BDI-kysely

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.

BDI-tulos

0-9 ei masennusoireita
15
54%
10-16 lieviä masennusoireita
7
25%
17-29 keskivaikeita masennusoireita
5
18%
30-63 vaikeita masennusoireita
1
4%
 
Ääniä yhteensä: 28

Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: BDI-kysely

Viesti Kirjoittaja Niba »

mustaenkeli kirjoitti:
nowaysis kirjoitti:
mustaenkeli kirjoitti:Sori kun utelen, mutta mies pani jotain muuta vai lähti jonkun matkaan ja haluat yksinhuoltajuuden sen perusteella?
Kyllä se yhteishuoltajuuskin kelpaa joo, mutta jomman kumman vanhemman luonahan lasten kuitenkin olisi virallisesti asuttava, eikö? Ja vaikka kumpainenkin pyrkisi hoitamaan lapset tulevaisuudessa ajallisesti tasan, on se elämä silloinkin varmaan käytännössä aika yh-elämää...?
Todella suuri muutos aiempaan, en kyllä aikuisten oikeesti olisi koskaan uskonut tätä tapahtuvaksi, mutta maailma on toisaalta suuri..
Varsinkin kun asiat näyttivät olevan kohdallaan..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
DitaVonShagwell
Elämätön Kitisijä
Viestit: 497
Liittynyt: 25.11.2010 14:13

Re: BDI-kysely

Viesti Kirjoittaja DitaVonShagwell »

Oooh, vain neljä bojoa :) Mahtavaa :) Viimeksi oli vähän erilaiset tulokset kun tein tuon testin.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: BDI-kysely

Viesti Kirjoittaja Gat »

1.) Oliko Manaajan listaus totta vai provoa? Itsemurhasuunnitelmineenkin?
Siis olethan sinä ruma, mutta sitä tyyppiä ruma että saat pillua. Mitä silloin itseään tappamaan?

2.) Mahtaako Mustaenkeli olla enää hengissä? Ei kai ole tehnyt Kitinän perinnetyyliin?
Manaaja

Re: BDI-kysely

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Gat kirjoitti:1.) Oliko Manaajan listaus totta vai provoa? Itsemurhasuunnitelmineenkin?
No totta munassa. Kai sitä nyt jokainen itseään kunnioittava yrittäjä on hirttopuunsa vahvuuden etukäteen tarkastanut.

Kaiken lisäksi mä saan tuosta testistä miedomman tuloksen kuin mitä masennuksen vaikea-asteisuus edellyttäisi, sillä sairastan epätyypillistä masennusta eli atyyppista depressiota. Noi peruskilipäätestit eivät nimittäin ota sen epätyypillistä oirekuvaa huomioon, joista keskeisimpiä tohonkin testiin miedontavasti vaikuttavia ovat reaktiivisuus mielihyvää tuoviin asioihin ja elämänmuutoksiin (normimasentunut on koko ajan down eikä oikein reagoi), epärealististen syyllisyydentunteiden ja itsesyytösten puuttuminen verrattuna tavan masentuneeseen, lisääntyvä ruokahalu ja hypersomnia.

Käytännössä tää tarkoittaa pään sisäisesti sitä että kun asiat rullaa niin mä oon kliffa seuramies, mutta kun ne ei rullaa niin erakoidun ja invalidisoidun paikailleni, ja sitä silmukkaa tekee mieli sovittaa kaulaansa vähän turhankin herkästi samalla kun esim. tiskikoneen täyttö tuntuu aika ylivoimaiselta suoritteelta. Järjessä, suhteellisuudentajussa ja muussa kognitiivisessa performanssissa ei kuitenkaan ole sinällään mitään vikaa.
Dave

Re: BDI-kysely

Viesti Kirjoittaja Dave »

Manala, otat varmaan vastaan kaiken sen hoidon, jota tarjotaan?

