Pappailu 2.0

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Isoisäilyjuttuja kyselisin; mitä 1v synttärilahjoja noin yleensä poikalapselle tavataan antaa, vai meneekö se niin, että tässä kohtaa vielä palkitaan äitiä erinnäköisillä hassuilla vauvanvaatteilla?
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Diddley Bow kirjoitti: 21.11.2023 16:15 Isoisäilyjuttuja kyselisin; mitä 1v synttärilahjoja noin yleensä poikalapselle tavataan antaa, vai meneekö se niin, että tässä kohtaa vielä palkitaan äitiä erinnäköisillä hassuilla vauvanvaatteilla?
Eikö 1 v pojalle joku pieni pehmeä jalkapallo?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Pistetään päivitystä isä-poika futistouhuista. Olen tässä toiminut poikani Ilveksen edustusjoukkueen valkkuna pari kuukautta. Kyseessä aloittava ikäluokka, joten kaikenlaista uutta tehtävää on riittänyt. Reenejä on kolmesti viikossa, pelit sitten tykö. Kuten kaupnginosatouhuista ounastelin, on poika ikäluokkansa parhaita Tampereella. Jalat poikkeuksellisen nopeat ja vahvat, pelirohkeutta hurjasti ja napakka veto. Puutteita suhteessa eniten teknisissä suoritteissa.

Valkkuna on tottakai hienoa, että oma poika pärjää. Pidän myös siitä, että varsinaisia ylikylän poikia eli selvästi fyysisesti muita edelle olevia ei joukkueessamme ole. Tasainen noin kymmenen pojan kärki joukkueessa. Olen tuuraillut päävalkkuakin välillä ja reenirutiinit ja tavat ovat hahmottuneet. Valkkujen kesken on hyvä henki, mikä on elintärkeää omalle viihtymiselleni.

Muutama turnaus ollut, poika pelannut ihan hyvin ja maaleja tullut jonkun verran. Viime viikonloppuna oli Töölössä koolla ikäluokan parhaat joukkueet. Kävi selväksi, että pari selvästi edistyneempää joukkuetta löytyi ja niissä yksi superyksilö, joka teki mitä halusi kentällä. Sellaistahan se on, ja erot hieman tasoittuu, kun joukkueilla on yhteisiä harjoituksia enempi takana.

Pitäis vaan ehtiä käydä tyttärenkin futiksia huoltamassa, koutsaamassa ja viheltämässä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja KKK »

Annetaan kolme kusipäistä kakaraa, nouto mieluiten heti. Tai vaihdetaan Lada 1200 SL kampiakseliin. Myös laakerivialliset huomioidaan.

Mitään ei kuunnella, mitään ei totella. Kaikki tehdään päin vittua ja kun asiasta sanoo, aletaan naamailla ja pyöritellä silmiä. Kaikki tiedetään omasta mielestä paremmin vaikka oikeasti ei maailmasta ymmärretä vielä muuta kuin että kummasta aukosta ruoka menee sisään ja kummasta paska tulee ulos.

Kaiken paras on tähän saakka fiksuna pitämäni esikoinen. Säilyttää mopoaan naapurin tallissa. Menen pp katsomaan miten kytkinremppa edistyy. Niin kaikki työkalut, öljykannut ym on levitetty tallin omistajan kalliin premium-merkkisen harrasteauton konepellille, välissä vaan joku ohut riepu. Eikä millään tajuta että ei nyt vittu noin!

Sama jätkä on hetken päästä kasaamassa samalla kytkinkopan tiivisteellä vaikka olen hänelle ainakin kahteen eri otteeseen selittänyt että kun moottorin lohkoja avataan, tiiviste(et) vaihdetan AINA. Ei mennyt sekään jakeluun, üllätys.

Lopuksi yllätän saman sällin purkamassa mopottimensa kaasutinta omassa huoneessaan, päiväpeiton päällä, kun ihmettelin miten koko saatanan kämppä haisee Latelalle. On varmasti sanottu että noita hommia ei sisälle tuoda. Ei mee kaaliin, üllatus üllatus.

Kuopus kieltäytyy syömästä mitään paitsi karkkia, sipsejä, ranuja tai ketsuppia vaikka samoja ruokia syö päiväkodissa hyvällä ruokahalulla. Joku uhmaikä silläkin, käyttäytyy kuiten teinix

Keskonen kiroilee kuin merimies, hölmöilee, valehtelee, kieroilee, varastelee herkkuja komerosta, juo energiajuomia vaikka kaikki edellämainittu lukuisia kertoja yksiselitteisesti kielletty - eli tekee just sitä kaikkea mitä on koetettu opettaa että "EI NÄIN!"

Etsivä Roger Murtaughin kuolemattomin sanoin: "im too old for this shit!" Jos tää vanhemmuus on jatkossakin tämmöistä, mä karkaan merille. Omissa ongelmissa on ihan tarpeeksi tietämistä, en todellakaan tarvitse tämmöistä skeidaa entisestäänkin ihan tarpeeksi tukevan paskaleivoksen päälle jota myös elämäkseni kutsutaan
Amazing shit happens!
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

^Ota vaimo mukaan äläkä jätä yksin kärsimään. :paavi:
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tavattiin ekaa kertaa nuoremman tyttären poikaystävä, jonka kanssa asunut Ruotsissa kohta vuoden.
Poika on suomalainen, Aallossa kauppatieteitä opiskellut.
Tekee 16h työpäiviä SEB:n yrityskauppaosastolla ja yrittää nyt
London school of Economicsiin MBA:ta tekemään. Kuulemma omaa rahaa pitää budjetoida n 150t 😬
Toivottavasti pojalla nuppi kestää.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Kätevä puoliso, kun ei ole koko ajan jaloissa pyörimässä.

Itse en ole ihan vakuuttunut, että kalliista MBA:sta on hyötyä oikeissä töissä olleelle kauppatieteiden maisterille. Vähän tårta på tårta. Itse seuraisin Nallea ja tekisin tohtorin tutkinnon. Mutta minä en olekaan investointipankissa töissä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 08.01.2024 8:42 Itse en ole ihan vakuuttunut, että kalliista MBA:sta on hyötyä oikeissä töissä olleelle kauppatieteiden maisterille. Vähän tårta på tårta.
Mä luulen, että riippuu urasuunnitelmista. Jos tähtää Suomeen tai edes Pohjoismaihin, sikakallis MBA ei ehkä ole ihan hintansa väärti (vaikka aika monella ainakin kotimainen MBA alkaa olla). Mutta jos tavoitteena on Suomesta riippumaton kv-ura, anglo-amerikkalaisen huippuyliopiston MBA avaa ovia aika lailla ja täydentää erinomaisesti pohjoismaista tutkintoa ja työkokemusta. Verkottuu myös erinomaisesti post-experience-ohjelmissa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Just luin tutkimuksen jenkeistä, jonka mukaan eliittiyliopistojen ROI ei erotu muista. Siellä työmarkkinat vetävät niin hyvin, että tärkeintä on hankkia se osaaminen, jolla työelämässä pärjää. Hakemuspinosta erottuminen ei ole oleellista.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Englannin ja Jenkkien meininki on niin luokkautunutta, että huippuyliopistojen kasvatit aina korostavat tuollaisia tuloksia, vaikka itse luottavat siihen, että ura rakentuu nimenomaan sille huippukoulun paperille ja siellä luodulle pohjalle. Mä melkein ihmettelen enemmän tavoitetta tehdä MBA London School of Economicsissa, joka ei ole kauppakorkeakoulu eikä sen MBA-ohjelma sinänsä ole näissä MBA-rankingeissa ihan huipulla. Yleensä nämä nuoret businesshait tavoittelevat paikkaa London Business Schoolissa. Toki LSE:n yhteisohjelma NYU:n ja HEC Parisin kanssa on aika kova juttu monissa yhteyksissä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Saattaa olla, että mulla maalaisjunttina meni nuo koulut sekaisin :)

Poika kertoi, että ohjelmaan kuuluu matkustelua Euroopassa yhteistyökumppanien luona ja se lisää noita omia kustannuksia.

Ruotsin vuokrasäännöstelystä kertoi. Sitä kierretään sillä, että kalustettuja asuntoja saa vuokrata "tilapäismajoitukseen" kahdeksi vuodeksi kerrallaan ilman hintarajoituksia. Asuvat sellaisessa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 08.01.2024 8:42 ^
Kätevä puoliso, kun ei ole koko ajan jaloissa pyörimässä.

Itse en ole ihan vakuuttunut, että kalliista MBA:sta on hyötyä oikeissä töissä olleelle kauppatieteiden maisterille. Vähän tårta på tårta. Itse seuraisin Nallea ja tekisin tohtorin tutkinnon. Mutta minä en olekaan investointipankissa töissä.
Hyötyä alkaa olla vasta siinä vaiheessa kun työnantaja maksaa sen MBA:n.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 08.01.2024 8:09...16h työpäiviä SEB:n yrityskauppaosastolla...
Voihan sen elämän noinkin tuhlata... Toivottavasti ei pala loppuun tai pilaa parisuhdettaan työnarkomanialla.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Ajattele vaan hommaa huippu-urheiluna.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 08.01.2024 9:53 ^ Ajattele vaan hommaa huippu-urheiluna.
Nää työn sankarit saa ihan tarpeeksi rispektiä yhteiskunnalta. Ei tuohon oravanpyörään muuten löytyisi aina uusia höynäytettäviä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Pojan kaveri oli yrittänyt viikonloppuna itsemurhaa. Ei onnistunut. Poika nukkunut huonosti ja aika huonona atm.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 08.01.2024 10:02 Pojan kaveri oli yrittänyt viikonloppuna itsemurhaa. Ei onnistunut. Poika nukkunut huonosti ja aika huonona atm.
:(
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vagabondo kirjoitti: 08.01.2024 10:00 Nää työn sankarit saa ihan tarpeeksi rispektiä yhteiskunnalta. Ei tuohon oravanpyörään muuten löytyisi aina uusia höynäytettäviä.
Ei näitä pankkien ja konsulttifirmojen raatajia kyllä arvosteta yhteiskunnassa yhtään. Sinäkään et arvosta. Arvostusta saa lähinnä itseltä ja lajin sisältä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 08.01.2024 9:53 ^ Ajattele vaan hommaa huippu-urheiluna.
Ajattelin just samaa. Huippu-urheilussa on kait kuitenkin se hyvä puoli, että sitä ei voi tehdä 16h/vrk, koska se väistämättä heikentäisi tulosta.

Mutta motivaatiomekanismit ovat varmasti samanlaisia.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 08.01.2024 10:04
Vagabondo kirjoitti: 08.01.2024 10:00 Nää työn sankarit saa ihan tarpeeksi rispektiä yhteiskunnalta. Ei tuohon oravanpyörään muuten löytyisi aina uusia höynäytettäviä.
Ei näitä pankkien ja konsulttifirmojen raatajia kyllä arvosteta yhteiskunnassa yhtään. Sinäkään et arvosta. Arvostusta saa lähinnä itseltä ja lajin sisältä.
Juu. Jos sattuu menestymään, saa lähinnä kateutta ja ahneussyytöksiä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 08.01.2024 10:05 Ajattelin just samaa. Huippu-urheilussa on kait kuitenkin se hyvä puoli, että sitä ei voi tehdä 16h/vrk, koska se väistämättä heikentäisi tulosta.
Yleensä joo, mutta on joitakin lajeja, jotka mun mielestä ehkä vertautuu. Esim. taitoluistelu, jossa ihan liian nuorena treenataan ihan liian paljon. Vallankin kun valmennus tehdään venäläisittäin. No nythän ne on sentään vähän nostaneet arvokisojen ikärajoja ja vähän yrittäneet hillitä ylilyöntejä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 08.01.2024 10:05 Ajattelin just samaa. Huippu-urheilussa on kait kuitenkin se hyvä puoli, että sitä ei voi tehdä 16h/vrk, koska se väistämättä heikentäisi tulosta.
Treenata ei voi 16h päivässä, mutta sitten syödään, nukutaan, matkustetaan, hoidetaan välineitä, sometetaan, hankitaan sponsoreita, jne.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 08.01.2024 10:25
James Potkukelkka kirjoitti: 08.01.2024 10:05 Ajattelin just samaa. Huippu-urheilussa on kait kuitenkin se hyvä puoli, että sitä ei voi tehdä 16h/vrk, koska se väistämättä heikentäisi tulosta.
Treenata ei voi 16h päivässä, mutta sitten syödään, nukutaan, matkustetaan, hoidetaan välineitä, sometetaan, hankitaan sponsoreita, jne.
Joo. Mutta noi eivät ole sosiaalisen elämän kannalta yhtä pahoja kuin työnteko 16h/vrk.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Ne hommasta mitään ymmärtävät ihmiset ovat siellä työpaikalla. Niiden kanssa voi jutella.

Naiset yleensä lopettavat nuo hommat viimeistään lasten saannin kohdalla. Osa miehistä jatkaa, jos tulokset riittävät ylenemään. Yläportailla joustoa on enemmän, vaikka tuntimäärät pysyvät kovina.

Tuore nobelisti Claudia Goldin muuten on tutkinut, että nimenomaan perheestä johtuva tarve joustoihin on se tekijä, joka eniten laskee naisten palkkoja suhteessa miehiin. Naisten tekemät tunnit eivät välttämättä jää niin paljoa pienemmiksi kuin miehillä, mutta naisille on tärkeää kyetä valitsemaan ajankohta, kun he töitä tekevät.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 08.01.2024 10:02 Pojan kaveri oli yrittänyt viikonloppuna itsemurhaa. Ei onnistunut. Poika nukkunut huonosti ja aika huonona atm.
Ikävä juttu. Tällainen on tosiaan varmaan aika hankalaa kavereillekin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin