BDI-kysely

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.

BDI-tulos

0-9 ei masennusoireita
15
54%
10-16 lieviä masennusoireita
7
25%
17-29 keskivaikeita masennusoireita
5
18%
30-63 vaikeita masennusoireita
1
4%
 
Ääniä yhteensä: 28

Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: BDI-kysely

Viesti Kirjoittaja saira »

^Täytyy sanoa, et surullista luettavaa toi. Mä tiedän et oon idealisti, mut jotenkin aina haluais laskea sen varaan, et tieteellistä työtä tekevät ajattelis tiedettä enemmän ku omaa persettään. Ja vaikka tiedostankin kaikkien meidän olevan ihmisiä, ja että se oma perse on aina lähin, mut kuitenkin...
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Noppaelain
Elämätön Kitisijä
Viestit: 367
Liittynyt: 20.01.2011 1:33
Paikkakunta: Satunnainen

Re: BDI-kysely

Viesti Kirjoittaja Noppaelain »

poisto
Viimeksi muokannut Noppaelain, 29.03.2012 17:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
masa

Re: BDI-kysely

Viesti Kirjoittaja masa »

Miksi jengi edes haluaa olla töissä jossain yliopiston konesalissa 6€/h?
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: BDI-kysely

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:Miksi jengi edes haluaa olla töissä jossain yliopiston konesalissa 6€/h?
Noppis kyllä ei ollut töissä missään yliopiston konesalissa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: BDI-kysely

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:
masa kirjoitti:Miksi jengi edes haluaa olla töissä jossain yliopiston konesalissa 6€/h?
Noppis kyllä ei ollut töissä missään yliopiston konesalissa.

No missäs?
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: BDI-kysely

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
masa kirjoitti:Miksi jengi edes haluaa olla töissä jossain yliopiston konesalissa 6€/h?
Noppis kyllä ei ollut töissä missään yliopiston konesalissa.

No missäs?
Hän teki tutkimusta yliopistolla.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: BDI-kysely

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti: Hän teki tutkimusta yliopistolla.
So? Sitä mä vähän niinkuin hainkin. Siis jos ei lue kuin piru raamattjua.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: BDI-kysely

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Hän teki tutkimusta yliopistolla.
So? Sitä mä vähän niinkuin hainkin. Siis jos ei lue kuin piru raamattjua.
Ei sitä oikein voi ajatella rahan kannalta. Siis tutkimustyön tekemistä. Tai siis toki voi (kuten minä) ja jättää se väikkäri tekemättä. Mua kovasti siihen painostettiin ja mut jopa lupaa kysymättä laitettiin tutkimusryhmään, josta olisin putkahtanut ulos tohtorina. Piti monta kertaa aktiivisesti sanoa ei (ymmärrän naisia). Jos en tietäisi, mitä haluan, olisin nyt lääketieteen tohtori.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: BDI-kysely

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti: Ei sitä oikein voi ajatella rahan kannalta. Siis tutkimustyön tekemistä.
No toihan on ihan selvä. Ei kai niitä hommia kukaan muuten tekisi 6€/h.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: BDI-kysely

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Ei sitä oikein voi ajatella rahan kannalta. Siis tutkimustyön tekemistä.
No toihan on ihan selvä. Ei kai niitä hommia kukaan muuten tekisi 6€/h.
No se on vähän kuin taiteen tekeminen. Kannattiko Vincent van Goghin maalata tauluja, kun hän sai vain yhden kaupaksi?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: BDI-kysely

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti: No se on vähän kuin taiteen tekeminen. Kannattiko Vincent van Goghin maalata tauluja, kun hän sai vain yhden kaupaksi?