Esim Geetzuhan ei kait missään vaiheessa halunnut aloittaa depressiolääkitystä, vaan halusi jättää sen vaihtoehdon siihen tilanteeseen, jos tulee vielä vaikeampaa..

Ja sitten tämä kitinän arkkiantisankari, joka on 20 vuotta kärsinyt masennuksesta mutta ei ole hakeutunut hoitoon, koska ainoastaan pillunsaanti parantaisi (vaikka tonyhalmenaiselta saikin ja ei parantunut).

Keskivaikean masennuksen hoitoonhan kuuluu terapia JA lääkitys.

Vaikeassa sitten sähkökin. Ja sähköhoito ei oikeasti ole mitään sellaista "Yksi lensi yli käenpesän" tyylistä, jossa käryvän lihan haju tulee valkokankaalta.

Sähkö annetaan yleisanestesiassa ja lihasrelaksoituna, jolloin pt ei kouristele ja on hoidon tapahtuessa yleisanestesiassa, ts. tajuton. Eo. ei tarkoittanut, että sun pitäisi nyt saada sähköhoitoa, vaan että kaikki tarjottu apu kannattaa ottaa vastaan.
Manaaja

Re: BDI-kysely

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Dave kirjoitti:Manala, otat varmaan vastaan kaiken sen hoidon, mitä tarjotaan?
Tarjotaan ja tarjotaan. Tää nyt on vähän hankalampi homma, kun tässä on tää case takana joka on aika pitkälti tän tilanteen aiheuttanut. Ehkä siksi juuri aiheuttanut tän epätyypillisyyden reaktiivisuuksineen, ettei tää ole niin sisäsyntyistä kuin normaali masennus vaan selkeämmin ulkoisista syy-seuraussuhteista johtuvaa.

Tästä syystä mun kohdalla katsottiin ettei lääkkeet ja terapia niinkään auttaisi, vaan mun pitäisi vain hommata selkeästi oikeusapua, joka oli vähän niinkuin ehtona sille että alettaisiin edes katsomaan miten mä tarvitsisin mitään terapioita, jos tarvitsisin. Ja jono olisi siitäkin huolimatta about 4 kuukautta jos päätettäisiin että terapialle on tarvetta. Aika järjetöntä. Mirtazapinea kuitenkin kokeilin 5 viikkoa ihan jo siksikin jos sillä saisi unirytmiä tasoitettua, mutta ei se tehnyt oikein muuta kuin toi 6 kiloa painoa tullessaan ja sai olon tuntumaan entistäkin kyvyttömänkoomaisammanahdistuneeksi.

Mitä siihen oikeusapuun sitten tulee niin...tiedä sitten olisiko se vain retki ojasta allikkoon, vai voisiko siitä olla oikeasti jotain hyötyä. Vaakakupin toisessa kupissa on melko lailla näköalaton toivottomuus ja toisessa kupissa omien porukoidensa pettäminen, mikä on tekemästään huolimatta mulle periaatteen miehenä aika perusarvojen vastainen peliliike. Plus päälle vielä se jos löytyisi jotain toisten mahdollisesti nimiini tekemiä kusetuksia, joita voisi olla vaikeaa tai mahdotonta todistaa pois omasta niskasta. Jonkun linnatuomion nyt vielä toisten puolesta lusisi samalla veistä teroitellen, mutta jos sanktiokseen saisi vaikka velkavankeuden työllisen elämänsä loppuun saakka, niin siinähän pyörittelisit sormiasi sitten. Olen vähän liian rehellinen kaveri tekemään duuniakaan pimeänä.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: BDI-kysely

Viesti Kirjoittaja Gat »

Manaaja kirjoitti: Tarjotaan ja tarjotaan. Tää nyt on vähän hankalampi homma, kun tässä on tää case takana joka on aika pitkälti tän tilanteen aiheuttanut. Ehkä siksi juuri aiheuttanut tän epätyypillisyyden reaktiivisuuksineen, ettei tää ole niin sisäsyntyistä kuin normaali masennus vaan selkeämmin ulkoisista syy-seuraussuhteista johtuvaa
Usein pidetään masennusta sairautena, josta pääsee hoitamalla. Otetaankohan silloin huomioon tuo reaktiivisuus? Tai edes että ihminen voi olla oikeasti niin huono, että olosuhteet joista joku muu selviäisi, ovatkin ylivoimaisia? Tai että ulkomaailma ihan oikeasti järjestää piinaavaan kuseen jota ei voi välttää? Ei siihen sitten terapia ja lääkitys auta muuten kuin ehkä lievittäjänä.

Minä esimerkiksi olen muutenkin pipipää. Mutta silti olen melko varma, että jos minulla ei olisi ollut tätä 13 vuoden turhauttavaa stressiä miten taloni kanssa käy ja siitä vielä useampi vuosi kuluttavaa oikeusjuttua, aina peloissani... niin masentunut olisin ehkä silti, mutta ainakaan en olisi niin surkea ja alkoholisoitunut kuin nyt. Ja niitä asioita psykiatri ei voi järkätä eikä terapia osoittaa huolia kuvitelluiksi.

Niin ja ilmainen pillu olisi myös piristänyt, luulemma :D
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: BDI-kysely

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Jätä Karhu yhteen pullolliseen/tölkilliseen kuutena päivänä viikossa, niin saattaa masennus hieman hellittää ja (aikanaan) ilmaista pilua herua.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: BDI-kysely

Viesti Kirjoittaja huima »

^^ Kyllä tuolla mentaliteetilla mistä tahansa tilanteesta saisi itselleen masennuksen. Nuppitohtori ja kemikaalit saattaisivat oikeasti auttaa, mutta ainoa joka menettää tässä asiassa mitään nyt on sinä itse.
Bruce Willisika

Re: BDI-kysely

Viesti Kirjoittaja Bruce Willisika »

Gat kirjoitti:
Niin ja ilmainen pillu olisi myös piristänyt, luulemma :D
Joo, kyllä se kummasti piristää. Kannattaa kokeilla.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: BDI-kysely

Viesti Kirjoittaja Gat »

Bruce Willisika kirjoitti:
Gat kirjoitti: Niin ja ilmainen pillu olisi myös piristänyt, luulemma :D
Joo, kyllä se kummasti piristää. Kannattaa kokeilla.
Niin no minua imartelevat tulkinnat, että olisin vain mokaillut ja monesti voinut saadakin pillua ilmaiseksi. Mutta sellainen on toiveajattelua. Jaa, kerran olisin varmasti saanutkin kun kerran nakuna oltiin ja nuoltiin ja imeskeltiin,..mutta minulla ei seissyt. Sen tapauksen pitäisi riittää psykologisesti, mutta kumma kyllä ei riitä. Nyt olen niin huonossa kunnossa, etten nyt enää ilkeä mennä huoriinkaan ennen kuin vähän kuntoudun ja treenaan edes symbolista lihasta. Seuraan kyllä Sihteeriopistoa, huono valikoima.

Myönnän, että voi olla harhaa, että ilmaisen pillun saanti tervehdyttäisi minua. Että olisi muuta kuin yksi oire koko päähänpinttymä. Toisaalta kun olen niin pitkään itseäni psyykannut, että vasta ilmaiseksi pillua saavana kuuluisin ihmislajiin, kelpaisin, ja olisin vähintään tasa-arvoinen teidän pillua saavien Jumalien kanssa... niin koska kaikki psykoterapia on uskottelua ja huuhaata, niin tuollainen omatekoinenkin ja sen onnistuminen varmaan tervehdyttäisi. Siis mieti itse, miltä tuntuisi kokea ettei ikänään kelpaa saamaan ilmaista pillua.

Mutt varsinainen aiheeni ja kommmenttini Manaajalle yllä oli enemmän että masennukset voivatkin olla joskus niin reaktiivisia ja oikeasti harvinaisen vaikeista olosuhteista johtuvia, että pelkkä psykoterapia ei mahda paljoa.
Manaaja

Re: BDI-kysely

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Gat kirjoitti:Siis mieti itse, miltä tuntuisi kokea ettei ikänään kelpaa saamaan ilmaista pillua.

Mutt varsinainen aiheeni ja kommmenttini Manaajalle yllä oli enemmän että masennukset voivatkin olla joskus niin reaktiivisia ja oikeasti harvinaisen vaikeista olosuhteista johtuvia, että pelkkä psykoterapia ei mahda paljoa.
Joo, mutta se reaktiivisuus tarkoittaa kausittaisiin tilanteisiin ja tapahtumiin reagoimista. Sun ongelma ei ole ulkosyntyisessä reaktiivisuudessa vaan siinä että sä etsit mistä tahansa keppihevosia ja olkiukkoja hyväksyttämään oman surkean tilasi.

Kyllähän se on moneen kertaan todettu ja analysoitu että sä olisit useitakin kertoja kelvannut ja saanut ilmaista pillua, jos olisit minkäänlaiseen aloitteeseen vain kyennyt, tai ylipäätänsä ottamaan hommaan haltuusi.

Sulla on talous kunnossa. Eli se ainoa todellinen riippuvuussuhde katkaistuna mitä ihmisillä tähän yhteiskuntaan ja sen rattailla juoksemiseen on, ja minkä pohjalta suurin osa ihmisistä kokevat tuskastumista ja ahdistumista. Miksi ihmeessä sä et edes yritä tervehdyttää ja toteuttaa itseäsi kun sulla on se turvaverkko alla?
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: BDI-kysely

Viesti Kirjoittaja huima »

Gat kirjoitti:...
Edelleen. Miksi jättäydyt yksin ongelmiesi kanssa?
Dave

Re: BDI-kysely

Viesti Kirjoittaja Dave »

Gat kirjoitti:
Bruce Willisika kirjoitti:
Gat kirjoitti: Niin ja ilmainen pillu olisi myös piristänyt, luulemma :D
Joo, kyllä se kummasti piristää. Kannattaa kokeilla.
Niin no minua imartelevat tulkinnat, että olisin vain mokaillut ja monesti voinut saadakin pillua ilmaiseksi. Mutta sellainen on toiveajattelua. Jaa, kerran olisin varmasti saanutkin kun kerran nakuna oltiin ja nuoltiin ja imeskeltiin,..mutta minulla ei seissyt. Sen tapauksen pitäisi riittää psykologisesti, mutta kumma kyllä ei riitä

Myönnän, että voi olla harhaa, että ilmaisen pillun saanti tervehdyttäisi minua. Että olisi muuta kuin yksi oire koko päähänpinttymä. Toisaalta kun olen niin pitkään itseäni psyykannut, että vasta ilmaiseksi pillua saavana kuuluisin ihmislajiin, kelpaisin, ja olisin vähintään tasa-arvoinen teidän pillua saavien Jumalien kanssa... niin koska kaikki psykoterapia on uskottelua ja huuhaata, niin tuollainen omatekoinenkin ja sen onnistuminen varmaan tervehdyttäisi. Siis mieti itse, miltä tuntuisi kokea ettei ikänään kelpaa saamaan ilmaista pillua.
Miten sä aina jaksat jauhaa tätä kosmista paskaa siitä, että pillunsaanti parantaisi sut. SÄHÄN SAIT ILMAISTA PILLUA SILTÄ TONY HALME -NAISELTA JA EI SE SUA PARANTANUT, ELI LOPETA PASKANJAUHAMINEN!
So Hard

Re: BDI-kysely

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Antakee G-miehen nyt olla. Kaveri on oman tiensä kulkija ja pysyy tai ei pysy sillä sen mukaan kuin itse päättää. Kannettu vesi ei pysy kaivossa.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: BDI-kysely

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Gat kirjoitti:2.) Mahtaako Mustaenkeli olla enää hengissä? Ei kai ole tehnyt Kitinän perinnetyyliin?
Hengissä. Takana reilu viikko lasten kanssa keskenäni kodissa, jota lapset kiinteästi asustavat. Tänään vuoronvaihto ja tulossa "lapseton viikko". Päivä kerrallaan ja suunnitelmissa viikko kerrallaan.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Noppaelain
Elämätön Kitisijä
Viestit: 367
Liittynyt: 20.01.2011 1:33
Paikkakunta: Satunnainen

Re: BDI-kysely

Viesti Kirjoittaja Noppaelain »

24 pistettä, onko tämä paha. (En täyttänyt netissä vaan lääkärissä. En muista koskaan saaneeni alle 20 itse täytellen.)
Manaaja

Re: BDI-kysely

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Maanantaina lääkärissä mittauttaen 39, onko tämä paha. Uudet pohjat ainakin. :cheer:
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: BDI-kysely

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Manaaja kirjoitti:Maanantaina lääkärissä mittauttaen 39, onko tämä paha. Uudet pohjat ainakin. :cheer:
No ei muuta kuin onnellisuusnappia naamaan niin kohta yksi iloinen manala kirmaa kukkakedolla.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
masa

Re: BDI-kysely

Viesti Kirjoittaja masa »

Manaaja kirjoitti:Maanantaina lääkärissä mittauttaen 39, onko tämä paha. Uudet pohjat ainakin.

Miksi et ota ja haistata paskoja koko perheelleesi. Katko jokaikinen kahle niihin ja aloita oma uusi elämä?
Manaaja

Re: BDI-kysely

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

masa kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Maanantaina lääkärissä mittauttaen 39, onko tämä paha. Uudet pohjat ainakin.
Miksi et ota ja haistata paskoja koko perheelleesi. Katko jokaikinen kahle niihin ja aloita oma uusi elämä?
No aivan varmasti, mutta jos omat vanhempasi kusettavat kuusinumeroisen summan ansiotulojasi ja laittaneet sut juridisesti vastuuseen omista veronkiertelyistään niin että et oikein voi hakea tilanteeseen edes juridista apua ilman että olet itse posessa - ja vielä kiristävät sua sillä asialla - niin kyllä se nyt vaan pistää vituttamaan vaikka ei missään tekemisissä enää käytännössä olisikaan.
Manaaja

Re: BDI-kysely

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Bluntly kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Maanantaina lääkärissä mittauttaen 39, onko tämä paha. Uudet pohjat ainakin. :cheer:
No ei muuta kuin onnellisuusnappia naamaan niin kohta yksi iloinen manala kirmaa kukkakedolla.
Kolmannet nappulat vasta menossa, vaan eipä noista oikein tunnu mitään iloa ja apua olevan kun tilanne on enemmän ulkosyntyinen kuin aivokemiafibainen.
masa

Re: BDI-kysely

Viesti Kirjoittaja masa »

^ Ok. Melkoista on meno. Oletko puhunut lakimiehen kanssa asiasta?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: BDI-kysely

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Manaaja kirjoitti:Kolmannet nappulat vasta menossa, vaan eipä noista oikein tunnu mitään iloa ja apua olevan kun tilanne on enemmän ulkosyntyinen kuin aivokemiafibainen.
Lausahdukseni oli Bluntlymaisen huonosti muotoiltua ironiaa nappuloita kohtaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Manaaja

Re: BDI-kysely

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Eipä oo lakimiehiin tällä hetkellä varaa, täytynee katsoa tuossa kohtapuolin jos jotain oikeusapua saisi. Ensin täytyis vaan saada kuula jotenkin sellaiseen peruskondikseen että tommoseen projektiin jaksais edes ryhtyä. Tällä hetkellä kun tiskikoneen tyhjentäminenkin vaatii usein vähän turhan paljon suggerointia ja psyykkausta.
Vastaa Viestiin