisin, että maltillisesti etenevän opiskelun ja ei-ammattimaisen urheilun yhdistäminen olisi varsin helppoa. Tietty vaihtoehtona on mennä lukion jälkeen urheilun ohessa johonkin siivoushommiin ja opiskella myöhemmin. Pitäisin kuitenkin opiskelupolkua parempana. Luultavasti siinä valmistuu nopeammin.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 12.01.2024 11:57 ^ Itse kuvittelisin, että maltillisesti etenevän opiskelun ja ei-ammattimaisen urheilun yhdistäminen olisi varsin helppoa. Tietty vaihtoehtona on mennä lukion jälkeen urheilun ohessa johonkin siivoushommiin ja opiskella myöhemmin. Pitäisin kuitenkin opiskelupolkua parempana. Luultavasti siinä valmistuu nopeammin.
Vanha yliopistosysteemi kaikessa vapaudessaan itseasiassa mahdollisti kohtuullisesti ammattimaisen urheilun ja opiskelun yhdistämisen. Vallankin silloin kun oli vielä vapaat opintotukikuukaudet. Mä jouduin jo kyttäämään suoritettujen opintojen ja opintotukikuukausien suhdetta, mutta oli kuitenkin vapaus edetä just niin hitaasti kuin oli tarve. Mä en ole seurannut miten systeemi toimii nykyisen rajoitetun opiskeluoikeuden kanssa.

Alemmat asteet oli jo silloin ongelmallisia läsnäolopakkoineen ja rajoitettuinen opiskeluvuosineen.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Keskinkertaisille työntekijöille on paljon enemmän käyttöä kuin keskinkertaisille urheilijoille.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Keskinkertaiselle työntekijälle on enemmän käyttöä kuin maailman 20. parhaalle pituushyppääjälle. Kuitenkin tuo pituushyppääjä on kiistatta maailman huippua.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

joo
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 12.01.2024 12:08
sivustahuutaja kirjoitti: 12.01.2024 11:57 ^ Itse kuvittelisin, että maltillisesti etenevän opiskelun ja ei-ammattimaisen urheilun yhdistäminen olisi varsin helppoa. Tietty vaihtoehtona on mennä lukion jälkeen urheilun ohessa johonkin siivoushommiin ja opiskella myöhemmin. Pitäisin kuitenkin opiskelupolkua parempana. Luultavasti siinä valmistuu nopeammin.
Vanha yliopistosysteemi kaikessa vapaudessaan itseasiassa mahdollisti kohtuullisesti ammattimaisen urheilun ja opiskelun yhdistämisen. Vallankin silloin kun oli vielä vapaat opintotukikuukaudet. Mä jouduin jo kyttäämään suoritettujen opintojen ja opintotukikuukausien suhdetta, mutta oli kuitenkin vapaus edetä just niin hitaasti kuin oli tarve. Mä en ole seurannut miten systeemi toimii nykyisen rajoitetun opiskeluoikeuden kanssa.

Alemmat asteet oli jo silloin ongelmallisia läsnäolopakkoineen ja rajoitettuinen opiskeluvuosineen.
Mun käsittääkseni ainakin pääkaupunkiseudulla Urhean toiminta alkaa olla jo jotain: https://urhea.fi/urheilu-ja-opiskelu/
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vagabondo kirjoitti: 12.01.2024 12:08 Vanha yliopistosysteemi kaikessa vapaudessaan itseasiassa mahdollisti kohtuullisesti ammattimaisen urheilun ja opiskelun yhdistämisen. Vallankin silloin kun oli vielä vapaat opintotukikuukaudet. Mä jouduin jo kyttäämään suoritettujen opintojen ja opintotukikuukausien suhdetta, mutta oli kuitenkin vapaus edetä just niin hitaasti kuin oli tarve. Mä en ole seurannut miten systeemi toimii nykyisen rajoitetun opiskeluoikeuden kanssa.
Nykyään joutuu joo opiskelemaan tietyn määrän tukia saadakseen ja opintolainan nostaminenkin on kai jotenkin sidottu opiskeluun. Silti luulisin urheilijan hankkivan tiliä helpommin solussa opiskelemalla kuin siivoamalla vapaarahoitteisessa vuokrakämpässä. Kuvittelisin omatahtisen opiskelun varsinkin nykyisenä etäopiskeluaikana olevan sovitettavissa paremmin urheiluun kun tyypillisten läsnäoloa vaativien hanttihommien.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 12.01.2024 12:37 Kuvittelisin omatahtisen opiskelun varsinkin nykyisenä etäopiskeluaikana olevan sovitettavissa paremmin urheiluun kun tyypillisten läsnäoloa vaativien hanttihommien.
Joo, noitten etäopiskelujuttujen parantuminen varmasti helpottaa. 20 vuotta sitten läsnäolovelvoitteiden täyttäminen oli kovin hankalaa kun oli suurimman osan lukukaudesta reissussa. Mä ratkaisin tekemällä ensin kaiken mikä ei vaatinut läsnäoloa ja suorittamalla läsnäoloa vaativat sitten uran jälkeen. 1,5v tiukalla puristuksella sain homman kasaan ja siirryin työelämään.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Ryhdistäytkää nyt hyvät herrat! Tuo pohdinta ei juurikaan johda mihinkään siihen siihen nähden mitä mä kysyin teiltä!
Who says you need to buy a guitar?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Ajokortti
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

^^ Auto
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Vagabondo kirjoitti: 12.01.2024 12:08 Vanha yliopistosysteemi kaikessa vapaudessaan itseasiassa mahdollisti kohtuullisesti ammattimaisen urheilun ja opiskelun yhdistämisen. Vallankin silloin kun oli vielä vapaat opintotukikuukaudet. Mä jouduin jo kyttäämään suoritettujen opintojen ja opintotukikuukausien suhdetta, mutta oli kuitenkin vapaus edetä just niin hitaasti kuin oli tarve. Mä en ole seurannut miten systeemi toimii nykyisen rajoitetun opiskeluoikeuden kanssa.
Onneksi hain lykkäystä armeijasta puoleksi vuodeksi, ettei ekan opiskeluvuoden kesken tarvitsisi lähteä. Ekana vuonna suoritin n. kolmasosan opinnoista. Kuten opiskelukaveri sanoi: armeija pilasi minut. Kuudessa vuodessa kuitenkin kasaan opinnot.

Ja ainakin yksi kesä piti periaatteessa laskea suorituksia kesätenteistä. Hain töihin mm. Nokialle, Ericssonille, Telestelle etc. mutta en päässyt mihinkään. Vähän vanhempana on vaikea tajuta etten korostanut ohjelmointiosaamista (tokin heikompi kuin nykyään, mutta olisi ollut silloin valuuttaa, ja olisi edelleen.)

Itsehän en toki urheillut, mutta yo:lla töissä olessa työkaveri käytti jatko-opintoja lentopalloharrastuksen rahoittamiseen. 2000-luvun alussa Noksulta tuli kaikenlaista rahaa jota kaupungit, yo:t tm. koplasivat keskenään. Varmasti saatiin ainakin vähimmillä vaatimuksilla tutkinnon saaneet DI:t.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^^ ja ^^^Molemmat aika kalliita lahjoja. Ajokortti opetusluvalla?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 14.01.2024 13:55 ^^ ja ^^^Molemmat aika kalliita lahjoja.
Hintaryhmää ei oltu määritelty :leuhka:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

sivustahuutaja kirjoitti: 12.01.2024 16:01 ^ Ajokortti
Hoitanut ite säästämällä duunirahoja.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Vagabondo kirjoitti: 12.01.2024 16:23^^ Auto
Korkeintaan ostan HSL:n kuukausilipun.
Who says you need to buy a guitar?
Vastaa Viestiin