Ei. Ehkä se olis urakkamaalarina voinut niin paljon paremmin, ettei ois ampunut itseään.
Noppaelain
Elämätön Kitisijä
Viestit: 367
Liittynyt: 20.01.2011 1:33
Paikkakunta: Satunnainen

Re: BDI-kysely

Viesti Kirjoittaja Noppaelain »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Ei sitä oikein voi ajatella rahan kannalta. Siis tutkimustyön tekemistä.
No toihan on ihan selvä. Ei kai niitä hommia kukaan muuten tekisi 6€/h.
Palkka oli aloittaessa n. 1300 e/kk. Sitten tuli ikälisiä, valmistumisesta palkkaluokan korotuksia jne. Kahdeksan vuoden jälkeen palkka oli jo 2090 euroa. Valtion uuden palkkajärjestelmän mukaan se olisi ollut 1850 e/kk, mutta ns. takuupalkan takia kellään ei laskenut.
masa

Re: BDI-kysely

Viesti Kirjoittaja masa »

Noppaelain kirjoitti:Kahdeksan vuoden jälkeen palkka oli jo 2090 euroa. Valtion uuden palkkajärjestelmän mukaan se olisi ollut 1850 e/kk, mutta ns. takuupalkan takia kellään ei laskenut.
Vastaavalla kokemuksella esim java-devaajana pääset varmaankin 4000-5000 liksoille. Eikö muka kiinnosta?
Noppaelain
Elämätön Kitisijä
Viestit: 367
Liittynyt: 20.01.2011 1:33
Paikkakunta: Satunnainen

Re: BDI-kysely

Viesti Kirjoittaja Noppaelain »

masa kirjoitti: Vastaavalla kokemuksella esim java-devaajana pääset varmaankin 4000-5000 liksoille. Eikö muka kiinnosta?

En osaa Javaa (enkä mitään muuta tuoretta). 9-vuotiaasta asti kuitenkin olen koodannut, C lähinnä vahva alue ja assua silloin piti laittaa mukaan. Eräs tunnetuin pelifirma yritti rekrytä 90-luvun lopussa mutta olisi pitänyt muuttaa Helsinkiin ja opinnot olisivat jääneet.
Viimeksi muokannut Noppaelain, 29.03.2012 17:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Noppaelain
Elämätön Kitisijä
Viestit: 367
Liittynyt: 20.01.2011 1:33
Paikkakunta: Satunnainen

Re: BDI-kysely

Viesti Kirjoittaja Noppaelain »

Masennus on paska sairaus. Ymärrrän kyllä, että - jumalauta - tuolla taustalla nyt Suomestakin löytyy edes jotain töitä. Vaikka eivät ne ole julkisessa haussa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: BDI-kysely

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^Mitä tahansa teetkin, älä rupea Gattikseksi.

Depressio on uskoakseni pahin sairaus, mitä voi olla.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: BDI-kysely

Viesti Kirjoittaja masa »

Noppaelain kirjoitti: C lähinnä vahva alue

Tonne kontakti ja Sarin juttusille.


http://www.neoxen.com/neoxen/corporate/management.html

En tiedä syvän masennuksen parannuskeinoja, mutta väitän etteivät täysin uudet kuviot ja haasteet ainakaan pahentavia juttuja ole.
Noppaelain
Elämätön Kitisijä
Viestit: 367
Liittynyt: 20.01.2011 1:33
Paikkakunta: Satunnainen

Re: BDI-kysely

Viesti Kirjoittaja Noppaelain »

Olen kuitenkin 500 000 euron liikevaihdolla toimivan firman osakas, joten jotain edes tulee tehtyä tämän yhteiskunnan eteen.

Leikkisästi joku sanoi, että yliopisto ei ole koskaan ennen tehnyt mitään mikä synnyttäisi yhtä paljon uusia yrityksiä.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: BDI-kysely

Viesti Kirjoittaja Gat »

NuoriDaavid kirjoitti:^Mitä tahansa teetkin, älä rupea Gattikseksi.

Depressio on uskoakseni pahin sairaus, mitä voi olla.
Oikeastaan minua ilahdutti Noppaeläimen ohjelmointijutska ja palkkataso.
Minä siis en osaa edes C:tä. Työttömyysajalla päädyin työttömyyskurssille, jossa opetettiin oikeaa olio-ohjelmointia, ei Javaa vaan C++-aa. Kuitenkin opettaja oli luonnollisesti alkuun lomilla ja meidät laitettiin tekemään harjoitustöitä C:llä. Kaikki muut osasivat Ceetä vanhastaan, minä en ymmärtänyt mitään. Hapiä ja maitojuna ja taistelu työkkärin kanssa työttömyysrahasta kun niin lopetin. Maksaako joku nykyään "pelkästä" Ceestäkin? Kun kerran muut pitkäaikaistyöttömätkin osasi?

Ohjelmoida oikeasti en osaa. Vain HTMLää kelpoisesti ja feikata "melkein" ohjelmointia Javascriptiä, vain sen verran että osaan varastaa scriptejä ja muunnella niitä tarpeen mukaan muutenkin kuin vain muuttujat tietty vaihtamalla.

Töissä olin viisi vuotta aivan yksin vastuussa about kymmenen. kahdentoista laajan nettisivuston päivittämisestä, joista neljä tai viisi olin tehnyt kokonaan omin kätösin, "grafiikat" ja kaikki, ja ne ymmärtämättömät juntit jopa kehuivat.

Käsityötä oli paljon, mm. matrikkelitietojen käsin naputtelua käsinkirjoitetuista lippusista ja lappusista.
Sain palkkaa 860 euroa kuukaudessa, tosin vain 5,5 tunnin työpäivillä palkattomine ylitöineen. Noppiksen alkupalkkaan verrattuna vähän, mutta toisaalta eihän minulla ollut siihen edes koulutusta eivätkä urheiluseurat halua maksaa, "yleishyödyllisestä".
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: BDI-kysely

Viesti Kirjoittaja huima »

^

Gat älä edes kuvittelekaan liittäväsi itseäsi minnekään lähellekään sitä mitä Noppis osaa ja saa aikaan. Te olette eri planeetoilta.

Noppis kyllä löytää itselleen mielenkiintoista tekemistä, kunhan pääsee vanhoista demoneista hieman eroon. Maailma tarvitsee hyviä koodareita, jotka osaavat ja muistavat vielä sen, mitä koneessa oikeasti tapahtuu.

Osaavat C-ohjelmoijat katoava luonnonvara ja sen takia heille löytyykin mielenkiintoisia hommia mm. embedded-maailmasta ja muista paikoista, joissa korkeamman tason kielet ja järjestelmät eivät vielä ole vallanneet alaa... eivätkä varmaan tulekaan valtaamaan.
Noppaelain
Elämätön Kitisijä
Viestit: 367
Liittynyt: 20.01.2011 1:33
Paikkakunta: Satunnainen

Re: BDI-kysely

Viesti Kirjoittaja Noppaelain »

Gat kirjoitti: Ohjelmoida oikeasti en osaa. Vain HTMLää kelpoisesti ja feikata "melkein" ohjelmointia Javascriptiä, vain sen verran että osaan varastaa scriptejä ja muunnella niitä tarpeen mukaan muutenkin kuin vain muuttujat tietty vaihtamalla.
Javascript vaikuttaa "helpommalta C:ltä".

Tuollaisen turautin joku ilta, ainoa kokemus Javascriptistä:

http://www.kameli.net/~salu/sqrt_form.html

Vanha 90-luvun C-koodi neliöjuuren laskemiseen taulukosta 3D-systeemiä varten, ja Newtonin menetelmällä iterointia, jotta se toimisikin.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: BDI-kysely

Viesti Kirjoittaja Gat »

huima kirjoitti:^

Gat älä edes kuvittelekaan liittäväsi itseäsi minnekään lähellekään sitä mitä Noppis osaa ja saa aikaan. Te olette eri planeetoilta.
No tiedänhän minä, ja sanoinkin etten osaa ja tajua.
Kumminkin paljon töitä ja näkyvää vastuuta oli 860/kk palkalla noilla eväillä, joten Noppiksen alkupalkka 1300 risat kuulostaa sopivalta ja oikeudenmukaiselta :D Väärin maksaa lisää nykypalkasta :D
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: BDI-kysely

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Gat kirjoitti:
huima kirjoitti:^

Gat älä edes kuvittelekaan liittäväsi itseäsi minnekään lähellekään sitä mitä Noppis osaa ja saa aikaan. Te olette eri planeetoilta.
No tiedänhän minä, ja sanoinkin etten osaa ja tajua.
Kumminkin paljon töitä ja näkyvää vastuuta oli 860/kk palkalla noilla eväillä, joten Noppiksen alkupalkka 1300 risat kuulostaa sopivalta ja oikeudenmukaiselta :D Väärin maksaa lisää nykypalkasta :D
Niinno. Nykyään websivuja tehdään pääosin julkaisujärjestelmillä, joilla opetettu apinakin osaisi tehdä jotain urheilutulosten julkaisua. Raakahtml:n vääntäminen on aika hyödytön taito, kun mikä tahansa peruseditorikin osaa tehdä sivun jonne lätkii kuvia, tekstiä ja linkkejä. Mäkin olen sentään tehnyt pari sivustoa vaikka en osaa mitään.

C-kielen taitaminen, saati assemblerin osaaminen siihen malliin, että osaa tehdä näyttävän intron vaatii sen tyyppistä osaamista joista melkein kaikki aikanaan tuntemani ovat nykyään enemmänkin noista lukemista nolla tai kaksi perässä tuottavissa ansiotöissä.
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: BDI-kysely

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard kirjoitti:
Niinno. Nykyään websivuja tehdään pääosin julkaisujärjestelmillä, joilla opetettu apinakin osaisi tehdä jotain urheilutulosten julkaisua. Raakahtml:n vääntäminen on aika hyödytön taito, kun mikä tahansa peruseditorikin osaa tehdä sivun jonne lätkii kuvia, tekstiä ja linkkejä. Mäkin olen sentään tehnyt pari sivustoa vaikka en osaa mitään.

C-kielen taitaminen, saati assemblerin osaaminen siihen malliin, että osaa tehdä näyttävän intron vaatii sen tyyppistä osaamista joista melkein kaikki aikanaan tuntemani ovat nykyään enemmänkin noista lukemista nolla tai kaksi perässä tuottavissa ansiotöissä.
No kato, mun työssäolosta on aikaa (nyt mun ei tartte, hähhhäh). Siihen aikaan oli guru jos osasi edes linkin tehdä :D .Editorit oli niin paskoja, että niihin en koskenut muuten kuin Wordien kääntöön, ja niitäkin tartti korjailla. Mulla oli notebookissa valmiina yleisemmin käyttämäni jutskat, jotka sitten kopypastasin sivuille tarpeen mukaan. Oli silloin jo tulossa nettijutskat, jossa käyttäjä laittoi tekstiä ja kuvia ja härpäke tuotti valmiin nettisivun. Mutta nehän oli kaikki samanlaista tuotosta tekevää ja mun onneksi siihen aikaan niihin ei mahtunut kuin 300 sivua, kun taas mun vastuusaiteissa oli useammassa tuhansia sivuja.

C taas oli siihen aikaaan oldskool, ja vain olio-ohjelmointia osaamalla olisi päässyt oikeisiin töihin.
Viimeksi muokannut Gat, 27.03.2012 15:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Noppaelain
Elämätön Kitisijä
Viestit: 367
Liittynyt: 20.01.2011 1:33
Paikkakunta: Satunnainen

Re: BDI-kysely

Viesti Kirjoittaja Noppaelain »

NuoriDaavid kirjoitti: Depressio on uskoakseni pahin sairaus, mitä voi olla.
Onneksi olen nähnyt miten siitä parannutaan.
Viimeksi muokannut Noppaelain, 28.03.2012 21:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin